I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Nu Messiah - En Bättre Dag

Vår Hiphop - Audio & Video

2011-03-11 18:48

[Audio] Nu Messiah - En Bättre Dag

Fri tolkning av The Game - Better Days. Mix av Fonky Fresh. MP3.

2011-03-11 18:57
fyfan va tungt mannen! aldrig hört något från dig men detta va så fet fett!! pz
Finns ingen snyggare person än mig.

2011-03-11 19:58
sjukt tung, fet text.. tjockt nice!
It ain't about how hard you hit, It's about how hard you can get hit and keep moving forward!

2011-03-11 23:57
Tycker att det låter rätt bra. Lite tråkigt till och från och beatet går inte hem hos mig. Text och rappmässigt är det bra skit.

2011-03-12 00:08
Jäkligt bra jobb! sällan man blir missnöjd när du släpper något!. Dock säger jag också att beatet inte var det bästa jag hört. Men riktigt jävla bra utöver det! /ossian
Mixtape kommer snart. www.soundcloud.com/ericlundin

2011-03-12 00:43
Nice. Gillade den mycket.

2011-03-12 03:05
Jag diggar, alltid fett att höra när nån klarar att göra olika sorters låtar
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-03-12 10:18
Tack för gästboksinlägget! Tittar sällan forumet så skicka gärna igen om du släpper mer.
Riktigt skön låt, kanske lite "mesigare" än vad du brukar släppa, men du har ju ett fint budskap med låten och det är riktigt nice! :)

Peace
http://Primalen.se
Moderator

2011-03-12 12:20
Detta var riktigt fett, texten är riktigt jävla bra =)
//TW

2011-03-12 13:23
Grymt störande andetag ibland mellan raderna haha.

Men tung låt, sparas helt klart!

2011-03-12 14:50
denna diggades mannen!
if you dont live for nothing, find something to die for!
Rappare

2011-03-12 16:05
Diggar inte reffen eller beatet någonstans. Men din rap är tvärtung.

2011-03-12 16:10
Gillar den lugna känslan i låten. Du fick mig att släppa en tår, typiskt mig att fina låtar ska gå rätt i hjärtat. Har bara en sak att klaga på, det finns ingen nerladdningslänk, fixa det så är allt perfekt

2011-03-12 18:33
Tycker the game hade kunnat göra orginal låten sjukt mycket bättre än han gjorde, även om jag ger the game upp på sin track så spelar jag hellre denna

Skön remake, big up!
Detta är inte musik, det här är äkta rap shit!
Ingen fucking auto-tune, håller skiten classic!

2011-03-12 21:12
jag ska vara ärlig, jag gick in i denna tråden i hopp om att få ett gott skratt med tanke på din battle i ozone, men damn så fel jag hade, det här va fett!

2011-03-13 02:20
Tack som fan boys, verkligen! Och det säger jag inte bara för att ni verkar jävligt positiva till min grej, utan jag vill tacka för att ni ens tar er tid att lyssna och kommentera. Även om jag precis som många andra gör musiken mest för min egen skull så är det fruktansvärt roligt och taggande att höra att andra diggar och kan relatera till vad man snackar om. Keep it up!

Alla verkar inte vara jätteimponerade av beatet / hooken, men jag hoppas ändå ni fortsätter kolla in mina grejer för precis som nån påpekade i tråden så är detta ganska långt ifrån vad jag brukar syssla med. Vanligtvis är det mörkare och smutsigare, och så kommer det fortsätta vara, men det är kul att variera sig ibland och switcha upp skiten.

Har bara gått en dag sedan jag släppte låten, men har redan fått höra att den lagts upp av andra på andra forum och på youtube med mera. Jättekul att ni hjälper till att sprida det ni gillar, mad props till er vilka ni nu är.

nerladdningslänk, fixa det så är allt perfekt

Det finns ju redan - MP3

Rappare

2011-03-13 12:19
Gillar detta, helt klart. Tunga, ärliga verser och god realisering av din egen version av låtens tema. Tyvärr är beatet lite för långsamt för dig, och dessa verser hade med säkerhet gjort sig bättre lite mer uptempo. Ser fram emot låten du, paradigma och fakalen släpper snart. ;)

2011-03-13 13:05
Tungt som satan! Du ska veta att jag alltid kikar in & lyssnar på dina släpp.

2011-03-13 13:32
Har några få namn som gör att jag går in i trådar på whoa, NuMessiah är faktiskt ett. Det är kul att se, även om det här inte är min grej riktigt. Men du vet vad du gör, tror du har en fin framtid inom musiken.

