I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Jump Off bannern..

Whoa Community - Allmänt om whoa

2004-03-08 17:20
eller så ville dom bara dansa? eller så kanske dom tycker det är kul att visa upp sig? Asså visst det är kefft att 12åringar blir hjärntvättade av alla jävla veckorevyn och reklam och shit men er syn på saken är fanimej stalinism....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-08 17:27
floppen - På vilket sätt blir det stalinism av det hela?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2004-03-08 17:27
OneTrick F22

snälla duuuuuuu blir fan sur här, hur kan du ens ha mage å kalla dom offer brudar? för du tycker om å dansa? för dom kanske gillar uppmärksamhet? för dom kanske gillar tävla? för dom kanske vill vinna? eller utav bara ha skoj?

nej dom e dumma ihuvudet å dras till tävlingen av någon magisk kraft..

stila dig.... hahah stila dig nu..
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2004-03-08 17:29
mabande: folk med vänstervridna åsikter som vill bestämma hur folk ska bete sig och klä sig brukar jag kalla stalinister ja (och jag orkar inte höra din långa utläggning... jag tycker bara det är en bra paralell, jag vet att du har en miljard högskolepoäng i värdelöst vetande och behöver inte lära mej det igen)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-08 17:32
Ja vår vän Stalin var som bekant en känd opponent mot bootybattels. Mitt arma kommunisthjärta sörjer fortfarande förlusten av denna kampbroder.
What it is, it is and what it ain't, it ain't

2004-03-08 17:33
floppen - På vilket sätt är de som uttalat sig negativt om bannern vänstervridna?
Borde man i så fall inte kalla de som tycker att bannern är schysst för högervridna / nazister om man ska vara lite konsekvent? ;)

En miljard vet jag inte riktigt om det är, men men :P

10-4, over...

2004-03-08 17:35
mabande: jag generaliserade eftersom att det oftast (inte alltid) är vänstervridna människor med fjäöllrävenryggsäck som klagar på sånt...

2004-03-08 17:40
Räknas man som commie bastard om man har varit med i Mulleskolan när man var 4-5 år? :)

10-4, over...

2004-03-08 17:43
Mabande: hahaha troligen! Watch out! The Jiggypeople is gonna get you!

floppen: Du, hur kan man orka bry sej så mycket... :-p

2004-03-08 17:48
mabande: hehe det vet jag inte, som sagt var generaliserade jag ganska mycket... (vilket jag kan stå för tillskillnad fårn massa hippies som kallar sig fördomsfulla fast dom dömmer ut alla som inte är som dom)

onetrick: jag är fan inte jiggy. jag lyssnar mestadels på defjux och hänger i baren när jag är på klubben men man kanske måste lyssna på anticons för att inte vara jiggy i dessa dagar

2004-03-08 17:59
getting jiggy with it.. na na nan an
- Gôr-many.

2004-03-08 18:12
håller med, "onetrick".. faktiskt. fan va alla clubbar ska va jiggy. när jag går ut vill jag höra backpacker-rap och sitta i bruna soffor och dricka rödvin. alla tjejer ska va så påklädda som möjligt, gärna se ut som indie-poppare(dom ska inte va offer som vill visa upp sej för snubbar). jag vill gärna kunna diskutera politik och liknande där också. grattis på kvinnodagen förresten alla mina tappra systrar!
-- J Sports, Sthlm --
Ain't a question now, it’s a guarantee
They say I think I'm the shit, pffffff well apparently

2004-03-08 18:15
Mono: haha men jag har ju inte riktat någon kritik mot att klubbarna är "jiggy" eller nämnt något om musiken som spelas öht.

2004-03-08 18:22
Limit - Du vet väl att Fanta och Sprite är läsk från CocaCola company? ;)
Den gamla taktiken att förlöjliga sina "motståndare" är redan använd, kom på nåt nytt :P
Tartex är minst sagt ogott, ge mig mat istället :)

10-4, over...

2004-03-08 18:25
Limit: Haha.
Mono: Haha.
Tekone: Big up!

2004-03-08 18:29
jo, jag vet att Nike är märkeskläder också men det har ju aldrig hindrat dessa människor att fortsätta sin ständiga kamp som dubbelmoralens väktare.

2004-03-08 18:30
He he...

2004-03-08 18:39
Big up Limit!!!!

2004-03-08 18:41
japp! big up Limit! Tack för all annan underbar publicitet ni kunnat bistå med! Denna tråden har ju blivit riktigt poppis!

2004-03-08 18:44
Poppis bland 5 pers ;)

10-4, over...

2004-03-08 18:46
Snarare 133... All publicitet är reklam mannen.

2004-03-08 18:49
bigup limit!!

