Howser> Vi får ta och bestämma tid och pris för nästa banner. Har en grymt rolig idé...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dj_dainja: hehe ska det bli bannerkrig, necrostylen nästa eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Intressant att det bara är killar som blivit upprörda och gfrinar över ett "feministiskt" samhälle.
Feminismen har aldrig velat ha folk i ovcerall på en badstrand, men om du,
nasum är mest rädd för att kvinnor ska ha mera kläder på sig så måste din värld vara ganska tråkig. Så en del och en rättighet du har i det här samhället tycker du alltså är att du konstant får se på halvnakna kvinnor som objekt och till för dina ögon? Det är inte feminismen som får kvinnor att klä på sig, det är objektifieringen, sexualiseringen av alla element som har med kvinnor att göra i samhället, rädsla, idealpress whatever you name it men fan inte feminismen.
Tror du att feminismen handlar endast eller ens alls om utseende så tycker jag att du ska läsa lite faktiskt. Finns jävligt bra sidor på internet t.ex
www.feministen.org eller kvinnojourernas sidor.
Annars finns det en rad bra böcker också, för din egen skull menar jag så att du slipper göra bort dig igen.
?ABO- Anti-Brat Organisation!? -gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!
Förlåt... jag måste bara... Kontrast : Vilka "viktiga" inlägg har jag inte svarat på? Paktbildning med vem då? Och varför fick du en röst helt plötsligt? Du har ju inte ens varit med från början! Dessutom är det helt uppebart att jag vann, ser du inte det?! ;-p Nä... gå du och ät din piggelin och leta rätt på den där vårsolen.
What it is, it is and what it ain't, it ain't
nasum P20 Visst stämmer det du skrev på en del människor. Tyvärr finns det de som vill vara feminister för att det på något sätt är "inne" att vara det.. Självklart kan man inte klaga på allt som är fel, du har helt rätt man måste ta för sig mer här i livet annars kommer vi kvinnor aldrig att nå upp till mäns nivå. Vill hur som helst poängtera att det du skrev passar in på en del så kallade feminister men endast en väldigt liten del!!!
REC #26<br>Team EA-Racing
OneTrick du skrev ett lysande och väldigt genomtänkt inlägg där uppe: "Bara för att 40 offerbrudar känner sig nöjda med att förenkla sig själv till objekt gör det inte hela grejen mindre sexistisk." TeKoNe skrev: snälla duuuuuuu blir fan sur här, hur kan du ens ha mage å kalla dom offer brudar? för du tycker om å dansa? för dom kanske gillar uppmärksamhet? för dom kanske gillar tävla? för dom kanske vill vinna? eller utav bara ha skoj? kan du inte svara på det t.ex.? motivera ditt idiotiska påhopp tack.. ditt ord är lag tydligen. tufft.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
med tanke på hur många som har komenterat det så måste dom ju ha lyckats ganska bra med den bannern...
http://sagie.se
Kontrast: Jag kan föklara. Läs meningen du citerade så här: bara för att någon person finner sig i att bli förtryckt så kan inte det användas som argument för förtrycket. Jag antar att hon refererade till alla som säger "ja men det är ju tjejer med och dom verkar ju inte ta illa upp". Tycker inte det är så svårt att förstå faktiskt.
förtryckt snälla nån dom dansar ju bara... det finns folk som mår bra av att visa upp sig jag lovar dej. alla är inte likadana som du
Aegiz tyvärr.. jag ser inte hur de blir förtryckta genom att de frivilligt ställer upp i en danstävling... sen kan väl OneTrick svara för sig själv?
haha håller ni fortfarnde på, btw bra tjej som vann :D
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Kontrast - Frivilligheten kanske inte är så total om de förväntas ha rollen som bootyshakers p.g.a. att de är snygga tjejer som lyssnar på hiphop. Att bli placerad i ett fack av andra och sedan själv anpassa sig till det är tyvärr ganska enkelt... Men det vi har lärt oss av denna tråd är i alla fall att: 1. bannerdesigners har inte alltid ett sinne för estetik 2. väldigt många har ingen susning om vad feminism är och väldigt många är emot vad de inte förstår 3. när japanerna har fått en bättre kosthållning kommer de vara världsledande inom både teknik och bootys och jag har inte råd med resan dit :( 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande det är väl inga förväntningar eller krav? det är väl inte bara "snygga tjejer som lyssnar på hiphop" som kan ställa upp? även t.ex. "fula tjejer som lyssnar på trance" kanske är där och bootybattlar...?
Kontrast - Fundera över oddsen för att någon ur den senare kategorin skulle göra det. Det är nog inte många av de "fula tjejer som lyssnar på trance" som skulle få för sig att gå upp på scenen / bordet och skaka gumpen p.g.a. det hån de annolikt skulle få mot sig. "snygga tjejer som lyssnar på hiphop" förväntas gilla att visa upp sig. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande jo iofs.. men det beror på vart man är och vilka gästerna är. det känns ofta som att "fula" människor (känns fel att skriva så men) går upp på scenen eller liknande.. alkohol ger dom självförtroende. och detta är ett ställe som serverar alkohol så, varför inte.. jo sant, nog en del män som förväntar sig att tjejer på klubben ska vara exhibitionister i princip :) men alla tänker inte så.. jag tycker det är grymt sexigt med blyga tjejer t.ex... hellre det än en fyllekaja i för kort kjol som tror hon är "all that".
