anna_m_maria : Tackar för kommentaren!
You don't know what you got, until you lose it.
Finns värre i forumet, helt okej faktiskt .. Kändes dock som att flowet inte satt helt ännu, men fortsätt träna, ända som hjälper .. Såg en massa tjafs om att "inte dissa ken" "han kan/kan inte flerrims stava" .. Sant .. han kör simple.. Och på de är han nog en av dom bästa.. Han hanterar den stilen något så sjukt bra.. Kanske därför han inte kör någon annan stil? Han har funnit sin "nisch" .. Gör det du också, du verkar tycka om flerstavligt, så träna på de, lär dig hantera den stilen lika bra som han hanterar sin ! =) Peeys !
Education is an admirable thing. But it is well to remember from time to time, that nothing that is worth knowing, can be taught.
yoo! Ken ring tar dej haaarT för han e XzXDrAg0nZlaYeRXzX fast däremot tar jag ken ring för jag e XxXPr0L33TdRaG0nTajMeRUb3rGaMeRXxX kolla bara rimmen jag får till eyy du vbet att du inte står still jag gillar fisk typ ål och sill... låten var bra.. textmeZZigt och flow fast ken ring tar dej han e juh XzXDrAg0nZlaYeRXzX
To late... to FUCKING late
SmaZk P20: Bra kommentar! Krutskjutare: förstod inte så mycket! Men tackar för kommentaren ändå!
sånna som du maketo förstör ALLT som har med musik att göra! Tycker du ska hålla dig borta från denna tråd bara.. Texten är ju tyyng men Ken plockar dig om han svarar men som han förmodligen inte kommer göra men keep it up B! Två Upp // dMS
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tack för komment DMS!
Asså orka dissa Ken, en av Sveriges bästa rappare liksom! Verkar bara vara Maketo här inne som riktigt fattar hiphop hehe =) Kens texter kanske inte är "proffsiga", men allt det här med multirim,dubblamulti, flerstavsrim är bara sånt osm fjortisar här på whoa kommit på... Maketo har helt rätt i det han säger om att amerikanska rappare, som 2pac, dr dre å snoop bla använder "simpla" texter, inga multi och flerstavsrim liksom! Och dom är världens mest kända rappar/producenter!!! Rappen är så jävla mkt mer än rim Linder!! Du kan inte ett skit, fjortis!! Klagar på ken, sen verkar du kunna alla hans låtar, du är säkert ett stort fan till Ken innerst inne haha!! Och ja, jag fattar varför killen där uppe frågade om du var rasist! " Åka hem till Kenya" Lämna hiphopen fjortisrasse!! Maketo, im on your side in this ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
simon1986 P22: Jag har lyssnat på kens låtar ja. Men jag tycker inte om dom! lyssnar inte mer än 1 gång. Flerstavsrim låter bättre i audio, Nog du som är amatör som inte vet det. Och att du kallar mig fjortis är också grymt onödigt, Det bevisar att du tar åt dig att jag dissar din idol. Alltså var dissen bra. Och den där meningen behöver inte vara rasistiskt! Jag menade inte så iallafall! Om jag var rasist skulle jag nog inte syssla med hiphop. Tänk till innan du skriver så slipper du förpesta min tråd!
Asså orka dissa Ken, en av Sveriges bästa rappare liksom! Verkar bara vara Maketo här inne som riktigt fattar hiphop hehe =) Kens texter kanske inte är "proffsiga", men allt det här med multirim,dubblamulti, flerstavsrim är bara sånt osm fjortisar här på whoa kommit på... Nej.
Maketo har helt rätt i det han säger om att amerikanska rappare, som 2pac, dr dre å snoop bla använder "simpla" texter, inga multi och flerstavsrim liksom! Och dom är världens mest kända rappar/producenter!!! Att vara känd är en helt annan sak än att vara bra. Soulja Boy är ungefär lika känd, och han suger enorm kuk.
Och ja, jag fattar varför killen där uppe frågade om du var rasist! " Åka hem till Kenya" Lämna hiphopen fjortisrasse!! Idiot...
Maketo, im on your side in this ;) Ja, du är på hans profilsida... under "Vänner", hahahaha.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Qnivqast: Tack för kommentaren! Men hade varit roligt med lite kritik på själva dissen. Det är lite det jag är ute efter. Det är som sagt min 2a diss (Den första gjordes när jag var nybörjade med headset mick) Eller sorry där ljög jag, Spelade in en skämt diss förut som jag inte droppade!
