I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2013-10-24 23:35
Inte för att regna på eran begravning men, det är ju konstigt att detta inte skett för längesedan. Whoa är en produkt av den stora hiphopvågen som uppslukade en hel generation vid millenieskiftet ("fyra element" - kommer ni ihåg?) och Whoas topp är ju passerad sedan obegripligt länge. Med tiden skulle man inse att hiphop faktiskt är en ganska smal nisch och att ett levande forum utgörs av så mycket mer. Idag är hiphop populärkultur, om än en ganska uddlös och föga nyskapande del av den, och ingen kallar sig "hiphoppare"; t.o.m. termen "hiphop" är på utdöende.

Medlem sedan 13(!) år. Uttråkad veteran av ren slentrian.
Intressepenisen hårdnar!

2013-10-24 23:39
Har inte varit inloggad på ett bra tag men, det är väl dags att göra det nu innan det är för sent.

Vill rikta ett tack till alla som hållit sidan vid liv så länge. Har whoa att tacka för många milstolpar inom musiken men också för att typ halva min umgängeskrets utgörs av folk som jag träffat pga. Whoa.

Det är vackert.

Kram!
RMK & Kompaniett / K.I.M.M
www.myspace.com/rikardmedk

2013-10-24 23:52
Otroligt trist att höra, trots att min aktivitet minskat avsevärt.
Jag har ju alltid hittat tillbaks hit förr eller senare, glott igenom "mina" forumdelar och skrivit något här och var.

Sjukt egentligen har varit medlem sedan 2002, och det finns vissa forumdelar jag aldrig ens öppnat.

ska nog göra det nu.

TRIST TRIST TRIST.

Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2013-10-24 23:54
under mina sena tonår kunde jag sitta och fila texter med enbart lyricism-forumet (eller keystyles som det hette förr) i åtanke. såvitt jag vet fanns det inget annat ställe att skriva sådana genrespecifika texter på, och då syftar jag främst på de flerstaviga rimmen men även den ofta närvarande bängheten. och antibabylonjargongen (som nattkrig var en mästare på, han gjorde verkligen punkterna efter vissa rader (mitt nattkrig.../jag är fast i..) till sitt signum) det fanns inget annat forum som skulle förstå grejen med det.

Keystyles-delen betydde mycket för mig under den perioden, eller det fyllde en funktion i mitt liv. och jag är säker på att många håller med mig.

hej Rikard! audio-tråden för vår första pisslåt med typ 2000000 svar, sjukt.

ja ja, nu ska jag sluta sitta här och nostalgirunka. satt just och uppade några gamla rävars texter i lyricism-delen. orka.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-10-24 23:55
Dubbelpost
Finns det något annat forum som liknar whoa.nu ??? känner en plötslig tomhet som måste fyllas.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Producent

2013-10-24 23:58
Fan det är så otroligt synd att mycket gick förlorat i just dessa forumen via serverkraschar. Grejen är att det fanns faktiskt perioder då personer som Kashal Tee, Max Peezay, Fronda mfl postade en och annan text men allt det är borta. Alla dagens battlerappare och en och annan artist, många postade grejer som yngre men borta borta, :E
Promotor

2013-10-25 00:05
Fett Tråkigt R.I.P

2013-10-25 00:16
Har hängt här ett jävla bra tag.
Men jag förstår precis varför ni tar detta beslutet.
Skribent

2013-10-25 00:20
Här kommer en gamling insläntrande för ett sista avtryck.

Whoa.nu har betytt otroligt mycket för mig. Här har jag snackat musik, grälat massor och skaffat många vänner, en del av dem vänner för livet. Jag är oerhört tacksam för att Whoa.nu fanns i mitt liv under tonåren, att det fanns ett ställe att hitta likasinnade på. Så många konserter vi var på! Så många fester!

Och Oracle - vi fortsätter väl beefa om tillfälle ges? Glöm inte vilken maktgalen moderator jag var!

Puss på er alla och tack för allt.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Hangaround

2013-10-25 00:34
Medlem since day one (bytte användare någon gång i begynnelsen till denna). Långt ifrån aktiv sedan några år tillbaka, men loggar nu in för att säga TACK. Whoa förgyllde mina tonår på så många sätt. Givande diskussioner i en tid då jag hade ett brinnande intresse för svensk hiphop, nya vänner och musikupptäckter. Ja jag vetefan vad jag ska säga, blir lite överrumplad över hur mycket ett internetforum kan betyda för en.

Ska nu bära min svarta Whoa-tisha som sorgeklädsel i en vecka framöver.

Holy shit. RIP.
http://matildaberggrens.blogg.se
Poet

2013-10-25 00:35
Det var på tiden, var väl ett bra tag sen sidan spelade ut sin roll.

Tack för några glada stunder i slutet av tonåren (IRC-wise) iallafall, och ha det så gött ni kan.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2013-10-25 00:46
Har loggat in på tok för lite de senaste åren, men pipit förbi då och då och kollat runt - för bara nån timme sen tänkte jag leta reda på en gammal tråd med bra info.

Om man kollar runt på andra sociala medier är det fascinerande vad olika åsikter det finns om communityt, men det pekar ju lite på att det både påverkat folk och nog framför allt att det blivit det man gjort av det: om allt du sett var hatare kanske du inte var så juste du heller och om du bara fått kärlek så är du nog inte så pjåkig själv.

Kan inte skriva så mycket här just nu, författar min tell all-bok "Maktspelet bakom Whoa - undercover under min 'fro" ;)

Men i korthet finns det nog bara ett sätt att säga det:

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Rappare

2013-10-25 00:49
Jag blev ledsen på riktigt när jag hörde detta.

Förlåt till alla jag varit dum mot och tack för allt.