2004-03-08 18:50
fan kan ni sluta nu. ni gör en jäkligt stor grej av två stora skakande grejer;)

själv ser jag humorn i bannern o ser inte nått sexistiskt med den. men om ni ser att det, så tycker jag ni har en jääävla stor hög med saker ni bör ta tag i innan sätter er o gnäller här..

2004-03-08 19:42
den e inte komisk eller sexisktisk, det e fy fan reklam för booty battle allså rumo tävling, å hur gör man reklam för en sån tävling bäst? genom skakande rumpor..
- Gôr-many.

2004-03-08 21:35
TeKoNe : Rumptävlingen är ju sexistisk. Om du inte förstår det så tycker jag du ska hålla käften och tänka lite på varför vi tycker det. Det kanske ligger nått i det vi tycker, eller tror du bara att vi har åsikten för att jävlas med dig eller?

Sen vill jag bara säga att alla försök till att kategorisera oss som klagar på bannern och tillskriva oss olika egenskaper (orkar inte citera limit, mono och floppen) inte stämmer för fem öre. Iaf inte om jag ser till mig själv, Mabande, _babyphat och OneTrick som är dom personer jag känner i tråden.
Det ni sättet ni argumenterar på är väldigt bra på att flytta fokuset från våran konkreta kritik till nån slags allmän smutskastning. Så detta leder ingen vart, vill någon ha en diskussion så kan vi ta den på en vuxen nivå, nej?

Jag vill bara säga till floppen, att jag vill inte bestämma hur folk ska betee sig alls, jag bara anser mig ha rätten till att ha en åsikt om det. Infact jag tycker mig ha rätten till en åsikt om allt.

2004-03-08 21:58
Aegiz P22

snäll, läs ditt första styck, du skrev en gång till,

men du så det ligger inget alls i att jag tycker att det inte så? å därför skall jag hålla käften?

skall du inte passa på å döda mig åxo, så du kan behålla din åsikt som e rätt..
- Gôr-many.

2004-03-08 22:02
hehe.. Okej hur kan du argumentera mot att en bild på två bikini-tjejer vars rumpor skakar inte är objektifierande och där med sexistisk.

vad "snäll, läs ditt första styck, du skrev en gång till," betyder får du gärna förklara.

Samt nej jag tänker inte döda dig eller nån annan, bara tycka att du har fel, vilket faktiskt inte gör mig speciellt stalinistisk.

2004-03-08 22:08
jag har inte sagt att du e femiensit eller stalinskiskt...

utan du skrev att om jag inte delade eran åsikt så skulle jag hålla käften.............

därför borde du läsa om vad du skrev......

aa å jag tycker du har fel men då säger du att jag skall hålla käften...

hur jag kan argumentera imot att två tjejer står i stingbekini å posar? genom att dom gick juh med på att vara med på bild? eller står någon maffia typ med pistol imot deras huvud?

sen om det e att dom kommer från ett iöand å ända sättet för dom å få pengar, varför e så många svenska tjejer med i slitz, varför kan du gå in på vissa svenska sidor å se 16 åringar lägga up bilder på dom i bara string... inte för någon hotar dom... nej för dom villll
- Gôr-many.

2004-03-08 22:20
okej, att du skulle hålla käften och tänka var bara ett uttryck för att jag tycker du ska tänka igenom dina åsikter innan du börjar snacka. Jag menar inte att du inte har rätt till en åsikt, jag tyckte bara att dina argument var så dåliga att du nog hade insett att du hade fel om du tänkte igenom det.

Checka, vad jag menar med objektifierande är inte att dom blivit tvingade till att ta bilden. Med objektifierande så menar man att en viss bild (bildligt talat höhö) ges av kvinnor i sånna här bilder och liknande. En bild där kvinnor förenklas till utseende, en bild som egentligen bara kommunicerar till män, och som är värderande.
En bild på två kvinnor som shakear är kanske inte så farlig i sig, men när det sätts i ett visst sammanhang (tex på offentlig plats som reklam) så hjälper det att bibehålla det synsättet på kvinnor.

Jag blir inte helt upprörd varge gång jag ser sånt (för det är så vanligt) men jag tycker endå det är fel att inte tänka på vad man kommunicerar. Det är som mingelbilderna i Kingsize, där alla tjejjer får titeln "cutie" osv, och alla killarna är kändisar som får sina namn under sina bilder.. Tänk vad ett sånt kollage kommunicerar, ok att vuxna är rätt immuna mot sånt, och det kanske är skadligt bara för barn som håller på att bygga sin identitet, men det är oavsätt fel och extremt gay.

2004-03-08 22:22
.... det synsätt på kvinnor, som får olika slags diskrimineringar som symtom....

sorry missade att avsluta meningen

2004-03-08 22:29
först, nej tycker fortfarande rätt, å jag e stor någ för fatta att du åxo har rätt, vet du varför... för männsikor e olika tycker olika vill göra olika saker osv....

alla e vi olika å rätt till olika åsikter...
- Gôr-many.