Liridon: Ja, det kanske låter bättre, men man behöver inte syssla med sånt för att vara "bra" på att rappa, känslan och ärligheten i det man rappar är viktigare. Ja, jag tar åt mig, som jag sa, tycker att det är onödigt att dissa en son stor och bra rappare som ken. Alltså, vara dissa han, jag bara undrar? Liksom lägger ut en tråd på whoa, vad du än säger så luktar det hyyyyype lång väg lillen;) Lyssna på låtarna som Ken skrivit till sina barn, lyssna på dom och säg igen att han skriver dåligt! Han texter berör folk mer än vad din texter gör grabben. Det finn en anledning till varför Ken är uppskattad av nästan alla inom svensk hiphop=)! Qnivqast: Jo, men rappare som dre, snoop å 2pac bla blev kända för att dom var bra och skapade musik som folk relateerade till. Om dom inte varit bra, hade dom aldrig varit så stor och mäktiga som dom är idag lillen;) Haha aa han är under mina "vänner" och dina "vänner" här på whoa har jag aldrig hört talas om inom hiphopen haha!;)
Men nu orkar jag faktiskt inte slösa mer tid på att snacka om ken, han är en jävligt bra rappa (enligt mig) Visst, jag har aldrig klagat på ditt flow, text eller rapp, det var bara själva grejen att just dissa ken som jag inte gillade
Jag förstår lite hur du menar Simon! Men alla har rätt till sina åsikter! Det kanske var lite onödigt att spela in dom och droppa dom på whoa men så blev det. Det var mest för att jag var nöjd med lyriken i låten! Har oftat fått comments att jag kör för simpel lyrik! Feel me? Behöver lite mer utförlig kritik på denna! Känns som att vi svävar bort i tråden!
Jo absolut, alla har rätt till sina åsikter, och vad jag vet så har jag INTE skrivt att du INTE får tycka illa om ken, du får ju tycka vad du vill=) Om du fått kritik för idn lyrik så förstår jag verkligen INTE dom som har kritiserat, för din lyrik är det verkligen inget fel på enligt mig, jag kan säga och stå för det, att du har bättre rim schema än ken, om vi ska titta på den här dissen. Men som sagt, för mig är rappen så mkt mer än rim. Men keep up your good work, för du skriver verkligen bra faktiskt
Tack för kommentaren Simon! Kul att höra att du gillade lyriken!
Såg att nån random från FB hade lagt upp den på youtube! Ni kanske inte är så intresserade av det men jag länkar den här iallafall!
Konstigt P21 Word!
När killar pratar snusk till tjejer är de sexuella trakasserier, när tjejer pratar snusk till killar är de 19.90kr/min
bara genom att läsa texten kan jag säga att du skriver bättre texter än ken. Jag håller med om att han låter likadant och skriver om ungefär samma saker i alla sina låtar. så textmässigt, ja, du är bättre.. sen har ken en pondus och en kvalitet på sina låtar som du saknar... ditt flow var inte hundraprocentigt här, och addsen låg off.. som låt i helhet måste jag säga att kens är bättre, just för att dom är bättre producerade, inte för att han är en bättre rappare... men jag förstår vad du menar, and i feel u on this one.. keep it up bwoi!
Tack för kommentaren C-Chaos! Den värmde!
Maketo har helt rätt i det han säger om att amerikanska rappare, som 2pac, dr dre å snoop bla använder "simpla" texter, inga multi och flerstavsrim liksom! är du retarderad?
2pac var snubben som BÖRJADE med flerstavsrim/mutlies
skaffa fakta innan du öppnar mun om nånting du uppenbarligen inte förstår dig på!
hahahaha, fy fan vad keff du är xD
HAHHAHAHAHAHA allvarligt, lägg ner disskusionen. Jag tycker Ken är en överskattad rappare vad gäller skills, MEN han kan göra låtar som man ändå lyssnar på om och om igen, det kallas talang.
Detta är min forumsignatur
Söker fortfarande kritik! Inte era åsikter om varför man inte ska dissa Ken! Jag gjorde mitt val. Fick säga det jag ville säga och blev sjukt nöjd med texten!
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga faktiskt... Tkr ditt flow brister liiite här o där, men inte så farligt alls. Däremot tkr jag inte att du ska prata så jättemkt om Kens rim att dom e dåliga, visst dina va kanske lite bättre, men fortfarande inte så där jättefeta. Du skulle ha rimmat galet istället om du vill ta honom så :) Men ja, jag va lite skeptisk till hela grejen att du skulle dissa Ken då jag anser att dissar ska va personliga och inte om nån är överskattad eller inte (och med personliga menar jag att du känner ju inte snubben eller har på något annat sätt kontakt med han) Jag menar, ska man dissa för att nån e överskattad då hade jag nog redan langat en diss till både Schmidt och Lorentz så :) Men men! Alla tkr olika på den fronten utan tvekan... Men iaf, så helt okej låt i sig om man kollar på det formella. Peace /Spiken
Moderator
2009-04-24 23:46
Tyckar inte Ken är så dålig liksom ändå, du skriver ju inte bättre än honom enligt mig. Han utvecklas också ju, senaste låten han gjorde till sin sån tycks jag höra ett antal flerstavsrim och sen var ju inte dina så mycket att hänga i granen precis heller! :) men men , fortsätt kör på't!
time isn't wasted when you're getting wasted .
jag har aldrig gillat ken ring, å kommer säkert aldrig göra, Sveriges bästa är han långt ifrån, enligt mig.. dissen var okej .. (:
Ken rings största fanboy märkte man ju direkt i texten, det finns ju ingen mening med att dissa ken ring när du diggar hans låtar, låten var inte bra, och du är inte bra överlag.
http://www.myspace.com/akaamusik
Moderator
2009-04-25 00:08
Haha vilken jävla stavning på "son" då. Men jaja, kan dock ge dig cred för att du gjort hela skiten själv! Riktigt fett och talang, träna på och du kan bli riktigt bra, det hör man! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Tack för kommentarerna! Kul att man börjar få lite kritik nu! HighlightSWE p18: Vet inte riktigt vars jag har sagt att jag diggar hans låtar. Men men!
Rap handlar inte om vem som kan flerstava flest rim, rap handlar om känsla och att förmedla saker, vem har sagt att han ens vill kunna skriva flerstaviga rim liksom? hade han velat det hade han nog troligen lärt sig det efter 12 år i gamet. hur dum får man bli är frågan jag ställer mig när jag läser din tråd...
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
pinsamma idiot!
soundcloud.com/jerrones
man kan inte göra annat en att gråta när man läser alla idiot kommentarer. "EY BROSHAN DU E LÄTT BÄTTRE EN KEN RING " du kan ju för fan inte ens mixa en låt? du låter så äckligt krystad så jag bara vill dö? varför dissa nån när du knappt kan ligga rätt på beatet? när det låter som att du har spelat in din låt med micken i röven? när du uttalar ord som en handikappad som kippar efter luft? varför kasta sten i glashus?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Maketo__ P20: Skulle inte du sluta skriva i tråden? Jaa du är ju feta homien med Ken Ring så du vet ju hur han uppfostrar sina barn. Kan sätta min högra testikel på att hans barn blir uppfostrade till gangsters. Som alla knarkare säger (det är nyttigare än alkohol) det är bullshit. Sluta skriv i tråden nu. Ta det i gästboken!
Jag var 5år du var 8. Stor skilnad? Jag tror inte du pumpade Ken Ring när du var åtta basst. Dessutom tror jag inte ni vet så mycket mer. Går väll fortfarande att ladda hem alla låtar antar jag?
du är ett fan boy du kan hans låtar,,,,,, jao:S
http://www.myspace.com/zzibra
zzibra P16: Läs tråden, Hade aldrig spelat in låten om jag inte hört hans låtar! Men jag diggar han fortfarande inte. Och att ni tycker om han kommer inte ändra mina åsikter!
2dagar o du har snart 100 kommentarer :D
SÄLJER BILLIGA HEMSIDOR !!!!!!!
Graffare
2009-04-25 03:08
Så jag satt mig och sket idag och kommer på några riktigt tunga rim så jag började skriva och det ledde till att jag spelade in. kompis, du glömde spela in dina "riktigt tunga rim"?
-
är varken ett fan utav dissar eller ken ring, men smaken är olika :) diggade inte låten, vet att du kan bättre.
Maketo: Kan vara därför alkohol är lagligt? Och både cannabis och alkohol är farliga på olika sätt. Alkohol kan vara nyttigt i mindre mängder kan cannabis det? Nej. Men skriv i min gästbok istället!
vem sa att jag tycker om kenring!?
Det vi tänker idag är det vi känner i morgon!
Tycker bara att det är överdrivet när ni säger att det är det sämsta ni hört och grejer. Det bevisar bara att ni inte tål att jag dissar han. Jag tykcer det är fel! Så måste nog säg fuck whoa på den här.
maketeto, shit.. håll bara keften, fan drygt att se dig :S "cannabis är inte farligt buhuhu".. fan, du låter som en 14åring som battlar sin kompis på gården..
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Precis som du, har jag mina egna åsikter. du tycker som du och jag som jag.
Det vi tänker idag är det vi känner i morgon!
skaffa dig lite delivery och klipp dig, sen kan du öppna käften..
spokie p20: Jag min delivery och jag har snaggat hår. Vare nått mer du ville säga?
Hahahahaha!
När killar pratar snusk till tjejer är de sexuella trakasserier, när tjejer pratar snusk till killar är de 19.90kr/min
Hoppas att du skämtar. Patetiskt nog så försöker du backa upp kartellen och sen i brist på allt annat så hoppas du att får hype..
Vi finns i varje hörn
"maketeto, shit.. håll bara keften, fan drygt att se dig :S "cannabis är inte farligt buhuhu".. fan, du låter som en 14åring som battlar sin kompis på gården.." HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA !
www.znapmusic.com/jungsub - checka!
Hoppas att du skämtar. Patetiskt nog så försöker du backa upp kartellen och sen i brist på allt annat så hoppas du att får hype.. Jag bryr mig inte om hype. Och jag vet att Kartellen är tyngre grabbar än Ken.
Skriv inte i tråden om ni inte ska ge mit kritik på låten!
Jag vill inte höra era åsikter om varför man inte ska dissa Ken (fis) Ring.