atle, bara för att folk inte gillar ditt material så behöver du inte mala ut massa personliga påhopp till allt och alla? eller, är det så det ska vara? Kanske har missuppfattat hela whoa grejen dvs att man lägger upp för att få kritik, veta om folk tycker om eller om det finns saker att för bättra och att sprida sin musik. Du förlorar på alla punkter. 1. Du tar inte åt dig någon kritik alls, ist trackar du ner på dem som inte gillar och 2. Genom att göra det så blir varken du personligt eller musik så attraktiv vilket leder till att din musik inte sprids i det syfte du kanske vill. Något att tänka på! bless
http://www.facebook.com/pages/Coff/187962211219396 Copy/Paste if you still listen to real hip hop
tack för alla era komentarer, bra som dåliga =)
Mer av mig hittar du på www.lamonde.se
Tyckter den va lite tråkig på något sätt
Producent
2009-11-02 15:49
videon gjorde låten bra :) . bra jobb , Fonky studios annars var lamonde bäst på låten :). upp ,
:)
Atle är fan dum i huvudet på riktigt. Man orkar inte ens längre motivera varför, det är så självklart och oavsett hur sakligt man än försöker lägga fram det så slutar det med att han ska ge tillbaks med typ "ah, men du är ful" som nån jävla fyraåring. Herregud.
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
N_jack jag tycker det är mera tragiskt med folk som sitter & stör sig på mig. gå & skär dig i armarna om livet är så jobbigt? Sen tycker jag inte om folk som trackar ner på folk bara för att dom har ett dåligt liv själva. Skicka våra tjejer till veterinären hahaha! lilla gubben!
det var den godaste kyccklingen! Den enda som fått bättre kyckling är tuppen!
Nu erkänner du ju att du har stört dig på mig sen dag 1. Jag kan inte göra annat än att lida tillsammans med dig. & hur vet du att jag har haft låtar på frizon? brukar du gå in där & smyglyssna? :)! hur jag vet att du haft låtar på frizon? kanske för att du och dittin hade er lilla frizon-beef där ? :D inte så svårt att missa då du började smutsa ner på whoa efter det och allt upprepade sig :)
Atle är fan dum i huvudet på riktigt. Man orkar inte ens längre motivera varför, det är så självklart och oavsett hur sakligt man än försöker lägga fram det så slutar det med att han ska ge tillbaks med typ "ah, men du är ful" som nån jävla fyraåring. Herregud. Ord.
Sen tycker jag inte om folk som trackar ner på folk bara för att dom har ett dåligt liv själva. liksom.. du tar ju inte åt dig av kritik! och JA: det är kritik. hård kritik. varje gång nån skriver att du är dålig så kommer du tillbaka och svarar med nåt dryg (ibland diss-låtar). och då äre väl klart att man rider på strömmen och busar lite med dig (= ? gillar du inte hård kritik? glid då tillbaka till frizon
Anna_m_maria hahaha vad du skämmer ut dig! Kritik är när man säger något om mixning/flow/delivery/ osv. Att säga att någon suger är bara ett tecken på irritation eller brist på ord.(eller att personen heter dittin) jag vet mycket väl att jag inte har speciellt bra texter. Men jag vet att jag kan leverera det nogurlunda bra! Skillnaden på mig & många andra här på whoa är att jag kan avgöra om mina låtar är bra eller usla.
Varför leker du bra isåfall?
Jag gillade fan allt=D skön video,låt. Tyckte inte att något var dåligt! hoppas att ni släpper mer. Btw:P brudarna:P var:P rätt:P snygga:P
en av få partylåtar jag gillar den är gung i. men annars gillar jag mest mycket djupare saker. men ni får en tumme upp för rolig låt :P plus lamonde och atle rappar tight fattar inte varför vissa inte diggar atles del visst han kan det bättre men han gör det tight men som sagt innan detta är inte den hiphopen jag brukar lyssna på så ni har i alla fall gjort något bra då jag kan komma på mig själv att gunga med så :P ha det nice och skriv gärna lite djupare låtar sådant uppskattas i alla fall av mig som lyssnare ha det fin fint peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
feeeeeeetttttt !!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vad menar du nu? Att någon i min åldern ska acceptera efterblivna människor som trackar ner på andra bara för att dom själva mår dåligt ?! det menade jag absolut inte.. har inte nämnt något om efterblivna människor eller någon som mår dåligt, vad du fick det ifrån vet jag inte..