2004-03-08 22:30
word word, självklart har alla rätt till en åsikt, och ofta är saker varken svart eller vitt utan olika skalor av grått, men tycker du inte att det ligger nått i det jag säger?

2004-03-08 22:33
nej jag personligen tycker inte att det e rätt, men jag har full förståelse för din åsikt, å kan tänka mig in hur du tänker...
- Gôr-many.

2004-03-08 22:35
okej, dope. jag nöjer mig med det. Jag har ingen försåelse för din åsikt, men jag respekterar helt klart din rätt att ha en.

2004-03-09 00:00
DJ_Dainja - Nja, det är många svar i tråden, men det är bara från samma 5-7 pers ;)

TeKoNe - Så om man blivit lärd att man ska vara på ett visst sätt så kan ingen säga att det är fel? Fanken, då har alltså KKK:arna helt rätt när de slänger okvädningsord mot folk med annan hudfärg och fattiga svarta i U.S.A:s sydstater har rätt när de tror att de inte är tillräckligt smarta för att få rösta. Attans också...
Helt enkelt: ge mig en unge att experimentera med så kan jag indoktrinera den till vad som helst. Oavsett om det är "rätt" eller "fel" så kommer den att göra det "för det är ju så det ska vara".

10-4, over...

2004-03-09 00:01
here we go again med det levande uppslagsverket

2004-03-09 00:03
Jupp, visst är det förjäkligt att nån sitter inne med lite relevanta kommentarer? ;)

10-4, over...

2004-03-09 00:38
Mabande P27

okey men så skall vi inte överdriva...

stor skilland på att tycka att en bild e sexsitik å bränna kors å plåga familjer och döda folk för dom ser ut på ett sätt......

det e hat..
- Gôr-many.

2004-03-09 01:21
TeKoNe - Visst är det hat att bränna kors och liknande. Det är det öppna, direkta hatet / förtrycket.
Men den andra varianten då? Den där de fattiga svarta har fått lära sig att de inte är lika mycket värda, inte är smarta nog att rösta, gör bäst i att hålla sig "på sin plats". Är inte den också en aspekt av hat / förtryck?

10-4, over...

2004-03-09 13:40
ta bort den, vulgör och fördumsfull
Human Education Against Lies

Fu ll Kontro ll, Its a posse

2004-03-09 13:48
Mabande P27

det e efter rester av det hatet som finns kvar..
- Gôr-many.

2004-03-09 14:17
bannern presenterar ju klubben, den som gillar sådant går dit och den som inte gillar sådant går nån annanstans..
personligen är inte "the jump off" min stil av klubb. softa och jämställda hiphopklubbar där man inte behöver känna sej som ett objekt så fort man dansar är myyyycket roligare.
baeng

2004-03-09 14:40
TeKoNe - Kan du utveckla lite? Den meningen verkar lite luddig...

10-4, over...

2004-03-09 16:17
made_in_japan: softa och jämställda hiphopklubbar där man inte behöver känna sej som ett objekt så fort man dansar är myyyycket roligare

Det där var det roligaste, dummaste, mest korkade och jobbigaste jag läst på whoa! Big up!

2004-03-09 16:45
...vad är det jag läser... har hiphoppen lättklädda flickor som skakar rumpan?!
shit, jag måste nog se alla t.ex. snoop dogg's videos igen för att se om detta VERKLIGEN stämmer.

ninosh, ord.

2004-03-09 16:54
ninosh, ehhh? sådant finns om du inte var medveten om det..
tråkigt för dej att du missat det.
baeng

2004-03-09 18:30
made_in_japan F21

VARFÖR känner du dig som ett objekt när du dansar?
REC #26<br>Team EA-Racing

2004-03-09 19:25
men det var väl knappast det hon skrev.. hon tyckte väl, precis som en massa andra i den här tråden att bannern var objektifierande och klubben verkade köra vidare på det temat..

Ninosh & daviden: va?

2004-03-09 20:13
LayDeeOmega - Det var väl snarare att hon stördes lite av att vissa jiggykillar mest står och försöker attackhångla upp tjejer på dansgolvet ;)

daviden - Jo, jag lovar! Det är sanning! Nog för att de har lyckats gömma fenomenet ganska bra genom att dansarna får vara i bakgrunden, dolda bakom en hand som klämmer på dem eller att rapparen kastar lite pengar framför kameran, men de finns ;)

10-4, over...

2004-03-09 21:28
Mabande P27

jag menar med att svarta fortfarande trycks ner, att det e rester från slav tiden...

samma med alla männsikor som har blivit utsatta för något hat, tar många år innan dom blir acsepterade..
- Gôr-many.