WTF?? Är inte metra Prendel?
WTF?? Är inte metra Prendel? HAHA! fan lägg av!
Är det bara mina polare som hör skillnad?
Svårt att byta röst, kanske vart annorlunda nu pga förskylning xD
http://www.myspace.com/metra186 http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA
Metra låter fan inte ens lik Prendel, iaf vad jag tycker
Äh Vad fan. Jag kan också vara med och leka tipslördag! Entertainment slår matte Den Som Är Den slår Ainac Metra slår Daavd Messias slår Akin Krille mot Ålltzen vetifan Sircuz slår Pikku Detested slår Villy
skriver efterhand som jag lyssnar :)Entertainment vs. Matte Rial; Enter vinner enligt mig, skönare flow, fetare rader! btw, dåliga beats från båda, ingen bas förfan?!Den som e den vs Ainac; fet attityd av Den som är den, lyriken är fin den med. men sen så hade ainac en riktigt bra lyrik o fett flow, men dock tråkig attityd? denna va för jämn för mitt dömande ^^Daavd vs Metra; här har daavd en till början soft attityd, och lyriken gillar jag rakt igenom.men jag verkligen förstår inte varför du tog bort beatet i slutet? mja denna funka. och sen kommer Metra in och enligt mig vinner, digga mer attityden,dock tycker ja eran lyrik ligger jämnt, men magkänslan säger metra. Grebnets vs Subdominant; brebnets, jag blev mycket positivt överraskad, jag gilla din text, bästa hittills. men tyvärr så tog Subban direkt titlen på bästa hittills! . Subban, ditt flow e fucking genialt, och lyriken va riktigt riktigt bra! Subdominat tog denna!Akin vs Numessiah; akin, jag har en kärlek för ditt sätt att leverera, man hör direkt när det är du på micken! lyriken e nice och jag diggar riktigt mycket!! och numessiah, du är så jävla tung på lyriken, sjukt grymt skrivit. men ja är en som lyssnar efter lite roliga punches o här va inte mkt som höjde smilbanden, mer ögonbrynet ;) haha denna va för jämn för MIN del!Ålltzen vs. Krille; ålltzen, haha rådigga din låt, hela viben e soft! ^^ lyriken va bra den med! krille, tyckte din attityd va sjukt tråkig till det beatet, passa inte. lyriken funka,men va inte tillräckligt för min del, så ålltzen tar min röst!Sircuz vs. Pikku; Denna tar sircuz helt klart! hans flow är sjukt säkert, lyriken grymt bra genomarbetad o på klass med Sub (såklart!) pikku, ja tyckte du gjorde bra,men inte tillräckligt liksom. sen raden; "jag tycker ingenting men fan, flowet är ju pinsamt" - straight up lie! ^^Villy vs. Detested; Detested, vafan är det för jävla beat? hur som helst, inget jag digga, texten funka väl. villy, vinnaren i denna rond, without a doubt. fet lyrik,soft beat, nice attityd. övrigt; nu vill ja påpeka att ja är jävligt trött nu när ja lyssnat på allting, OCH att jag lyssnat enbart 1-2 gånger på alla bidragen. kan hända att ja ångrar saker & ting som skrivits, men men, jag e ingen domare iaf ;) dom som stod ur mängden för mig va(ingen rakning!):Subdominant Sircuz Numessiah Akin Grebnetz Nu kallar sängen! PEACE!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
woho! nu kommer det äntligen fram lite folk som tror på mig :) min text oxå dåråå veka som du, de petar vi ut, (tvekar du?) jag är så vass i käften, du blir delad itu du tror dig storhet när du väljer att kallas messiahs ska du leka med gud, ye, jag kan leka med grus (du har berg att bestiga), och du har inget komma me sex bars har gått och jag hade nog kunnat stoppa här men jag gillar att leka med maten, (en ovana) som att jag alltid måste lämna rappare (blåslagna) (du har en b-stil) Akin han har fet stil (Du har inte tid att jobba) du blir ägd på heltid (jag satsar seriöst och tar med taytay på skivan) och det var bästa versen på skivan, hade du just lärt dig att skriva? eller, skämtar inte nu, (det var kukigt kefft) men för å inte göra dig ledsen, klart det var unikt på sitt sätt tro dig hiphop, men snälla kicka nått annat för du är bara en mängden som en finne i din panna och vad gör vi me sånna? vi klämma dom! fuck you, jag pissar på dig sen går jag till nästa rond jag är rent av elak, du är bara mer mat men du står kvar med fötterna på jorden, (enbart) skulle du kunna ta det här, du är ute och åker din tid var över för över 2000 år sen nya messias kommer pryda min lya korsfäst, korsfäst!
