I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Floor Party 2 För info

Vår Hiphop - Breaking

2004-06-29 11:09
Allt står på flyern, som förmodligen kommer upp idag.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2004-06-29 12:44
Lika gärna och skriva här..

Förfesten komemr att starta vid 17:00 och håller på till 22:00.
Vi tänkte inte ha så lång förfest så att alla kan gå hem och sova och vila..
Men antagligen för dom som vill festa så ska vi arbeta tillsamans med en klubb där det kan också vara en förfesten ställe där dom spelar funk och mm..
Men dom som vill kan gärna dra ditt..

Peace

Enrique
Floor Party 2
Rock The Beat Entertainment

2004-06-29 12:49
äre bara lamine som är dommar lr äre några flera ? peace
Han ljuger ja svär på abåa!

2004-06-29 18:13
agility P-1

Lamine är en av dommarna.
Sen Wenchai och Somayha från swe..

kribbs P22

Vi håller på att fixa fram det med klubbarrangören..
Så det blir så bra så möjligt..
Mer info om Efterfesten snart..

Peace

Enrique
Floor Party 2

2004-06-29 20:12
vem e Wenchai ?
somayah e d hon tjejen?

2004-06-29 22:07
Wenchai aka Chiproc..
Somayah yeah det är hon tejen(B-girl)
Tänkte att skulel vara roligtoch ha en B-girl och höja b-boying inom tjejer..
E det några frågor somni undrar över så e det bara fråga på..

Peace

Enrique
Floor Party 2

2004-06-30 03:40
fan e inte inne så mkt på namn å så, men fortfarande vem e Wenchai, Chiproc säjer mig inte så mkt mer,nån okänd legend man inte visste fanns?:D

2004-06-30 07:58
Hahahaha..
Men ni får se på jamet vem det är..
Jag tror faktiskt att alla vet vem det är..;)
Han kanske till och med snackar emd er här i whoa..
för att han finns här inne på whoa..

Peace out homies

Enrique
Floor Party 2

2004-07-01 19:23
ses där yo
Fsyfdldfø'

2004-07-01 21:52
I hoppas på mycket folk vi sliter för detta jamet så hope you pepole can com
De La KingS

2004-07-01 23:01
Här är den officiella flyern/affischen. Notera att tiden för pre-jamet har ändrats till 12:00-16:00 (tidigare tiden var 17:00-22:00).

2004-07-01 23:28
Nice work Stefan

2004-07-02 12:34
Frenetic : Tro det eller ej, det finns det faktiskt. På grund av förseningar (mestadels beroende på tryckeriet och deras oförmåga att trycka ut flyern i rätt färgförhållanden) gjordes en annan som först lades i denna tråden.

(Den låg här medan jag fixade till den nya.)

2004-07-05 18:51
börjar närma säg hoppas många komma nu (Y)
De La KingS

2004-07-05 20:01
hoppas ett svenkt lag tar hem segern :) pz
Sky is the limit and you know that you keep on
Just keep on pressin on

2004-07-06 10:35
Det får vi se..;)
Men jag hoppas mest på att alla ska ha det fett..
Alla ska kunna dansa och riktigt jamma loss..
Hoppas verligen på det..
Men iallfal vi ses på Fre o Lör.
Peace out Homies..

Enrique
Floor Party 2

2004-07-06 12:47
NEW INFO!

För alla som vill förfesta och är över 18..
Så har vi en samarbete med Bull Bull...
Mer info här..eller på klubb & konsert forumet.

Mats Nileskär spelar CRUNK & SCREW i Malmö 9/7.
Klubben heter Bull Bull och håller till på Inkonst, N. Parkg. 2 i Malmö.

- Alltid grym musik
- Alltid billig bar
- Alltid 23-03
- Alltid 40:- i entré
- Alltid medlemskort (fixa på www.inkonst.com)

På fredag händer detta:

• Fre. 9/7 - C.R.U.N.K!
Dj: Mats Nileskär (P3 Soul) + hemlig gäst
-Den levande radiolegenden tar sig av framtidens hiphopsound Atlanta, Georgia style!

Mats o Palle presenterar stolt Sveriges första crunk klubb! Be there...

I den amerikanska södern växer hiphopens framtid med crunk och screw scenen.