men om vi gör som du säger, fula människor får inte säga att andra är fula, så nämn aldrig att någon är ful. för du ser förjävlig ut..
men om vi gör som du säger, fula människor får inte säga att andra är fula, så nämn aldrig att någon är ful. för du ser förjävlig ut.. kan inte säga annat än word.
bra gjort Prendel! :D
Jag är faran som lurar i natten!
Ganska ironiskt att rapparna till och med ska kritisera utseendet på brudarna.. Typ som en tjej som gjort en ny låt och ba "Ganska schyssta rhymes, men dina lökar är inte mycket till höjdare! Så du slår nog inte igenom som rappare." Wtf liksom? :P Tyckte allt med den här var tråkig.. :/ Gillade flowet i verserna, resten var bara.. Nä. Gillade outrot dock. :P
Dra åt helvete!
Prendel är alltid så skön :)
mhhk: jag märker en stark frustration från din sida! Entertainment: Tack det där var kitik. alla kan inte gilla. Uppskattar det! Gb: Sluta stalka tråden om du inte gillar den! Bless!
Jag tycker det bästa med hela videon var slutet med prendel & co. För mycket rök och leka gangsterpimp för min del. Inge vidare denhär och har faktiskt aldrig hört er innan. Men det var la helt ok.
"You just gotta be dope" - Slim Shady.
Instabil: Okej Jag respekterar din åsikt.
För mycket rök och leka gangsterpimp för min del. Många kanske tycker vi leker gangster & pimp om dom gemför hur dom lever sina egna liv.
men måste bara säga att om vi ville leka Gangster/pimp så skulle videon sett väldigt annorlunda ut än vad den gör just nu.
Om man går ut på en nattklubb i sverige idag så ser tjejerna på dansgolvet mycket mer slampiga ut än vad tjejerna i videon gör. & det är mycket mer utmanande danser på en natt klubb än i våran musikvideo! Så det du igentligen menar är att hela party världen leker pimps.
Tycker vi håller en städad stil.
Inget hat från min sida bara en åsikt om ditt inlägg. Kärlek & respekt /Atle
det verkar som om det har skapats någon hatar trend i våran tråd :/ kanske whoa borde lägga lite mer fokus på låten/videon i stället ? men tack för alla seriösa kommentarer det uppskattas !! Big love // LaMonde
Undra hur mkt betalt flickorna fick för att stå brevid atle ?
Riktigt Brutala <3
Beat: alla här vet att du är gbs lilla emo kompis ;) Ni skämmer bara ut er pojkar! ;)
Hahaha.. vadå skämmer ut oss? vem är de som gör de ? Atle... läs vad alla skriver om dig..
Riktigt Brutala <3
Fruktansvärt dååligt!.. Videon osar lika mycket småbarn som den här trådens utveckling...
c"ó) http://thisishiphop101.blogspot.com/
och då menar jag inget om fonkys sätt att göra musikvideo, utan själva musiken...
c"ó) http://thisishiphop101.blogspot.com/
Till alla som klagar:
Det är ni som ger hype!
Sen till atle:
Om man går ut på en nattklubb i sverige idag så ser tjejerna på dansgolvet mycket mer slampiga ut än vad tjejerna i videon gör Word
Klaga på om ni vill, Atle är fast besluten och ger sig inte
Personligen blev jag väldigt nöjd över videon, låten var bra men tuttar-låten var skönare på nåt sätt.
Och att brudarna är med i videon kanske är ovanligt, men det är bara ovanligt för den svenska rappscenen, och som bevisat efterföljer vi faktiskt usa, hur mycket vi vill det eller ej.
Men tack till er som tog er tid att titta och stort tack till er som kommentera videon.
Nu önskar jag lite konstruktiv kritik, inte bara "den va bra" eller "dååålig", utan varför.