http://www.myspace.com/akinonline
skulle vara kul att läsa en breakdown från alla om vad deras texter betyder. Jag tror att två stycken på sin höjd vet vadfan dom menar när dom skriver alls.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
okej, jag får oxå lägga mitt tippEntertainment vs. Matte RialDen som e den vs Ainac Daavd vs Metra Grebnets vs Subdominant Akin vs NumessiahÅlltzen vs. KrilleSircuz vs. PikkuVilly vs. Detested
Damn vad akin tugga sönder messiahduden!Villy var tung..Big ups! Pikku framför sircuz. Mkt roligare att lyssna på!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alltså, kompisprops i all ära men jag förstår verkligen inte hur NÅGON kan säga att akin mot nu messiah är ens i närheten av jämnt? Så kommer det personer som snubben ovan och påstår att han VANN tom? Liksom, läs texterna, hör låtarna. Akin har rondens SÄMSTA bidrag textmässigt, messias har rondens BÄSTA bidrag textmässigt och en bättre låt, det ENDA bra i akins bidrag är beatet och det har ju som bekant inte ett piss att göra med honom. Jag blir fan seriöst sur av sånt här, jag menar, okej att dina vårdare låter dig ha dator men finns det inte nån möjlighet att filtrera bort efterblivna människor på internet så man slipper höra dina korkade uttalanden?
Haha asså jag fattar inte den här överhypen som Numessiah har fått, tycker inte han är nåt speciellt. Tycker Akins bidrag var mycket roligare att lyssna på och tycker det var en bättre låt också! Och nej det är ingen kompisprops har aldrig prata med varken Numessiah eller Akin så lägg ner kompisprops snacket bara för att alla inte håller på din idol!
Konse''
Oh god, jag hade hellre skurit armen av mig än kalla honom "min idol", jesus. Det handlar inte om "överhype", det handlar om att veta vad som är bra och inte. Akins bidrag; 90 procent filler. Messias bidrag; 90 procent punches "roligare att lyssna på och tycker det var en bättre låt" är faktorer som kan spela in om det är jämnt, som tex enter mot matte. Samma sak gäller om någon skulle säga att ålltzen förlorade mot krille, det är liksom inte ett uttalande man kan ta på allvar, det är som att någon skulle säga att ken ring är bättre än afasi, eller att eye n i skriver bättre texter än pst, eller att blått är gult. Jag utmanar härmed alla som påstår att akin är "bättre" att ta ut sina 3 favorit-rader ur hans text och skriva ner här. Seså, gör det.
app.. förstår inte alls hur du tänker.. jag tycker messiahs låt var jävligt tråkig och texten gjorde den inte roligare alls även om han lyckades va lite fyndig någon rad eller två.. akins låt var roligare att lyssna på och hade även den någon fyndig rad. propps hit och dit vet jag inte hur du tänker heller.. ser mest ut som att du sitter och proppsar din polare/förebild eller va han nu är för dig..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tänker såhär; Att bra saker är bra. och dåliga saker är dåliga. Och bra saker vinner över dåliga. Förstår du mig? Säger du "Lorentz är fan bättre än Organismen" så kommer jag att kalla dig för idiot. Säger du att "akin var bättre än nu messiah" så kommer jag att kalla dig för idiot. Jag propsar folk som är duktiga, jag har nämligen den oerhörda förmågan att kunna ha ärliga åsikter om saker folk gör, oavsett om dom är ens polare eller en transvestit från tjeckoslovakien eller adolf hitler. anyway, nu när du pratar om akins text, ta ut lite rader, du har den ovanför så det är bara att copy/pasta.
