Förklara era Rap-Namn
så, vad är historian bakom ditt namn?
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101
Producent
2003-10-12 23:45
jag är garuda, fick det från ett gammalt tv-spel till 8-bitars nintendo kallt Shadow Warriors.. det var garuda som var sista bossen.. det betyder örn på thailändska har jag fått veta och används ganska frekvent i thailand.. bl.a Garuda Airlines, Garuda jordnötter och shit..
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Producent
2003-10-13 01:25
skateboard märket. hade cliche som tag ett tag, sen så började jag skriva texter och skaffade svenskunderjord å kallade mig det.
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
postícus är "bakre" på latinska, å jag gillar fina rumpor! Så därför heter jag postícus ! :)
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
Fredrik Fredde Fredd Freddma Freddman
aja vad ska jag säga jag är inte groove :et i beatet utan jag är GROOV-E!
http://www.myspace.com/cliq75 "LVT baby baby!"
bazillusken aka abnormal germ... för att jag som rappare gör mina låtar sjuka...llr nått vet faktiskt inte varför jag valde detta namnet...blev bara så... det har ingen betydelse direkt...
to weird to live, to rare to die
Producent
2003-10-14 08:28
representerar mitt efternamn =)
http://www.soundcloud.com/gyllander
Jag heter Asim på riktigt. En kompis kallade mig ASS-im en gång, och jag lackade ur.. han blev rädd och förklarade namnet.. Han: Varför blir du arg, du ska "assa" alla som kommer ivägen.. Jag: Fuck you, kalla mig inte Ass-im .. Han: nej Ass'em ... sen blev det så..azz'em ... så var sagan om mitt namn slut =) peace
Lönlös, om man följer den logiken borde du ju heta... "Skola" :P
Läste inuti Silverchairs album och såg boken "KamaSutra", observera att detta var innan jag började rappa :p KamaSutra är som många vet en erotisk bok, känd för sina sidor med extrema sexställningar.. rätt rolig läsning.. har dock bara läst några sidor själv.. Fred
pussel....katten i alfons...för alfons e rolig..hans pappa med...men katten e roligast....å för att "hiphoppa" till namnet lite blev det med ett zeta....därav mitt namn : puszel..
http://www.sthlmmd.se
Famin är väl svältkatastrof eller nåt? =)
pestelence: har ingen aning om vad du menar.. men jag är lite trög..
friktion - motståndskraft (gör motstånd, tar ingen skit)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
mc simon... mcmon!
// Those who seem more are more or less moralless // And those who seem less are often marvellous
Dom kallar mig Ck i skolan och jag rimmar alltså Ck-rim Aka Ckrhyme
YO BROTHER YO COUSIN YO AUNTIE’S A BITCH YO GRANDMA YOU UNCLE YO AUNTIE IS GAY YO NIECE YO NEPHEW YO GRANDPARENTS SUCK
Pointfive- namnet kommer från två greger att Vart jag upvext mullater kallas för pointfive "guys elelr girls" he pointfive or she pointfive det hela r jah half svart halv vit! so that were .5 komemr ifrån! eller 0.5, Point5 ectra...
You are, Hip-Hop. www.soundcloud.com/omegamutant www.myspace.com/McPoint5
Black Mask kallar jag mig för och det kommer från att jag och killen som gör mina beats hade ett projekt som gick i stöpet som hette Ninja Industries som var bara kampsport och ninjaromantiska texter och som ninja har man ju en svart mask och där av The Black Mask för jag var ninja. Från början hette jag Lion*L för att mitt namn började på L och jag var helt inne på Lionel Hampton, vibrafonisten... haha. Intressant eller hur? *nej*
ORD TILL DIN MOR<br>
jag heter "JACK THE RIPPER" för att jag rippar så jävla feta rhymes
Emcee M, Emcee för Emcee och M för Mendoza mitt efternamn
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records
Kromosom 47 Organism 12 eeeeeeeeeeeh?
jag kallar mig Ten G eftersom jag aldrig sålde mindre än tio gram weed åt gången när jag becknade
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
c-dwoRF står för crazy dworf, för att ja e liten o galen o inte kan stava till dvärg på engelska..
När jag var liten och blev arg stampade jag i marken och sa att jag var pinbar. äkta som fan!
www.blackbeltgraphics.com
Producent
2003-11-11 11:53
kallas fumez för att jag rökte mycke brass förr.....+att det e passade till Toxic Crew
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Jag kom på namnet "Nickokick" för att: varje gång jag pillar in en snus så får jag nickokick och mår dåligt...
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Nån som vet om det finns nån rappare som har aliaset x-tra eller extra ?? (skulle bara passa på at fråga) tacksam för svar peace!
Jag fiser THC !
Mitt Rap namn är LilleP för att jag heter Padodou så betyder det LillePadodou !
- www.myspace.com/younghe8
Mizike är Michael på afroamerikanska, mina bröder i L.a kallade mig jämt för Mizike Funtar på o0 byta/förlänga rapnamn till Mizike Zabrie.
Walk in my shoes, hurt your feet. <br> Then you'll know why I do dirt in the street.
