I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[60 seconds] Rond 1

Vår Hiphop - Audio & Video

Rappare

2010-05-03 17:35
App när jag får skiten att funka ska jag se om jag håller med dig, don't worry
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2010-05-03 17:45
Entertainment vs. Matte Rial
Den som e den vs Ainac
Daavd vs Metra
Grebnets vs Subdominant
Akin vs Numessiah
Ålltzen vs. Krille
Sircuz vs. Pikku
Villy vs. Detested

2010-05-03 17:48
^ coffe bror, vart fan har du varit?

2010-05-03 17:54
Dux
jag vet inte om din intelligensnivå sviktar eller om du helt enkelt inte förstår det svenska språket - menar du att ordet "gung" är en synonym för datormick?
för att svara på din fråga: (som egentligen inte hade ett skit med min post att göra)
NEJ - jag vill inte att man ska spela in med dålig kvalite istället för att fokusera på textinnehåll? varför skulle jag vilja det?
om det inte framgick vad jag menade i förra inlägget ska jag försöka klarlägga det lite, mest för att jag är så tålmodig med diverse kålhuvuden nuförtiden.

jag som domare tittar på lyricism, punches och övrigt textinnehåll innan jag tittar på flow, kvalite och helhetskänsla eftersom det är TEXTEN och vad som sägs som spelar roll i en battle, och som sagt - det här är en battle.

självfallet spelar flow och kvalite in i bedömmandet, det ska fortfarande vara lyssningsbart - vilket nu messiah's bidrag också var, även om jag tyckte att beatet var skit och kvaliten inte var den bästa. förstår du nu?

olzen
bra, för det var aldrig menat att vara personal :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-03 17:58
Inte för att verka tråkig eller så nu med att stoppa upp bråket ett tag men när kommer domarnas votes och allt upp ? :)
dom kallar mig Käääz. www.znapmusic.com/kaaaz

2010-05-03 18:01
Äh. Det behövs inga resultat. Du märker väl att folk vill slåss om saken?

2010-05-03 18:01
jag som domare tittar på lyricism, punches och övrigt textinnehåll innan jag tittar på flow, kvalite och helhetskänsla eftersom det är TEXTEN och vad som sägs som spelar roll i en battle, och som sagt - det här är en battle.

alltså njaah, jag köper inte det asså...

one love : )
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Rappare

2010-05-03 18:04
Entertainment vs. Matte Rial - Bara snäppet bättre
Den som e den vs Ainac - Ainac gjorde bra ifrån sig tycker jag
Daavd vs Metra - Metra hade några sköna punches här o där :)
Grebnets vs Subdominant - Kändes som hög kvalité jämfört andra bidrag
Akin vs Numessiah - Även om messiah hade tråkig röst går min röst till honom
Ålltzen vs. Krille - Gillade den fan! :D
Sircuz vs. Pikku - Tycker bara Sircus gjorde bättre
Villy vs. Detested - Gillade att Villy snackade om Detested's mix som back in the 90's så lyssna jag på den o förstod haha

Fetast denna ronden tycker jag Grebnets hade
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

dom som vill slåss om saken får väl göra det, men jag vill fan ha resultat!
Moderator

Vanilla Coke
Lär inte komma upp idag tror jag. Kan bli imon, senast onsdag ska bedömningarna vara inne :)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-05-03 18:06
okej men lägger ni upp dom när jag sover då jävlar! jag e så galet taggad haha..

2010-05-03 18:07
Vanilla Coke
mina bedömningar blev klara halv sju imorse - med plats för justeringar.

Olzen P26
alltså njaah, jag köper inte det asså...

hur kan du inte köpa det? är det bara jag eller handlar en battle om att förstöra sin motståndare? ponera att du battlar mig, tror du jag blir mest ledsen av en supervers av personals & punches eller en halvbra skrytvers med perfekt ljudbild?
använd huvudet lite man. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-03 18:11
Kan inte admins lägga upp en tråd om battletävlingen så vi slipper allt off topic-tjafs här? Detta är ju trots allt en tråd om mig.

2010-05-03 18:17
Jag tror vi ser det lite olika bara... på dig låter det som att, låt mig ta ett jättedumt exempel.

PST Q vs Fredrik Reinfeldt, i en battle på någon scen. PST har en dålig dag, men har ett ordentligt flyt, med normalt bra rader. Leker lite med sin röst, gör det lite skojigt och så vidare... Sen kommer Fredrik och drar lika många bars med totalt avsaknad av flyt då han aldrig rappat innan men har av någon anledning en sjukt bra text med punches i varenda rad.

Vem vinner?

Jag vet att jag är dryg nu och det är absolut inte min mening att vara påstötande på något sätt. Vill bara förstå, och ja jag använder huvvet.. : )

Det jag vill få fram är följande:
- Delivery
- Flow
- Lyrik
- Låten i helhet

Lyrik ska inte få stå för 70 %, 60 % etc. Delivery ska inte heller få stå för så mycket. Det ska vara någon jämnhet på det hela.. och att utgå från text och sedan låta annat avgöra tycker jag är fel, de här 4 punkterna ska väga lika tungt.. så tycker jag, och ja det tycker jag är "battle"... om någon ville veta =))

frid å fröjd
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2010-05-03 18:26
MFS: Vad ska jag säga? Anser dig inte ett dugg kvalificerad. Oavsett hur många år du hängt på whoa, eller kollat på grind time på youtube.

