I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förklara era Rap-Namn

Vår Hiphop - Emceeing

2004-03-16 14:18
mitt artistnamn är Deluxe och jag har det för det beskriver mig på alla sätt och vis Deluxe = Particularly elegant and luxurious in an elegant and luxurious manner.. liksom högst rankad i klass nivån =)

2004-03-16 14:48
och så vill jag be om ursäkt till Palo

Latin

Pz
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2004-03-17 15:23
raw = naken
www.catapultsent.com
www.myspace.com/nekkidee

2004-03-21 00:22
jag busringde och sa att det var fredd..the...ted...därav namnet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-23 10:33
Alla kalla mig så sen ja va liten.. så ja måste kalla mig så.. känd för det här..
AnDrA SiDaN..
We in the streets playa get yo mail,
It's two places you can end up, either dead or in jail..

2004-03-23 17:46
haft så jäkla många namn! har säkert många av er också..från den ena till d andra...men Big Issue lät så koolt tyckte jag..så ovanligt med..men men.! tycker ni?
I be around, just out of sight

2004-03-24 11:49
nilsner, hm.. nils + pilsner :)

2004-06-12 20:34
Rappar inte utan dansar. Men jag tycker om att hitta på namn så mycket så jag ville vara med. Brukar hitta på fler och fler namn, finns ingen ände på det hela.

Estland - Alla vet ju att Estland är helt ute och sämst på det mesta. Förr brukade jag träna i ett par byxor som ser ut som de är hittade i en UFF container, precis som alla från Estland går klädda. Och så blev jag plötsligt "Estland".
Kef - För att jag kände mig helt Kef. Jag och en kompis brukar kalla oss för "Fresh n' Kef", och det är jag som är Kef. Aja, mest konstig humor men jag tycker det är juste att kalla sig nått sånt.
Vattnig Socka - Finns inget värre än blöta strumpor, och så hemsk är jag också. Sen känns det som ett ganska oväntat namn... Orginellt som fan.
Mr. Cool - Egentligen en låt med gruppen Snook. Men det är bara så ute att kalla sig för nått som "Mr. Cool" så jag var helt enkel tvungen =)
OTG - Första bokstäverna i för-, mellan- och efternamn på rad. Så enkelt var det.
The Destruktor - Satt och spelade dator på ett LAN och så fort jag dödade nån/vann kände jag mig tvungen att skrika "The Destruktor"! och så var det med den saken. Också så töntigt att det blir häftigt igen. Det sista namnet är inte så seriöst...
Representing "Fresh N' Keff"!
Det är jag som är Keff!

2004-06-13 01:12
silver = rent/ ser rent ut/ is pure
soul = själ
en kompis tyckte att ja hade en ren själ o döpte mig till silversoul

ja tyckte han skrek som en tjej (vi va 14, alla skrek som tjejer) så ja döpte honom till shrieks = gällt skrik haha.
life is still a bitch....
but sometimes to unwind she lets me feel her tits.

2004-06-13 13:09
jånte

Jonathan = jonte = jånte (skånsk accent)

dingrinn.blogspot.com
Graffare

2004-06-13 16:43
puge kommer från min förra tag..
som kommer från "pugh rogfelt" en av proggens bästa
fast gillade inte bokstaven "h" vid den tiden så jag tog bort den och la till "E"
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-06-14 03:22
jag kallas vanskapt för att : du är vanskapt.

peace ;) !

2004-06-16 04:53
Mitt e Ych1 för jag heter ychuan o d blir same shet YCh1
...::: N.a.m.e.l.e.s.S. CreW :::...

2004-06-17 11:35
Jabtizemo = mina intialer J A B T
Izemo = vet inte riktigt, kanske att det låter som eskimå?
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2004-06-18 15:41
ÅttiseX, ni kan ju aldrig gissa varför=)

Prefix : Ett prefix är inte en miljondel, det är vad förstavelserna kallas. T ex d för deci (tiondel), c för centi (hundradel).. Om du fattar vad jag menar.. Sjysst namn iaf dock...
Yes, I am made of awesome. No, you cannot touch.

