|
|
|
|
|
Vem tycker ni har lagt den fetaste punshlinen?
Precis som rubriken säger vem tycker ni har lagt den fetaste punshlinen?
Skriv gärna vilken låt punshen är med i + Vilket år den är lagd.
Tack på förhand .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Svårt att välja 1 när det finns så sjukt många.
be the change
|
|
|
oj jävlar va svårt, finns ju hur många som helst
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
|
|
|
för svårt men chino xl och big l lär ju ha lagt mest riktigt bra punches
|
|
|
Eftersom det här är i forumet 'whoa´s hiphop' antar jag att Shazaam lr nån har lagt den fetaste. I Sverige är det antagligen Pst/Q I världen har jag ingen aning faktiskt...:)
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!
http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
|
|
|
Fast en sak är ju säker, vissa här på Whoa's lyricism forum har ju lagt några wicked punches. Och nu menar jag inte som det ser ut nu, men för för några år sen. När alla var sådär lagom ljumna i byxorna. Och dem punchlines lär ju vara fetare än vad man hört audio fyfan..
be the change
|
|
|
På Whoa (av det jag läst/hört): Jag själv.
Utländsk hiphop: Finns för många..
|
|
|
spakur har lakt ett par feta:)
www.myspace.com/friphmusic
|
|
|
finns så otroligt många ba punchline-rappare, om man nu vill kalla det så..
utrikes är mina favoriter nog, förvånansvärt eminen, celph titeld och Pharaoe Munch..
Svenskt.. hmm.. som jackvegas nämnde däruppe har det funnits sjukt många bra i lyricism.. Kammel är känd för sina offthehook-liknelser och punchlines.. sedan finns det ett flertal andra också.. svårt att plocka ut en när urvalet är så stort..
|
|
|
Beväpnad tjockis i battle !!!
om du någonsin åker dit// Kommer du tappa tvålen med flit//
så jävla bra!
Riktigt Brutala <3
|
|
|
Beat
Den går ju inte ens så..
"Om han någonsin åker dit, i fängelset så tappar han tvålen med flit"
Men ja, en lite smårolig rad.
be the change
|
|
|
Jag har ju hört massa stört grymma som man måste pausa låten å samla sig för att spola tillbaka å höra den igen så man får bonge. Den enda jag kan komma på just nu e av Jadakiss när han dissar 50-Cent i Checkmate: ''This is a true fact, since when did it become cool to get shot and not shoot back?''
|
|
|
Beat verkligen halvdan rad..
"frihet magrar som magar när den hårda skolan ringer in man blir vad man äter säger dom.. så hungriga är ingenting?" - Grioa
|
|
|
big L kickar feta punches
http://open.spotify.com/album/2TepE9SgL1OBj9APi3R7O7 CODE 302: http://www.code302.se (LOKALT PROJEKT FRÅN HALMSTAD)
|
|
|
Kammel la en sjukt skön p-line för längesen "För du tar efter- förebilder som viktminskning" Något sådant ska det vara.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
|
|
|
hoo den va fet =)
Highfive anyone, anyone?
|
|
|
Releasin rage on anybody in squeezing range Cold enough to make the seasons change into freezing rain (He's insane) No I'm not, I just want to shoot up and I'm pissed off Cuz I can't find a decent vain
e jävligt fett av eminem, e väl den ja tänker på konkret.. annars tycker ja om hårda rader mer än wordplays
Forget R. Kelly, I'ma do that rippin out your cunt shit
av ra rugged man e bra hardcore, men punchline kanske d inte räknas som..
på svenska vet ja inte, har jävligt svårt för punches på svenska, blir ofta tråkiga wordplays, mycket (på whoa) ser ju ut som någon översatt bazookajoe's rader o tycker d e grymt utan att de hajjat att raden sög från början.. men visst, finns mycket fett också, org12 har ingen nämnt va ja sett? aja, smaken är som baken, röv!
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
|
|
|
Mr_noodles Men jag hänger läpp för jag har underbett som satanister...
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
|
Moderator
2009-02-21 21:14
|
en rad som dödar riktigt, men kommer inte ihåg vem som la den :P gammal som fan iaf.
Har aldrig fått stryk, inte ens tanken har slagit mig
visst va de nått sånt? =)
//TW
|
|
|
Organismen 12 la den tror jag!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
|
|
|
yepp det var organismen 12 som la den.
|
|
|
Hundsim's rad också!! Du kan fortsätta drömma som Martin Luther King!!
|
|
|
yepp det var organismen 12 som la den. Nej det var det inte alls, det var en av Snook-killarna, Danne har jag för mig. Personligen tycker jag det är lite överskattat med punchlines av den typ som de flesta här har citerat, föredrar längre stycken av feta allegorier och dylikt. Fyra feta rader med innebörd går före en asfet ordvits och tre fillers anyday...
|
|
|
Pst/Q's "Jag har fler åsikter än schitzofrena flugor läsandes blindskrift" är riktigt skön. xD
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.
|
|
|
NuMessiah P22 nej det va Kihlen :P
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
|
|
|
Punchlines visar ju lite hur pass skillad rapparen är! Hur bra han är på att leka med ord och tänkte steget längre..
