Lyricismtävlingen - Kvalresultatet
Domarna har bråkat klart och kommit fram till resultatet som presenteras nedan, men först lite statistik: - 25 inlämnade verser! - Trettio möjliga poäng (0-10 från varje domare) - Högsta sammanlagda poäng: 25! :) - Lägsta sammanlagda poäng: 4 : /Poäng - Tävlande 4/30 - elazmusic 5/30 - Studs 6/30 - Syrebrist 11/30 - Lunkan_ 12/30 - Sellish 14/30 - niito 14/30 - Anenkenfali 15/30 - Seban 15/30 - csky 15/30 - limp Nedanstående gick vidare till deltävlingarna 17/30 - Spex 17/30 - Jackvegas 17/30 - Jeppehehe 18/30 - Gussti 18/30 - C-Chaos 18/30 - Djureri 20/30 - Bjäär 20/30 - Kreativ 22/30 - ch1ll 22/30 - Realicee 22/30 - Raymo 23/30 - Jafari 23/30 - Padawon 24/30 - App 25/30 - Omen22 Vi tackar er alla för att ni ville och vågade ställa upp och önskar de 15 som tog sig vidare från kvalet lycka till i deltävlingarna! (separat tråd om nästa täling kommer inom ett par dagar) I de kommande inläggen följer verserna (i inte riktigt den ordning de kom in), samt domarnas individuella bedömningar. 10-4, over... (Inlägget ändrat av Killerzteve 2009-03-05 17:04:53) (Inlägget ändrat av Killerzteve 2009-03-13 09:44:20)
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
elazmusic klockan är ett snart och jag börjar att bli rädd, så jag börjar att skaka när jag ligger i min bädd. för jag vet att om 10 min så ska jag borra tänder, och jag är invecklad för har ju bara mjölk tänder. så jag går till toaletten så att tänderna blir vita, men tänker om jag ska borra så kan det väl kvita. fast jag vill inte riskera nåt så borstar mina tänder, men lika fort så springer jag och kramar mina vänner. även om dom följer med mig och håller min hand, men jag skyddar mina tänder med ett glitter band. och nu tar hon fram borret och borrar sönder mig, fan jag avskyr allt detta för att min tand va kraftig. och när jag är helt klar så springer jag som ett odjur, sen börjar alla vänner att kalla mig för den lilla Artur. och när jag kommer fem så är klockan nästan 15:00, och jag somnar som en stock och ser ut som en badboll. Killerzteve - Du har tyvärr missat topic helt och hållet. Dessutom skrev du 8 bars och inte 8 rader.
Ibland nödrimmar du och skriver rader utan mening. T ex "men jag skyddar mina tänder med ett glitterband". Jaha? Finns ens ordet glitterband.
Detta är inget som går vidare.
1/10 spades_joola - Tycker inte jag uppfyller kraven för en lyricismtävling
inte vidare.
rätt tråkigt rimmat, dåligt uppbyggd och ingenting relaterat till temat.
1/10 Mabande - Du verkar inte riktigt ha förstått konceptet med deltävlingen, men får ihop en halvt fungerande storytelling som dock tyvärr spretar ut i rena obegripligheter ("sen börjar alla vänner att kalla mig för den lilla Artur"?).
2/10 niito Jag undrar inte med vad står det på löpet idag Inget om Afasi eller rap, och jag behöver nåt bra Tänkte dra till bankomaten, skulle klicka bort aftonbladet Då ser ja att Chris Brown misshandlat rihanna med plattångskabel Varför ens läsa löpsedlar när man kan läsa Snabba Cash Varför kvala när jag är bättre än alla här! E från en annan värld! Vägrar kändisrimma för jag hatar kändisskap! I dont give a fuck! Som om jag levde i celibat Killerzteve - Första fyra börjar bra och on-topic, sedan spårar du ur i random skryt.
Fräscha rim i mitten av texten, men annars såg detta ut till att vara skrivet på 5 minuter "bara för att".
Du kan nog bättre än detta!
3/10 spades_joola Ganska snyggt rimmat om jag ska vara ärlig.