Love u :)
www.youtube.com/prendel
Atle-klicken:
Prendel jag tror dom menar att den är mobbad för att dom fick en påminnelse om att det faktiskt finns tjejer som ser ut som tjejer. Så du menar att tjejer som måste klä sig halvnaket, vara översminkade och sälja ut sig såhär för att få uppmärksamhet, är tjejer som ser ut som tjejer?
Inser du vad du sa med den meningen? Du vill alltså påstå att det är såhär du ser på tjejer i allmänhet och det är såhär du tycker att tjejer ska vara?
Du vill alltså att tjejer ska vara som dessa tjejer, som enbart gör detta för uppmärksamhetens skull, för att du tycker att det ska vara en tjej som är något? Då har du inte mycket självkänsla om du ska behöva jaga sådana här "kattiga"(snarare löjligt retarderade) tjejer.
Förövrigt så tyckte jag varken låten eller videon var något att hurra för, och då menar jag inte kvaliten på videon utan innehållet.
Jag tycker ni överdriver, Om nu Dom vill ha brudar i sin vide, som är klädda så , o dansar så , så får dom ha det:D , Jag tyckte inte om låten men videon va fet på alla håll o kanter diggade dom små inslagen av ironi osv.
http://www.facebook.com/pages/Inga-Gr%C3%A4nser/102563323185335
Den här låten var helt ärligt riktigt kass, texten sa ju verkligen ingenting? var ju bara en massa nödigt babbel för att fylla ut någonting på beatet.. Tex dra det där "sexy ass" 3 gånger, whats up with that? Upprepa hellre någonting som låter bra.. Sen låter ni som ett par 15 åringar som aldrig ens träffat på en brud, med tanke på hur ni formulerar er i texten.. Refrängen.. nej alltså jag tycker ni ska lägga ner tid på låten ni gör innan ni spelar in en musikvideo.. Och sen så förstår jag inte hela grejen med att dra in ett gäng "katter" som inte kan dansa för 5 öre? i dont get it... ser bara trashy ut.. Sen tycker jag bara det låter riktigt tönting när folk använder ordet "cat/katt" när dom snackar om en tjej. Men det kommer väl folk aldrig lägga ner gissar jag på, men det låter lame som fan.. varför skulle man som tjej ens vilja bli kallad katt? i dont get it..
" aA"K#¤ÅO!JOK"#¤ " det var min första känsla, varför gör alla så simpel musik för?! videon var ofc bra gjord, men låten.. neeeej! det är liksom ba fixa lite svängigt beat, säga samma sak upprepat 100 gånger och sen vara gla! NER
sluta va så jävla avundsjuk bara för att jag lyckas bättre än vad du gör.
ingenting om versserna ?????
Love u 2 prendel
Och sen för att ge lite övrig kritik så måste ni verkligen lära er at skriva bättre, det var skönt gung men om man lyssnar på lyriken så är det inge vidare på varken innehållet.. och rimmen var katastrof. Men gunget satt där det skulle.
Graffare
2009-11-05 11:58
Fet partylåt ! däremot så verkar det som att whoa inte förstår sig på
det här med hiphop . När man ser en video och konstaterar att musikanterna i fråga "är tjocka, fula och dryga" så borde man ställa sig själv frågan om varför man skrev in sig i ett
hiphopforum . För dem ytligt vetgiriga kan jag endast ge dem råden att använda blondinella.se som startsida istället för whoa. Man kan säga vad man vill om låten, så länge som man bibehåller faktumet att det är en
parrtydänga och ingen whoasession med 3-4 punchlines per rad. Om man vill lyssna på pst/q på festen så får man gärna göra det, men då är det bara du och din rudispojkvän som kommer att sitta i soffan och njuta av punchline efter punchline på ett jazzigt beat och skrika från balkongen till dem ivägskrämda festdeltagarna att
gillar man inte mobbade barn är man bara bakåtsträvare (citat av pst/q)
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
bra formulerat Andre =)
Jag håller med Pugge. kan tycka att själva texten inte är det bästa jag hört. då jag lyssnar nästan endast på oldschool hiphop själv men dem lägger det tight och själva låten är tänkt som en partylåt så tror nog den kan gå hem. Som jag sa innan tycker jag att rappen sitter tight. men som andra här inne ville jag gärna höra en mycket djupare låt från er för att jag tror ni kan leverera bra grejer av djupare slag med. att kunna vara mångsidig tycker jag är viktigt. själv skriver jag bara djupa låtar. men är hälften så bra rappare som ni är så fortsätt med det ni gör men variera er ;) Videon tycker jag är bra i och med att den är amerikaniserad så, jag tänker mer på effekterna än att det är lättklädda brudar i videon. tycker slutet är bra och det viktigaste ni har potential ni rappar inte dåligt utan som sagt innan gör en djupare mer livsexistentiell låt och gör en video till det så kommer folket nog ändra åsikt ta hand om er mvh //Hannes
haha prendel på slutet!