Men herregud.. Låt folk ha sin åsikt förfan ! Vore inte världen jäääääävligt tråkig om alla tyckte likadant . Shit asså ..
Kan du förklara vad det är som gör Numessiah så överlägsen i den här ronden då? För jag förstår helt ärligt inte, säg mig vad som är så överfett i texten. Den enda raden som stack ut var "Nu vet jag varför eran grupp heter milk, bara några procent av det ni droppar är fet" och sen Ingvar Karlsson rimmet var tungt. Men resten var inget speciellt enligt mig och flowet var inte mer än OK, och attityden och låten i helhet är enligt mig inte bra. Så kan du nu säga vad det är som är så tungt? Nej jag hatar inte jag säger bara vad jag tycker precis som du gör!
Konse''
word på chrille!
Ska jag plocka ut mina favorittreor så blir det dom här tre; Är din röst så flickig på riktigt eller ett försök till seger via könskvotering? Det är din enda chans, jag sätter punkt som telegram det krävs mer än en brud om du ska bli en äkta man Jag vet varför ni kallar er grupp Milk: bara några procent av det ni droppar är fett Rader som är allmänt feta; jag vänsterhandpimpslapar sånna bitches och begraver dig med penna och block som Organismen Du ser ut som en knarkande Mischa Barton Ger dig en sula i nyllet - Ingvar Carlsson Två gånger i crew och två gånger i denna tävlingen du har blivit uppkäkad oftare än Särimner ...och jag snackar inte stjärnbilder när jag säger att din stil är som en cancer på raphimlen Du borde göra nåt vettigt med ditt bidrag en tyst minut för Guru skulle va skitbra Det som jag ser som filler men som ändå är likvärdigt med akins bättre rader; När jag försöker bli skitpackad av spritdrycker är du spiknykter och försöker få din skit packad "Din mamma med staken i kammarn" Är som att jag spelar cluedo när jag rappar en tung diss Kul att du rappar om gräs, och vilken gangster du är när en halvtung snubbe skulle fakka din värld Om vi nu tar en titt på akins text; Bästa; skulle du kunna ta det här, du är ute och åker din tid var över för över 2000 år sen rader som inte suger; tro dig hiphop, men snälla kicka nått annat för du är bara en mängden som en finne i din panna veka som du, de petar vi ut, (tvekar du?) jag är så vass i käften, du blir delad itu (Du har inte tid att jobba) du blir ägd på heltid Fillers; du tror dig storhet när du väljer att kallas messiahs ska du leka med gud, ye, jag kan leka med grus (vad betyder det där ens?) (du har berg att bestiga), och du har inget komma me sex bars har gått och jag hade nog kunnat stoppa här men jag gillar att leka med maten, (en ovana) som att jag alltid måste lämna rappare (blåslagna) Ovana/blåslagna, jävligt fett rim alltså, skitbra... (du har en b-stil) Akin han har fet stil (jag satsar seriöst och tar med taytay på skivan) och det var bästa versen på skivan, hade du just lärt dig att skriva? eller, skämtar inte nu, (det var kukigt kefft) men för å inte göra dig ledsen, klart det var unikt på sitt sätt Jävligt taskig diss "Du hade en relativt stor och känd rappare på en av dina låtar och han la en bra vers (som för övrigt är den sämsta på hela epn) och vad gör vi me sånna? vi klämma dom! fuck you, jag pissar på dig sen går jag till nästa rond jag är rent av elak, du är bara mer mat men du står kvar med fötterna på jorden, (enbart) (återigen, vad i helvete betyder det där ens?) nya messias kommer pryda min lya korsfäst, korsfäst!