Läs mer här:

http://www.fact-index.com/c/cr/crunk.htm l

http://www.rapnewsdirect.com/News/2003/0 9/LilJon.Crunk/

http://www.thescrewshop.com

Peace out homies...
2Fresh
Floor Party 2

2004-07-06 20:09
mÅste man skaffa medlemskort till klubben på fredag-bull bull??
Jag orkar inte...... ska alltid vara så jävla komplicerat när man ska ut på krogen.....
" två flugor i fem smällar"

2004-07-07 11:14
Ja typ..
men jag ska vara där med flera medlemskort så ni bara skriver eran namn så är det fixat...
Det är väl inga problem att skriva ens eget namn på ett papper.;)

Peace
2Fresh
Floor Party 2

2004-07-07 18:02
Inga problem att skriva sitt namn...
Jobbigt om man skulle fixa medlemskort genom nätet bara..men nu e de problemet löst...
" två flugor i fem smällar"

2004-07-07 20:26
Yeah be there
De La KingS

2004-07-09 12:24
nopp fuckt men iallfall så blir de ikväll på inkonst :D
De La KingS

2004-07-09 12:55
yeah yeah yeah.
jag missar tyvärr pre-jamet, men vi ses på lördag!

Propps till Hacim & 2Frech o alla andra, skönt att ni sprider hiphop:en med skön stillll!
much luv, peace!!
"But thats like.. ur opinion man"

2004-07-09 17:49
Dem har jobbat hårt för detta, now its time to floor party

2004-07-11 01:45
.. och vinnarna i crewtävlingen är ..

[spoiler alert]

.. Ghostcrew, som slog ut Phase T i finalen.

2004-07-11 12:45
grymt var det rättvist då? 2st svenska domare kan ju spela in? ;) men jag tror på resultatet svårt att slå ett så starkt gäng. Sen med veteraner som elvis och fredrik så får de flesta på moppen.
Just keep on pressin on

2004-07-11 12:51
Jag tycker att domslutet var helt rätt, men tänker inte gå in på varför, i alla fall inte nu (flera dygn av jobb, få timmar av sömn).

2004-07-11 13:02
hehe ok som jag sa är jag inte direkt förvånad :) freeze och gubbarna slaktar ju :D skoj at tde återigen visar internationell kvalitet :P
Just keep on pressin on

2004-07-11 15:54
dj ben var överfet

2004-07-11 18:17
tyckte france vann inte bra dömt men respekterar deras dumslut
De La KingS

2004-07-11 19:32
ghost crew:

freeze
elvis
dark mark
lucky lars
björn
mauro
marre
dirty diaz

säkert någon mer som jag glömt..
jag tycker som lamine; phase t vann..

2004-07-11 21:09
Jag försöker inte diskutera, för åsikter som dessa är himla svåra att påverka. Det är bara synd att folk faktiskt tycker att Phase T borde ha vunnit. Inte var de dåliga eller något, men Ghostcrew har något Phase T inte alls har lika mycket av (säger inte "saknar", det vore att ta i):

STIL.

2004-07-11 21:16
jango var också med i Ghost crew

2004-07-11 23:12
såg filmen nu och det var en klar seger för ghost. Jag blev imponerad av phase t's 11 åriga kid han var dope. Men utöver det så tycker jag de saknade grejer. Power satt där då och då och de fick till endel riktigt bra solon men de var ett sämre lag helt klart än ghost.

PS dark mark imponerade helt klart säkrast i hela ghost i det där battlet.
Just keep on pressin on

2004-07-12 01:31
silk

film? något som man kan ta del av?
så sant

2004-07-12 12:17
bechi, nikeairmax: man kan ha olika åsikter om vad stil är men man kan säga såhär. Ghost var överlägset bäst när det kommer till helhet. De visade sig kunna grupp kombos, stil när det kommer till att komma på egna varianter och egna rörelser dv s inte körde enbart de mer kända tricksen ALLA kör nu utan försöker sig på egna. Samt att alla i ghost hade ett eget sätt att dansa elvis, freeze, darkmark gör alla olika grejer osv Phase t gjorde många saker bra men jag tycker inte de gjorde något move som man kan säga var deras egna direkt och deras stil var a dime a dussin. De körde liksom som de mesta kör nu för tiden några air tracks av en av killarna uppföljt av nån airchair churro osv. som man sett extremo och gänget köra 99999 gånger freezes som man sett på vartannat band breaking sen jag började köra igen. Även om dessa saker inte är bite "mmmhhh" och new school foundation så anser jag det tråkigt hey maybe just me men ändå.

nikeairmax: sen om man ska kolla in ghost och vem som höll dem på top så var det ändå en team effort även om jag håller med om att dark var den som jag tyckte körde bäst från ghost, han har om möjligt fixat råare style sen sist... ;)

Sen phase t's 11 åring var sick helt klart han var en höjdpunkt och han hade väldrigt bra taktkänsla och utsrålning för en så ringa ålder och hade phase t haft mer av de kvaliteterna så hade de vunnit lätt. MEN nu saknade de det. För övrigt så kanske ma när lite bias för jag avskyr de nstil på breaking som endel i phase t körde att hålla på att klämma runt sig i massa hollowbacks går fett bort only my opinion dock.