Music makes me feel...
Jag bara skrattar när folk försöker vända mina inlägg emot mig!:D
Så du menar att tjejer som måste klä sig halvnaket, vara översminkade och sälja ut sig såhär för att få uppmärksamhet, är tjejer som ser ut som tjejer? Tycker du seriöst att dom är halvnakna & översminkade? isåfall har du aldrig gått ut eller så bor du i irak din efterblivna jävel.
Det ät ju sånna som du som får tjejer som klär sig "attraktivt" att framstå som horor!
Om du vill ha en kvinna i slöja eller en stor luvtröja så kan du väl hålla det utanför den här tråden?
Så sluta försöka vända mina inlägg emot mig.
Dom enda som har dålig kvinnosyn är dom som påstår att tjejerna i videon skämmer ut sig & beter sig lösaktigt. eftersom dom beter sig mera städat än tjejer som går ut på krogen. & då menar ni att alla tjejer som äger urringat /kort kjol/klänning är lös aktiga slampor!
Det är ni som borde ta en funderare. Inte vi :) PUNKT!
hihi ball video
Atle-klicken Det du skrev var nog bland det dummaste jag har läst på länge.. Dom står och trycker upp sina tuttar mot kameran och juckar, or whatever you like to call it mot snubbar, och låter folk sooooma in på deras rumpor medans dom har typ ett linne på sig. Jag tror det är du som har kass kvinnosyn om det är såhär du tycker att tjejer borde vara.. Jag tycker det är synd att tjejer gör sånt här, men det är ju ännu värre att det finns folk som uppmuntrar tjejer till att vara så. För annars är man ju inte "attraktiv"..
Nu börjar jag lacka, Vafan spelar det för roll om det är halvnakna tjejer som är med? det är inget ovanligt, inte heller e det ovanligt att dom porrar sig. Sen förstår jag att brudarna i tråden kan vara avundsjuka (fast ni aldrig kommer erkänna det) för brudarna i videon ÄR heta (och då påstår jag inte att ni inte är heta, vet inte hur ni ser ut). Men håll hatet för er själva, skickar ni samma hatmail till 50cent? Det här är fan otroligt
www.youtube.com/prendel
Nu börjar jag lacka, Vafan spelar det för roll om det är halvnakna tjejer som är med? det är inget ovanligt, inte heller e det ovanligt att dom porrar sig. Sen förstår jag att brudarna i tråden kan vara avundsjuka (fast ni aldrig kommer erkänna det) för brudarna i videon ÄR heta (och då påstår jag inte att ni inte är heta, vet inte hur ni ser ut). Men håll hatet för er själva, skickar ni samma hatmail till 50cent? Det här är fan otroligt OOOOOOORD! :)
Haha, snälla någon! Vad tänker folk som skriver med? Moralryttare hela bunten. Påstår sig ärligt killar som kommenterar att videon ger en taskig kvinnosyn så kan jag ju definitivt våga påstå att ni är homosexuella.. Varför reagera så starkt på några vackra tjejer som rör sig i takt till musiken frivilligt? Tror ni att dom var under hot under inspelningen? Isåfall lär ni ju definitivt avsky kända framgångsrika modeller som eventuellt visar lite hud.. Kommer säkerligen få svar av någon arg hiphopbrud nu, som tycker det är pinsamt att tjejer gör såhär. Well.. Keep on wearing hoodies! Bra produktion killar.