Kontrast Jag förstår att det är lite svårt för dig att följa den här diskussionen så jag ska försöka förtydliga. Även om det redan gjorts av både Aegiz och Mabande på ett tillfredsställande sätt. Det här inlägget: Bara för att 40 offerbrudar känner sig nöjda med att förenkla sig själv till objekt gör det inte hela grejen mindre sexistisk. var ett svar på det här inlägget av Tekone: och om du tycker bootybattle e sexisktisk, så kom till gbg å klaga på alla dom 40 tjejer som anmälde sig förra gången :) Vad jag vill ha fram är att fenomenet bootybattle i mina ögon (och ja, det är min åsikt, jag tyckte det var ganska uppebart och jag har därför inte brytt mig om att framhålla det tydligt nog uppebarligen. Jag ber om ursäkt) är ett sexistiskt fenomen oavsett om 40 brudar ställer upp i spektaklet frivilligt. På samma sätt ser jag Slitz som en sexistisk tidning även om flickorna på bilderna inte haft en pistol mot tinningen när de skrev på kontraktet. Tjejers "frivilliga" deltagande är inte per automatik legitimerande. Anledningen till att jag sedan inte svarade på Tekones inlägg var dels därför att jag inte förstod riktigt vad han menade (jag uttrycker längre ner i tråden att jag anser att han tenderar att formulera sig luddigt) samt att jag tolkade frågorna som retoriska. Detta kanske var en felbedömning av mig och i så fall vill jag be Tekone om ursäkt och ska härmed försöka att svara på detta "viktiga" inlägg: snälla duuuuuuu blir fan sur här, hur kan du ens ha mage å kalla dom offer brudar? för du tycker om å dansa? för dom kanske gillar uppmärksamhet? för dom kanske gillar tävla? för dom kanske vill vinna? eller utav bara ha skoj? Tro mig, jag kallade dem något mycket värre än offerbrudar usprungligen. Jag använder här ordet offer som ungefärligt likställt med töntigt beteende. Och jag tycker det är töntigt/offrigt att frivilligt ställa upp i en bootybattle/fröken Sverige-tävling/porrtidning för att det är ett sätt att frivilligt objektifiera sig själv. Sen kan man diskutera graden av frivillighet men det har redan gjorts i den här tråden så jag ser ingen anledning till att gå in på det igen. Ja, hur har jag mage... jag vet inte, skyller på dålig uppfostran. Så, vilka mer "viktiga" inlägg har jag ignorerat? Och det här paktbildandet, hur var det med det? Du får gärna utveckla...
300! Synd att diskussionen väcktes till liv igen egentligen.. men men.
verkar va läge att avsluta skiten nu och citera memph man och nate: "why u mad 'n actin' uptight, girl I know that somethin' ain't right, ain't no need for me to lie, I think that u need dick in ya life"
-- J Sports, Sthlm -- Ain't a question now, it’s a guarantee They say I think I'm the shit, pffffff well apparently
Mono - Muy macho, min lille gangsterkamrat :D 10-4, over...
Webmaster
2004-03-15 18:04
btw så var det inte bara hip-hop brudar som var med, såg ut som en pop/punkar brud var med första bootybattlen :)
fuckit jag citerar RA the rugged man: I'm the white kid,you see me in the club dancing all off beat
asså ja, den är riktigt äcklig.
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
Intressant att folk så ofta väljer att se till sina egna tolkningar istället för avsikten. Jag tycker vi ska avskaffa whoa för att den framställer hiphopare som korkade; jag menar, kolla bara hur mkt korkat folk det finns på whoa. Får allt ta och göra en anmälan här. geesh..
Vem är du, tjänsteman?
* "Jag tycker vi ska avskaffa whoa för att den framställer hiphopare som korkade" - Nja, mer åt att vi måste avskaffa hiphopen i så fall. 10-4, over...
ryskabob F20 Herregud. Jag trodde inte sånna som du fanns på riktigt. Anmäl dig själv när du ändå är på gång; bilden du har på din pres framställer män som duktiga dansare och skapar en oerhörd press på oss.
Vem är du, tjänsteman?
bra gjort ryskabob. helt klart. ni andra var ju så himla säkra på att de inte skulle bry sej om fallet, men oj! det gjorde dom visst. soheil anmäl det du anser är värt att anmäla då..
baeng
Bannern är hur fet som helst!!!!
Men ja uppa den här diskussionen, gör det bara. grattis ANITA
herregud nödvändigt att anmäla.. den bara äcklade mig för de såg så jävla sjukt ut, inte som att ja sitter å slår i knytnävarna i tangentbordet för att ja tycker den e kvinnoförnedrande..
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
...och alla argument från dom som gillade bannern föll på två röda...stackare.
?ABO- Anti-Brat Organisation!? -gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!
jaf fall inte på något, har sparat den har den på skrivbordet :D