Bra on topic och dig vill jag se vidare
7/10 Mabande - Medelmåttig text med hyfsade rim. Skippade dock att försöka hålla sig till temat efter halva versen.
4/10 limp Det sjukaste som hänt denna årsgång djupt som lårgång gissa vem som blev tagen på bild onanerandes med hårttång Samt filmat och betett sig som Paris Hilton Och så får mig att glida på tangeterna som Barry clinton Nått stort som har skapat mycket raft o rader Som har satt igång stressen för expressen samt aftonbladet Och att Darin Zanyar gjorde detta på sitt sätt kan bero på att hans pannläggning och tandställning gör att han inte kan få flickvän Killerzteve - Du förvånar! On-topic enligt mig och du rimmar schysst. Inte någon blaowrad sådär, utan stabilt hela vägen.
3/10 spades_joola - fick mig att höja på ögonbrynet i förundran om vadfan du menar på vissa ställen
men du är on topic och ja, jag vill fan se dig vidare också
6/10 Mabande - Multirimmnde och temahållande, dock svårflowad eftersom exempelvis sista raden är dubbelt så lång som näst sista
6/10 Raymo "MAFFIAGÄNGET I SPILLROR" (Expressens löp 9:e feb) Vi var kompiskretsen med våldstendenser som bara såg dollartecknet i rorschachtester Sånna som ville ha både kakan och degen så vi insåg att det var dags att starta nåt eget Det var tider det, innan vi rånade banker helt borta i skallen av kokset och laddet Nästan alla åkte vi fast till slut, så... Vi lämnar platsen nu åt nästa gangstercrew Killerzteve - Så on-topic det kan bli! Snyggt rimmat och bra helt enkelt.
6/10 spades_joola -ontopic, bra rimmat, fin struktur
för mig är du också vidare
7/10 Mabande - Sammanfattar ett gängs uppgång och fall elegant på de få rader som kvalet tillät. Inga onödiga punchlines eller övertydliga liknelser. Även bonuspoäng för att han valde (och förstod) orginalkonceptet.
9/10 (forts. följ.)
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Lunkan_ Skriver en löpsedel,om att ni har baitat era jävla namn/ Och har man inget annat o göra så tävlar man/ Vill jag vinna det här, så får ja ta saken i egna händer/ Du behöver inte va med, för du kommer alltid ligga steget efter/ Klart att ch1ll & perspectivs texter är bra, när det är jag som spökskriver/ Men visst app e bra, men inte överdrivet!/ Så jag kan skriva fristil för era kval är något som kallas pinsamt/ Jag mördar alla ronder och lämnar er med ledsna miner som en scream mask/ Killerzteve - Det enda som egentligen är on-topic med detta är att du skriver ordet löpsedel i första raden.
Annars känns det mest som dissar och random skryt. Inga blaowrader, utan mest okej shit hela vägen.
4/10 spades_joola - Går inte vidare för mig.
rätt tråkigt rimmat, konstig struktur.
väldigt mycket icke-on topic om man frågar mig
3/10 Mabande - Känns väldigt standard "represent"-rimmande som inte verkar ha så mycket med kvalet att göra än att just ordet löpsedel nämndes
4/10 Realicee Today I read on the headlines 'Peace in the World' That means we finally did release then we hurled out all evil, negativity and egos of power 'n' control Love is forcin' the system into peace, 'n' like a flower our soul is growin' but this time we won't wither Finally we got our minds at ease 'n' noone can call us a quitter Science, spirituality 'n' religion finally turned into one We all live in total harmony livin' peacefully under the sun Killerzteve - On-topic, nice att läsa, men känns inte riktigt top notch tekniskt sätt.
Lite finslipande på rimteknik osv så börjar det arta sig.