2011-03-13 15:34
fet låt
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-03-13 16:58
Gillar att du testar lite ny stil, nytt tema, lite sång osv. Även om jag gillar dina hårdare grejer mer just för att du har perfekt röst för det (läs Vinnie Paz) Men jag diggar detta också. Fett
Producent

2011-03-13 19:24
Fick rysningar, ovanligt att höra dig på beats som detta men det låter fan bra.
Känner igen mig som fan, djup text.
One Day.

2011-03-14 01:03
Tung låt som fan, fet text.

Livstristessen/bristningsgränsen

fett flerstavsrim man
Evangeliet
Konsertbesökare

2011-03-14 01:56
riktigt fett! big up!

2011-03-14 02:13
Det är alltid kul när du släpper nytt. Bra med rappare som lägger tid och omtanke på texten istället för att nöja sig med första bästa raderna de kommit på.

Dina verser är väldigt bra. Jag tycker att du hanterar beatet bra. Simpelt men samtidigt lite varierat flow vilket passar utmärkt till såna här låtar. Jag gillar din lite hesa röst och känslan sitter bra. Det jag inte gillade så mycket var i första versen när du halvsjöng lite. Det förstörde inte i och med att det inte lät dåligt, jag tyckte bara det var lite för klent på något sätt. Som att du bara gjorde din röst lite ljusare och renare. Jag tror versen hade klarat sig bra utan sånggrejen men den förstörde ju ändå inte som sagt.

Jag har faktiskt inget problem med beatet, vilket många tycks ha. Tycker det var rätt skönt och passande till låten. På vissa ställen kändes det lite tråkigt och "vanligt" på något sätt. Som att man hört för många av den här sortens pianobeats. Det enda jag faktiskt ogillade i låten var refrängen. Jag tyckte den drog ner även om jag förstår att den är med för att det är din tolkning av den låten.

Texten är bra, vilket var självklart. Jag är oftast inte så förtjust i dessa teman då det är för många som kör dem med dåliga texter. Du är ju ett undantag så klart, i och med att du faktiskt är bra på att skriva texter. Jag gillar rimmen, även om det inte är det viktigaste i en sån här låt är det bra bonus. Formulering är nästan a och o i denna typ av låtar och du formulerar dig bra. Det känns hela tiden ärligt och skrivet från hjärtat.

Bra låt. Slipa lite på sången så blir det prima.

"Att lyckas vandra ur cirklarna jag vandrar i / Är svårt när demonen i huvet viskar att allt e skit / Fast i apati, nästan kataton / Sömn i fjorton timmar om dygnet sabbar mitt livi" gillade jag.
Wazaaaa

2011-03-14 04:56
riktigt feta verser alltså, men skulle hellre se dom på ett annat beat och egen reff typ. för dom e för bra för detta beatet. jag gillar orginal låten men har alltid haft lite svårt för beatet. men dina verser döda the games verser i mitt tycke faktiskt,riktigt välskrivna.
enda som jag annars kände va "jobbigt" i ditt preformance va just som andra påpekat, dina andetag. jag har aldrig tidigare störts av andetag när jag lyssnat på en låt men här va det jobbigt faktiskt. men ja, annars en riktigt blytung låt. du får gärna langa upp lyriken om du har tid o lust?
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-03-14 16:43
Tack för kritiken, särskilt Chub - riktig monsterkommentar. Och du har helt rätt ang. sången, för jag kan ju inte sjunga "på riktigt". Ville bara experimentera lite, och jag tycker det funkar.

Angående andetagen så är det inte första gången jag får höra det, jag vet bara inte riktigt vad jag ska göra åt det. Andas måste jag ju :P Fonky mixade faktiskt bort de flesta andetagen först, men jag bad honom lägga tillbaka dom då det i mina öron lät väldigt "choppigt" utan dom, som om jag lagt verserna i flera tagningar typ. Ska testa lite Tay Zonday-swag och move away från the mic för att breathe in nästa gång ;)

texten;
Ibland så frågar någon hur jag mår
men jag har aldrig nåt svar, jag hoppas du förstår
för jag fattas nåt och det fuckar med känslolivet
Jag tror det är kärlek, läkare tror det är endorfiner
Jag har fått mediciner, men inte vågat ta
för jag har varit likadan nu i åratal
Är rädd att upptäcka att skiten blivit permanent
Depression i släkten, var sex när jag fick ärva den
Måste skärpa mig, för mycket knas nu
Vill leva livet lite till innan det tar slut
och jag vet väl att jag har många som bryr sig
men det värmer inte kroppen när jag fryser
Vissa har varit där när allting fallit ihop
men det är inte samma sak som att vi fallit ihop
och jag kan inte tro att det nånsin kommer bli jättebra
men jag hoppas ändå på en bättre dag

