I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Jump Off bannern..

Whoa Community - Allmänt om whoa

2004-03-09 22:04
TeKoNe - Jupp, huvudet på spiken: precis som kvinnor blivit och blir utsatta för förtryck ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2004-03-09 22:16
Mabande P27

jo värkligen, killar som mig piskar dom om dom inte slavar åt mig :) så tvingar jag dom lämna deras hemland.. osv :)

fattar vad du menar men tycker ej så, stor skillnad å bli tagen från sitt land för bli slav å tycka att två tjejer på en strand e lika
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2004-03-09 22:22
TeKoNe - Jag har inte blivit tagen från mitt land, men jag behandlas fortfarande som mindre värd av vissa. Enbart p.g.a. att jag är mörkare i skinnet och har lockigare hår än de flesta här...

10-4, over...

2004-03-09 22:22
TeKoNe
Allvarligt, är du full? Det går inte att få något som helst sammanhang i det du precis skrev.

Vad som förklarats här många gånger men som tydligen är svårt för dig att förstå är att förtryckarstrukter är väldigt snarlikna oavsett om det handlar om förtryck pga av hudfärg eller pga kön.
What it is, it is and what it ain't, it ain't

2004-03-09 22:23
vafan från danstävlingar till slaveriet och tillbaks igen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-09 22:26
Mabande P27

för det e rester från att mörkhyade e dumma i huvudet å inte värda mera..

OneTrick F22

läs inte då... :)

JAG säger att jag fattar, men e det svårt för dig å några andra att jag inte tycker så?

har ni inte märkt att det har varit tjejer här inne å undrat vad ni tjafsar om? .........

och behöver du någon kille i string någon gång för reklam tveka inte för kontakta mig...
- Gôr-many.

2004-03-09 22:27
ps, jag hatar å utrycka mig via det skrivna orde, andvänder munnen bäst..
- Gôr-many.

2004-03-09 22:28
haha omyndighetsförklaring ligger fan inte långt borta nu asså.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-09 22:29
TeKoNe - Det märks att du inte är van att uttrycka dig i skrift. Frågan är hur väl det är kopplat till övriga funktioner (exempelvis flerstegstänkande) i och med att du (efter att ha läst det som skrivits) fortfarande frågar "har ni inte märkt att det har varit tjejer här inne å undrat vad ni tjafsar om".

10-4, over...

2004-03-09 22:30
TeKoNe
ps, jag hatar å utrycka mig via det skrivna orde, andvänder munnen bäst..
Ja, jag hoppas det. För din egen skull...

2004-03-09 22:33
herregud... spring hit istället och lek smarta...

2004-03-09 22:34
Mabande P27

jo men det ända jag har läst e att andra tjejer kalla dom pantade.. vilket jag tycker e helt fel, för då trycker dom ner sig själv, varför inte vara jämnständiga, så man kan gå kläd hur man vill utan att någon klagar, att man kan vara mörk utan att någon klagar osv.....

nej för vissa här skall klaga ner på andra å alltid tro att just dom här tjejerna e hjärntvättade....

OneTrick F22

du har kanske märkt att jag inte har skrivit till dig i denna tråd?

om du vi snacka sluta vara så jävla kaxig det kommer inte hjälpa dig någonstans...
- Gôr-many.

2004-03-09 22:36
varför inte vara jämnständiga, så man kan gå kläd hur man vill utan att någon klagar, att man kan vara mörk utan att någon klagar osv.....
wooooooooorduppppppppppppppppppp

2004-03-09 22:39
nej men vissa här säger att vissa tjejer som klär sig som dom vill e pantade... då e dom värre en dom som gör reklam med lättklädda damer..
- Gôr-many.

2004-03-09 22:40
tekone: precis, och sen är dom "heeeeelt fördomsfria"

2004-03-09 22:40
Tek: det är fan ingen somhar sagt det..

2004-03-09 22:55
Aegiz P22
våra vänn onetrick om dom 40 tjejerna som anmälde sig till förra månadens booty battle

OneTrick F22

Skicka meddelande
Gästbok

Daterat
Igår 17:17 TeKoNe:
Bara för att 40 offerbrudar känner sig nöjda med att förenkla sig själv till objekt gör det inte hela grejen mindre sexistisk.
- Gôr-many.

2004-03-09 22:56
TeKoNe
Jasså, jag vill minnas att du har riktat åtminstone ett eller två inlägg till mig. Läs igenom tråden igen.