2004-06-18 15:43
Btw så rappar jag inte.. Men ÅttiseX är mitt alias, mitt Dr. Jekyll (eller Mr. Hyde, kommer inte ihåg som är ond)
Yes, I am made of awesome. No, you cannot touch.

2004-06-18 16:25
Janeway efter kaptenen Kathryn Janeway, USS Voyager, Star Trek...
Microphone Commander liksom! tittade alldeles för mycke på tv som ung... =) sen dess har jag hållt mig till namnet
(The) Jane way kan man oxå läsa det som, om man känner för det
Science Genius Girl

2004-06-19 15:35
villeb för att jag heter ville bergman! thats it! easy as hell!
I might have been born yesterday sir, but I stayed up all night

2004-06-19 15:57
ja har haft en hel de olika... kalalr mig fö FunkMasterMo numera :) därför att de e old skool och jag heter Mosa så Mo e en förkortning
<¤¤()¤¤>

2004-06-26 13:39
my name is *fist* , för att i 6an slog jag en snubbe så han däckade o sen skrev jag en text om varför jag hatar honom .då blev det fist

2004-06-28 20:27
YoL - Yo=Jo L=el..
kort o bra.. funderar på att byta
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2004-06-29 19:43
ABM

står för mina initialer.

sen kom min polare på en annan grej, som va helt mobbat, men det följde med mig, vi körde basket och så sa han för att liva upp stämningen:

Här kommer han, in på planen "A Bad Motherfucker!"

så jag tänkte att det skulle va kul att ha ett helt ironiskt "Westcoast namn" också..

Samt om man slår upp det i ordboken står det för "Anti Balistisk Missil" som betyder att det är en missil som åker efter sitt mål och inte bara åker "fram, upp och ner"

ganska långt..men så är det
Tisdag, 13:e November 2068

2004-07-04 01:52
Har kallads det Hela livet :P

2004-07-07 12:39
hhahaha...... en sköldpadda? .......

2004-07-07 14:12
Gillar tee.

2004-07-08 21:25
läste en läkar bok om medecin och hjärn sjukdommar så hitta jag ordet Amfotericin B. tyckte de lät kul att rimma på så jag läste om det. Amfotericin B är en medicin mot svåra svamp infektioner över hela kroppen, man får det i spruta och måste sen övervakas pga svåra bi-efekter
Blood on my dick or shit on my knife
Producent

2004-07-09 02:11
Mitt e Valen och anledningen ligger väl mest hos mina polare.. det va en natt för länge sen då sjuka saker hände och allt jag pratade om var valar. Därav kom då namnet. Något som varit naturligt för mig..

2004-07-09 22:54
Totte. Därför att jag heter Tor och att Totte är ett passande smeknamn, därför heter jag Totte. Typ.
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
Graffare

2004-07-10 13:03
idioter...
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2004-07-10 15:34
Marc i Egypten e Morroz..!

MoRRoz!!!
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2004-07-12 10:25
Om man tilltalar mitt namn med dess rätta yrkesprefix (precis som man säger dr. Svensson så säger man mc Gunnar t ex) så blir det mc SQUARe. Ni kanske känner till relativitetsteorin...? E=mc^2. Där är ett svar. SQUARe betyder också fyrkant. Om ni har sätt Pulp fiction så kanske ni har en chans att komma ihåg scenen utanför 50's grillen. Uma thurman säger "Don't be such a..." och illustrerar en fyrkant med sina fingrar. Well that's me. Jag är den tråkiga fyrkanten, mr Svensson.

Till sisst till 1138. George lucas har jort en film som heter THX. Den är från 70-talet skulla jag gissa och är skälet till att bioljudsystemet kallas för THX. I alla fall den handlar om en snubbe i framtiden där alla tilldelas namn beståendes av tre bockstäver och fyra siffror, hans namn är THX 1138.