Just keep on pressin on

2004-07-12 15:03
True !
De La KingS

2004-07-12 23:05
Lyssna allihopa klagar inte på domarna dem dömde va dem tyckte klaga på oss så fall!!
De La KingS

2004-07-12 23:33
d klagas inte på dommarna utan besluten värkar d som :)

2004-07-13 00:05
beslutet var riktigt :P och jag tycker dte är starkt av domarna att ta beslutet trotts publiken ville se 11 åringen vinna.
Just keep on pressin on

2004-07-13 00:09
nike: vi tycker olika om det där, du har sagt din åsikt men jag håller inte med. Säger du att freeze inte dansar nyskapande? eller elvis? usräkta men de dansade på de ntiden då alla kom på basics och har utvecklat skiten som du kanske ser som old school idag. Så jag förstår inte din poäng... MAN behöver inte sätta air flare eller air chair för att ha kvaliteter eller vara up to date som du påstår... det tycker jag är urlöjligt. Huvudsaken man gör SIN grej bra. Och de gjorde dom... och vann som de skulle ha gjort.
Just keep on pressin on

2004-07-13 00:22
asså jämför nån "gammal" nyskapande bboy, tex. freeze, men nån av den lite yngre genarationens nyskapande, tex abstrakt, så tycker ja abstrakt käkar. me andra ord även yngre bboys nyskapande kan vara bra.

2004-07-13 00:31
Nike: vem har sagt det? ingen! jag svarade bara på at tdu tyckte att man måste vara up to date, och din fasination med de nya movesen... jag dömmer ingen om man gör sin ish bra är man bra om man gör det dåligt är man dålig. Jag tyckte när jag började kolla breaking igen dope allt var fett! finsn rejält med nya grejer som är mindblowing... men alla kör fan samma ish hela tiden och ja det tråkar ut mig.

EEEhhh och vem har sagt att abstrakt är dålig? han är för övrigt min favorit bboy han och flea :D
Just keep on pressin on

2004-07-13 00:57
nike: mmh där har du fel du borde kanske skaffa dig lite större brillor. Om du jämför freeze oc helvis kör de jävligt olika samma om du jämför marre och dark mark. Kan du säga samma sak om phase t? Jag håller med om att man fokuserar på olika grejer... vissa är mer intresserade av kanske air chair och bygger sin style runt nya moves inget fel i det. Och det säger jag inte heller... Fast för mig är det viktigt att man breakar. Om man bara gör move på move även om de är i takt så tycker jag oftast inte att det är smakligt. Det handlar om tycke och smak... Nu tycker säkert domarna i allfall till viss del som mig lamine är en grym dansare som kör enormt nytt och utvecklande men håller sig real till grunderna.

Men jaja vi har olika åsikter, jag tycker dock att det är synd att du tycker att äldre dansare dömmer unga. Jag tycker inte det är fallet... Jag har alltid gett beröm till folk som tänker nytt och nyskapande det är aldrig fel.. det tråkiga är om man bara övar in saker som man sett från en film och blir en blek kopia och det känns som att en stor del gör så. Jag kan ha fel jag har ju inte sett så mycket ännu men det som jag trodde var en snubbes stil känns nästan lika av som när alal höll på och sno av remind när han först kom ut... det känns liksom lite billigt. Men jaja whatever vi ser lite olika på saken... :P shit the same
Just keep on pressin on

2004-07-13 01:20
k me nvad har det att göra med att de rör sig olika när de dansa, det är ungefär som att säga att exob kör som freeze bara för att de har samma sätt att inte göra blow ups och bara göra smo grejer och freezes :)
Just keep on pressin on

2004-07-13 01:20
mm sant

2004-07-13 01:30
hade detta battlet varit utanför sverige tyvär hade dem förlorat för svenska bboys ser anerlunda på breakingen!

Ja tyckte de va jämn battle !
De La KingS

2004-07-13 01:37
skillz: sant som fan, därför den låga nivån också å på senare tid bboys börjat träna svåra power osv.

2004-07-13 01:52
bboyskills: jag håller med dig om att nivån på battlet inte höll sådär super nivå. Men jag vet inte om jag håller med dig om att bboys tänker annorlunda utanför sverige eller skandinavien. Många av våra dansare har kommit långt på stora tävlingar ghost kom ju långt i england bara för ett tag sen... slog ju dansare som gamla rocking til death numera assassin osv... åkte bara ut emot flip side kingz/skill methodz vilket kanske inte är så konstigt hehe... freeze själv kom ju bra i pro am. osv...

Men det är sant att vi inte har så många dansare som har en riktig uber nivå på power. Men jag tror det kommer... Dansen har ju legat i koma i sverige ganska så länge... ingen har ju haft möjligheter att leva av dansaen som det ofta krävs för att nån ska kunna sattsa 100%.

Just keep on pressin on

2004-07-13 01:53
klaga inte på swipe ;) i liek swipe det är mmh fin rörelse ju hehe... fast jag förstår poängen och ja det är nog sant haha...
Just keep on pressin on