I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

LM BEATS - 2005 Beatsnipp

Vår Hiphop - Beats

2005-03-02 00:32

LM BEATS - 2005 Beatsnipp

Yo!

Nytt material från LM BEATS!

Program: Reason 2.5, Cubase SX
Musik: Daniel Dukic, Måns Persson
Studio: Legend the Beatmaker
År: 2005

LM BEATS 2005.mp3 (4,53MB)

Ge lite kritik!

LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2005-03-02 00:44
helt rätt!

första sjukt fet
likaså det sista fyfan ey dani langa jag sa till dig!

bra beats som fyller sitt syfte!

2005-03-02 00:50
riktigt nice, diggar basgången! inga samplingar från andra artister eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-02 00:51
glömde förövrigt nämna att det 3:e beatet var fetast enligt mig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-02 00:51
Allt är osamplat.

2005-03-02 00:53
sjukt sköna grejjer..
det är dessa grejjer man vill köra på.

propps man!
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.

2005-03-02 00:59
plastigt utan samplingar. annars ok!

2005-03-02 01:10
håller med om att de blir lite plastigt utan samplingar men det är ju svårt att göra utan :)

andra beatet var bäst..
tja

2005-03-02 01:12
Första beatet mest. Dock så tyckte jag att alla synthar var för höga. Höj basgången och trumljuden..Sen kan du läga på några olika hihats tycker jag. Det andra beatet var skönast tycker jag..mycket enklare men ändå..tight! =)

Dem andra två var jag inte så mycket för...
Twang System fi de werl

2005-03-02 01:17
1:a beatet.. låter rave aktigt... typ klubbmusik, lite klena trummor.. tråkig bas typ.. testa göra melodier av basen... d e soft att snaren kommer otakt, men d låter föör off lixom... diggade inte stråkarna...

inte min smak för mkt plastljud o klubb i d..

2:a beatet ... nja... inget fel på d... därmed, saknar basmelodi asså..

3:e påmminer om X låten .. me xzibit asså ,lite klena trummor ..

4: ja .. jungle shit...

grejjen e, såna beats e inte min style, din onda e inte min onda..

tycker beatsen e lite montoma.. o plastiga för o va ärlig.. saknar tryck i dom.. basgångar o lite mer melodier som passar ihop...

fortsätt så blire bra.. päjs

2005-03-02 01:21
helt okej vet inte vad jag ska säga är inte så duktig på det där med kritik men detta funkar..

2005-03-02 01:22
diggar alla tre riktigt hårt. tycker det var grymt. diggar dock första mest.

2005-03-02 01:27
mmm... jag vill ha mer tryck på trummorna och lek vidare med ljuden så att dom inte låter så plastiga annars vare sooft, du börjar bli bättre.

piis out.
ya hörd mä!

2005-03-02 01:30
inte min stil av beats.. men dom va sköna diggade första mest
sant att tredje påminner om X låten fast en seg version av den
peace!
....:::EstY:::....<br> ----> Esp & Esty <----<br> http://www.myspace.com/espesty

2005-03-02 01:31
inte min smak, lite mycket usa för mig, men du har det i dig!

2005-03-02 01:39
håller med om allt Memo sa.
och främst ....plastigt. Speciellt när stråkarna kommer in i första beatet. Ska du köra plastigt sound så gör beats som ska vara synthiga. Annars tycker jag bara det blir b.

men du har känsla för det melodiska annars...

sammanfattning: det är bra beats, men för plastigt o lite för klena trummor ibland alltså.

2005-03-02 02:09
yeeah, thx .. jag står för melodier o.s.v.
dani har mastrat o mixat m.m.
WWW.MYSPACE.COM/BEATSBYMONZI

2005-03-02 02:09
nog var dom nice, men klena trummor tror jag i 1&2
lite plastiga typ, midi lät de som, den första iaf och skulle va nice med grövre trummor!
3an helt klart som memo skrev: låter som Xzibit - X

Keep it rollin'

Peeyz
Är det så?

2005-03-02 02:18
detta va fett

2005-03-02 02:23
jag fattar inte.. One , vilken basgång? .. d e ju lixom högst 2 toner.. no offence daniel.. men "diggar basgången" ... ? fattar inte..

2005-03-02 02:38
naaaajs
Sopsäck Serenad
Lyricist

2005-03-02 03:28
Jag är inte rätt man till detta för jag kan inte mycket om beats, nästan ingenting.
Men jag sammanfattar det som sådant

Första: Raveaktigt som Memo sa, det känns samtidigt läskigt att lyssna på det. Känns samtidigt väldigt Dope. Som taget ur en Bladefilm (inne på vampyrklubb).

Andra: Softar beat. Lite kort för att få en uppfattning

Tredje: Känns lite som en Dr.Dre influens, fast utan fjantiga pistolskott... någon Form av "Upp till kamp" beat. Kan läggas tunga låtar på den

Fjärde: Glädje, kort och konsist.

Femte: Lite reggae över det hela och sköna sambatrummor. Dovt, allvarlig storytelling typ.

Varje beat skiljer sig ifrån varandra, trots att det finns en röd tråd igenom. Jag tycker allt känns så skickligt gjort.

2005-03-02 03:38
Fegon_ - Tack för bra kritik! :D
WWW.MYSPACE.COM/BEATSBYMONZI

2005-03-02 04:23
ja du verkar inte behöva mycket mer kritik för memo och fegon har redan gett dig all information..

men om du har någon nytta av min personliga åsikt så..

jag håller mestadels med memo, men jag skulle vilja ge ett mer positivt uttalande

1. visst var det bra, (inte min stil dock) men jag kände att det skulle vara skönare med en krafitgare bas eftersom det var lite nightclub känsla på det..

2. soft beat, dock inte fulländat hade varit skönare med nån sampling.. nån form av melodislinga som går och får bort den lilla monotoma känslan.

3. skönt beat tyckte jag men det fattades även här någon liten melodislinga som skiljer sig lite från den som går hela tiden, även här för att få bort den monotoma känslan..

4. gillades inte av mig så mycket kändes rakt och tråkigt, tänker på en massa fallande regndroppar i en mörk skog som ligger centralt i västindien

jag ger dem ett VG trots min kritik för det finns säkert många som uppskattar den här sortens beat och dem är ju ändå överlag bra gjorda.

peace

2005-03-02 04:41
Är det inte ens du som har gjort melodierna ?

Rappare

2005-03-02 05:15
plastigt.. just the way i like it... låt ryggsäckarna ha deras smuts för sig själv..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe

2005-03-02 08:16
bra produktioner. sen handlar det mycket om smak och tycke, vilket inte kan diskuteras ;) tycker du ska arbeta med mer trummorna, lite hårdare och kanske vassare sdrum, och tyngre bdrum. plus pyttelite reveerb och en fet kompressor på mastern ;) hehe.. men också rytmen i det hela, så att det gungar lite mer. annars är det nice, ibland kan jag tycka att det digitala soundet blir för mkt, någon dammig sampling skulle sitta fint :) men det är ju smak sak. du har ju skills i vilket fall so keep it up!

2005-03-02 08:34
Bra jobbat Mr Legend... osamplat gillar vi, även om jag samplar själv.. :)
Mkt bra jobbat mannen!"

/ S
'Sevon'

/FIDELITY ENT.

2005-03-02 09:58
Plastiga melodier går jag med på can va lite coolt ibland men drumsen main work on dem Anars va de phet :)
Sound savants..This is easy!

2005-03-02 10:09
Hmm det mest är sagt och jag kan inte ge bra kritik till beats...
men tycker det låter lite plastigt annars soft, första beatet gillade jag och det skulle nog låta fett med rapp på det

2005-03-02 10:52
Första känns för klen för att ha så hård synth ,
det va inte min stil ..
Andra va änkelt men på sitt sätt skönt,men sama sak inte min stil av beat.
Tredje påminner lite om x beatet men segar det va hellt oki tyckte jag men skulle viljat ha hårdare trummor ..
Fjärde blev min favorit det va skönt nåt jag hade viljat kicka på det va riktigt nice ..

+
inget va samplat och bra ider ...

-
för klena trummor och för lite bass

W E S T - C O A ST - F A M I L Y

2005-03-02 11:17
Feta beats.. Gillade första grymt mkt :)..
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen

2005-03-02 12:01
helt ok. no more, no less.

2005-03-02 12:08
det låter nice, tycker som de andra att det låter lite plastigt..
mycket mer tryck i trummorna behövs!

inte riktigt min typ av beats.. men annars bra!

2005-03-02 12:09
det fjärde beatet var absolut skönast, det var sjukt nice!

2005-03-02 12:37
vissa av beatsen diggade jag men inte alla några lediga?

2005-03-02 12:39
Andra och tredje beaten tyckte jag mest om.

Överlag tyckte jag att det var lite väl mycket reverb på allt. Lite för lite kräm i trummorna och basen. Det skulle behöva fetas till. Och stringsen måste du byta ut. Det skär sig i öronen :( Och sist så tror jag att produktionerna kan vinna på att du tar bort en hel del lager instrument o rensar upp. Men missförstå mig inte, det e en bra grund.
Producent

2005-03-02 12:56
rätt bra alltså..

gillade faktiskt att det var osamplat,

tredje beatet är skönast,

!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2005-03-02 13:19
Skillnad på snott och remix/inspirerat.

2005-03-02 13:44
Var väl bra liksom, inte min typ av hiphop dock.

2005-03-02 14:01
Fungerar inte att lyssna för mig.
Säkert router jäveln som spökar..
fåt ta och lyssna senare om det fungerar då :)
somebody notify the press !

2005-03-02 14:03
plastigt, platt, tråkigt, saknar känsla, låter som såååå mycket annat,

positivt:

hmm, trendigt kanske

nej sorry jag diggar bara inte denna typ av musik så jag är väl person att ge dig kritik men eftersom du fråga så...
shin who?

2005-03-02 14:25
första var fett amerikanskt. rätt coolt, en aning plastigt.
andra är soft, inget speciellt . lite halvklen produktion
tredje är elakt och tugnt, skicka det till 50 cent =) gillar själv inte såna beats, men tufft är det.

WWW.ISMEN.NU

2005-03-02 14:28
Låter ok..

lite väl plastigt o för fladdrigt.

Försök att hitta en riktigt riktigt bra melodi o bygg beatet runt den, istället för typ 5 olika melodier som går i varandra, man förlorar fokus när det är för mkt.

Bra ideér men som sagt, skala av det lite.
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2005-03-02 14:56
allt va dunder, specielt första å 3dje....nice nice
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2005-03-02 15:38
Jag diggade beat nr 2 mest. Det var den jag ansåg som minst plastig. Skön känsla över det hela :)

Resten diggade jag faktiskt inte alls, låter så väldigt plastigt. Som DjToby skrev här så har alla sköna melodier och det låter fint men det låter så data, blir inte den där riktiga känslan :)

Skulle va najs om du gjorde något smutsigare Legenden för du skapar fina melodier och så vidare. Lite hårdare och plastigare, sampla? Eller kanske inte din grej. Anyway, keep it up Danne.

Fridens!

2005-03-02 16:40
gilla de först som fan
vafan.. skit i de du!

2005-03-02 17:34
Föll mig inte i smak, men tyckte ändå dom var bra gjorda..
Så jävla plastigt var det inte som vissa säger.. kanske på några enstaka ljudslingor.. men det lär inte märkas om rösten bär.
Bra struktur som passar på dansgolven om man lägger på lite vocals..

Men som Aesop sa.. "..I never dug disco".
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2005-03-02 18:56
länken funka ej =((

vem ee du??? vet du allt lr?? skojaRE!!

2005-03-02 19:01
Beat ett o två e helt oki..men inte min stil direkt..beat tre låter ganska plasti..beat fyra e helt oki.

men enligt mig skulle ja inte kicka på nån av dom..inte min stil..men annars har ja hört bättre från dig legenden.

piz!
Best kept c-cret//

2005-03-02 20:27
keep them beats comin playa...not my kinda hip hop since i belong to the golden era fans but def. tight for the genre!
Keep it up papi!
Mixtape OUT NOW! Featuring DJ Lp2, Jim B, Dj Netik, DJ Bobbybob, Faye Medeson, Artform etc..buy at:
www.myspace.com/mctia