I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

J.L - 16 rader till Ken Ring

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-04-25 14:28
Linder jag tycker faktist att ken är bättre än kartellen, men det är ju vad jag tycker ;D
När killar pratar snusk till tjejer är de sexuella trakasserier, när tjejer pratar snusk till killar är de 19.90kr/min

2009-04-25 14:35
Men det jag stör mig mest på är att BARA för att du dissar ken ring så blev dissen (dålig)
men hade det varit till någon annan hade dom tyckt att det var mkt bättre och tungt.

Så vafan, tänk inte på vem han dissar utan tänkt bara låtmässigt hur låten, raderna,flowet,deliveryn och så var och kommentera sånt..

Pz
När killar pratar snusk till tjejer är de sexuella trakasserier, när tjejer pratar snusk till killar är de 19.90kr/min

2009-04-25 14:35
Kompis, det var wack rakt igenom. Flow? Jag hör ingen flow. Du är bra rimma du också, hemma-femma. Skojare. Det är inte överdrivet sagt, det är det sämsta jag hört. Du kommer ingestans med det här. Du vill ha kritik, jag ger dig kritik. ...

2009-04-25 14:48
yeaahbv: Seriöst nu får du lugna dig, Du vet inte vad ett flerstavsrim är så va fan kommenterar du för då?

Nää jag blir fett sur... Varför ska jag få bajs kritik för att jag dissar Ken Ring.

LÅTEN BLIR INTE SÄMRE FÖR ATT MAN DISSAR EN KÄND PERSON!

Sista gången jag säger det. skriv inte om att jag inte ska dissa Ken, Skriv om innehållet i låten!

Tack Daniiboy för att du förstår mig!
You don't know what you got, until you lose it.

2009-04-25 14:50
ah det är lugnt bro, blir bara så less!
massa wacka som fan får bättre kommentarer, men för att dom dissar nån dåligare.
musik funkar inte så.

2009-04-25 15:11
flowet sämst, raderna patetiska o skämmiga, din syn på hiphopen e skamlig, din röst borde mutas, där haru kritik
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito

2009-04-25 15:12
Linder du säger så här: Ken Ring har skön röst och flow. Men tycker fortfarande att hans texter är för simpla....ska förklara en sak för dig.

Ken kanske vill ha låten Äkte o säga exakt det han känner. Så därför kan det låta lite simpelt i själva texten, men hur som helst så gör han det jävligt bra.

om vi tar dig som ett exempel. När du skrev dissen till Ken så tror jag inte att det var precis så att det du skrev va vad du ville säga från hela början o alla s.k. flerstavliga rim fans serverad där för dig. NEJ. utan det var så att du skrev ett bars, sen på 2:a barsen så leta du dig fram till rimmen...med andra ord kan man säga att du skriver upp bara rim o sen e resten av din text(handling) typ halv freestyle
Ken kanske inte vill leta sig fram till sin handling. utan han vet från början vad han vill ha sagt

Till slut får vi inte glööömmAA ge dig en kommentar för din låt.
Du var totalt ointressant o lyssna. Du fångade mig inte alls. Som nybörjare hade du varit OK. Dina flerstavliga rim som du kallar hörde jag inte. mycket beror nog på att jag fick inte den känslan av att jag ville fortsätta lyssna efter d 2-4 första barsen. då kan man säga såhär me.fångar du inte så skriv du flerstavligt hur mkt du vill, men för vem? om ingen lyssnar på låten från början till slut..denna gång hade du tur att ämnet va KEN ananrs hade folk inte lyssnat på låten. Börja inte lippa jag e bara ärlig.
Aska på

2009-04-25 15:21
Askfat P27:

Man kan skriva flerstavigt och samtidigt förmedla sin känsla ffs!
Det du menar är att Ken Ring är för lat för att skriva flerstav?

Jag respektarer din åsikt om låten och kommer absolut inte börja lipa.

