I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lyricismtävlingen - Kvalresultatet

Vår Hiphop - Lyricism

2009-02-26 17:30
spex
hehe.. många av dom som inte gick vidare fick lika mkt eller fler poäng än mig av mabande, känner igen mig ;)

Lyricist

2009-02-26 17:30
Heyyyyyy

Poängen från kvalet följer med som Spades sa.

Orsaken till att rond 1 inte lades upp igår var att vi inte spikat topic till 100 än och vill ha den så bra som möjligt innan ni får börja jobba med den. Sen har ju vi som inte ligger hemma i sängen med halsfluss och äter glass hela dagen (Spades) också ett jobb att hustla med på dagarna för att plånboken skall räcka till för en fet bil till sommaren, så därför händer saker på kvällarna.

Det jag ville ha sagt med detta är att rond 1 troligtvis kommer upp ikväll!

piiiiz

2009-02-26 17:39
What he said ^

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-02-26 17:53
Ohfan, så mitt taskiga kval kommer att jaga mig genom hela tävlingen, bäst att växla upp..
be the change

2009-02-26 19:02
tillåt mig att klaga:

ska poängen från kvalet hänga med? va e d för bull? om ja e inte e helt ricky retardo så stod d inte nått om d i förra tävlingstråden, vilket hade kunnat va bra då folk, me included, nog skulle lagt lite mer tid på texterna/texten. d här gör ju att ja ligger 8p efter omen redan innan tävlingen börjat?

aja, skit samma, som dusty: it iz wut it iz

nu ska ja handla frukt
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2009-02-26 19:09
Håller med spex..

svar JA
annars skulle inte ALLA ha en chans right?

Ehm, va? Du får gärna utveckla. Det är väl mer rättvist, det vill säga att "alla har en chans" om man startar från scratch nu efter kvalet då tävlingen drar igång på riktigt. Nåväl..

2009-02-26 19:11
Jag håller med Spex och Jeppe...

Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2009-02-26 19:12
Utöver det så måste jag beröma domare för ett kul initiativ och allt det där... Nice med något nytt också...

2009-02-26 19:17
Givetvis Djureri, tycker det är jävla skönt att det finns folk som orkar hålla i en sån här tävling. Men man måste ändå få ha några invändningar när beslut inte verkar speciellt logiska eller gynnsamma.

2009-02-26 19:23
Exakt... Håller med igen.

2009-02-26 19:31
Så, klagomålet består i att ni är missnöjda för någonting som i grund och botten beror av er egen insats - att ni inte orkade anstränga er?
Den som däremot inte ansträngt sig visar bara att han är en del av det problem som orsakat att ett antal tävlingar blivit avbrutna eller inställda. Skärpning till nästa deltävling.

Den som ansträngt sig i kvalet kan och bör känna sig nöjd med det. Om versen sen inte blev så bra som planerat så är det bara att träna och bli en skillad lyricist! :)
Att "ligga efter" med några poäng i en deltävling spelar, som sagt inte så stor roll om man gör bra ifrån sig i de övriga och jag ser fram emot en bra och underhållande fortsatt tävling :)

(Inlägget ändrat av Mabande 2009-02-26 19:31:51)

10-4, over...

2009-02-26 19:39
Mabande, klart man får känna sig nöjd om man ansträngt sig i kvalet och gjort bra ifrån sig.

Poängen är att ni säger detta EFTER kvalet, det vill säga att kvalets prestationer kommer följa en genom hela tävlingen, vilket gör att allt blir fel i princip.

2009-02-26 19:46
precis, ja skriver under på d!

d e som att göra ett statistiskt prov o sen efteråt få veta att d spelar in på ens slutbetyg!

(nu vet ja inte om d heter statistiskt prov eller inte, rätt mig om ja har fel)
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2009-02-26 19:48
Varför blir det principiellt fel? Tävlingen går ut på att visa sig vara en bra lyricist och behärska många områden :)
Vilket vill du helst se: Tre Kronor vs. Knäckebröhults IK där kronorna bara gör tillräckligt för att vinna med ett mål, eller Tre Kronor vs. Knäckebröhults IK där kronorna ger järnet och vinner med 10?

10-4, over...

2009-02-26 19:50
spex - Diagnostiskt :)
Men liknelsen är ändå inte riktigt rätt, för kvalet är mer ett inträdesprov för att kolla vilka som kan klara av tävlingen, inte ett diagnoistiskt test för att kolla vilka som behöver stödundervisning :P

10-4, over...

2009-02-26 19:51
Mabande, jag vill se en final mellan Tre Kronor vs. Knäckebröhults IK där resultaten från grundspelet inte har någon inverkan på resultatet i finalmatchen. ;)

2009-02-26 19:52
kvalet är mer ett inträdesprov för att kolla vilka som kan klara av tävlingen, inte ett diagnoistiskt test för att kolla vilka som behöver stödundervisning

hahahaha. mabande the great has spoken. B-)

tycker personligen det är bra att spara poängen; bättre o va skillad varenda deltävling än bara i finalen, och klarat sig dit med nöd och näppe...
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2009-02-26 19:53
EiGhty_K, men eftersom det är FLERA deltävlingar så kommer det ju vara så som du säger. Att ha med poängen från KVALOMGÅNGEN är till synes fullständigt onödigt.

2009-02-26 20:03
Så länge kvalomgången går efter samma regler och princip som de övriga omgångarna ser jag inget problem med att poängen stannar.

Ser detta som ett stort gruppspel med en första elimineringsomgång istället för som kval inför en turnering.

2009-02-26 20:07
Ja, fast nu hade dom ju döpt det till "kval" och inte något annat, då ska det således vara ett kval och inte någon slags deltävling. Tyvärr.
Rappare

2009-02-26 20:18
Jag håller faktiskt med spex lite. Jag var själv påväg att skicka in en snabb ihophaffsad version av mitt kval innan jag bestämde mig för att ändå försöka hålla hög kvalitet.
Det är liksom så jag normalt i kvalet i tävlingar, och lägger krutet på de faktiska ronderna istället.
Å andra sidan är jag också med på att de som gjort en god insats i kvalet ska belönas för det.

Jag litar på att domarna gör en rättvis bedömning. :)

2009-02-26 20:21
Men nu är ju inte spridningen så stor egentligen... 8 poängs "försprång" innebär att de som nu har 17 behöver knappa in i snitt en poäng mer per domare och omgång vilket ju inte borde vara något problem för den som inte ansträngde sig i kvalet :)
Med lite ansträngning kan man säkerligen höja med sammanlagt 10 pinnar direkt ;)

10-4, over...

2009-02-26 20:21
Omen22 - Men det här är ju inte en vanlig tävling, det har vi ju sagt från (nästan) start ;)

10-4, over...
Rappare

2009-02-26 20:24
Mabande

Hehe, förvisso. Annars kanske man skulle kunna göra som i friidrott, att man innan sista räkningen tar bort det lägsta poängantalet man fått. På så sätt har de som gjort bra ifrån sig i kvalet lite försprång, samtidigt som de som börjat med lägre poäng får en chans att komma ikapp och leverera 100% resten av tävlingen.

Men som sagt, jag överlåter besluten åt domarna/arrangörerna. Se bara till att få upp första deltävlingen snart..!

2009-02-26 20:35
Word på allt Omen22 skrivit. :)

2009-02-26 20:35
8 poängs "försprång" innebär att de som nu har 17 behöver knappa in i snitt en poäng mer per domare och omgång vilket ju inte borde vara något problem för den som inte ansträngde sig i kvalet :)

nej du kanske har rätt där =)

regler är regler, ska inte klaga på er då ni orkar med d här, props för d! omens senaste idé va inte så dum heller, men innebär kanske endel onödigt krångel för er domare, what do i know?
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello
Lyricist

2009-02-26 20:39
Jag kan säga att jag gillar omens senaste idé.

Vi diskuterar detta @ the moment, så vi får se vart det leder. Jag förstår varför ni reagerar, men är även med på mabandes resonemang. Vi får se om vi kanske kan mötas halvägs.

Återkommer när vi bestämt ossssssss.

2009-02-26 20:55
What he said ^
:)

10-4, over...

2009-02-26 20:59
Nu blev det mycket liv här
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-02-26 21:17
*Inväntar Rond 1*

(Notera hur bögigt det ser ut med *-tecken.)

2009-02-26 21:25
Annars kanske man skulle kunna göra som i friidrott, att man innan sista räkningen tar bort det lägsta poängantalet man fått. På så sätt har de som gjort bra ifrån sig i kvalet lite försprång, samtidigt som de som börjat med lägre poäng får en chans att komma ikapp och leverera 100% resten av tävlingen

Det där låter jävligt vettigt.

2009-02-26 21:34
Håller med er grabbar.
be the change

2009-02-26 23:01
Tråkigt att inte ta sig vidare fan!!

Men hur kan domarna skilja sig så mycke?

Från 3/10 till 9/10 för samma text känns ju lite sådär?
Highfive anyone, anyone?

2009-02-26 23:27
ANENKEFALI:

söt du är, och göten mä. Tycker du borde kommit vidare btw. :'(

GUSSTI:

fan vad grymm jAG ÄRRRR!!

I ÖVRIGT:

Tycker jag att vi ska giveza it up för de två b-kändisarna vi har i lyricismtävlingen!!!

En applåd för YdebrinkarNNNN^ och OmeN!!!!!111

*klappp klaappp*
Blunted in stockholm

2009-02-26 23:31
Förresten, när kommer den bittra texten av alla som inte kom med upp? Vem organiserar? Namn? Lyribitchtävlingen? Någon som har bättre förslag?

2009-02-27 07:14
Det blev ingen autotune alltså, Padawon? :)

Ch1ll och App ska ha mycket props för sjukt bra texter förövrigt.

good luck!
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-02-27 13:08
haha fan va man inte med för. Ser ju nu att man hade kommit vidare, att så många missade topic genom nästan hela texterna. Inte mycket att hurra över måste jag säga. Hoppas det blir bättre nu i tävlingen
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq

2009-02-27 20:43
Omen hade tuung text:) de mesta som gick vidare tyckte jag var helt aiight ;P några bättre än andra.. no names.. :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-03-02 06:42
Propps till Padawon & Bjäär, haha ruliga.
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.

2009-03-02 15:59
Lolz0r på Ch1lls bidrag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-02 20:34
nu har jag skickat in.

Problem
mm, dina kompisar där ja :) läs apps text, tror du skulle kunna ta lärdom. ;)

doktordöd
haha, undrade när du skulle se den! :) hoppas du tar den för vad det är.. (ett skämt)

2009-03-02 20:37
kan tala för problem att han inte känner bjäär. Och det där med kompisar Ch1ll, lägg ner och låt han tycka vad han vill.
Geni

2009-03-02 20:45
det var mest ett skämt, men aja..

2009-03-02 23:13
DAMN! Tillomeee jag hade gått vidare om jag ansträngt mig.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-02 23:18
Tro mig, det hade du inte. Haha.

2009-03-02 23:19
Ouch.

2009-03-02 23:28
I've just got burn'd! God damn

fortfarande lissen för dom 2 raderna jag aimade åt did? aww snutte gulligull :(

2009-03-03 00:33
Det skulle säkert underlätta om du utvecklade vad i hela helvete du menar.

2009-03-03 11:47
Folk som inte ens kan lägga ner privatdissandet i en enda tävling ...jösses : /

10-4, over...

2009-03-03 17:23
Folk som inte ens kan lägga ner privatdissandet

word på mabande... privatdissande? finns föör många här inne, jag kollektivdissar: fuck the most of y'all ! ;D

(skämt admin, don't ban me)

;)
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...