alltså det är väl helt okej beats, men jag gillar inte alla de här synthgrejjerna,, faller mig verkligen inte i smaken , tyvärr
Éxitus
najs, inte direkt min smak.... tur att smaken e som baken - delad! ; ) keep up! MVH//Pjer
du ee skillad män... feta beats riktigt fina grejer!!! fortsätt såhär!! pz
vem ee du??? vet du allt lr?? skojaRE!!
LARGE MONEY ENTERTAINMENT / DEZON ENTERTAINMENT NICEEE SHiiiiet mAYN!.. keep up the weeerk! PEACE!!
JAVZ ||| DEZON / LARGE MONEY |||
Ok.. Du är rätt duktig och det tror jag du vet.. så jag tänker vara lite hård.. 1an Gillar stråken.. skär på ett skönt sätt.. Flöjten känns lite stel.. måste svänga mer för denna typen av beat.. Synthen kunde jobbas lite mer med rent soundmässigt men jag tycker den är helt ok redan.. melodimässigt är det rätt nice på den.. får lite hård vibb av den.. dock kunde lite variation vara trevligt på den melodin.. I slutet blir det allt för stökigt också.. för mkt olika grejer på en gång.. Lite väl tjockt i ljudbilden på nåt vis.. Trummorna.. Clapen vill jag ha upp lite.. dränks nästan.. basen är lite diffust mixad.. lite eq i kedja med en halvstark komp med hyfsat seg attack och kanske lite sidechain duckning skulle nog göra susen.. Hihaten är väl ok men både försvinner och ger mig en känsla av att den nog inte ska vara högre.. Jag skulle gärna se lite mer rytmer i trumarret också.. 2an Här smäller det på lite bättre i baskaggen.. Stråken och synthen diggas.. ligger snyggt arrmässigt och ljudbilden är helt ok.. Snaren kunde jag gärna haft lite extra bastryck i.. men lätt bättre trummor än 1a.. shakern ligger bra.. synthen skulle jag nästan vilja ha ännu mer klet-sound om du förstår vad jag menar.. men det funkar som det är nu också.. bara smaksak.. Känns lite plastigt men med rap och med lite eq och komp-limiter i slutmixen kommer det nog funka riktigt fint.. 3an Lite småmäktigt sådär.. hmm.. det som håller det här tillbaka är de taskiga synth-stråkarna.. Arret är bra men i min mening så ska man om man gör ett sånt här beat ha riktiga stråkar eller snuskdyra synthar möjligtvis.. men det är mkt smaksak där också.. Trummorna är ok, men återigen lite smått diffusa.. kompressa alla trummor tillsammans lite mer.. och lite mer eq för att få lite prägel på dom.. få det att låta mer unisont.. Synthen (samma som i förra?) är snygg dock.. Stråkfillet borde mixas lite tyngre också.. det blir inte riktigt det pampet man vill ha där.. 4an rätt trevligt piano/rhodes här.. Trummorna känns lite högt mixade och återigen känns dom inte som om dom hänger ihop med beatet riktigt.. dra dom genom sends ihop med massa annat och passa in dom i beatet bättre.. framförallt är det snaren jag tänker på här.. inte världens roligaste snareljud heller.. 5an En av de mörkare stråkslingorna låter möjligtvis ok, men annars är det allt för plastiga strings för att jag ska kunna uppskatta. Percsen är riktigt stela, shuffla dom! Stabbasen var trevlig dock. Varför inte ha med några trummor i snippen?? Slutsatsen blir väl att du borde se dig om efter trevligare synthar till dina stråkar alternativt skaffa fina one-shots-bibliotek.. trummorna tycker jag som sagt att du behöver få in mer i mixen.. lek med kompressor i fx-sendsen lite hit och dit.. och eqa allmänt sett mer så du kan få till lite roligare sound på vissa grejer.. Men ja.. Det är snygga grejer ändå, och detta är ju bara putsning jag snackar.. En bra grund är lika viktigt som en fin fasad. Keep it up.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Tycker alla lät schysst.... inget fel som jag hörde...
--==ProType_Entertainment==--
nej, tyvärr. det är väl välproducerat och så, men detta är varken musik jag skulle välja att lyssna på eller göra. och det handlar inte om att det är synthljud, då skulle jag vara tvungen att slänga minda drum n bass-skivor, utan att det är en sån midikänsla. kanske reverbet som nån påpekade tidigare. som sagt, det är väl kanske mycket upp till smak och tycke också, och det finns ju uppenbarligen de som uppskattar den här typen av beats. jag är dock inte en av dem. peace
Jag är starkat i världen
Faller tyvär inte min smak..plus att ena va som ett dåligt försök av X..inte det att det är för mycket synth eller plastigt för det kan va cool men gillade bara inte dem valda ljuden. Försök att få det tyngre..speciellt kaggen..om det är mycket synthar kan det oxå va cool att leka mer med dem t ex panorera lägga på effekter mm..är mer för samples eller instrument men Keep up n do you thing! /Nate
1an var riktigt nice, riktigt partybeat! 2an var inte riktigt lika bra, men snyggt gjort dock. 3an hett gung, detta beat tycker jag var bäst, kanske för att det låter som ett dre-beat ;) 4an var inte så bra.. för lite tryck. Snygga beats var det iaf. Jobba på!
somebody notify the press !
shit was fire B, likes that shit :)
bra jobbat mannen! ja tycker alla var feta!
<¤¤()¤¤>
:)
If feels like I just left town, got the whole city behind me
inte min stil över huvud taget, wak as shitt
helt ok ; )
You suckers better find ur mind, i got mine!
nä...låter oproffsigt, opersonligt och saknar tryck. general midi typ.. för lamt överhuvudtaget, inga snygga ljud, inget intressant musikaliskt, absolut inte nyskapande och inget sväng att snacka om. känns som att det är otroligt svårt att göra bra låtar av såna här beats ens om man har väldigt bra rappare.
beat 01: 00.00-01:17 beat 02: 01:17-01:39 beat 03: 01:40-02:16 beat 04: 02:17-02:35 beat 05: 02:35-03:18
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
JAg Vill haa Den första Mer min Still Gungig Shiiet:P hehehhe Annars Vad dom Softa Dom andra men inte min still direkt hehe men Diggades iaf:D
«†»ƒåߦ†?«†»Upp in this<br> <br> Ya Tu sabe Como va..!!!
whadup wit allll the buelshnit!!!! plast hit o dit! dem flesta som klagar e sånna som klagar på allt o tycker deras grejer e skit fétta. dem går o rå diggar dem själva men iden ricktiga världen utanför whoa är dem igentligen inte så vassa va pojkar,,,,!!!! sluta! de va aiit! inget jag skulle kicka på! men de va aiight! keep it up
www.patopooh.com
nice!;) diggade inte bass ljudet i andra beatet man annars fett! 3dje var grymt! sista va skönt men man väntar liksom att d ska komma igång grymt gjort! big up maaaan!
jag e så RAK att du blir SNE!
Nice idéer om hur du vill att dina beats ska låta. Håller med vissa om att du kanske bör stärka basgångarna för det låter nice annars med men skulle bli fett om du stärkte baserna. Gillar dom faktiskt och hoppas att det går bra för dig framöver, keep up the good work!
Har inte mkt tid nu men kan säga att det var en nice idé, låter lite som techno men den e nice lixom på sitt sätt.. kan inte förklara mer men skriver en annan gång. Keep it up ya'll.
- Shizzle
Kan man köpa beatsen eller nåt?
Enigma has spoken!
gryymt braa!!:D peace!
-hämndlysten som jag är kommer jag och spöar din slappa pappa, slätar över din mamma, hell yeah im a motherfucka-
upp med den här
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tyvärr alltså, inget som föll mig i smaken. Känns som om man kunnat slänga ihop nåt liknande på 2 minutas. Fridens
http://soundcloud.com/relicbeats
Gött.. första beatet var bäst.
diggade 3an, som va lite "X" :)
wemcrewclickclackgang!
Cool! Inte riktigt i min smak men det är absolut inget fel på dom..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
wzup cuzz , har hört dom här innan... diggar den sista mest man... men de vet du... p!
Test my skills in fact are you my enemy... i´l snipe your ass like your lastname was kennedy
detta var nice.. gj :)
www.magnusrytterstam.se
thx st
okej fler?
Aaaight. Då ska vi se. Första beatet, överstyr en aning när bas å kick kommer samtidigt. Sen lite höga synthar å så. Fast du sa iof de va omixat så jag ska inte klaga på sånt. Generellt dom låter bra. 3:an känns lite X-ripoff bara. Personligen gillar jag smuts. Så om jag ska va petig är dom lite för "rena" för att falla mej 100% i smaken. Fast hur som helst det är bättre grejer än vad jag kan producera. Bra jobbat.
//Spliffan
att säga att det låter plastigt känns lite weird kanske.. men det låter för mkt data på ngt sätt.. känns inte som hiphop, flera av beatsen låter för mkt nintendo. det är klubbgrejer mkt av det, det hör man, men det är för mkt i ett.. inga sköna slingor eller ngt. det är bara ljud man får rätt i ansiktet
aight
Överlag bra och vissa grejer var riktigt tunga, keep it up. Kul att det finns folk som gör såna här slags beats också, känns ovanligt i Sverige... diggar. Peace.
made my dick go hard, n that's a good thing :D hahaha bra jubb playa-play!
Voilà, c'est Tréz Bien...http://www.geocities.com/icebergslim3578/Sl ap.JPG
Hörstedt P18 thx homie Young_Ike_Turner P60 - better recognize scrappy ;D LaRoCCA P0 - aint no freebeats
bump ^^
:)
det var ändå inte så många som har skrivit i hajna tråden.. men de va sköna beat... bara lite mer bas som saknas,, om du fixar ett skönt beat med bas så lovar jag att spela in på det.. fast jag slutat :P hehe.. peeeyz mayne
Är det så?
DimStarr P1 Du behöver inte lova, för du saknar rättigheter.
Dude Nice, lite kraftigare trummor på den sista och du ror det hela i land:)
Producent
2005-03-21 23:47
Grymt beat, Trummorna e lite veka bara, höj dom lite å allt e ännu grymmare!
tredje beaten e lik still dre
thx homie
Bättre att slänga in en kommentar sent än aldrig! :D Grymma grejjer helt klart. Kul att du utvecklas åt helt rätt håll!
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
asså ere legenden som spelat alllt? , jag hört att du bara dragit upp volymen typ.. bara undrar.. ??