Inga men, som på femenistiska tjejkalas
Du ser inte bra ut som smutsiga fönster
Du rullar upp i en rishög som uncle ben
Highfive anyone, anyone?
|
|
|
"Aldrig fått en smäll, Inte ens tanken har slagit mig"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Niito, den i mitten var inte så mkt att komma med...
annars gillar jag Pst's:
Våra korsord har räddat värre själar/ Orden borde sväva när kloster bryter löften med "Herre jävlar!"
eller:
Tvingar dig att käka jord tills du skiter ut Tellus
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!
http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
|
|
|
Pst/Q's "Jag har fler åsikter än schitzofrena flugor läsandes blindskrift" är riktigt skön. xD Riktigt skönt är också att du felciterar den så att punchen försvinner :)
|
|
|
Som någon felciterade ovan, Pst i Fyra Blinda Flator I En Fiskaffär: "Jag har fler synpunkter än schizofrena flugor läsandes blindskrift/" Torde väl vara bland de fetare jag har hört.
Utanför Sverige lägger väl R.A. The Rugged Man de hårdaste puncharna.
Ja jilar tjåka katter!
|
|
|
fan vad alla ska snacka utan att veta. Kihlen i Snook lade raderna
Många fjantar hatar mig men dom kan inte skada mig har aldrig fått en smäll, inte ens tanken har slagit mig
I deras låt "Lejonhjärta" där Org12 gästar.
För övrigt är det en av väldigt många riktigt bra punchlines av honom.
"frihet magrar som magar när den hårda skolan ringer in man blir vad man äter säger dom.. så hungriga är ingenting?" - Grioa
|
|
|
"Du vill inte lyssna som Vincent Van Gogh"
|
|
|
Bästa jag kan komma på nu är väll ch1lls
"Jag är han som sitter och stickar tröjor av den röda tråden alla letar efter" Nåt i den stilen
|
|
|
Vem jag är? - Ni jävla fittor borde veta bättre, han som stickar tröjor av dom röda trådar ni letar efter
..om den passar in här kan man ju dock diskutera ;)
|
|
|
|
|
|
Inte första gången en tråd med den här topicen dyker upp, nåväl...
Står nog fast vid slaglinan Trikk lade i den gigantiska "Gaia VS Soy-Soy"-beefen (anno '04), som löd: "du skulle inte ha substans ens om du snöt ut hjärnan" (förbehåller mig rätten att eventuellt editera raden om den inte är 100%-ig).
|
|
|
You can kiss my whole asshole!
|
|
|
Ask beavis, i get nothing But-head....
BIG L, i en freestyle,
|
|
|
Prendel och Doktor Död la ju tvärmånga punches i Tag Team 08 som man inte kunde få ur skallen. Prendels rader;
"Coffe, du är ingen oneminuteman/ Men när du rappar så bajtar du andra, bara stäng din mun/ Men det är inte därför du kallas för second hand/ Du kallas det för när du runkar kommer du på en sekund/"
..är ju fet skit, men Doktorns rad;
"Vi har kopplat grepp om era halsar vi stryper The Larssons/ Sätter man Toppens hjärna i en fågel så flyger den bakåt/"
..gick ju bara inte att sluta skratta åt! :)
Egentligen är alla erfarna Whoabattlare grymma på punches, däribland The Larssons, Kaggen, Hubler, Coffe, MFS osv.
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!
|
|
|
Riktigt skönt är också att du felciterar den så att punchen försvinner :) Hahaha, oj xD My bad :(
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.
|
|
|
Denajs den freestylen är riktigt fet men förskriven
|
|
|
Är för pank för att hålla det äkta! Tror det är Sober, men e inte helt säker det e iallafall i låten Lägesrapport 2
|
|
|
jag sveper in som en flodvågskatastrof/ Din brud är öppen som ett olåst kassaskåp/
Ringer upp Therese när jag vill ha sex/ Så nu är horan lika töjd som min magsäck/
Kör på för fullt precis som rattfyllerister/
Du är så klen att du inte ens kan slå en signal/
Kaggen är rolig.
Allt är gratis om man har ett handeldsvapen/ och jag har ett handeldsvapen som ska skjuta skallen av dig/
Dagen jag slutar rappa kommer jag börja råna värdetransporter/
Ebola, vet inte varför jag gillar dom så jävla mycket faktiskt.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
|
|
|
PrimusC Din brud är öppen som ett olåst kassaskåp Det är ingen bra punch! Bra rimmat däremot! Allt är gratis om man har ett handeldsvapen/ och jag har ett handeldsvapen som ska skjuta skallen av dig/
Ingen punch heller, men måste säga att det låter så otroligt skönt när han lägger den raden, och de bästa är att han kör den 2 ggr =)
Highfive anyone, anyone?
|
|
|
"Spöar 100 döva ungar och vad döva undrar e/ varför jag alltid går omkring om vrålar G i deras fejs"
(bokstaven G på teckenspråk är en knuten näve, hehe)
Hitta den i en annan tråd av mr cool
|
|
|
jag sveper in som en flodvågskatastrof/ Din brud är öppen som ett olåst kassaskåp/ förstår inte som var så bra med den där förutom rimmet,it makes no sense
|
|
|
Din brud är öppen = din brud är kåt ungefär :P Kaggen menar med detta att Asmas (?) tjej är slampig, om jag förstår det rätt. För den första raden anspelar väl inte på kassaskåpsraden? Isåfall förstår jag det inte heller..
Hej
|
|
|
|
|
|
"Skillnaden på mig och en A-lagare typ 25 år"
|
|
|
nä jag har rätt det var organismen som la den raden i snook feat. organismen 12 - lejonhjärta youtube länk här->Länk till http://www.youtube.com/watch?v=SbA4biGZveg 3:e killen.. HAHAHA, gå in på länken själv för helvete. Raden kommer i vers 2, DVS INTE org12...
|
|
|
NuMessiah P22 : vi pratar om punchen "raderna talar för sig själv som en skizofren" inte om den andra kolla längre fran i tråden innan du yttrar dig...
|