I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Groupie

2013-10-26 12:54
Medlem sedan 2001. Tack och hej!

Producent

2013-10-26 13:53
Why does always the good die young?!

Det är inte rättvist! Jag hade hellre sett nordisk.nu, flashback eller familjeliv möta Whoas öde. Det är inte rättvist!
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-10-26 14:11
Shiiiit... känns konstigt faktiskt. Whoa går ju hand i hand med större delen av ens minnen och erfarenheter med svensk hiphop.

Tack för allt. Ett imponerande jobb minst sagt!
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans

2013-10-26 15:29
Riktigt tråkigt:(
Är det inte möjligt att låta alla funktioner som att skriva i trådarna och skicka meddelanden vara kvar?

R.I.P Whoa
I got an idea so smart my head would explode if I even began to know what I was talking about" -Peter Griffin
Producent

2013-10-26 15:53
Rätt soft att se nicknames i tråden som man typ inte sett på iaf över 6 år eller något, haha..
Admin

2013-10-26 16:32
Nja, vi har ju ändå varit rätt hårda på att ta bort personlig information som namn, nummer etc så det är nog inte ett problem. Dessutom har folk här alias så det kommer inte gå att koppla till enskilda personer såvida de själva inte använder sitt alias som t ex artistnamn eller i andra sammanhang. Bilder kan också avslöja vem man är förstås men jag tror inte att det blir några problem. Den som vill ha bort nåt har ju tid på sig att göra det de närmsta två månaderna. De som inte uppmärksammar att Whoa läggs ner har säkert ändå inte hängt här på länge och har det inte varit några problem hittills så lär det inte bli det i framtiden heller. Syftet med att låta forumet ligga kvar för beskådning är just för att det utgör ett tidsdokument. Det kommer vara kul och kan mycket väl kommas till användning för saker i framtiden. Exakt vad vet jag inte men något jag kan tänka mig är forskare eller folk som skriver uppsatser inom ämnen som historia, beteenden, media eller musik.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2013-10-26 16:35
Bitter som fan era jävlar!

R.I.P

2013-10-26 17:30
Ingen diss, men det var fan på tiden ändå!

Ha det, hej.

Rock out with your cock out!
Rappare

2013-10-26 18:41
Oavsett om man inte hänger på Whoa längre så känns detta oerhört sorgligt för det var här som allting började för mig '' 2009 '' det var här som man droppa sin första text och sin allra första låt - Det är här man har fått all positiv & Negativ kritik för att nå någonstans i musikens värld! Undra vart alla som hänger här ska ta vägen idag ?

För utan Whoa hade jag nog inte vart där som jag står idag - Whoa var allt precis allting för mig - men ni har säkert tänkt igenom detta väl och är överrens om ert val!

JAG VILL BARA TACKA FÖR TIDEN OCH ALLT STÖD JAG FICK AV ER OCH ALLA MEDLEMMAR!

VILA I FRID WHOA!
All support uppskattas /// Elaz
Redaktionschef

2013-10-26 19:09
Media om nyheten om att Whoa lägger ned:

Kulturnyheterna på SVT hade med ett kort inslag i sina sändningar och publicerade även en intervju med Pontus Gustavsson (Mfs) på deras hemsida.

Klicka här för att se inslaget (03.35 in)
Klicka här för att ta del av intervjun med Pontus

PSL på SVT rapporterade om nyheten och delade samtidigt med sig av sina tankar kring det hela.

Klicka här för att läsa artikeln

P3 Nyheter hade med ett kort inslag i sin radiosändning 16.00 samt 17.00, där de intervjuade Martin Lindgren (Oracle).

Klicka här för att lyssna på sändningen från 16.00
Klicka här för att lyssna på sändningen från 17.00

Aftonbladet rapporterade om nyheten.

Klicka här för att komma till artikeln

Kingsize Magazine rapporterade om nyheten.

Klicka här för att komma till nyheten

Rawa Ali, ena halvan av Mohammed Ali, skrev en fin text om Whoa på Politism.se

Klicka här för att läsa artikeln
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2013-10-26 19:55
Riktigt tråkigt att höra. Började hänga här i början av 2000talet. Blev utkickad efter något år när jag och dåvarande polaren satt på lektionen och flummade och skrev i Köp & Sälj att vi ville sälja spliffar. Blev bannad naturligtvis. :) Har spenderat mycket tid på politikforumet men varit inaktiv nu ett par år. Känns som en del av ens ungdom går i graven, men det har det väl gjort nu när man passerat 30. Ganska så bra tajmat Whoa ;).

Peace the fuck out och tack för allt,
C
When the authorities warn you of the dangers of having sex, there is an important lesson to be learned. Do not have sex with authorities.