Nu ska jag bege mig, men jag ser med glädje fram emot att få hoppa in här imorrn och se alla roliga kommentarer med folk som säger saker i stil med "ey akin vann för han rimmade "kukigt kefft" med "unik på sitt eget sätt" vilket geni, yo"
Och jag ska se fram emot att läsa dina meterlånga inlägg efter inlägg där du ska hata på alla som inte tycker som du! :)
Konse''
Ja då langar jag min text också då, lika bra: Vad ska du göra mig med dom där usla julklappsrimmen? Du låter som du tjuvat micken utan bruksanvisning Så utan tvivel kommer jag njuta av vinsten Du borde lämna W.O och börja satsa på typ djuphavsfiske Hörde ditt bidrag, men vart fan är slaglinorna? Det här är en battle grabben, så vart FAN är slaglinorna? Radioaktiv, manisk och massiv, obestridlig Du är som Ett ben på en tusenfoting, Helt obetydlig Vemodet styr mig, för jag fick battla en sopa Jag har lyssnat på En låt med dig och här är notan Det må hända att Whoa tycker du är bögfavoriten Men dom är fan lika pantade som miljöaktivister Du kan väl åtminståne Ibland komma med Nån ordvits Eller bara lägga ner och typ starta en råttodling Du fick props inför ronden och avfärdade bombhotet Men ja fick dig att inse att du bara är en pojkspoling och våldtog dig
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
Rond 1 Entertainment vs. Matte Rial Den som e den vs Ainac Daavd vs Metra Grebnets vs Subdominant Akin vs NumessiahÅlltzen vs. KrilleSircuz vs. PikkuVilly vs. Detested Riktigt kul att höra allas, jag tycker vissa är självklara och vissa är det mer jämt mellan. Ska bli kul att se vad juryn väljer och vilka man får följa till finalen! Fred!
Är det någon annan som inte kan spela låtarna? Mappen är bruten och kan inte spela upp någon av bidragen
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
Är det bara jag som inte hittar någon downloadlänk? ^^
Måste ändra mig och säga att villy och ålltzen nog vinner sina
Ålltzens tycker jag var bäst, endast för gunget i låten, så jävla skön..
Damn boys, jag försvinner några timmar och hela tråden spårar. Det är helt okej att folk inte tycker jag är tillräckligt "rolig" eller whatever, jag försöker nämligen inte vara rolig. Jag spottar inte fnissiga skämt eller nödrimmade förolämpningar. Min musik riktar sig exklusivt till den lilla gruppen skallar som tycker lyricism är viktigt. Tillhör du inte den så är det helt enkelt inte meningen att du ska gilla mig. End of discussion, peace.
typ alla la det så mycket tyngre än förra gången...Entertainment vs. Matte Rial Roligare rader helt enkelt. Matte va tråkig..Den som e den vs Ainac Jämnt tycker jag. Men diggar Ainac mer så tror nog han tar hem de här.. Daavd vs Metra Skönare helt enkelt. Tycker Daavd va soft han med. Fast Metra låter bättre i mina öron.Grebnets vs Subdominant Mycket bättre, dock digga jag han andra också. Akin vs Numessiah Shit va jämnt! Numessiahs Guru rad var ju tung! Akin är bra o skön hela vägen, Numessiah blir tråkig i några rader därför vinner Akin.Ålltzen vs. Krille Ålltzen va sjukt mycket bättre. Krille var..hm... keff?Sircuz vs. Pikku Jämnt här också. Sircuz sista 4 är nog de bästa i hela battlen haha. Kan inte säga de va bättre Pikkus med tanke på hans rimschema.. Har lyssnat många gånger på båda bidragen... Nej, här vågar man fan inte chansa.. Båda är vinnare i mina öron!Villy vs. Detested Diggar fan att han låter så underground, de var jämnt här också.Allt va så jämnt, att döma rätt är inte alltid så enkelt..
Damn vad akin tugga sönder messiahduden! Jösses.. Humor.
App jag fattar inte varför du ens försöker, det är uppenbart att folk är så blåsta att de inte förstår ett skit av det du skriver.
Ska bli kul att se hur domarna resonerar.
NuMessiah P23 Du får ha din hund i koppelApp P21 jag känner inte en enda av dom som tror att jag ska gå vidare... dom enda som tippat på messiah sen bidragen släpptes är du och subban... och det verkar ju som att du känner messiah, med tanke på hur mycket du har smörat för han sedan tävlingen drog igång... Du kanske har helt rätt i allt annat som du säger, men ändå.. haha! jag har ju någonting som ingen annan hade.. jag menar, jag rappar i 60 sekunder och får dig att gå bananas... det är en teknik man inte kan skriva sig till hörru ;)
NuMessiah HAHAHAHA!