Jag vet att jag inte är den jag borde vara nu
borde ha både bil och jobb, kanske barn och brud
Att lyckas ta mig ur cirklarna jag vandrar i
är svårt när demonen i huvudet viskar att allt är skit
Fast i apati, nästan katatoni
Sömn i 14 timmar om dygnet sabbar mitt liv
och tomheten fyller mig till bristningsgränsen
för jag pallar inte längre fighta livstristessen
Jag är populär, har många bästa vänner
men den jag verkligen är är inte den dom känner
Känner mig ensam omgiven av vänkretsen
Fortet jag byggde kring mitt hjärta blev ett fängelse
Var längesen jag slutade tro att nån kan hjälpa mig
har fattat att problemet är att JAG inte kan älska mig
Så jag strävar mot ett bättre jag
och hoppas gudarna vill bjuda på en bättre dag

2011-03-14 17:55
smaskigt! gillar ALLT på låten! inte lyssna på dig så mycket men dehär gick taa mee faan hem asså!

peace!
hur kommer det sig att jag inte kan höra när du gråter fast dina tårar faller till marken som dasslock.

2011-03-14 19:14
Du vet redan.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Moderator

2011-03-16 22:40
Oj, var stensäker på att jag lagt en kommentar för längesen i denna tråd. Men får väl göra om helt enkelt.

Jag gillade låten helt enkelt, tycker det var mys att höra en "ny" sida av dig. Annorlunda stil och beat från det man är van vid med dig. Stark text och som helhet är låten riktigt bra, har spelats rätt mycket de senaste dagarna faktiskt.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-03-17 20:38
Har lyssnat lite intensivt på denna eftersom jag känner att jag är skyldig dig lite kritik.

Jag tycker deliveryn och stämningen är väldigt passande till både beat och texten.
Dessutom tycker jag det låter jävligt snyggt när du "sjunger" i början av låtan.
Flowet är laidback och fungerar fint.

Den samplade refrängen gillar jag inte alls, rent textmässigt passar den perfekt till låten, antar att det anledningen till varför du behöll den, eller ens valde beatet.
Men jag gillar generellt inte refränger i det här stuket (har svårt för refränger öht i rapmusik) den låter lite smörig och "oh lord bla bla bla" får mig att vilja kräkas.
I övrigt var beatet fett.

Någon påpekade andetagen, även jag tycker att dessa kunde mixats ner lite.

Texten är fet, speciellt första texten, med fokus på följande guldkorn;

"För jag fattas nåt och det fuckar med känslolivet
Jag tror det är kärlek, läkare tror det är endorfiner
Jag har fått mediciner, men inte vågat ta
för jag har varit likadan nu i åratal
Är rädd att upptäcka att skiten blivit permanent
Depression i släkten, var sex när jag fick ärva den"

"Vissa har varit där när allting fallit ihop
men det är inte samma sak som att vi fallit ihop"

Jag gillade inte de två sista i någon av verserna, även om de är passade till temat, fick jag en känsla av att du inte orkade fila på dom utan bara nöjde dig med dessa. Alternativt att du kände dig tvungen att få med "bättre dag" för att knyta an till refrängen.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-18 02:21
Har ju redan givit kritik på annat håll men kände att jag borde droppa en kommentar ändå. Big up

2011-03-18 20:50
beatet var tråk men det är tunga verser! bra jobbat.

2011-03-22 19:15
Jävligt fett
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-03-22 21:59
riktigt bra jobb fan!
 www.myspace.com/friphmusic

2011-03-23 00:19
Riktigt tungt älskar texten och kan relatera till en hel del riktigt riktigt bra!
 www.myspace.com/thesircuz

2011-03-29 23:49
Fet låt, bra text. Tycker dock du kan höja accapellan lite på dina låtar. Vissa rader blir otydliga. Men tung låt, verkligen

2011-04-10 02:50
Fy fan vad jag behövde denna nu... Tack!

2011-04-13 00:50
du skriver på ett speciellt sätt, ganska enkelt men verklighetsförankrat och med mkt känsla!

2011-04-13 03:06
big ups man, rhymin with soul, sällsynt.
phatkidz!

2013-06-19 22:30