Benji vs Ronnie Clip
Benji vs Ronnie rematch sen benji fuckade up sig i evry. (sätts som ny topic för att annras blir videoclips stickern bara sönder babblad kring den här battlen) sheck it out... on2groove.free.fr en annan vinkel å uncutted o shit, shecka den också. erwin.bboyworld.free.fr
Han ljuger ja svär på abåa!
fan va nice ! sjuk wierd snubbe
känns som benji hade rätt sjuka grejer... ronnie likaså. känns också som att ronnies homies vann loudmouth tävlingen ;)
agility P-1 rematch sen benji fuckade up sig vad hände ??
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
aah! nu såg jag! fick ett klipp av en snubbe från bboyworld.. benji hoppar och slår i huvet i marken.. men han vann den här gången eller ?
Ronnie hAndz DoWn ! Benji dansa knappt nå´t ju bara blowups och det vanliga freeze köret
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
vart sätter du ribban om Benji var dålig där?
nice clip.nån som vet va andra låten heter?(låtsamlare) peace
DA DIFFCLICK
så ronnie vann då? jag gillar inte det att man inte får veta vem som vinner i en del videos.. t. ex dom som finns på bboyworld!
lten är ju rätt känd...den heter väl it just begun nice clipp
skill bill vettu
När jag ser TheOogieBoogieBoy tänker jag.."Där är dansen."
det verkade bli lite upplivat då benji tog ronnie på bollarna...
agility du överdriver
Ac-at, av Cupjeark Clique
Benji tycker jag knäcker rätt bra asså
Du är ett lat stycke mat!
men vem vann???
yes! men hur långt efter att Benji skadade sig är den här matchen då ?
benchi : Bästa på länge.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man
Benchi: Och? Eftersom han bara kör freezcombos så menar jag kanske att några tighta foundations spöar honom och således kan jag "burn" honom. Eftersom alla har olika syn på allt så anser jag kanske att jag kan dissa Benji, jag har alltså ALLTID rätten att klaga på andra. Observera att jag är enbart hypotetisk och inte på något vis klagar på Benji...
Representing "Fresh N' Keff"! Det är jag som är Keff!
TheOogieBoogieBoy P-1 Stop that what?
TheOogieBoogieBoy P-1 Förlåt, men jag kan inte låta bli =( Tycker bara det är fel att andra ska få bestämma vad jag kan dissa och inte. Om jag klagar på Benji så beror väl det på att jag anser att jag kan spöa honom... Men visst, trots mitt behov att argumentera så lägger jag ned. Jag hade rätt och ni fel, Stjärnstopp
TheOogieBoogieBoy P-1 Ok, låter som ett bra alternativ. Peace på dig, yaaa!
OTG du är ju sorglig... Högmod går före fall
Ledsen, men det enda som räknas är egentligen vad jag själv tycker. Om jag tycker att jag vann, så vann jag. Punkt slut. Sen att hela världen tycker Benji vann så visst. De får väl tycka vad de vill, jag har ändå min egen syn på dansen och enligt de "kriterier" jag satt upp så vann jag. Detta beror på att jag dansar för mig själv, inte för att glädja domare och publik. Utan för att jag själv tycker det är roligt. Observera åter igen, jag anser inte själv att jag skulle vinna mot Benji; Jag håller bara denna diskussion därför att jag tycker ni är inkonsekventa i era åsikter. Dessutom är det aldrig fel med en filosofisk diskussion kl 12 på natten... =) Spin Om jag får dig att gråta kanske du borde titta åt ett annat håll...
ronnie knäckte ju benji så hårt där imho :D
Benchi Jag har ingenstans i min text klagat på Benji, det var därför jag sa att allting var rent hypotetiskt . Vore bra om du läste igenom min text innan du invänder... Det jag tycker ni gör inkonsekvent är "jag skiter i orginalitet, jag kör vad jag vill och struntar i om folk säger bite" men i nästa vända hävdar ni att det är omvärlden som bestämmer hur min dans ska vara och vad som är häftigt. Benchi , en fråga. Så om du verkligen spöar en kille. Enligt dig har han ingenting och du dissade honom gång på gång, trots det säger alla du träffar att han vann. Vem vann då? Du eller han? Du hävdar att publiken avgör, vilket enligt mig tyder på att du är osäker på dig själv och faller för grupptrycket. Du bara håller med vad publik och domare säger...
plz d e inte samma sak, d här är ett extremt fall, du får så enorm dase av benji så d e inte finns.