Nu vet ni.
peace!

2004-07-12 12:56
BTRE
1 = Jag kallas bt i privatliver, men en annan rappare (som ni säkert vet) kallar sig i princip det.
2 = jag vill alltigt komma 3:a i låtar, har jag alltigt gjort om det inte är mindre än 3.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2004-07-13 04:03
Bastian, kommer ifrån filmen "the never ending story" som är en liten favorit :)
Niceness!

2004-07-17 01:29
När jag började rappa skrev jag bara en massa känslomässiga texter. En massa gammal skåtmat som jag bara behövde få ur mig. Det var under en väldigt mörk period i mitt liv, då jag motvilligt gick ner drygt 12kg i vikt och drabbades av magkatarr. Zaicho relaterar till mitt sinnestillstånd under den epoken, och anledningen till varför jag egentligen rappar. Därtill är M är den första bokstaven i mitt förnamn. Därav "Zaicho-M."
Anata wa daka baka desu.

2004-07-17 01:32
*skåpmat
Anata wa daka baka desu.

2004-07-19 23:25
jag satt i en matsal å käka barnmat så tänkte jag vad som rimma på rakblad så blev de pratglad.

bartak
www.erikbergstrom.se

2004-07-20 00:09
haha! din tönt eric ;P

2004-07-20 00:15
mitt är ju så självklart ju! knolarn. men det ska jag fan byta:D man kan inte komma upp på ett battle typ. knolarn Vs Hey_
låter mongo:D

2004-07-28 13:42
Jag kallar mig för DeWiLL därför att mitt förnamn är william .. och jag kallas wille då tyckte jag att Devil var coolt , och samtidigt ville jag heta något med wille så det blev DeWiLL
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-08-16 20:23
Shosholoza e ett jätte gammalt tåg i syd afrika men som går skit bra o bara tuggar på som jag! p.s jag e sydafrikan så jag ve shit
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify

2004-08-16 21:56
"jag och min inre demon" - för att det är vi mot alla.

2004-08-19 01:01
Jag kör Vikktorius på Engelska för namnet är Viktor...å jag kallas för Vikk.....

PÅ Svenska heter jag Ragnarök för att jag heter Ragnemar i efternamn....!

2004-08-20 11:50
antisocial:

för att jag är asocial.

alternativt twizt, för att jag gillar att vrida och vända på orden.
".. but I can sure as hell tell you that's a crime!"

2004-08-20 20:45
HwArAnG

översittare, startar du en tråd, gammal som ny, så får du fan förklara ditt namn själv :P
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2004-08-22 23:41
Jag kallar mej Kuken p.g.a mitt tredje ben

:0

2004-08-25 21:30
MC JoJo heter jag här.. Men jag kallar mig annars 16-Beat ... EFter som jag gillar 16-Bitskonsoler och bra beats så blev det det här namnet... fyndigt va? :D
Dynastin Med Inslag Av - Beställ skivan NU!!!! <-----Skicka mess till Dabbe, endast 50Kr.

2004-08-25 22:18
Jag kallar mig Ondal för att jag var tvungen att komma på ett namn att tagga och ha på mirc och skit som whoa.
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad,
she turned the other butt, she can even call me dad."

2004-08-26 05:40
kallades criminal för att jag alltid ville sno tuggummi och criminal ´halstabletter från skolan som dom special beställer :)

sen blev det bara Crimmen, det lät bara bättre :)
så nu kallar dom flesta mig "Ey, crimmen din spanjor"
eller "Ey, crimmen"
eller "ey, crimm"
eller "Ey, spagge"
soundcloud.com/brormusk/sets

2004-08-31 02:17
selah kommer från bibeln (skriver kristna texter) och betyder typ "ta en paus o tänk över vad som sjungits ut nyss" lr nåt liknande....
åh.
Rappare

2004-08-31 08:10
Fråga mig inte.
www.soundcloud.com/whateverist
www.paradigmskifte.se