SF eller Swedish Fox... en modifierad svensk tiger
nickelodeoN... Heter Niklas å så bara blev det så :D
El-Feo betyder den fule på spanska.. har alltid varit den fule på alla sätt o vis.. peace
maybe you might be more than just a one night lady<br>
Vårt gruppnamn Middlesex (mittkön): Hör man kanske men att d som spelar nån roll e inte om vi e killart lr tjejer, utan vilka texter vi skriver å vilka åsikter vi har (fri tolkning) Draudie: Jag känner vissa likheter med hunden Ådi i katten gustav (mycket bra serie) så d blec så, en liten hyllning te han samtidigt DedotDe (D.D): Min favorit film är en något okänd film som heter Donnie Darco vars huvud person har samma namn. Donnie är en psykisk skadad mystisk tonåring med tydliga åsikter och ja tycker att jag på minner om honom, eller åtminstonde i vissa situationer som han är med i. Förkortat namn. Balistic: Han är inte här nu men han en soft snubbe, vet inte vad fan han menar med sitt namn.
middlesex.nu
my name i "long diack" cause that was the name of my mother.or was it a new drug?
haha, oavsett så tror jag nog att jag har stördast namn, min crewpartner å jag heter lennart å glenn för det mesta och de namnet kommer ifrån att en av våra mindre textmässigt begåvade vän kläckte ur sig "jag trodde de sa, kan du svara på frågan lennart men de säger ju kan du svara på frågan glenn" angående chilly å leafys " vad kommer hända sen", å det är inte direkt ett vanligt sätt att få sitt namn =) sen att lennart är helt sjukt att få in i en text (glenn är gött) och egentligen suger är ett annat problem... haha...
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>
Nafs: Det kom till mig, som en välsignelse. Se också: I ett nafs Att nafsa Någon Annan Får Sjunga etc.
Min far, som avled i Leukemi år 1999, kallades Fleppo av sina kollegor på BackBeatBolaget. Jag bestämde mig för att sno detta namn som en hyllning, och då blev det Fleppo den Andre, som senare förkortades till Fleppo II och ibland F2. Mitt onda alter-ego har alltid funnits med mig, men utan namn. En trött kväll svamlade jag och Mollusk om olika saker, och jag gjorde en kort imitation av min morbror Peter (som inte är ond). "Jag heterrr...morrbrorr Peterrr...", sa jag. Mollusk sa genast att mitt onda alter-ego borde kunna heta så. Jag funderade en stund, och bestämde mig för att köra på det. Kort och gott: Fleppo II, son till Fleppo. Morbror Peter: Min morbror, låter kul.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Akin O.Y's tha name boooi! jooo, vet inte riktigt varför, satt och slog i nån jävla ordbok så stod det att Akin var släkting. och O.Y står för of yours, så det betyder asså släkting till dig kort och gott :)
http://www.myspace.com/akinonline
Varför jag heter Dirty D Jag har kallat mig själv för massa dumma saker under de nästan 7 år jag rappat. Vill helst inte uttala dem heller haha. Dirty D tror många härstammar från D 12 men sanningen är den att jag aldrig hade hört talas om eminems crew när jag tog namnet. Dirty D kom ur en låt jag gjorde där jag säger "Dirty Dogs " eller "dirty dan " jag minns inte riktigt, men jag heter Dan och Dirty D hade en najs klang så jag tog det. Finns säkert många rappare med samma namn i utlandet, kanske till och med i sverige men jag är så bra så jag kan nog ta dem ;)
http://www.myspace.com/dirtydonline
Nelson helt enkelt för att det är mitt mellan namn... jag kallas även det av vissa lite närmare polare!
a hungry mob is an angry mob!
jag e en idiot .... just därför:P
<-|->-> Stolt medlem i Callecuttar crew <-<-|->
först kommer stöten: BUZZZ!!.. sen dör du!!!! eller.. you're busted helt enkelt..
För jag rappade frestyle i Norge, när någon sa att slik ska man rappa.. slik betyder så på Norska.. Sen har jag bara finnslippat stavningen så det ser tuffare ut=)
2 PJÄSER
Yellowbag - från att jag alltid gått runt med en gul väska.
spex låter ok, står inte för skit och har heller ingen baktanke
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
kan förklara historien bakom mitt förra rapnamn = det som jag heter här på whoa.. satt och klurade en gång i tiden och funtade på att kalla mig "maxie", men det blev för feminint.. ist skrev jag det McC (som skottarna gör).. ganska snart blev det kort och gott mcc.. sen efter en spelning tillsammans med en annan lokal akt så kallade en tjej som var med dem mig för Mr. M Double C och jag började kalla mig mdubbelc efter det.. men inte längre
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Moderator
2004-03-15 18:18
IceTaiL jag vinner alltid för jag är kall..... Issvans på svenska!
Trump - Nej, för att folk alltid har sett mig i min gula väska, and i'ma keep it that way :)
jag heter månevik i efternamn osså gillar jag gräslök.. men andra ord.. subdominant
jo, under högstadietiden, så blev jag imiterade av ett svin som jag för evigt kommer att hata, och han kallade den personligheten han antog när han spelade mig för frustaren, kör det i änglischermixern och vips "fruuster" eller "fruust" sen är supmah mitt förnamn baklänges och suPMah såg häftigare ut än SupmaH eller sUpmAh
meh!