Jag skulle vilja replikera på det här sista, men... jag förstår inte. The words make no sense! Och hade jag velat kaxa mig hade jag svarat något i stil med: "Ja, jag har hört att du suger rätt bra". Men det gjorde jag inte.

2004-03-09 22:59
Tek: Vart någon stans i OneTricks inlägg står det något om klädstil? Om du läser igen så ser du att hon har föklarat varför hon kallar dom offerbrudar nämligen på grund av att de "...känner sig nöjda med att förenkla sig själv till objekt"

2004-03-09 23:01
onetrick: haha han ska va glad för det, för den dissen hade nog tagit väldigt hårt...
-- J Sports, Sthlm --
Ain't a question now, it’s a guarantee
They say I think I'm the shit, pffffff well apparently

2004-03-09 23:04
Aegiz P22

men e det inte up till dom om dom tycker dom e objekt eller inte? trodde det var gjrejen att man skall bli acepterad som man e?

OneTrick F22

jag tycker du e kaxig. du kan inte komma å säga att jag inte tycker det...............

nä pallar inte emd era mera, får fortsetta idag.... igronata männsikor ;)
- Gôr-many.

2004-03-09 23:07
Mono: Ja, han verkar faktiskt lite känslig. Jag, kaxig? Tsss... Ska chilla med mina feeeta, genomtänkta "dissar" så ingen blir sårad. I know when to quit liksom... ;-p

2004-03-09 23:15
Tek: nej, det är inte upp till dom och bestämma om dom är objekt eller inte, det är nått man blir som ett resultat av en annan persons värdering. Men det är däremot upp till dom om dom tycker att det är jobbigt, något som OneTrick redan skriver. Hon har sedan en åsikt om dom som tycker det är ok, nämligen att dom är dumma som accepterar det. Det har alltså Inget med deras kläder att göra.

Och ja, det handlar om att bli accepterad och sedd för den man är och att bli ett objekt är en motsatts till det.

2004-03-09 23:26
Aegiz P22

ahhah kunde inte hålla mig...

okey, jag tycker dom e jävligt starka, jävligt stark utav dom, att dom vill vara klädda så å e starka någ att inte ta åt sig å att bli ett objekt....

vägra bli ett objekt å klä dig som du vill.....
- Gôr-many.

2004-03-09 23:28
word up, det är inte hoss dom problemet ligger, det är hos sexistisk reklam osv osv..

2004-03-09 23:29
därav denna diskussion

2004-03-09 23:30
Aegiz P22

jo men om alla tjejer kunde vara nöja dom sig själva så skulle inte den rekalmen vara sexistisk, men då behövs även sån reklam men killar på :D
- Gôr-many.

2004-03-09 23:34
hehe jag håller inte med, jag tycker att det är sån reklam (och andra sexistiska företeelser) som skapar dålig självkänsla hos dom samt gör att dom mer eller mindra accepterar sin "roll" i samhället. Man tar intryck från omvärlden när man skapar sin identitet.

2004-03-09 23:36
men varför e det att dom så kallade pantade brudarna vet deas roll att dom e fina som dom e å att lite reklam inte skadar om man inte själv väljer å gråta över den?

- Gôr-many.

2004-03-09 23:45
LayDeeOmega - nah vadå VARFÖR ? jag känner mej som det när killar står och glor på en med sliskig blick och sedan ger en kommentar om ens rumpa eller dylikt. man vill liksom kunna dansa ifred med sina vänner, men visst, gillar man att visa upp sej och få alla blickar så funkar la bootybattles, men som sagt för mej som inte är inne på sådant så undviker jag ställen som har halvnakna tjejer som shejkar booty som reklam..
baeng

2004-03-09 23:47
made_in_japan
Välkommen in i denna underbara tankesmedja! ;-)

2004-03-09 23:50
såhär, den skadar dom säkert inte direkt om dom inte bryr sig, eller dom kanske till och med gillar uppmärksamheten. Det jag tycker är tråkigt är dock all form utav objektifiering (som har sin grund i sexistiska grejs, reklam osv) och om inte dom tjejerna som ställer upp i ett booty battle känner sig besvärade så vill jag lova dig att en tjej på en anställningsintervju gör det om hon blir utsatt.

plus att det verkar ju ha upprört rätt många som inte har deltagit.

2004-03-10 19:31
Äcklig, plus att när jag gick in på whoa i skolan fick min lärare flip när han såg den bilden och trodde jag var på porr och dom rev mitt datorkort. FAN., men livet går vidare kuk i skolans datasl.
"I don’t like the sexistic way you talk to these bitches” <br> <br>

2004-03-10 19:35
inget emot fina rumps men dom på bannern är snuskiga cellulit bootys.
"I don’t like the sexistic way you talk to these bitches” <br> <br>

2004-03-10 23:10
Aja, skall ni lägga ner nu på 200 eller?