Akin, det blir tyvärr överdrivet kritiskt mot dig, jag har ingen direkt lust att släpa ut och dekapitera folk bara för sakens skull, men nu är det så många som tuggar på om helt absurda saker. Jag blev förvånad över hur dåligt ditt bidrag var eftersom jag trodde att det skulle vara bättre, hade du haft ett bra bidrag hade jag sagt att det var bra precis som jag gör med alla andra som haft bra bidrag. Du förstår ingen som påstår att du var "mycket bättre" har några underlag för sina åsikter och kunnat argumentera för sin sak så hade det varit hur lugnt som helst - men när du har 0 procent innehåll är det väldigt väldigt svårt att ta sådana saker på allvar
För övrigt har min personliga favorit i både kvalet och rond 1 varit ålltzen, så jag antar att det är han jag "smörar" för.
det handlar inte om hur välskriven text man har, det handlar om att känna det man kör... klart det blir lättare många stunder att känna välskrivna rader, men det behöver inte alltid vara så. I det här fallet tycker det här folket att mitt bidrag var bättre, då de har tyckt att mitt bidrag varit roligare och en bättre låt överlag, och det är tillräckligt med underlag för mig... jag förstår att folk kan tycka mitt bidrag e bättre, men jag kan även förstå att folk tycker messiahs bidrag e bättre... så sluta grina och förstå att folk värderar olika
App P21 Du e ju fan helt dum i huvvet.. Du sitter och säger att jag kompisproppsar akin, jag har aldrig i hela mitt liv träffat snubben, och känner han inte. Och ska jag vara helt ärlig tycker jag att han suger annars också!! Men just i detta så tycker jag han var bättre än messiah. Sen sitter du och säger att man kompisproppsar, du dickridar ju messiah så in i bomben kompis ;) Kompispropps i all ära, men förstår inte hur man kan säga att messiah är bättre än akin här.. Sorrie dude, men lär dig att alla har olika åsikter..
tack app, det värmer!!! sen får jag ju dock säga att jag också tycker Akin är bättre än Nu Messiah i den här ronden... app, hoppas du inte tycker jag är en idiot nu bara för det :- ))
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Trofast, jag tycker att det är den mest uppenbara överkörningen i den här ronden, vilket jag faktiskt baserar på något också, tänka sig. Jag har redan diskuterat "åsikter" högre upp, bara att läsa. Jag skulle föredra om jag SLIPPER kriga loss mot tusen pers till som ska komma med korkade uttalanden, det tar bort från alla andras bidrag om man överdiskuterar blott 2. Ålltzen, jo det gör jag. Det ändrar dock inte mina åsikter angående dina bidrag, micheal jackson tex var ju både känd musiker och äcklig pedofil, alla har sina ups and downs.
hahahahah : )
Ålltzen, Växjö, Bremen.
tack app, det värmer!!! sen får jag ju dock säga att jag också tycker Akin är bättre än Nu Messiah i den här ronden... app, hoppas du inte tycker jag är en idiot nu bara för det :- )) god damn, nu kommer du oxå bli hatad på :( app förstår inte att folk lyssnar efter olika saker :)
han ser bara lyriken, hur den e skriven.
medans andra kan kolla på lyriken,beatet,leverans,flow ect.
jag kan säga som såhär, för mig är just Akin vs Numessiah oavgjord.
för att ; Numessiah har bättre skriven text, ja. Men jag känner inte det lilla extra som jag så gärna vill höra i dissar, för det är Den typ av dissar
Jag gillar. No disrespect mot numessiah, du är riktigt tung, det vet jag. men i just dissar vill jag har gnutta serious och en gnutta humor med! :)
och ja tyckte att akin hade roligare låt, skönare att lyssna på i helheten, Men han har ju inte lika genom arbetad text. därav blir de svårt för mig att dömma den.