6/10 spades_joola - Bland det enligt mig bästa löpsedlar jag läst.
vill verkligen se hur länge du håller och går vidare
bra struktur, ont topic, helt okay rimmat
8/10 Mabande - håller sig till sitt valda tema bra och har ett mycket trevligt flyt i skrivandet
8/10 Spex EXTRA! EXTRA! Will spex do it again, whippin' ass? Leave ch1ll and app, kick 'em back to the starting blocks while he is on his finishing lap? He claims: "It's jus' as simple as that, För även om vissa kan förvandla en timme till en kvart Är mitt försprång redan så stort att det är omöjligt att hinna ikapp! Och även om tungviktare skulle skulle plocka upp träningen (red.anm. Hwa, Dusty, Djureri, Kammel eller Anikken?) ger Ladbrokes bara en gånger pengarna om jag vinner varenda battle i tävlingen! Killerzteve - Du är on-topic för det mesta, skriver nice, men spårar också ur lite och förlorar på det. Du kan ju skriva, men jag tror det kunnat bli bättreän såhär.
5/10 spades_joola - snyggt rimschema, bra uppbyggnad, väldigt ontopic
vidare du med om man frågar mig
7/10 Mabande - Smyger sig lite från temat genom att få det till att bli en represent-intervju med honom själv, men ändå inom gränsen. Dock lite trist att han inte fortsatte rimmet hela vägen
5/10 Syrebrist Va? Herregud det måste vara ljug. Världen måste vakna och släppa in ljus. sidan har existenciella problem, varför finns det, har vi något fel? men nu har räddningen kommit för en del för kammel har nyss hittat liv i "Konsol och PC-Spel". Jag suger min egen kuk när spades sitter ner. Killerzteve - Jadu...Du missar temat, skriver osammanhängande rader på vissa ställen och rimmar inte värst bra. Detta var tyvärr inget vidare.
2/10 spades_joola - va? fattar inte ett skit av vad du skrivit.
dåligt rimmat, strukturen på texten var det enda godkända enligt mig.
inte vidare om man frågar mig.
2/10 Mabande - Ehm... va? Svårspårbart koncept
2/10 (forts. följ.)
ch1ll "Doktordöd blir fotomodell" Charly fick jobb för en bild han tog på sin håltimma tillsammans med en fotograf, som hette Plåt-Niklas.. - iklädd nåt som liknar en läderpiska som tangastring så dagen firas med fläderdricka och pastachips! Han drömmer om att en dag bli betalad med pengar för att på bilder kramas i sängar med Carmen Electra Men idag är han hemma och kramar turnallen glad att ha fått göra reklambilder för djurparken.. Killerzteve - On topic, rolig historia och snyggt rimmat. Inte för mycket och inte för lite! Gillar detta.
9/10 spades_joola - Roligaste löpsedeln helt ärligt har inte skrattat så mycket på länge!
Dig vill jag verkligen se vidare!
8/10 Mabande - Håller sig till sitt valda tema, men en del av rimmen verkar vara livlinor
5/10 Padawon "Förändring i Kändisvärlden" Misha Barton och Jimmy Jansson hänger med alex schulman Och Bart Simpsons och Sean Kingston utövar kamasutra Paris Hilton blev omdiskuterad, för hon är numera prostituerad, Polisen hittade knark på Kungen när han blev kroppsvisiterad hade gömt massa cannabisplanter, Som han sålde till Magnus wislander Dem pratade ihop sig och sa att dem fått det av Alice Timander Det väcktes inget åtal, Istället så gästades ett Vänneravsnitt Utav Mette Marit, där hon spelade en psykisk sjuk brud som va jättefarlig Killerzteve - Props för rimmen! Tycker du klarade detta bra. Lite osammanhängande blir det alltid när man fokuserar på rimmen såhär, så det är inget större minus.
Lite lame avslut, men bra ändå!
9/10 spades_joola - skitsnyggt rimmat, ontopic, lite halvkonstig struktur
men vill se dig vidare
7/10 Mabande - Extrapoäng för snygga multirim
7/10 Studs "sopkrisen förvärras "som" stockholm" Sopkrisen förvärras, "som" stockholm// Såklart ni har ju hört om john blond// När våra domare är killerzteve// Och stockholm förlorar dess stil// En till domare spades joola// Bajtar många fler än en papegoja// Har inga klagomål men sopor i stockholm// Så klart vi är ju för fan byggda på sopor!// Killerzteve - Vad håller du på med? Sjukt osammanhängande och tråkigt.