2013-10-26 20:11
Tycker att det är ganska gulligt att folk reagerar som om det vore ens förälder som har dött!
" har gått med gråten i halsen hela dagen"

Snälla det är bara en hemsida töntar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2013-10-26 20:18
Suryakant skrev:
Tycker att det är ganska gulligt att folk reagerar som om det vore ens förälder som har dött!
" har gått med gråten i halsen hela dagen"

Snälla det är bara en hemsida töntar!

Haha..

Personligen har whoa dock betytt väldigt mycket för mig då jag träffat oerhört många personer via whoa, samarbetat, gjort musik osv. Plus all information om allt som skedde, man fick liksom parkettplats till mycket av det som skedde runt om i Hiphopsverige. Förr så hängde man ju typ hela tiden på whoa (då man var hemma på vardagskvällar, vintern osv), det var där allt skönt folk var, alla diskussioner, massa hiphop art, nya släpp osv. Jag är inte en person som har haft andra grejer på nätet, typ bara whoa. Och en myspace en gång i tiden då men myspace suger idag.

Oracle

Nu när alla gamla rävar dyker upp igen och det omtalas i media osv, vore det inte perfekt att lämna över det till några yngre hard core fans som vill ha kvar siten och kan driva den? (Måste ju försöka, haha), :)

//Paz

2013-10-26 20:24
Så jefla trist. RIP

2013-10-26 20:34
bara en hemsida

nej, det är whoa. och whoa har gjort så sjukt mycket som aldrig kommer synas förutom för dom som är berörda.

jag blir rätt tagen av att se hur stort whoa egentligen är.

Drömde inatt att whoa inte alls skulle läggas ner, utan att det var ett marknadsföringsjippo

läste om det inlägget och slutade läsa efter citatet andra gången. ska behålla tanken om en pr-kupp.

fan, var ska jag lägga upp mina låtar?? jag vill att någon random figur i typ falkköping ska skriva nån rad eller två, kanske fråga om beatet(som jag aldrig ändå släpper...).

finns inget alternativ till den del som whoa byggt i mitt liv.
en del av lusten att skapa musik dör med whoa.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-10-26 21:02
Nej...:,(

2013-10-26 21:27
så sjukt trist detta..

2013-10-27 01:11
Det känns tomt.
www.nativeswedes.se

2013-10-27 02:04
suryakant

för dig kanske det är bara en hemsida, för mig känns det lite som att mitt andra hem ska rivas.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2013-10-27 17:19
Tråkigt att höra men förstår valet. Kärlek och respekt till er som jobbat med Whoa under alla dessa år och framför allt alla som bidragit till roliga trådar!
Whoa var en självklar möteplats och hangout första åren på 2000-talet och ett långt tag framöver.

Peace
Graifer

Medlem: Since Day One / Svensk Underjord!
Whoa - Vila i frid.
"Life is on the wire, the rest is just waiting"<br> Coletivo Êxito D`Rua<br> http://brasil.indymedia.org/images/2005/08/328099.jpg

2013-10-27 19:38
kan vi inte starta nån form av insamling för att ha whoa kvar:( medlem i över 10 år ju, känns ju förjävla tråkigt faktiskt! :(

2013-10-27 19:41
Blweria skrev:
bara en hemsida

nej, det är whoa. och whoa har gjort så sjukt mycket som aldrig kommer synas förutom för dom som är berörda.

jag blir rätt tagen av att se hur stort whoa egentligen är.

Drömde inatt att whoa inte alls skulle läggas ner, utan att det var ett marknadsföringsjippo

läste om det inlägget och slutade läsa efter citatet andra gången. ska behålla tanken om en pr-kupp.

fan, var ska jag lägga upp mina låtar?? jag vill att någon random figur i typ falkköping ska skriva nån rad eller två, kanske fråga om beatet(som jag aldrig ändå släpper...).

finns inget alternativ till den del som whoa byggt i mitt liv.
en del av lusten att skapa musik dör med whoa.

+1 jag skulle garanterat ställa upp med fortsatt drivning av sidan :(

2013-10-27 20:25
Jävlar :O Fick höra om att whoa skulle lägga ner helt hux flux, och trodde fan inte mina öron! Tänkte fan, never in a million years skulle sidan man i princip växt upp med lägga ner bara sådär...
Men så är det tydligen, och fick fan logga in för att visa kärlek och respekt till alla man hängt med sen 2000!! Massa love till er alla vilket fall som! RIP WHOA

NZA aka nutscratcher

2013-10-27 20:32
Äntligen, välkomna till den nya världen!

2013-10-27 22:11
Trodde det var ett skämt när jag såg tråden i blandat forumet först. Men icke, tråkigt att höra. Även fast jag har varit långt ifrån aktiv dem senaste åren så har jag ändå varit med titt som tätt sen 05 och har en hel del goa minnen från Whoa ändå.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
Manager

2013-10-28 07:13
Nån härinne kom med den utomordentligt bra idén att skrota bloggen och låta forumen leva kvar.