2004-03-10 23:11
det var faktiskt 199

2004-03-11 06:58
Lägga ner?
Jag ska tacka:

Aegiz P22
ryskabob F20
made_in_japan F21
OneTrick F22
Glitch
m.fl.

...För att ha visat att det finns folk som har något i huvudet, tänker själva och vågar stå för det. Kan väl lägga till medkänsla, intelligens, etc etc.

?ABO- Anti-Brat Organisation!?
-gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!

2004-03-11 11:55
jag vågar tänka själv, annars hadde jag inte pallat tjafsa imot er...

vågar stå för det hell yeah, starta en klubb själv å ha bootybattle så kan ni ta å skriva up mig :)

medkänsla jo ibland....

intelligens beror på om du räknar bety elller inte
- Gôr-many.

2004-03-11 12:38
vi kör till 300!!!

2004-03-11 15:05
Jag tycker att whoa med den här bannern hjälper till med att ha en fördummande inverkan på hip hopen både inåt och ut med sådana här kliché grejer. Skärp er överväger starkt att hoppa av med jump off bannern. Inte riktigt den effekt den skulle ha
Human Education Against Lies

Fu ll Kontro ll, Its a posse

2004-03-11 15:12
gaston: på samma gång har du tex "the eastbay gangsta" där under, är inte det också kliché?

ska vi förbjuda att snacka om rappare som tex cam'ron, jay-z, snoop osv som rappar om tjejer som objekt?
-- J Sports, Sthlm --

2004-03-11 18:06
för er som är intresserade av att kolla på booty battlen så hålls den på DANCEHALL golvet och börjar klockan 01..
Peace

2004-03-11 20:05
vilken tur att du sa det, JAG MÅSTE JU VERKLIGEN DIT OCH SE DEN! ve och fasa!
baeng

2004-03-11 20:14
hahaha made_in_japan vadå se? Du ska väl delta?

2004-03-11 21:11
oj, sa jag se? jag menade förstås delta!
så undan alla osäkra tjejer med låg självkänsla som måste shejka booty och bli bekräftade genom att få applåder från killar som dreglar över deras rumpor - för här kommer jag!
baeng

2004-03-11 21:16
made_in_japan: eller hur, jävligt många osäkra tjejer som gör det... skulle gärna se det.. sen finns det självsäkra och självmedvetna tjejer som inte tar allt så jävla seriöst, inte ser det hela som kampen mot mannen bla bla som gör det som en oblyg grej. feel me, flickvännen?

men ha det kul på skarrkrogen, hoppas ni får mycket pandakuk.
-- J Sports, Sthlm --

2004-03-11 21:31
haha "pandakuk". visstvisst ;P
baeng

2004-03-11 22:21
hahahhaha...
- Gôr-many.

2004-03-11 23:35
phacts ang. kroppen. från gigantisk undersökning "sizeUSA" med 10000 deltagare:

Over all, the new measurements shake up what have long been considered the average outlines of the American body. For years, an average woman was thought to be a size 8, although some circles had bumped that up to size 12 in recent years. But even the women who came in on the small side in the SizeUSA survey look more like what the longtime clothing industry standards would consider a size 14 — the size at which "plus size" clothing begins.

Industry standards set a size 8 at a 35-inch bust, a 27-inch waist, and 37.5-inch hip. In the survey, white women ages 18 to 25 came in, on average, 38-32-41, with white women ages 36 to 45 coming in at 41-34-43. (Barbie, long the plastic bane of body image, is said to have measurements that project to about 39-18-33.) In that same age group, black women measure, on average, 43-37-46 , Hispanic women 42.5-36-44, and "other" women, which researchers said meant mostly Asian, 41-35-43.

Similarly, most men are larger than the traditional 40 regular, long considered the average. A 40 regular, according to standards, means a 40-inch chest, 34-inch waist, and 40-inch hip, with a 15.5-inch collar. In the survey, white men ages 18 to 25 had, on average, a 41-inch chest, 35-inch waist, 41-inch hips and a 16-inch collar (that is raw neck size — shirts are generally sized at least a half-inch bigger). From the ages of 36 to 45, white men came in at 44-38-42, black men 43-37-42, Hispanic men 44-38-42 and "other" 42-37-41.

2004-03-11 23:49
så ja, där fick ni er jävla forskning...
-- J Sports, Sthlm --