1/10 spades_joola - Inte vidare
halvbra rimmat i första två raderna, men sen skönk klassen totalt!
men ingenting jag gillade överhuvudtaget!
1/10 Mabande - Ytterligare en som verkar vara ganska spårlös både i innehåll och grammatik
3/10 Sellish Göran Persson rånar banker, hans ursäkt är att han hör tupac i huvudet Göran persson rånar banker och skyller på döda Låt dem vara döda sluta gå och söka Göran som va hedlig och följer lagen Men blir han en som döljer skumma saker i garagen Tupac lever i oss alla han gör så ingen snubbe tjallar Han gör så vilken jävla gubbe som helst pallar Råna alla banker och håller kvar brotten Han vill tas på allvar som idrotten Killerzteve - Vet inte riktigt vad jag skall säga. Inte något vidunder tekniskt sett och storyn var konstig. Det är väl on-topic I guess, men inte mycket mer.
2/10 spades_joola - dåligt rimmat, on topic, ok struktur
om du går vidare är det med nöd och näppe enligt mig
5/10 Mabande - Texten hade ett stapplande flyt vilket drar ner poängen. Ihopknytandet av versen var lite för abrupt för ett kul tema
5/10 (forts. följ.)
Jafari Vinst eller Förlust? Det var förlust vid vinst i amerikanernas besegring Av förtrycket och tyranniet i talibanernas regering Mord idag igen i detta numera saboterade fosterland Allt för makt i jänkarnas kamouflerade storhetskamp En kombination av konspiration och komplikation En maktelit av rassesvin med strategi för domination Hela kriget var ett brott som bestod av besvikelse Och deras fattiga kamp är nu i behov av berikelse Killerzteve - Bra skrivet! Du håller dig till topic, rimmar fett och ändå så tappar du inte innehållet. Klart godkänt!
9/10 spades_joola - snyggt rimmat, ontopic och bra struktur
vidare för mig
7/10 Mabande - Första och sista raden är nödrim (eller i alla fall felaktig svenska), men temat håller och även om inte den valda rubriken skulle funka som löpsedel så är det okej.
7/10 Seban dagens löp, "välj Jim Carrey till president" och nu står det att George Bush är Usamas bästa vän kolla längre och du finner dagens sport häcklöppning har blivit lättare, då häckarna tagits bort res österut, upplev tortyr och djurslagsmål medan dem i väst, har hittat en ny djuphavsål ser en ny diet, äter inte fast jag har ont i magen skriver en fråga som täcker hela sidan, men när är finalen? Killerzteve - Helt aight. Varken mer eller mindre. Du håller dig on-topic, men gillar inte storyn. Saknar lite blaowkänsla här.
5/10 spades_joola - Duglig, kassa rim, on topic och helt ok raduppbyggnad
lite mer finurlighet så hade du gått vidare för mig
3/10 Mabande - En ganska bra bild av en uttråkad tidningsläsares vardag, funkar finfint :)
7/10 Gussti Frias för våldtäkt - trots dna-bevis Ur mörkret ses en man komma fram, han doftar bajs, En homofil sodomit som Oscar Wilde, En våldtäktsman, allt annat än omtänksam Förgriper sig på allt och slampan är ett säkert offer Hennes försök till motstånd liknar Titanic, går ej i hamn Hon säger; "Dra åt skogen som i blair witch projekt" Men allt förjäves, Han är i ditt hus ikväll... en mänsklig version av Lucifer.Killerzteve - Det känns som du vill rimma mer än du kan, och då känns det hela så halvdant. Annars on-topic och aight!
5/10 spades_joola - tror jag är den enda som körde på originaltemat
helt ok rimmat, rätt bra struktur
kan gå vidare
7/10 Mabande - Håller sig till (sin variant av) temat och första rimparet var faktiskt överraskande
6/10 csky Moderaterna sänker Alfakassan. We got shit poleticians trynna fuck up our life/ F..f.fredrik Reinfeldt that fuck is no nice/ they kick the poor folks that is trynna get up/ how can you stand up and say it aint fucked up/ we got the average chumps doin' burglary or supm/ and the people of sweden are just gettin' dummer and dummer/ all the pressure from the US keeps buildin up/ thats why I stand up and say FUCK YOU CUSS/ Killerzteve - Helt okej! Du håller dig bra till topic, men tycker rimmen saknas eller blir lite väl enkla lite här och var.