Rebecka: okej jag tänker inte ens uprepa mig själv. har redan förklarat för dig! är det inte jobbigt att leva i skuggan av verkligheten ? Jag tycker tjejer får bete sig hur dom vill utan att bli kallade horor. synd att sverige blivit ett sånt kvinno hatande land : ( vill du stena tjejerna som är med i videon Rebecka?:(
Atle:
Roligt att se din syn på hur brudar ska klä sig, för din information så bor jag i Malmö. Så om det är någon som bor udda så skulle det väl förmodligen vara du. Är man efterbliven för att man tycker som jag gör? Snarare du som är aningen retarderad som inte kan acceptera en annan mans åsikter.
Sen tycker jag det är lite smått roande att du påstår att jag har skum kvinnosmak, när du gillar brudar med två kilo smink i fejan. Då kan jag dra slutsatsen att du är en i mängden av dom som ser tjejer som objekt.
Prendel:
Nu börjar jag lacka, Vafan spelar det för roll om det är halvnakna tjejer som är med? det är inget ovanligt, inte heller e det ovanligt att dom porrar sig. Sen förstår jag att brudarna i tråden kan vara avundsjuka (fast ni aldrig kommer erkänna det) för brudarna i videon ÄR heta (och då påstår jag inte att ni inte är heta, vet inte hur ni ser ut). Men håll hatet för er själva, skickar ni samma hatmail till 50cent? Det här är fan otroligt Så nu jämför du detta med en 50 Cent video? Det roliga är att tjejerna i 50 Cent's video är vackra och "kattiga" på riktigt, detta är ju bara patetiskt. Att jämföra dessa tjejer med tjejerna i fiftys videos är ännu mer patetiskt.
Vi kan snacka hela dagen om vem som är snygg & ful. i slutändan är man bara snygg i betraktarens öga. Teezy du är bara en tönt med för lite att göra på fritiden. om du kallar tjejerna i våran musikvideo för hora eller slampa en gång till så anmäler jag tråden! :) det gäller alla andra också! Välkommna till sverige. här är det inte okej att kalla tjejer för HORA ELLER SLAMPA!
Välkommna till sverige. här är det inte okej att kalla tjejer för HORA ELLER SLAMPA word
Tycker ni är idioter ni som kallar tjejerna i videon för slamper!!! jag har sett en hel del slamper och dom i videon är absolut inte slampiga ens de minsta!!!
Alla är lika mycket värda, varken du, jag, Fredrik Reinfelt eller ens Jesus har rätten att kalla nån för slampa.
i slutändan är man bara snygg i betraktarens öga. sant, sann skönhet sitter på insidan brukar man inte säga de? tänk efter innan ni kallar nån för ful för i någons ögon är ni också fula, men den personen vbäljer troligen att inte säga det till dig/er.
Säger det igen; nice video atle!
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
haha när vi släppte låten om tuttar videon skulle folk klaga på brudarna, nu när ni släppt denna klagar dom på brudarna! Det är något med Whoa och brudar, tror inte dom gillar sånt. Och ärligt talat i diskussionen om brudarna, vad fan är det för fel på er whoaiter? jag vet inte hur det är med andra men jag gillar att se bra ut och få det bekräftat. Och jag tror det är så med dom flesta människor, och jag fattar ÄRLIGT inte vad som är felet med att dom visar upp sig lite i en video, och "sexar" sig lite! Dom skulle ju aldrig ha gjort det om dom inte tyckte det var kul, eller inte var nöjda med sina looks!!! Och nu råkar det vara så att världen formats på ett sätt så att killar tänder på när tejer ser ut på ett visst sätt (på 1700-talet tror jag, skulle alla kvinnor vara överviktiga för att visa att dom inte var fattiga). Och syftet med livet är ju att föröka sig, alltså kan man egentligen påstå att hela livet är en "parningsdans" !!! Sluta snacka så mycket skit bara gott folk. alla vet att ni sitter och runkar på youporn.com ändå så det är ingen ide att påstå sig ha en bättre kvinnosyn än så. fan samhället är format som det är och visst det kanske inte är tipptopp, men jag anser att det finns värre saker i dag än att tjejer vill vika ut sig, och få lite uppmärksamhet! hoppas jag lyckades förmedla min åsikt någorlunda =) //Gudde