Men det är bara min uppfattning. Ja, och förmodligen ett par till.

2010-05-03 18:27
Eminem vann inte beefen mot Everlast på flow.

Sen har man ju ingen info om motståndet i en tävling.. och det skulle kännas surt att förlora på research, men principen är densamma. Säg bättre och fyndigare grejor än den andra.

Sen är det klart att det är soft om man faktiskt låter som en bra rappare, eftersom att det eldar på sakerna man säger.

Om ditt bidrag är ett skott i så är flowet och deliveryn det som avgör huruvida du skjuter med ärtrör, Bazooka eller något därimellan.
Texten är vad som avgör om man överhuvudtaget träffar.

Om ni nu tycker Pikku, tillexempel, låter så jävla cleant på beatet (vilket jag inte förstår) så kan vi väl se det som att han står och skjuter atombombsmissiler...åt fel håll. Så vinner man inga krig.

2010-05-03 18:31
sub, haha.. jo jag förstår ju hur du menar.. och jag antar att asma tänker på samma vis på ett ungefär..

skön förklaring dock haha
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Producent

2010-05-03 18:35
Den som e den vs Ainac
Daavd vs Metra
Grebnets vs Subdominant
Akin vs Numessiah
Ålltzen vs. Krille
Sircuz vs. Pikku
Villy vs. Detested
:)

2010-05-03 18:42
Det är lite det jag menar, det spelar ingen roll hur SNYGGT man säger något om man inte har något innehåll.

"Your style would be amazing cousin...if you we're saying something"

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-05-03 18:44
klart det ska va en kombination, absolut
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Skivsamlare

2010-05-03 19:01
Subdominant;

Jag sliter dig i stycken Jag bekämpar med eld, samt som i fight club, din schitzofren, du sänker dig själv. Enligt reglerna måste man rappa på svenska eller engelska?

Ska man ändra original-filmtiteln till svenska bara för det?
Pikku @ Ta-fatt & LUCY N' LUKE

2010-05-03 19:03
Jag tror inte det är vad han åsyftar.
Moderator

2010-05-03 19:10
Som ramuz sa längre upp, bedömningarna kommer inte upp idag. Har haft fullt upp med annat fram till 17:00 idag, men är på gång nu o börjat skrivit en del. Siktar på att vara klar imorgon, men jag tar den tid som jag tycker behövs för att inte göra något misstag i mina bedömningar.
//TW

2010-05-03 19:13
Ska man ändra original-filmtiteln till svenska bara för det?

Tidlöst.

Fight club är grekiska?

2010-05-03 19:23
Om ditt bidrag är ett skott i så är flowet och deliveryn det som avgör huruvida du skjuter med ärtrör, Bazooka eller något därimellan.
Texten är vad som avgör om man överhuvudtaget träffar
.

man vinner inget krig på om man missar sa du, men åh andra sidan kan man vända på de och säga att om man skjuter med ärtrör och träffar allt så vinner man ju knappast heller ;) lär ju bli ett krig utan några vidare skador för någon av parterna i så fall;) därmed vill jag bara ha sagt det som någon annan ovanför sa, det krävs en KOMBINATION av alla saker för att vinna, om inte alla saker finns vilket typ inget bidrag har enligt mig så blir det därför till att värdesätta vad man själv föredrar framför något annat, därav olika åsikter. därav detta tjaffs i tråden ;)

/D

2010-05-03 19:28
Ja. Men vad får du ondast av? Om jag skjuter dig med ärtrör, millimieterprecist rätt i ögat, eller om jag lånar Pikkus (påstådda) rocketlauncher och spränger bort ett berg på månen?

2010-05-03 19:30
hahahahahahah

2010-05-03 19:31
Ja. Men vad får du ondast av? Om jag skjuter dig med ärtrör, millimieterprecist rätt i ögat, eller om jag lånar Pikkus (påstådda) rocketlauncher och spränger bort ett berg på månen?

Hahhahahahahahaa
 www.myspace.com/thesircuz

2010-05-03 19:39
hahahahahaha subban har redan dödat tråden xd

2010-05-03 19:41
HAHAHA

2010-05-03 19:42
Shit vad det gnälls här...