5/10 spades_joola - det funkar, inget spec. jättebra och inget jättedåligt
utan helt ok
5/10 Mabande - Har en hyfsat sammanhållen vers och rimmen är okej, så det blir godkänt
5/10 (forts. följ.)
Djureri "Battle på internetsida slutade illa" ..någon kallade "djuret" för "fitta" och utan att blinka hotade Johan (Djureri) folk i tävlingen med en kula i kistan sen framkallades alltifrån Alias och Lunarstormbilder till vart den "spydigas" familj husvagnssemestrar, vid ankomsten hos offret tog den huvudmisstänkta ut en beretta, började skjuta och med ett leende face sa han: "Jag lurades inte, jag står för mitt ord".. sen tog han fram en snus ur sin ficka och sa kaxigt: "Jag ville bara visa dig hur man ska rimma" Killerzteve - Du rimmar nice, men halvrimmar lite väl mycket i vissa rader. Schysst rimschema och tekniskt bra, men en del finslip hade inte skadat.
6/10 spades_joola - skönt att se lite ordentligt skryt, snyggt rimschema
bra struktur och snygga rim.
Vidare lugnt:
8/10 Mabande - Ännu en självhävdelsevers. Rimmen verkar dock försvinna ganska stort.
4/10 App "POPULÄRA HIPHOPSITEN WHOA.NU FÖRBJUDER KOMPISPROPS; FEGON I TÅRAR" Nej, du läste inte fel, det har äntligen hänt! nu kan man läsa annan credd i en text än "mina vänner är bäst!" tiden för gamla rävar är slut, och det enda ni jävlar fått ut av er kära kultur var att lära er hur man äter en kuk för även om era moderatorvänner sliter med konservatortjänster får ni hädanefter hålla er till SANNING i kommentatorsfältet men jag känner mig inkonsekvent, för när hemsidans heliga lag trätt ur kraft är vi typ...fyra medlemmar kvar... Killerzteve - Rolig topic, on-topic, schysst rimschema, bra rimmat. Ja, du klarade detta galant.
9/10 spades_joola - snyggt rimmat, helt ok struktur och allting.
ja du kan få gå vidare för mig faktiskt
7/10 Mabande - Drömrubriken? :)
Schyssta rim och kul tema!
8/10 Jackvegas Fotbollsgalan som spårade ur! Allting började med att Henke kallade Zlatan för efterbliven Varav Zlatan tog illa upp & viftade med en Desert Eagle Lagerbäck blev arg och tyckte att Zlatan var konstig Och gick emot honom och gjorde som Ara i brottning Fram kom Allbäck och sa nu får det vara nog!!! Då han ser Pelé hoppa omkring naken med en pistol Det slutade inte bra- jag var den enda som överlevde! Och det får vara dagens nyhet en sådan här vinterdag Killerzteve - Du behandlar topic bra, faller lite på det tekniska och avslutar lite svagt. Men det är absolut godkänt.
6/10 spades_joola -Du var ontopic, körde småplayat rim första två raderna
lite humor i det hela, men jag personligen tycker inte det här räckte
5/10 Mabande - Ganska standard, trots en del snygga rim
6/10 C-Chaos BEVÄPNAD MAN MASSAKERADE MELODIFESTIVALS-DELTAGARNA EFTER SÄNDNINGSTIDEN Bland dom ihjälskjutna fanns pojkarna från EMD och Måns Selmerlöv som alla träffats ett flertal gånger av en Desert Eagle och fått lappar fastklistrade där det stod "deras sångtexter sög" Man hittade även Caroline af Ugglas med en armborstspil i rumpan huvudet hade träffat en fönsterruta och hon hade fått stämbanden sönderskurna När polisen anlände skrek mannen "detta är ett underverk som Chaos har skapat" Polisen ansåg mannen som hotfull och öppnade eld... Idag blir denna mannen helgonförklarad Killerzteve - Trevligt rimmat, ganska kreativ story och helt klart godkänt!