C'mon. Det är ändå pga att ni inte orkar uppdatera bloggen som ni stänger ner. Visst?
Redline!

2013-10-28 07:17
hah sorgens olika stadier har alltså nått förhandlandet
Manager

2013-10-28 07:30
Hmm..den där förhandlingsfasen verkar inte finnas i de svenska stadierna av sorg. I alla fall inte enligt internet.

Det kanske bara är en sån grej som finns i amerikanska, tecknade serier?

Hursom, jag är rätt bra på att förhandla. Plus jag vet hur alla admins ser ut och vad de heter i för-och efternamn....hehe.
Redline!

2013-10-28 07:48
nej jag vet men om man inte ignorerar det så kunde jag ju inte vara så extremt skojig där...
Manager

2013-10-28 07:53
Jag dödar andras kul så jag kan le inombords.
Redline!

2013-10-28 08:30
oh scarecrow, I`ll miss you most of all...

2013-10-28 21:32
Har inte varit speciellt aktiv på några år, men det här var fan ändå riktigt tråkigt att läsa..

Backlash/SVU/Whoa var en stor del av min uppväxt (speciellt högstadiet & gymnasiet).
Det är skumt att man blir nostalgisk över minnen från ett forum. Jag var aldrig på Whoa meetups, men har träffat ett dussintal medlemmar, bildade onlinegrupp i lyricism-forumet, battlade the Narcs, var president för Bubbles Crew, upptäckte massa ny hiphop, var admin (och bannade massa för "fake, gangtapes" =) ), hängde en period i IRC-chatten..
När jag var som mest aktiv skrev jag dagligen med 3 pers fram och tillbaka så långa meddelanden att de fick delas upp i flera delar pga teckenbegränsningen..

Jag hoppas att "the powers that be" bestämmer sig för att behålla forumdelen (om nedskalat) eller åtminstone reggar ett gratisforum på typ proboards.com och redirectar dit. Jag skulle bli Day One igen. ;) En av anledningarna till att jag tappade intresset för Whoa var att det blev så stort och opersonligt och tappade en stund fokus på hiphop. Ett mer intimt och fokuserat forum skulle kanske vara intressant.

Så, RIP Streetzone, Svendetta, Svenskunderjord, Mokkamekka, Grioten, Tolvis och nu Whoa.. =/
hiphoptexter.com blir nu Sveriges äldsta levande hiphopsida (om än dåligt uppdaterad)!
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2013-10-28 21:32
Whoa var en stor del av mitt liv 2001-2003. Keystyles, battles och annat. Tack för det!
Shoutout till Blizzak, Tal-Rik, Shoota, alexslappet, nån_lirare, johanna_f, sutenörerna, subgeniuz och alla andra som härjade back in the days.
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2013-10-29 09:15
Vila i frid

http://www.youtube.com/watch?v=5fC8EAQ8xhM
"And I know that I feel better everytime that I spit this, cause real hiphop is the only cure for my sickness"

2013-10-30 07:36
Så trist...
"Not fuck myself in the head with stupid men"
Rappare

2013-10-30 17:28
Vafan är detta ett skämt? :( har vart inne på whoa varje dag i typ 5-6 år.. Kommer sakna att kika in här då och då.

Men kan erkänna att de har blivit sämre med åren. Hoppas på en ny svensk hiphop-sida!

Vila I Frid Whoa
Medlem på whoa sedan 2008.

2013-10-31 10:09
Bara att läsa nicken på folk som postar i denna tråd tar en på en resa tillbaka till ungdomens glansdagar.

Whoa har ju varit en av de sista bastionerna för den anonymitet vi som började använda nätet under andra halvan av 90-talet har lärde oss att älska. Att tänka tillbaka på de tusentals timmar man spenderat på forumet genom åren ger en nästan svindel.

Det har även varit sjukt underhållande att följa spelet bakom kulisserna med whoa-crew. Anledningen till att man orkade vara mod i tio år är väl för att man tog hand om forumets slöaste del. Jag vet att det genom åren har tjafsats en hel del om den sk "icke hiphop"delen av whoa men i min värld så finns det få saker som är mer hiphop än tvspel ;)

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Poet

2013-10-31 20:59
Coke skrev:
Jag vet att det genom åren har tjafsats en hel del om den sk "icke hiphop"delen av whoa men i min värld så finns det få saker som är mer hiphop än tvspel ;)

Du var fantastisk som tog hand om den bästa delen av forumet under alla åren.
Just den där lilla undangömda delen var största anledningen till att jag stannat på whoa, enbart för att tracka alla ps3 fanboys.