2009-04-25 15:22
o jag vet vad flerstavsrim är, men fattar inte vad det har med att dissa nån? troru nån tar åt sig mer för att du rimmar onödigt mkt?

o bliru verkligen sur ? haha vad fan hade du för väntat dig för respons asså,, du dissar svensk hiphop mannen .. eller hiphop över huvu taget.. öva på din budskap,, de e mitt tips, lyssna lite på street hiphop, biggie, geto boys, bone thugs osv.. budskap is the shit i den här genren den som tvekar det vet inte va han snackar om
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito

2009-04-25 15:25
Maketo__ P20: Jag proppsar dom inte i låten. Säger bara att Kartellen skrämde upp Ken.
Snälla sluta skriv nu Meketo. Du sänker dig bara mer och mer i tråden.
Jag har hört din åsikt om låten nu. Jag har även hört att du är kär i Ken Ring.

Så nu räcker det! Dessutom onödigt att du typ skickar dina kompisar på mig i min gästbok på hemsidan. Isåfall tar du åt dig av mina åsikter. Lite småpatetiskt imo

2009-04-25 15:27
Layziecito P19: Det vet du tydligen inte eftersom du inte såg dom?

Jag hade väntat mig ärlig respons, Har fan inte fått många. Dom flesta slickar Kens röv och säger att det är det sämsta ni hört (Vilket det inte är) Och det står jag för!

2009-04-25 15:32
abow du måste va efterbliven... vadå såg dom ... man HÖR dom,,

2009-04-25 15:34
dom flesta slickar inte gött mannen,, dom flesta lyssnar på hiphop här.. därför tror ja du fick sån respons

2009-04-25 15:35
Layziecito P19: Du som är efterbliven, Man kan både läsa och höra en text ffs.

Jag lyssnar också på hiphop, Men inte på Ken!"

2009-04-25 15:38
ingen kommentar asså... dummaste ja hört

2009-04-25 15:47
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-25 15:49
BUHUUU, du dissade min favoritrappare, du är sämre än Stanislav! :(
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-04-25 15:52
massa wacka som fan får bättre kommentarer, men för att dom dissar nån dåligare.
musik funkar inte så.

Tyvärr så är det så den svenska hiphopen funkar idag... (i mina ögon, ofc)..
Är en person känd, då anser majoriteten av alla som lyssnar på svensk hiphop att någon nybörjare som inte gjort sin röst hörd runtom i Sverige inte ska få dissa honom, och varför det?
Jag har då inget vettigt jävla svar, det enda jag vet är att folk verkar tro att om dem backar Ken i den här tråden, då kanske Ken ser det! Då kanske de som backat Ken får kicka med han, eller vara med i någon musikvideo, eller t.o.m börja sponsra Ken med beat och få massa cash :O
Vakna upp ur drömmen ffs...
Ingen bryr sig vem ni backar, jag skiter i om ni skulle backa mig ifall dissen var till mig, och jag tror säkert t.ex Maketo, Daniiboy, LindeR och en himla massa andra oxå skulle skita i ifall ni hade backat dem, för, vem vill egentligen bli backad av whoa?
Inget att eftersträva precis...

Över till låten:
Du vet redan vad jag tycker, jag tycker att det är en av dina bättre låtar med delivery och flow, det står jag fast vid vad dessa "Slicka-Ken-Ring-I-Röven" fjollor än säger..
Keep it up man!

4/5

Peeze!

/ W
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-25 16:11
Visst rappen va het ok ! och inte de sämsta jag hört som endel andra säger :P

Tycker dock att de är fult att du försöker "Dissa" ken ring.

De är typ samma sak som att Petter skulle försöka dissa Eminem...
Riktigt Brutala <3

2009-04-25 16:13
Tycker dock att de är fult att du försöker "Dissa" ken ring.

De är typ samma sak som att Petter skulle försöka dissa Eminem...