7/10 spades_joola - whoa-användarna verkar vara besatta i desert eagle's
det är rätt snyggt rimmat, kul tema och så
känns lite väl under din nivå dock
6/10 Mabande - Märklig rimstruktur, men godkänt i alla fall...
5/10 (forts. följ.)
Omen22 En löpsedel innebär en tidning med text i versaler Tryckt tätt över bladet för att öka försäljningen av den Och markerar en tidning där "nyhetsvärde" och "Källkritik" byter säte med myter, prylbegär, och kändisliv Chockjournalistik och sensationsrapportering Som ska dölja att blaskan är en enda stor annonsering En ärlig löpsedel vore: "DENNA TIDNING ÄR EN SKAM ATT ÄGA" Fast det lär knappast hända, då "löpsedel" bara är ett ord för snabba pengar Killerzteve - Jag har svårt att bestämma mig för om det är on-topic eller inte att tolka topic som du gjort! Men trots allt tyckte jag du fick till
det bra och skriver nice. On-point rim och skön text.
8/10 spades_joola - fint skrivet faktiskt, för mig går du vidare och det är glasklart
8/10 Mabande - Stilpoäng för orginalitet - texter med metateman är (nästan) alltid uppskattat!
9/10 Jeppehehe Leif GW Persson höjer ett varnande finger: "FÖR LITE KÄNDISVÅLD I DAGENS RAPPTEXTER!" Det spelar ingen roll hur länge till ni tränar mina texter slår ändå era som när Chris Brown drämde till Rihanna Tar det till gatan nästa gång du skriver en rad drar på din spelning och misshandlar DJn som Steven Gerrard Kickar battles likt kampsportsledare med skadliga knockar dödar karriärer som Ungern gör handbollsspelare som Marian Cozma Penetrerar din pannlob med klackskor, använder fruktan som vapen lämnar rappare häpna som när Suge Knight blev slagen Killerzteve - Du förlorar lite på att du missar topicen tycker jag, men versen i sig är bra och har det en skrytvers skall ha
6/10 spades_joola - du underpresterar och det gillar jag inte!
inte så jätte ontopic överallt tycker jag.
6/10 Mabande - Standard representande med en kul avslutning
5/10 Kreativ Tvättstugevåld? Du skrattar åt det, tills du ska tömma maskinen och någon klappar på dig! Du seglar på de allra djupaste vatten om du tror du slipper kyssa strykjärnet och köra huvet i mangeln.. När du ligger på golvet och tror du kom undan lindrigt hoppar nån fram bakom torktumlarn med en golfklubba. Så om du nån gång mer skrattar åt våld i tvättstuger, kommer John och Lex Luger och lämnar dig dränkt i sköljmedel med spräckt huvud.Killerzteve - Du följer originaltemat och gör det helt okej! Lite roliga rader får du allt in, och du visar att du kan skriva.
6/10 spades_joola-En till som höll sig till originaltemat!
helt otroligt!
8/10 Mabande - Äkta löpsedelstema som förvaltas ganska bra
6/10 Anenkenfali "Svenska folket lider bakis, det går inte hem som Stephen Hawking så vi skiter i spriten och gör weedet lagligt!" Detta säger Fredrik Reinfeldt, statsminister "Alla som inte röker cannabis är antikrister!" En gammal våldsverkare fick återfall högg folk tills blodet rann som Forrest Gump "Vad ska jag säga, han gick för långt som Forrest Gump" Det säger åklagaren Lars von Plåtzlagare om detta svåra fall Killerzteve - Du tappar den röda tråden lite efter halva texten. Du visar att du kan rimma, men du måste visa mer än det för att komma långt i denna tävlingen.
4/10 spades_joola - schysst rubrik, lite tråkigt skrivet dock.
snyggt skrivet men nej, vad hände med temat?