men app, kom ihåg att detta är MIN åsikt,
vare sig du gillar eller ej.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
jag vet inte om jag får posta detta i förhand. om så är fallet kan vi kalla det en preview på mitt röstande :) word på app , det är världens klaraste faktum att;* akin's vers var innehållslös* nu messiah hade stadigt flow* nu messiah hade en punch på nästan varje bar* nu messiah hade fyndigare och fetare rim detta här är inte idol, det spelar ingen roll vem som hade mest "gung" när det kommer till självklara fall som detta. det ÄR en battletävling - INTE en tävling i vem som gjorde fetast track att ha på förfesten i mammas sommarkoloni. vilsna kids.. och olzen - jag förstår att du tycker att akins bidrag var det vinnande när du hade ett liknande bidrag.. nästan lika intetsägande och wack :)
asma: Om jag förstår dig rätt så skulle du helst vilja att alla spelade in sitt bidrag på datamick med kass kvalitet, för att istället fokusera all tid på texten? Inget som jag skulle tycka vara trevligt att lyssna på.
Har Messiah datamick och kass kvalitet? Nej, således är din liknelse bedrövlig. Att man inte kan skriva bra texter är inget som går att förklara bort.
Dux Petter med grym mix över Celph Titled på en datamick?
Moderator
2010-05-03 17:15
Shit vad ni bråkar :( haha
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda:
[email protected]
Celph Titled på en datamick
JÄVLAR VAD OPROFFSIGT OCH HELT JÄVLA UNDERBART AV ASMA! Haha. Det absolut skönaste jag sett någon göra på länge alltså. "Okej jag är domare.. but I've had it up too here with this fuckin bullshit"Storupp! För övrigt Tror jag att både Messias och Sircuz "problem" löser sig när domarna får säga sitt. Det är ändå människor som har lite koll på sånna här grejor. MFS lär väl aldrig prioritera textinnehåll framför beatval.. men 4-1 lär de nog vinna med! Förlåt som fan, men Pikku har ju faktiskt inte ens en enda OK rad i sin text. Om man kollar på några av försöken:"Sircuz vinner, fan tror ni, det är jag som dödar det" - Är comebacken mot förhandstippandet, antar jag. Inte så fettPåstår att du raggar brudar men vill smeka kuk i röven Om jag skulle bli helt sjukt kreativ och gå med på att låtsas som att det ens var en mening, så är den väl ändå rätt pubertal. "som på matematiklektionen, klarar jag dom stora bråken" "nummer ett i vår division och massa nollor hänger efter mig som en miljon. Om någon idiot är bull så kan ni räkna med bråk", sa Messias i kvalet. Om ett dagisbarn hade försökt sig på samma sak så hade vi haft Pikkus rad. (2 veckor senare i samma tävling)du är den feta versionen av Johan Ågren Johan Ågren? Du kanske syftar på "Herr Ågren" Eller Johan Hellqvist? Kan BARA beskrivas som ett nödrim. David är ju inte fet, heller.Jag sliter dig i stycken Jag bekämpar med eld , samt som i fight club, din schitzofren, du sänker dig själv. Enligt reglerna måste man rappa på svenska eller engelska?du smutsar ner som dammolnet över Island Dammolnet syntes väl knappt bakom all ASKA?! Påstå inte att jag är dryg och märker ord.. "Punchlinen" bygger på att smutsa ner som damm. Du har ingen asksugare hemma, PUNKT.jag kör smitningsolycka, i diket som han crashat i . Det här är ju bara sjukt. Meningen är helt fucked up. Ska han krascha i ett dike med sin bil. Varpå du kör på bilen.. backar upp och smiter.. typ? Haha. Detta har ballat ur (vilket bara gör tävlingen myyyyycket roligare) så.. might aswell join the pajkastning, tänkte jag.
asma.. hahah.. no hate mannen.. du får tycka vad du vill =) du står upp för ditt ord medan jag står upp för mitt, inge konstigt i det =)... sen att du röstar på krille istället för mig är ju för mig lite konstigt, men för dig helt normalt.. lugnt lugnt =)
Ålltzen, Växjö, Bremen.
och jag droppar inte min text här i ren protest.. om ni inte hör vad rapparna säger, ska väl inte det faktum att man postar sin text gå in och hjälpa till en att gå vidare?? det är ju helt konstigt om nått, jag förstår inte alls.. då kan man ju likväl köra det här i nått forum bara för textförfattande.. jaja ; )
Ålltzen, Växjö, Bremen.