ps. om alla exakt alla är emot en persons tycke ( som i otg vs benji battlen där ALLA vet att han skulle få kuk) så skulle ja inte vilja påstå att han har bra självförtroende.. utan att han e trångsynt.ds :)
Jag har aldrig sagt att jag skulle ha en chans mot Benji. Allt jag säger är att vad som spelar roll är varför man dansar och vad jag räknar som dans. Det är därför jag hela tiden sagt att jag håller mig på en rent teoretisk nivå... agility P-1 Så om alla i hela världen säger att det är bra med folkmord så är du trångsynt för att du inte håller med? Jobbigt för dig. Den sortens grupptryck är vad som gjorde Treblinka till verklighet... "Lotus John" Enligt mig bör man aldrig fundera på om man är bra, fundera istället på om du har roligt. Självklart ska man lyssna på vad andra tycker, men det betyder inte att de har rätt bara för att de är fler. Dessutom brukar vissa räkna in toprocks i footwork så det är möjligt att Sparkzter har en vidare definition än du. Jag tycker många skulle vinna mot Kim Yun Soo i ett battle beroende på att han varken har stil eller footwork (inte vad jag har sett i alla fall, men jag har inte så många clip med honom så jag borde egentlitgen inte uttala mig). Citerar Poe One (lite ungefärligt): To win in a battle you've got to have it all. If you lack something, and the other person has it all, you now you're going to loose that battle
Johny Varför är det så viktigt om man är bra eller inte? Viktigare att det är skoj. Så här tänker jag: Jag är ingenting, det är allting omkring mig som är. Således är det inte jag som är bra utan motståndaren som är dålig, jag är inte fula utan det är omgivningen som är snygg. Man kan säga att istället för att bedöma huruvida jag är bra eller inte bedömer jag min omgivning. Jag är mallen, är man bättre än jag är = bra, sämre = dålig. It's as simple as that...
Någon/några kanske kan backa upp allt snack med moves i ett battle?
OTG P18 grupp tryck? nej d ja menar är inte att man inte ska gå emot strömmen med sina åsikter och tankar. d e ja helt för.... utan att du kanske ska inse faktan att du får ruggig kuk av benji vilket alla här inne vet och tycker förutom du = du är trångsynt om du inte fattar d.
Agility Hur kan jag få "ruggig kuk" av Benji om jag t.ex. hävdar att han inte dansar, att han är oclean, att han inte har någon taktkänsla, att han har dåligt flow osv. Allt beror ju på vad jag värderar högst och vad jag personligen tycker Breakin går ut på. Ska jag då låta andra bestämma detta åt mig? Sällan... Observera att jag inte tycker Benji är oclean, har dåligt flow osv. Allt det här behöver inte ens handla om OTG vs Benji. Det jag argumenterar för är att var och en har rätten att avgöra vem som vann beroende på att B-Boying är något så personligt. Ingen kan bestämma vad jag ska tycka och tänka, punkt slut.
OTG är i trotsåldern..och oslagbar.
Breakare
2004-03-20 04:08
shiattttttttt whattafuck, skönaste clipen jag nånsin har sett.....föruton när han fuckade sig men ändå hehehe peace :)
HERB, bust a cap in yo ass
NikeAirMax90 För mig handlade det aldrig om OTG vs Benji det var de andra som fick det till att handla om det. Jag skrev redan i mitt första inlägg att min arguentation var rent hypotetisk, dvs. jag förde den på ett tankemässigt plan. Det jag ville få fram är följande (citerar ett av mina senare inlägg): Det jag argumenterar för är att var och en har rätten att avgöra vem som vann beroende på att B-Boying är något så personligt. Ingen kan bestämma vad jag ska tycka och tänka, punkt slut . Ps. Så du tycker inte det är viktigare att man har roligt än att man utser en vinnare? ds.
"Theoogieboogieboy" Veckans humorkille.. Ja eller hur?Benji är ju wack bboy, han är inte alls nyskapande, kan ingen foundation och har ingen rytm i kroppen.. Kom igen för fan.. Vissa förstår inte..
Wow, kolla precis, grymma boys, helt klart. Har ingen alls koll vilka som e vilka men tycker helt klart att han i svart kör allt skönare, den andra slängde ju ett par feta grejjor med men hans still tilltalade inte mig om vi säger så
Benchi Om du battlat någon och är övertygad om att du ägde scenen hela battlet igenom men sedan förlorar battlet, och samtliga du pratar med efteråt säger att den andra vann.. Då har du inte vunnit.. Du har en skev verklighetsuppfattning och tror att du är bra mycket bättre än du är. Dags att träna.. ? Jag tar det igen. Om alla säger att folkmord är bra, är det då du som har en skev verklighetsuppfattning? Dessutom, är min verklighetsuppfattning skev bara för att jag har en annan åsikt än alla andra!? Skärp dig nu, fascisten där! =S
OTG Då kan man ju säga såhär: Det är Du som tycker att folkmord är bra, ALLA andra gör det inte. Har Du rätt då? Det du skriver har ju inget med saken att göra. Du kanske tycker du är bäst i världen men det betyder inte att du är det! SJÄLVKLART får alla ha en uppfattning om vem som vann, inkl. Du själv. Men det vissa försöker säga är bara om ALLA tycker du losade, då kanske du måste skaffa en bättre självuppfattning (för den är ju tydligen skev då), eller kanske träna lite?