6/10 Mabande - Eventuellt tema försvann helt efter halva texten
4/10 Bjäär Ydebrinkarn berättar hur man blir känd! brukade vara halvkändis med musik som var dansvänlig men odlade skägg och allting ändrades i en handvändning plötsligt ringde amy diamond å ville göra äcklig dansk pop å bönder som sökte fru kom till mitt hem i traktor så nu mer har jag fans i staden å pengar i bankomaten och jag vet att det har gått så tills jag vilar i sarkofagen så jag skriver autografer på terassen vid pensionatet där jag sitter framåt kvällen å röker det sista Afton-bladet Killerzteve - Haha så skön! Roligt text, snyggt rimmat och bra i helhet. Nice!
9/10 spades_joola - rimma kan du, och fick in rätt mysiga rader
ja du kan gå vidare
6/10 Mabande - Okej rim, okej temahållning, men inte så myckett mer...
5/10 10-4, over...
Haha, gick jag vidare? Ur kidding me? Oj då, då får man allt visa vad man kan nu då!
be the change
o m g... irriterad några aningar på mig själv att jag inte skrev tidigt o bara skickade in (inget dåligt till de deltagare som gick vidare): några var riktigt nice. liite halvchockad att inte ankan gick vidare (elr halvchockad av underpresterad text, alltså..). men bra jobbat av nåra iaf (no names) B-)
twitter.com/miwano myspace.com/miwano Miwano - Expect me to...
Men om det blir battle-rundor kommer ju en inte ha någon motstånadare -_- kan inte jag hoppa in ?
Men om det blir battle-rundor kommer ju en inte ha någon motstånadare -_- kan inte jag hoppa in ? .... eller så finns det en faktisk anledning till att de gjort så *slår i pannan, smh and all dat shit*
twitter.com/miwano myspace.com/miwano Miwano - Expect me to...
Alla vill bara battla och bråka hela tiden - where's the lööööve? :( 10-4, over...
word
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Killerzteve Topic var ju att man skulle skriva en egen löpsedel, och jag hatar kvällstidningar, så jag skrev vad jag skulle vilja läsa på en sådan i näst sista raden. :) Kul att gå vidare iaf! Kommer alla ronder och delar av tävlingen spelas ut och dömas på det här sättet?
Omen dödade allt... fett tungt... Hoppas på en repris från våran battle för något år sen... om du minns det..
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
Haha fan då, lycka till ni som tog er vidare!
http://www.herrbitter.blogg.se/
(glömde bort... det här är en lyricismtävling).. :)
Djureri Hah, tror du jag glömmer.
"Det var inga problem att vinna mot Neo nu fick jag Omen, men vände på namnet och hittade Nemo"
Lyricist
2009-02-25 23:03
Omen22: I see! Jag tycker som sagt du gjorde det nice. Fortsätt så i resten av tävlingen! Grattis till alla som gick vidare! Nu satsar vi på en fresh och fet tävling!
dyeeeah
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Härligt! Finns en hel del saker jag inte håller med om etc, men what the hell. Nu börjar det intressanta iaf. Dags att ta i med hårdhandskarna kanske..
Kommer alla ronder och delar av tävlingen spelas ut och dömas på det här sättet? De 15 som gick vidare är med i resten av deltävlingarna (som har olika teman / skrivramar för att pröva hur varierade era förmågor är), sen så kollas vilka som har högst sammanlagd poäng och de går vidare till finalen (som är en live-cypher).
Man kan alltså hamna i finalen även om man är "svag" i en av deltävlingarna (förutsatt att man sopar mattan i de övriga) :)
10-4, over...
Fyfan va roligt upplägg, stenkul verkligen.. Props till er.
be the change
Haha, coolt att du minns den raden :) Minns att det var en tung jäffla battle iaf.. Lycka till i tävlingen!!
Skämtar ni? Det står ju inte i teman på löpsedlar, man kan ju inte ha hur långa löpsedlar som helst!