Där satt den, precis det där jag menade med mitt inlägg..
"Men du kan ju inte dissa Ken, han är ju känd :O"
"Det är ungefär som att Petter skulle försöka dissa Eminem"

Varför skulle inte Petter kunna dissa Eminem? Det spelar väl ingen roll vem som varit med i gamet längst, vem som sålt flest plattor, vem som gjort flest låtar?
Är dissen bra så spelar det ingen roll vem som får ta emot den, känd eller inte känd, big difference, det jag tycker ni ska börja titta på är låten, inte vem låten är dedikerad till...

/ W

2009-04-25 16:17
Tack för kommentarerna!

2009-04-25 16:18
woozy : men ifall dissen e pinsam då ?

2009-04-25 16:22
Layziecito: Även om dissen är pinsam har ju skaparen fått sitt sagt..
Det kan vara så att dissen inte är relevant alls, men det är ju då han/hon som gjort den som får stå sitt kast, och sedan så är det ju olika från öron till öron om dissen är pinsam..
Du kanske tycker att Fonky Fresh är den största fjortisrapparen i Sverige medans t.ex någon annan tycker tvärtemot, smaken är som sagt som baken..

Många kommer tycka att dina låtar är skit, många kommer tycka dem är bra, det finns alltid personer som tycker olika..
T.ex 2pac, i mina ögon är han en av de genom tidernas största rappare, och jag diggar honom, men det finns fortfarande folk där ute som tycker att han är värdelös..

Sverige är ett land där yttrandefrihet finns, så alla får tycka vad de vill inom vissa gränser..

Nu blev det fett invecklat, är stressad, ska tagga ut :P

/ W

2009-04-25 16:39
hahahaha shit vilken skämmig snubbe.. jiddrar om flerstavigt när han själv knappt kan det.. ken e fett tung han har skitmycke känsla i sina låtar.. du borde få en fet smäll asså

2009-04-25 16:49
Stickup: Varför förtjänar han en fet smäll för att han droppar en disslåt mot Ken?
Hade han dissat typ Fonky Fresh, RMK, Sober eller liknande så hade inte lika många varit så jävulskt aggressiva mot han... -.-

Men just för att han dissar Ken Ring, då faller himlen ner...

2009-04-25 16:52
Så Mr.Woozy...

Man dissar inte personer som håller mkt mkt högre klass än sig själv..
Liksom vad är de för ide'...? när den ändå inte kommer komma fram till Ken rings öron.
Då är de ju bara hypesökande i mina ögon..
varför dissar inte petter Eminem då?
För de första... Den skulle inte komma fram.. och de skulle låta jävligt fult!
För de andra... Eminem är MYCKET MYCKET bättre..
För de tredje... Han har ingen anledning till att dissa han..

Precis dom här 3 sakerna stämmer in på Linders diss...

Denna låten kommer nog inte komma utanför whoa.. Och hänger Ken ring på whoa? Svar:NEJ

Ken Ring är MYCKET bättre och skulle troligtvis vinna med bara sina adlips.

Linder har heller ingen anledning till att dissa Ken ring

Och till de som Linder sa.. att du är trött på hans simpla texter?
Har du tänkt på budskapet som han har i NÄSTAN varje text?

HAHAHA

/A
Riktigt Brutala <3

2009-04-25 17:02
Beat

Det är din åsikt, varför ska alla tycka som du?
Sure, du har några punkter där som stämmer, men hur kan du veta att låten inte kommer lämna whoa när någon redan langat upp den på youtube? Om det var LindeR eller inte har jag ingen talan om då jag inte vet, har för mig att det var någon på FB.

Petter skulle ju visst kunna dissa Eminem och det skulle kunna komma fram, om låten blev bra, på dig låter det som att Eminem är världens bästa rappare vilket definitivt inte stämmer..
Finns många randoms i USA man aldrig hört talas om som dissat Eminem och Eminem har på ett eller annat vis svarat, kanske bara genom en bar i sina texter, men ändå så har han svarat..

Det är svårt att veta vilka låtar som kommer och inte kommer höras av den och den personen, varken jag eller du kan säga ifall Ken kommer höra den här låten, och varken jag eller du kan säga om han kommer ta åt sig Ifall han hör den..

Låter jävligt tjatigt från min sida, och det ber jag om ursäkt för, jag försöker bara se helheten UTAN att tänka på att Ken Ring är väldigt väldigt mycket mer känd än LindeR..

2009-04-25 17:20
Woozy

Yes de va min åsikt... Och jag tror inte jag är precis den enda här i världen som tycker som jag ?

Inget hat menat mot Linder... Rapen va helt ok men som jag sa: I mina ögon är de bara hypesökande
Kommer bara med min åsikt som jag ser massa andra här har gjort :)

Och som du nu sa Woozy alla har sina egna åsikter..
yes de stämmer..
men isåfall fattar jag inte varför Linder säger att dom har fel så fort dom säger att de är de sämsta dom hört ..
Riktigt Brutala <3

2009-04-25 17:24
Beat

Det finns det säkert, men i första inlägget lät det halvt som att alla ska tycka, inte att dem får tycka..
Kan vara jag som misstolkade, isf ber jag om ursäkt.

Så kan man oxå se det, men hade det bara varit hypesökande tror jag inte han hade lagt ner så mycket på mix och grejer, men man vet ju aldrig -.-

Det har jag däremot inte sett att han gjort, det enda jag sett är att han skrivit att de ska sluta tänka så mycket på att Ken Ring är mycket mer känd än han, men även där kan jag ha fel.

2009-04-25 17:41
Fel av mej såg ja på de sissta :P måste ha blandat ihop denna dissen och Dissen till emilush,ken ring, markoolio, snook, petter o fler...
Riktigt Brutala <3

2009-04-25 17:42
Denna låten kommer nog inte komma utanför whoa.. Och hänger Ken ring på whoa? Svar:NEJ

Jo, har sett honom skriva flera gånger :P
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-04-25 17:45
tycker de låter nice. men du har gjort mycket bättre låtar!

fuck va alla klagar här. folk verkar tro att man är ute efter hype bara för att man dissar en kändis? är det helt plötsligt dumt att dissa någon bara för att han är känd? haha whoa i en nötskal. like allways..
http://www.myspace.com/quizze

2009-04-25 17:48
mannen så skämmig du e .. ren hype! dessutom e du rasist? vadå hem till kenya din fucking fjant lägg av me sånt och dissa rent istället för att gå in på nationer m.m .. riktigt dålig va du också, texten kass. din diallekt var jobbig.. flowet nej nej, sämst.

pusspuss / marius

2009-04-25 18:30
Marius042

Du kanske ska läsa igenom tråden innan du postar?!

LindeR skrev någon sida bak att anledningen till att han drog det med Kenya är den att Ken funderat på att flytta dit och sluta med hiphop, om det stämmer vet jag inte för personligen skiter jag i Ken Ring, han har gjort bra låtar, men inga som är 10/10 i mina öron.

2009-04-25 18:37
Woozy P18
för han e dum i huvet o tror man kan dissa en snubbe som är sjukt mycke bättre än han. snubben verkar tro att han sätter ken på plats, därför borde han ha fet smäll

o i övrigt så stör ja mig helt groovt på att folk bara sätter sig o dissar folk helt utan anledning över nätet? har du nått fuckin problem med nån gå o ta det me personen istället för o göra en fuckin diss över internet? men ja tror knappast linder skulle våga kicka sin text mot ken öga mot öga'

snubben skriver "Så jag satt mig och sket idag och kommer på några riktigt tunga rim så jag började skriva och det ledde till att jag spelade in. "
idiot du kickar ju nödrim för i helvete? o lyckas bara få 4 flerstaviga rim i hela fucking texten o säger att ken inte kickar flerstavigt

En fet smäll borde verkligen utdelas asså

2009-04-25 18:45
stickup11

Det där är din åsikt, du kanske tycker att det är hur lågt som helst att lägga diss över nätet, men det är hiphop.. Man ska tåla att bli dissad och man ska kunna dissa, sure, du har all rätt att bli sur, men varför inte dissa LindeR om du nu tycker att han är så värdelös?