Thx m8!
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-10-31 21:20
vore rätt segt att gå igenom livet utan att se Sofiabayo försöka mindfucka en med sin sedvanlig hippie propaganda ;)

Hahaha.... likea min facebook så kan jag mindfucka dig där i fortsättningen ;) men det blir såklart inte samma sak som whoa. Fast jag måste erkänna att jag tycker det är rätt spännande att det lägger ner. Lite som när det tar slut med en pojkvän som man tryggt hållt sig fast vid, men ändå nånstans inser att det är dags att gå vidare. Ett nytt kapitel i livet :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-11-01 12:45
men ändå nånstans inser att det är dags att gå vidare

fukk nej!!!!

*sätter mig på arslett och rör mig framåt som om jag hade mask i röven*
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-11-01 15:08
Det mest tragiska är väl att den här tråden visar på faktumet att Whoa faktiskt är ganska dött... Går in här och det är 190 inlägg i en 8 dagar gammal tråd som handlar om att lägga ner Whoa. Dessutom är flertalet inlägg från samma användare.

Come on! Vi vet ju allihop att om det här beslutet skulle ha fattats för 6-7 år sen så hade det varit ett fyrsiffrigt antal inlägg i den här tråden vid det här laget...

Summa summarum: Det är helt enkelt inte tillräckligt hög aktivitet här längre för att det ska vara värt driva siten. Jag förstår Whoacrew fullt ut. Tråkigt men sant.

En stilla undran dock... Vilka delar av sidan kommer ligga publika online hädanefter, och till vilket syfte?

Btw... Om någon av er gamla rävar (Yo, Mabande, Oracle, Caliber mfl!) känner att ni vill ha fortsatt kontakt med mig så skicka ett PM så hörs vi på Facebook eller liknande framöver....

Admin

2013-11-01 16:45
Priyan: Alla publika delar kommer ligga kvar. I syftet att det finns ett kulturhistoriskt värde i siten och att det finns mycket relevant kunskap i trådarna om svensk hiphop. I reasearch-syfte.

Producent

2013-11-01 17:16
Jag har varit medlem sedan 2006. Jag tycker att de 2 senaste åren har varit de bästa på Whoa. Bättre musik som användarna lägger upp, intelligentare diskussioner. Men fram för allt för att det är lägre aktivitet, det har blivit skönare stämning och mer intimt. Lite hemliga klubben över det hela.
Det känns som att man känner de som skriver nu, förut var det 100 tals medlemmar och tog en evighet eller två för att läsa igenom inläggen. Jag kunde sitta i dagar på Whoa, nu går man in gluttar någon timme ser vad SofiaBayo, BC99, VRGHNS, Kapten Krok, Blweria och Doggsonlol skrivit sedan fortsätter man med något annat.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-11-01 23:42
äntligen får vi ett slut på skiten. brinn i helvetet whoa
Moderator

2013-11-02 00:56
korvkiosk skrev:
äntligen får vi ett slut på skiten. brinn i helvetet whoa

Ok...? Du är självfallet berättigad din åsikt men om du orkar har du lust att förklara varför du tycker att det är äntligen att det blir ett slut på whoa. Varför ska det brinna i helvetet?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Manager

2013-11-02 08:37
Alla publika delar kommer ligga kvar. I syftet att det finns ett kulturhistoriskt värde i siten och att det finns mycket relevant kunskap i trådarna om svensk hiphop. I reasearch-syfte.

Räcker det inte med att lämna hiphop-forumen? Jag är inte alls bekväm med att allt mitt skit ligger ute utan att jag kan kommentera.
Redline!

2013-11-02 09:39
Roligt nog så fick jag ett mail av korvkiosk igår kväll med orden "jävla hora"

Så du ( korvkiosk ) får gärna berätta varför du stör dig på både mig och whoa.
Redaktionschef

2013-11-02 12:13
Mer Whoa i media:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=5691905

Och det inslaget gjorde att TT nappade, vilket sedan resulterade i att massor av andra tidningar förde nyheten vidare. Däribland Göteborgs-Posten, Svenska Dagbladet och Metro.

http://www.gp.se/kulturnoje/1.2162761-hiphop-sajten-whoa-laggs-ned

http://www.svd.se/kultur/hiphop-sajten-whoa-laggs-ned_8683210.svd

http://www.metro.se/nyheter/hiphop-sajten-whoa-laggs-ned/Hdzmka!kIa1El25WVQhhmJ6gm4ig/

Googla på "whoa läggs ned" så ser ni.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Rappare

2013-11-02 20:57
Korvkiosk har lirat runt på forumet och kommenterat skit hela gårdagen. Gissar på att hen försöker provocera fram en bann innan det lägger ner.
Admin

2013-11-03 09:15
Out of topic: SofiaBayo & scrotum: Verkar som scrotum säger. Gav honom en varning igår.