Gillar formatet, verkar jävligt fräscht faktiskt.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Låter som ett så jävla roligt upplägg!! diggar denna tävling! //yde - kul å få va me
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
De 15 som gick vidare är med i resten av deltävlingarna (som har olika teman / skrivramar för att pröva hur varierade era förmågor är), sen så kollas vilka som har högst sammanlagd poäng och de går vidare till finalen (som är en live-cypher). Man kan alltså hamna i finalen även om man är "svag" i en av Jävligt bra idé att man sammlar poäng :)
Fan, jag kanske ska börja spå, eller vad säger du anenka? :J
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Aa, formatet känns bra. Följer poängen från kvalet med resten av tävlingen? Gällande folks prestationer så mördade Jafari alla skoningslöst, men jag låter det vara osagt huruvida jag tror det egentligen var skrivet till denna tävlingen...
Det står ju inte i teman på löpsedlar, man kan ju inte ha hur långa löpsedlar som helst! Löpsedlar kan vara sjukt långa...
10-4, over...
detta kommer bli fett.. vill ha nästa rond fooort :)
App Bara om du har fått in häxlooken rätt, annars är jag tveksam. Hejar på Gussti, vore otippat som tusan, den lilla uppkomlingen :)
Vill bara påpeka att jag inte bara har rim utan en eller ett par lama liknelser och djävulstyg med svenska meningar som får en engelsk innebörd och därför fungerar. Komplicerat skit det här alltså. Nu ska jag se Hell's Kitchen.
Skills med 23 poäng, sista raden va dryg skrev på 10 min. SkrytarN. Det känns som jag blir farlig iår.
Geni
Studs text var det absolut roligaste jag har läst i mitt liv och den blev inte mindre rolig av att Zteve säger: "Vad håller du på med" i sin bedömning. HAHAHA!
hehehe
Fan att jag inte bestämde mig för att kvala :/ hade ju kokat ihop det sjukaste^^ slocknar ditt internet/kropparna ligger tätt flockas av insekter/shotgun mot tinningen Aja, jag hejar på djureri, Omen22 och Hubler!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Lyricist
2009-02-26 01:29
Mvhhhhh ...men tyvärr så droppa´du ingen text så hombre du vinner ej, men du kan ju följa skiten nonstop och sen skriva "fett" när nån har gått vidare! Kul att ni gillar konceptet! Jag tror detta kan bli grymt kul.
Haha, Studs! Jag tror jag dör!
be the change
va inte meningen att jag ville ha med min för fattade inte riktigt vad man skulle skriva om eller nåt... men skit sam.....
All support uppskattas /// Elaz
men nu har jag deltagit iallafalla. får väl läsa info bättre nästa gång...
All support uppskattas /// Elaz
nice.
hoppas topicen kommer iallafall några dagar innan tisdag, då far jag till tyskland i en vecka :/
får väl läsa info bättre nästa gång... ja, eller helt enkelt lära dig skriva :)
Om jag har förstått det rätt, så är det här ingen battletävling? Innebär det att man inte ska trycka ner varandra med mammadissar osv, utan det går ut på vem som skriver om temat bäst?
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Japp, så är det MvH :) Om dom nu inte lägger in en skryt/disstema i någon av ronderna:)
be the change
word på Ch1ll Kan Limp och elaz lämna tråden och kan alla andra bitches som åkte ur o måste skylla på något. Sluta förklara bort sig, utan helt enkelt erkänna att ni är för dåliga.
Geni
Hahaha, shit alltså. :)
Följer poängen från kvalet med resten av tävlingen? Någon domare som har lust att svara på denna fråga?
Förövrigt kan jag inte förstå hur det kan ta "ett par dagar" att lägga upp nästa rond. Jag menar, det är väl bara skriva tema/deadline/antal bars sen gogo. Men det är väl bara jag det. (Nej, jag klagar för fan inte, är bara nyfiken.)
Följer poängen från kvalet med resten av tävlingen? svar JA
annars skulle inte ALLA ha en chans right?
förövrigt så kommer nog nästa rond upp om ett tag ska bara få tag på mabande och killerzteve!
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
i'm down with djureri on this one, att ingen ser studs storhet i d här? sickness (studs som f.ö. fick 3/10 av mabande, 2 mindre än min text, men hey!)
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello