I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Producent

2007-10-04 16:10
vore fett om man i kvalet fick välja bland 3 låtar (eller i rond 1) att leka med, sen om man använder alla 3, 2 av dom eller bara 1 väljer man själv, men att man måste använda något!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-10-04 16:14
Kopiera: tror inte du kommer få hålla i denna tävling:/ tyvär.
kicka igång detta nu då j-a :)

2007-10-04 16:46
Dansk_BB
okej :) har hört lite andra saker iaf ;)
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-10-04 17:25
finns det några domare än? jag röstar för askin och dubsmoke som 2 utav dom i alla fall.
www.myspace.com/dressyourself
Moderator

2007-10-04 17:27
Dressyourself : Dabbe och Spell har sagt att dom kan vara domare. Och jag skickade iväg ett pm till dubsmoke om han ville ställa upp men har inte fått nå svar från honom. Men jag vet inte riktigt vem han är, men på dig låter de som han är grym? ;P
myspace.com/jiahprod

2007-10-04 17:28
också inga icetail låtar sampla tack real stuff ska de va
feel tha beaaat maaan

2007-10-04 17:29
dubsmoke är bland de bästa på detta stället ...ahn gick under ett annat alias innan om nån minns :P
http://www.soundclick.com/Labbi

~ Labbi - Mind over Money - Linero ~

2007-10-04 17:31
ja dubsmoke kan sina grejer. askin vore också väldigt bra att ha då han är en väldig orienterare inom sin musik.

2007-10-04 17:43
Jag tycker inte spell ska vara admin, efter att ha läst många dumma inlägg och en jävligt dum tråd han gjort. Tycker inte han alls fattar innebörden med beats hehe. Därför tycker jag inte han är en passande domare...

Askin & Dubsmoke vore något! Dabbe blir nog också ett bra alternativ.
Fucka ur!

2007-10-04 17:51
man kan ju köra typ, en(flera) gemensam sample i kvalet (då kan alla som vill va me skicka in sitt bidrag), sen så går ett visst antal vidare o kör 1on1 eller grupp, o då kan man komma in me fler teman...tex osamplat, sampla olika genrer etc
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-10-04 18:01
är man begränsad till de samples som man får, dvs måste man hämta alla ljud därifrån?

2007-10-04 18:05
 jag tyckte att todilos förslag lät riktigt,riktigt skojigt
feel tha beaaat maaan
Moderator

2007-10-04 18:05
Johnny-V8 P28: Jo de undrar jag också lite. Vad tycker ni? Ska man få använda sig av synthar men i grund och botten ska de vara samplen. Eller ska man enbart få hålla sig till samplen?
myspace.com/jiahprod

2007-10-04 18:07

kan man inte låta det bero på vilken "tävling" man är i för tillfället..man kan ju köra olika teman, ett helt utan nåt annat etc

2007-10-04 18:23
jag skulle nog kunna ställa upp som domare också, om det behövs
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-04 19:07
Nu har vi ju massa bra domare här.. askin, dubsmoke, dabbe, bikarbonat .. det är ju skit nice :)
Fucka ur!
Redaktionen

2007-10-04 19:32

mycket bra..

Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2007-10-04 19:37
man brode väl få lägga till egna grejer till själva samplen om man vill typ förstärka bas med att man seplar in själv sen kan ju domarna ändå välja att bedöma efter vad man har gjrot för kreativt med samplen ?
feel tha beaaat maaan

2007-10-04 19:39
woops sorry för stavningen skrev lite för hastigt
feel tha beaaat maaan

2007-10-04 20:52
klart man måste få lägga mer saker än samplingen/samplingarna! annars blir det ju helt värdelöst.

nu har vi ju en del som ställer upp som jury så det är väl bara att hitta en eller fler samples och sen sätter vi igång?
skulle ju vara kul om det inte var nån gammal trött soulsampling utan nåt lite mer special tycker jag. nån som är med mig?
Its Tricky!

2007-10-04 20:55
ja fyfan! Inge jävla soul!
Fucka ur!

2007-10-04 21:02
vadå "ingen jävla soul"? de är väl det, jazz och funk man brukar sampla oftast inom hiphopen

2007-10-04 21:11
klart vi ska ha soul va snackar ni om däremot inga kärleksskit
feel tha beaaat maaan

2007-10-04 21:12
jazz och funk är fränt .. men just soul är så jävla tråkigt.. Varenda liten snoris samplar det.. pitchar röster och skit.. så jävla tråkigt bara...

Finns ju mycket fränare saker att sampla än soul,jazz och funk..
Varför måste man sampla det man "oftast samplar inom hiphop"

Fuck it, ballare att ha sina orginella sample källor.

Jag tycker personligen det är mycket roligare med orginell musik.
Fucka ur!

2007-10-04 21:15

mrkemisten det mesta jag har samplat e soul...jag har aldrig pitchat röster...det går o komma undan :)

tycker inte genren för samplen spelar så stor roll..så länge jag får bonge så

2007-10-04 21:17
får jag fråga vad fan det spelar för roll vad man OFTAST samplar inom hiphop? det finns så mycket mer än soul min vän

2007-10-04 21:20
Nej men du hajja min vinkel hehe... todilo

Jag gillar bara inte när folk påstår att det bara samplas jazz och soul i hiphop.

Fan vad tråkigt det måste vara att bara sitta och gräva samplingar i soul.. när det finns så mycket annan musik som är så jävla tung att sampla. Palla gå efter några påhittade regler om vad man SKA sampla.. Dagens hiphopscen består ju inte av soul & jazz enbart.. snarare tvärtom tycker jag.

Rza har samplat beatles till nya wu-tang skivan hehe..
Fucka ur!

2007-10-04 21:21
måste hålla med om att det lätt kan bli tråkigt om man bara skulle få använda en sampling och så är det någon souldänga som man ofta hör liknelser av.

2007-10-04 21:22
ja precis, som förra beattävlingen.. pisstråkig sampling egentligen.
Fucka ur!
Producent

2007-10-04 21:22
Dressyourself

För att det är en hiphop beat tävling. Eftersom det är vanligast att sampla soul, samplar flest soul och då kan det väl tyckas orättvist att man ska ha en låt som minoriteten upskattar istället för tvärtom.

Själv bryr jag mig egentligen inte, det ska väl bli flera olika låtar dessutom...

2007-10-04 21:24
The Donut

Vem har sagt att det ska vara enkelt att sampla samplingen som läggs upp? Det är väl utmaning alla söker eller har jag fel? hehe
Fucka ur!
Producent

2007-10-04 21:28
"Vem har sagt att det ska vara enkelt att sampla samplingen som läggs upp?"

Ja inte jag iaf ;P Du måste missupfattat mig. Men skitsamma, jag bryr mig inte vilken genre samplingen blir.

2007-10-04 21:28
det är ju de jag menar om det bara skulle vara en sampling donuthead. 2-3 samplingar med olika stilar skulle vara perfekt
Producent

2007-10-04 21:35

2007-10-04 22:11
Jag tycker det blir tråkigt om vi gör en helt klassisk whoabeattävling. Varför använda samma sampling? Varför begränsa oss?

tråkpåsar! :(

Funk-E: Tillräckligt för att veta att det stavas med "c"...(cement)...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-10-04 22:14
men om soul är så tråkigt och vanligt så får ju man ännu större chans o visa hur bra man är om nu kan göra det en sampla en soullåt som låter inte som alla andra som ni säger
feel tha beaaat maaan

2007-10-04 22:18
Kanske vore en bra idé, som någon där uppe sa att låta folk kvala in med vilka samples de vill, sen de 8(?) som blir kvar i slutet har 10 samplingar att välja mellan.. samma samples i kvarts(men man får inte använda samma), sedan 10 nya i semi och lika i final. Eller?

Hur ska vi kunna dra gränsen för vad man har använt utav den samplingen vi har utsett? Måste man hämta trummor ifrån samma sample? Bas? Övriga ljud?

Nejdu, Labbi, jag tycker det är bäst att vi gör något nytt för en gångs skull. Ingen klassisk whoatävling, tack! =)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-10-04 22:23
Känns ju dumt att begränsa. Och inget illa om soul, men det är lite väl överspelat. Sen så finns det ju såklart råtung soul som ingen har hört med fler möjligheter än att pitcha en röst..
Men med fler alternativ att sampla tror jag är en bra idé med.

Nu vet jag inte vem som håller i tävlingen, men jag är på som domare. Verkar ju vara okej iaf =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-04 22:25
Kan alla sluta diskutera och fokusera på att tävlingen ska börja istället!! annars kanske inte inte ens blir nåt..
Sometimes you win and sometimes you lose!

2007-10-04 22:29
till kvalet tycker jag att alla ska få samma sampling så det blir nån utmaning. jag antar att det är lättare att urskilja de bättre beatsen från de sämre om alla är från samma grund.
Its Tricky!

2007-10-04 22:43

alla kommer inte bli nöjda, det e dem som tar hand om tävlingen som ska bestämma hur det blir. vi ger bara tips..tror inte det behövs mer, jag tkr soul e played/soul e hiphop- snack

2007-10-04 23:03
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2007-10-04 23:07
kemisten och ni andra: jag reagera på "ingen jävla soul" då jag tyckte de lät lustigt när den mesta hiphopen består av soul, menade inte att vi måste ha en soulsampling bara för att soul är poppis att sampla

askin: funk-e är king!

2007-10-04 23:13
att den mesta hiphopen är soulsamplingar är ju inte helt sant heller ;)

2007-10-04 23:15
ja men de är en stor del sen har soul också betytt mycket för hiphopen, häng inte upp dig på små saker

2007-10-04 23:24
precis som funk och jazz

2007-10-04 23:28
umm...vart vill du komma?

2007-10-04 23:30
Ja du nämner bara soul som en stor del, när funk och jazz har varit en enorm del också.

2007-10-04 23:31
jag nämnde även funk och jazz, sen handlar det om att jag haka upp mig på att han klanka ner på soul

Producent

2007-10-04 23:38
BWÄHHH SLUGHIPRORORORORO!!!

Got your attention? Bra.

Kan vi inte sluta disskutera skitsaker som vi alla nog i botten att håller med varandra om och istället koncentrera oss på att starta skiten? Typ hälften av alla inlägg postades idag så folk är nog ganska pepp på att starta så snart som möjligt.