Paul Att jag förlorar ett battle behöver inte betyda att jag ska hem och träna. Det jag hävdat hela tiden är att det lika gärna kan betyda att jag utgår från andra kriterium. Observera att jag aldrig sagt att jag är bäst, bara att jag kanske ser på andra saker än ni gör vid ett battle. Om motståndaren är bättre än mig enligt de kriterium jag satt upp så är det väl självklart att han vinner, även i mina ögon. Om han inte uppfyller mina kriterier men däremot publikens så ser jag det inte som att jag förlorade. Allt jag ser då är att vi har olika syn på vad som är viktigt inom B-Boying. Om nu detta ger mig vad ni kallar en skev verklighetsuppfattning så är jag glad att jag har det. Då är jag så otroligt lycklig att jag inte uppfattar verkligeheten som den ter sig och åtminstone slipper tänka i era Jante-lags och grupptrycks banor där omvärldens tycke går före mitt eget.
grupp tryck? knappast flera som tycker lika, tyder bara på att du "har fel" upfattning. för att många är emot din åsikt betyder inte d att alla tycker så pga grupp tryck, utan bara att din åsikt är sämst.
agility Det ni har argumenterat för hela den här diskussionen rakt egenom är att rätta sig efter vad publiken och domarna säger. Själv anser jag att grupptryck inte kan bli mycket tydligare än så. Man lägger ned sin egen bedömning/åsikt (och säger att man själv har fel!) bara för att andra inte delar den...
Benchi Om du nu är emot Jantelagen så mycket, hur kommer det sig då att du ständigt hoppat på mig och hävdat att min verklighetsuppfattning varit skev och likannde? Att försöka rätta andra till att tänka i ens egna banor genom sådan påhopp är onekligen jantelagen... Att rätta sitt tyckande och tänkande efter vad andra tycker och dömer är onekligen jantelagen... Att låta andra avgöra vad som är avgörande i ett battle och vad breaking går ut på är onekligen jantelagen... Att först argumentera för dessa saker och att sedan påvisa sitt engelska kulturarv (ha ha, den var ganska rolig faktisk) för att ta avstånd från jantelagen är onekligen inkonsekvens... Jag kan leva med att jag är löjlig, men är inte du ännu löjligare som hoppar på någon med så löjliga åsikter? Ps. Jag hävdade aldrig att du sa att min åsikt var fel (även om jag tycker du menar det mellan raderna). Däremot har agility nyss skrivit det och mitt senaste inlägg var riktat till honom... ds.
benchi "En åsikt kan aldrig någonsin vara fel" "Du har en skev verklighetsuppfattning..." Förresten, om en åsikt aldrig kan vara fel, hur kan då en verklighetsuppfattning vara skev? Min verklighetsuppfattning är ju min åsikt om hur verkligheten ter sig. Tycker du säger emot dig själv lite... eller tja, ganska mycket faktiskt, om jag ska vara ärlig...
Benchi Det här är ett forum, här diskuteras och utbyts åsikter. I Sverige råder Freedom of Speech, jag får säga och tycka vad jag vill om dina åsikter. Blanda inte ihop det med Jante-lagen? Men att diskutera och "hoppa på" är två helt skilda saker. Att bara trycka fram nedvärderande kommentarer (t.ex. "skev verklighetsuppfattning" eller "Undrar om du har dyslexi" ) utan att kunna stötta dem genom en argumentation är att hoppa på folk. Enligt mig är det ett försök att få mig att överge mina tankebanor och rätta mig efter den mall du satt upp. Inte för att du övertygat mig om hur korrekt din åsikt är, utan bara för att den är "din" (= Jantelagen). Sen får du gärna definiera ett "faktum". Enligt min tolkning är det något som är sant/självklart. Men jag tycker inte ni har rätt att bestämma vad som är självklart, bara för att ni är fler. Därmed kan du aldrig säga att det är ett "faktum" att jag förlorade. Tyvärr faller din liknelse med en fotbollsmatch då en fotbollsmatch avgörs på något mätbart, ett kriterium som dessutom alla redan innan kommit överens om (nämligen antal gjorda mål) medan B-Boying avgörs på något abstrakt där några allmängiltiga kriterier för vad som avgör ett battle inte existerar. Om vi innan ett battle bestämmer att "den som gör flest varv headspin vinner" så är det självklart att den som gör flest varv också utses till vinnare, något sådant kan man inte argumentera emot. Om publiken tycker att "flest varv headspin vinner" medan jag tycker "bäst taktkänsla vinner" så kan jag omöjlign se mig själv som förlorare bara för att publiken hävdar det. VAD ÄR DET DU INTE FATTAR?! Jag RÄTTAR mig inte efter vad andra tycker om det sägs till mig att jag förlorat ett battle. Jo, du har ju nyss sagt att omgivningen avgör vem som vann/förlorade ett battle. Således rättar du dina tankar efter vad de tycker eftersom du låter dem fatta beslutet åt dig...