Den som e den vs Ainac
Daavd vs Metra
Grebnets vs Subdominant
Akin vs Numessiah
Ålltzen vs. Krille
Sircuz vs. Pikku
Villy vs. Detested
Stfu and go make me a sandwich biiiatch

2010-05-03 19:43

HAHAHAHAHAHA!

pure awesomeness!
http://www.myspace.com/metra186

http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA
Skivsamlare

2010-05-03 19:49
Jag som trodde fight club var en filmtitel :(
Pikku @ Ta-fatt & LUCY N' LUKE

2010-05-03 19:52
subban.. förstår hur du menar, men för mig skulle det aldrig funka att lyssna på något som är kasst rent låtmässigt, då kan jag ju lika bra lyssna på nån dikt eller berättelse osv osv i någon ljudboksform om jag bara vill höra en bra text.. och därför funkar det inte för mig.

vad alla andra tycker sen får dom tycka bäst dom vill, jag hatar inte på dom för de fast jag inte förstår hur dom tänker.. och fastän jag inte förstår hur dom kan tycka så eftersom jag inte gör de så visar jag ändå min respekt för att inte hata på de dom tycker.. men då förväntar jag mig även tillbaka samma respekt från dom andra som inte håller med min åsikt och det gäller ju alla andras åsikter med, men såg att en viss person här började kalla andra tröga och efterblivna och allt va de nu blivit för att dom inte hade samma åsikter och det stör mig.. det var tack vare de jag ens deltod i den här disskusionen..för det är inte bara massa meningslösa påhopp utan även som att anse sig ha rätten att klaga på de alla andra skriver, men de man själv skriver är tydligen heligt och ifrågasätter någon de så börjar man grina och kommer med fler påhopp..

Och nej det är inte till dig det här går ut men ville bara skriva allt de här nu så kanske någon fattar att man kan låta alla ha sina egna åsikter och respektera att dom har dom även om man inte tycker samma själv, ska man ändå disskutera dom så kan man ju åtminstone göra de någorlunda civilicerat.

Nu blir de till att gå och träna innan solen går ner
peace

2010-05-03 19:57
Jag diskuterar civiliserat med civiliserade människor, tröga och efterblivna människor får helt enkelt finna sig i att bli kallade tröga och efterblivna och om dom vill slippa det bör dom omvärdera sitt tröga och efterblivna leverne.

...ICE!

2010-05-03 20:04

2010-05-03 20:37
ainac va väl bäst om jag ska välja en :)

2010-05-03 20:42
Okej alla som inte tycker som App är tröga och efterblivna, tänk på det innan ni skriver i tråden så kanske han kan sova gott inatt och låta sitt tangentbord få vila lite.
Konse''

2010-05-03 21:01
Alla som inte tycker som jag är inte tröga och efterblivna men trögna och efterblivna har en tendens att inte tycka som jag.

2010-05-03 21:35

HAHAHAHAHAHA!

pure awesomeness!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-05-03 21:57
haha subban adoptera mig!
hets, stress, fest!

2010-05-03 22:38
..att App kan vara så jävla arrogant och, enligt mig, dum i huvudet är fan både upprörande och fascinerande..

"DET ÄR SÅ HÄR!! DET ÄR FAKTA, SPELAR INGEN ROLL VAD DU SÄGER- JAG HAR RÄTT"
Jävla klåpare. Vad gäller diskussionerna kring vad i tävlingen som bör bedömas hårdare och väga mer kan jag inte annat än att styrka att det är helhetsintrycket som räknas, spelar ingen roll om man är Celph Titled-grym på battletexter om man har samma delivery och röstattityd som... Fan vet jag, Todd Barry. Men det är ju bara min åsikt det, hurfhurfhurf.
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2010-05-03 22:43
och min homie Hundsim kommer in och styr upp skiten!

HURF HURF HURF
Poet

2010-05-03 22:49
..att App kan vara så jävla arrogant och, enligt mig, dum i huvudet är fan både upprörande och fascinerande..
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna

2010-05-03 22:53
och min homie Hundsim kommer in och styr upp skiten!

Ja fy fan vad uppstyrt allt blev nu. Han visade verkligen.

2010-05-03 22:59
Sån jävla deppig tråd, alla er helt jävla seriösa..

2010-05-03 23:11
Hundsim, tack för att du tar dig tid från att rappa om mens och att stirra in i väggen för att skriva något totalt poänglöst.

I en battletävling battlar man. Man dissar den andra. Man säger kränkande, nedsättande, roliga och elaka saker på ett så kreativt sätt som möjligt.
Den som gör det bäst vinner.
Du förstår, jag håller mig till den vedertagna lexikaliska definitionen av "battle", inte någon påhittat av folk som är dåliga.

Se det som en present;

den ena är vackert inslagen och i den ligger en riktigt schysst gåva, kanske en massagestav eller något dylikt du kan tänkas uppskatta.

Den andra är också vackert inslagen, men den lådan är tom, som så när på lite spindelväv och en gråsugga som saknar ett ben.

Vilken föredrar du?

Förhoppningsvis kommer många av er att förstå hur det ligger till någon gång i framtiden, folk lärde sig ju trots allt att jorden inte var platt en gång i tiden också.
Admin

2010-05-03 23:37
Sluta tramsa. Annars låser vi tråden.

2010-05-03 23:47
Sluta tramsa. Annars låser vi tråden.

förstår inte varför de inte hänt för någon sida sen? ^^
för övrigt så kommer de väl upp en ny tråd inför rond 2 eller ?
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-05-03 23:49
Det är lite det jag hoppas på, det börjar bli lite gammalt det här.

Jag antar att kontentan so far är "hellre ett blåsrör i ögat än en kärnvapensprängning på månen"?