Våld föder våld, därför tycker jag att istället för att slåss borde folk börja battla -.-

2009-04-25 18:47
Marius042:
Hahaha är inte förvånad att du skulle komma in hit och skriva nått neggigt. Du är ju Ken rings lilla stjärtgosse.
Sitter och whinar på min diss?
Jag hörde en av dina nya dissar idag och det låter verkligen inte bra?

stickup11:
Jag får dissa vem jag vill. Mina åsikter. Och jag tycker fortfarande att Ken är kass och ni kommer inte ändra min uppfattning.
Och nej jag skulle nog inte våga säga det framför han!
Och det finns inte ett enda nödrim i texten så jag vet inte vilket öga du kollade med?

2009-04-25 18:59
Maketo__ P20 En rappare med attityd TYCKER JAG ska skriva flerstavigt och ken ring är ju cool och torskar och han har attityd (om han inte fejkar ^^,)
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2009-04-25 19:44
Woozy P18
det är fan inte hiphop o lägga diss över nätet.. och ja har ingen anledning att dissa linder för han har inte gjort mig något.. förutom att göra mig fett irriterad så skulle snarare ge han en smäll
Våld föder våld, därför tycker jag att istället för att slåss borde folk börja battla -.-
ah men så länge man inte startar något så behöver det inte bli jidder.. så han borde inte göra ett shit överhuvudtaget förutom o hålla käften

LindeR_ P17
om du inte ens vågar rappa den framför han kan du ju inte stå för skiten heller, gömmer dig bakom en fuckin data..

kritik p ådin wackass text?
Jag ska berätta en liten saga, Om vår lilla vän Kenring.
Han har blivit känd, Men nu kommer det en ändring.

Vad för ändring? ska han bli okänd efter du dissat han? ha driver du? makes no sense

Du blev så jävla rädd, Så du gömde dig hemma.
Du försökte förtränga, Så du rökte en femma.

enda i texten som är OK o här får du till ett flerstavs *applåder*

Du är själv en pundare, Drogerna är ditt liv
Varför argumentera mot, Ditt plågsamma svin.

vaddå ditt plågsamma svin? har aldrig hört någon kalla nån för plågsamma svin så det e ett fucking nödrim

Du ska tillbaka till Kenya, Nu får du nämligen lämna
Snart har din skiva en mening, Ja äntligen hemma.

FUCKIN nödrim! vaddå nämligen lämna? du har ju glömt skriva vad han "nämligen" får lämna.. så du nödrimmade o fick till ditt andra flerstavsrim
för du skrev åt en snubbe att han itne visste va flerstavsrim är.. DU HAR JU INGA FLER SJÄLV idiot..

2009-04-25 20:54
flowet sämst, raderna patetiska o skämmiga, din syn på hiphopen e skamlig, din röst borde mutas, där haru kritik

Det där är fan inge kritik, det där är hat...
The only time you feel alive is when you're dead

2009-04-25 21:00
Hahahha shiit:P alltså bara för att man inte tycker om en artist palla då försöka göra en typ av diss:s shiiat pinsamt fan^^..

Ken ring har sån sjuk äkta känsla i sina låtar! man hör verkligen att de kommer från hjärtat.. du kan tyvär inte mäta dig med honom och du kommer förmodligen aldrig flowa lika bra o inte heller vara så äkta som han är !! hans låtar berör djupt!!

håll dig till annat än att försöka dissa dom som är så mkt bättre än vad du är , så kanske de går bra:) Peace

// Liszee
Moderator

2009-04-25 22:26
HAHAHa propsa kartellen, dom om några använder ju nödrim och kassa texter utav helvete.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-04-25 23:02
Diggas inte
Spades är så jävla keff Hahah!