OTG P18 Sen får du gärna definiera ett "faktum". Enligt min tolkning är det något som är sant/självklart. Men jag tycker inte ni har rätt att bestämma vad som är självklart, bara för att ni är fler. Därmed kan du aldrig säga att det är ett "faktum" att jag förlorade. Du är med i en tävling. Du förlorar en battle och går inte vidare till nästa runda. Då är det ett faktum att du förlorade. Och vem avgjorde det? domarna Vad händer om du anser att du är bättre än vad du verkligen är? Men att diskutera och "hoppa på" är två helt skilda saker. Att bara trycka fram nedvärderande kommentarer (t.ex. "skev verklighetsuppfattning" eller "Undrar om du har dyslexi" ) utan att kunna stötta dem genom en argumentation är att hoppa på folk. Enligt mig är det ett försök att få mig att överge mina tankebanor och rätta mig efter den mall du satt upp. Som du sa själv: Om jag får dig att gråta kanske du borde titta åt ett annat håll...
Paul Om jag ställer upp i en tävling är det självklart att jag respekterar domarnas beslut och inte försöker tvinga mig till att gå vidare. Däremot betyder det inte att jag anser att jag förlorarade, jag säger helt sonika att domarna inte delade min uppfattnign om breaking. That's it... Som du sa själv: Om jag får dig att gråta kanske du borde titta åt ett annat håll... Och fy fan vad bra sagt det var. Önskar jag fick till så fina meningar lite oftare... Hursomhelst handlade inte mitts senaste inlägg om huruvida jag blev ledsen eller inte utan om att den sortens påhopp som jag pratade om hade en koppling till jantelagen. Ska jag vara ärlig får ni skriva vad ni vill, ty jag tar inte åt mig mer än vad jag gör om någon säger att jag förlorade ett battle. Allt jag vill är att ni är medvetna om att ni därmed också direkt ställer er under jantelagens parol.
otg klart du har rätt till din egen uppfattning! Det är inte det jag säger. Men bara för att andra avgör ett battle så betyder inte de att andra avgör vad breakin är för mig! Det är bara så att andra (tex. domarna) har en mer objektiv bild av vem som vann. Om du avgör det själv så skulle du ju tekniskt sett kunna avgöra fel, det är inte lätt att döma sig själv. Speciellt inte på något så (som du sa) abstrakt . Det finns nog inte många breakare som skulle ändra på vad de kör för att domarna eller publiken säger det. Att förlora innebär ju att man måste träna hårdare (på sin grej) för att vinna. Detta gäller i sverige/usa/korea/frankrike och alla andra länder så det har ingenting med jantelagen att göra. Ingen försöker tvinga dig att ändra uppfattning. lägg ner jantelag argumenten!
Paul Om andra avgör vad som räknas i ett battle så avgör de också vad som skall prioriteras i breaking. Något säger mig att t.ex. din och min prioriteringslista ser ganska olika ut. Att döma sig själv är något av det svåraste man kan göra om man söker en rättfärdig dom, men jag är nog den enda som riktigt förstår mig och därför är jag också den enda som utgår från mina kriterium. Något förenklat kan man säga att när ett battle är slut litar jag på mig själv och ni litar på publiken/domarna. Självklart är det viktigt att lyssna på omgivningen också, för det är möjligt att jag förbiser saker i min bedömning, men i slutändan är det jag som bestämmer över mig själv. Det finns nog inte många breakare som skulle ändra på vad de kör för att domarna eller publiken säger det. Då är det ju konstigt att det ständigt blossar upp olika modemoves som alla börjar köra. Enligt mig påverkas vi av vår omgivning hela tiden, även om det sker omedvetet. Detta gäller i sverige/usa/korea/frankrike och alla andra länder så det har ingenting med jantelagen att göra. Så du menar att Jantelagen inte existerar utomlands? Oj då, jag som trodde grupptryck fanns i alla kulturer, men där ser man... Ingen försöker tvinga dig att ändra uppfattning. lägg ner jantelag argumenten! Gott, men lägg ned påhoppen så självdör jantelagsdiskussionen automatiskt, det gäller att se hela kedjan...