2009-04-25 23:10
gå å lägg dig, å för övrigt suger KEN RING , "här pappa får du ett fint fiskespö, fuck aina eller DÖ!"
Producent

2009-04-25 23:19
En diss till bönder som dig har redan gjorts, tror inte Ken kommer svara på detta.

Ärligt mannen, vad vill du åstadkomma med detta, det va dem sämsta rimmen du kommer med om du ska dissa en person som Ken, flowet och delivery är helt sämst, ta o sätt dig i ett hörn och försök igen

Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-04-26 00:43
Verkligheten speglas medans du springer runt på nätet
Hatad och rädd blir du för förortskräket

2009-04-26 04:13
säger så här johannes, visst du vill dissa en kille och så, men ken ring ;P det är för stort kliv från den sitsen du är i nu, underground rappare hoppar på ken ring. ajaj, visst du ha fått det du vill ha sagt o så borde va nöjd över det men ken ring aaaaaaah man :D du dissar en av sveriges rappare och vill att folk ska kommentera själva dissen, de går inte hänger inte med men skit samma i vda folk tycker o kkör ditt egeeet fan mannenn :D skit i va dom säger kickar d en annan låt blir de hel soft ! fast tillllllllllll ken ring så blir de ofta att folk klagar ner ;P du förstår säker tinte inte ja heller men hahahaha ta de lugnt mannen :d

2009-04-26 09:10
Uhm, Låten - dina flerstavs rim är flerstav men ändå inte någonting jag hade önskat mig kunna.. Dom var ju inte direkt ÖVERFETA på något sätt, ditt flow är okey. men ditt delivery är lite oslipat tkr jag ,? rätta mig om jag har fel....

sen lite frågor, Tex

Jag bryr mig inte om hype. Och jag vet att Kartellen är tyngre grabbar än Ken.

Kartellen är rappmessigt inte bättre än Ken ring, no about it.. dom är inte värsta kungrapparna, dom har sin Gangsterstil sin gaturapp. Ken ring har stil han framför känsla i sina låtar, inte flerstaviga texter och punchlines, det måste väl du också förstå att du kan inte jämföra dem på det viset? Ken ring är fortfarande en av de bästa i rapp i sverige men inte för att han skriver bra rim utan för att han skriver om känsliga saker, han skriver känslo texter !

Keep it up, du tar dig säkert :)
somedays, s.o.p will change :)

2009-04-26 09:40

LindeR_ P17 : Bara smaksak men dock så har jag nog en skönare diallekt och röst än vad du har. för din låter ju bara katastrof och där tror jag nog rätt så många håller med mig. och dock blir det bara sämre när du försöker hypa genom att dissa honom också. rakt av skämmig är du mrsh din hypare.

Woozy P18 : HAHA Så du tror att alla ska tänka "AHA JUSTE, KEN SKULLE FLYTTA TILL KENYA!" haha förhelvete, han menar ju DOCK inte så heller. det skulle vara en diss .. då är de ju att man riktar sig på det som kanske tar hårdast. I detta faller nämnde han då att Ken skulle tillbaks till Kenya vilket bara är så fucking löjligt "Ingen är 10/10" klart som fan dom inte är men dock borde du nog bara gå o lägga dig för för du verkar vara Linder's granne som blivit tvingad att skriva en liten rad här på forumet.

Kan ju dock också tänka mig att Linder verkligen spridit denna låten för att få lite kändiskap, typ spridit på snuttis.se & lunarstorm? aw gulligt Herr Nilsson!

/M

2009-04-26 11:40
Mannen, tror du det här är bra eller. Det här handlar inte om att det är Ken, utan att din diss var wack helt enkelt. Jag snackar om innehållet, det var helt och hållet kefft. Den här dissen läggs till i högen bland alla andra misslyckade och patetiska dissar till Ken... Lallare.