2013-10-25 00:54
Fan, lite sorgligt är det allt, även om det var längesen jag var aktiv här. 2001 är fan en evighet bort. I'm out, like whoa!

bite me

2013-10-25 00:59
Aldrig varit en jätteflitig skribent. Men för ett par sedan var whoa endå en del av vardagen. Stort tack till alla som skrivit, tyckt, tänkt och småbråkat under årens gång.

Kram på er! Och vila i frid whoa!

2013-10-25 01:13
Det var några år sedan jag brukade vara aktiv här, men känner endå att jag vill stämpla i tråden innan det är försent. Whoa var en stor del av mitt liv 06 - 08 och även om jag tycker att sidan har tappat lite av sin charm så känns det jävligt tråkigt att läsa det här. Tack för alla minnen och all musik.

Peace
Konse''

2013-10-25 01:23
Detta är ett väldigt sorgligt besked. All respekt till whoa familjen och dess skapare. Vila i frid whoa.nu och lycka till med allt i framtiden! I'm out, like WHOA!

-? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2013-10-25 01:24
Fan va galet och sorgligt. Jag ser framför mig hur alla whoaiter slängs ut i världen, förvirrade, utan något mål eller någonstans att ta vägen. Whoa har varit en så stor del av ens liv. Både musikmässigt men även att man utvecklats som person. Jag vet inte hur många gånger jag tänkt att jag aldrig mer ska logga in, men sen sitter man här igen en månad senare. Kommer kännas tomt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-10-25 01:29
men hey! Någon måste ju starta ett nytt forum. Iallafall nån sorts mötesplats där folk som håller på med hiphop över sverige kan mötas och collaba.

2013-10-25 05:09
Äntligen!

2013-10-25 06:11
Har inte postat här på åratal, tror jag. Men vill hoppa in här och säga tack. Tack för allt den här sidan gett mig, tack för alla vänner jag träffat här, tack för alla jävla timmar jag härjade med vansinniga islamister, anarkister och allsköns galningar i Politikforumet. Jag har till och med träffat kärlek via detta community.

Så än en gång, tack.

Peace,
dekker - fd admin och moderator.
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."

2013-10-25 07:28
mitt liv hade sett _helt_ annorlunda ut utan whoa.
aldrig träffat min exman och aldrig flyttat tilll gbg.
aldrig träffat min nuvarande och aldrig flyttat till skåne, och vårt barn hade därmed aldrig blivit till.

något av ett mindfuck ju mer jag tänker på det
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Groupie

2013-10-25 07:59
Helt seriös? Det finns inget lika bra alternativ för en att hänga nu? Möjligtvis utländska hiphopsidor men man vill ju hålla sig uppdaterad inom den svenska scenen också.

2013-10-25 08:04
Kul att se hur alla kommenterar lite här. :)

Första gången jag skriver ett inlägg på flera år tror jag. Tack för denna tid!
jagvillocksåhaenblog.com

2013-10-25 08:09
Med nostalgi i sinnet och väldigt mycket kärlek kommer de här 10+ åren alltid finnas kvar i hjärtat. Allt från hangaroundtiden till chefstiden.
Vänner, kärlek, bråk och skratt. Från min första riktiga pojkvän till mitt
Första barn, whoa har funnits här. Tack! All kärlek till oss!

2013-10-25 08:55
väldigt tråkigt men allting har ett slut!

vila i ro, whoa. haft många fina år här.

2013-10-25 09:09
Jäkligt trist... Whoa har ju varit en del av ens vardag i snart 13 år (medlem sedan maj 2001). Kommer att sakna stället, även om jag inte varit särskilt aktiv de senaste åren.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Groupie

2013-10-25 09:11
Känns jävligt tråkigt, även om jag inte varit särskilt aktiv den senaste tiden känns det ändå tråkigt att det läggs ner. Blir nostalgisk.

Whoa har betytt otroligt mycket för mig under min uppväxt, har fått många vänner tack vare det och det är mycket tack vare whoa jag kunde utveckla mitt musikintresse.

Så tack alla som varit involverade alla dessa år, för en riktigt fet community!
Manager

2013-10-25 09:58
Ok, så nu måste riktiga människor ta del av min negativitet?
Redline!
Rappare

2013-10-25 10:01
Kan inte påstå att jag varit särskilt aktiv på flera år men det fanns en tid i mitt liv då Whoa var en extremt stor del av min vardag och det känns faktiskt tråkigare än jag förväntat mig att höra att ni ska lägga ner.
Det har inte funnits några funderingar kring att bara skala ner och köra vidare som ett lite mindre forum? Har själv aldrig begärt något annat från Whoa än just forum och även om t.ex. bloggen och andra "sidoprojekt" är uppskattade så är det ju inte vad jag kommer hit för.
Officially not impressed.
Producent

2013-10-25 10:05
ojoj det var värst. Men det var väl dags, känns som forumet tappade fart redan för en 5-6 år sedan och sen mest levt på sparlågor. Förmodligen en bra ide för alla de 30plus som hunnit få barn de borde leka med istället för att läsa forumtrådar.

Spiken i kistan kanske för den svenska hiphopscen som är jämnårig med mbma och looptroop och nu faktiskt borde lägga ner så att något nytt kan komma istället. Man får väl hålla tummarna.

Men lite sorgligt, jag kanske borde gjort något bättre med min tid än hänga här, men nu har jag ändå gjort det i typ 10 år. Det är som att bli dumpad av sin partner som man funderat på att göra slut med hur länge som helst. Så "rest in peace" som man säger på engelska, vi ses i verkligheten eller aldrig mer

Kurt Russel/Dundermannen
Give my regards to King Tut, asshole

2013-10-25 10:22
Fast va inte så deppiga. Vi har två hela månader till att leka ju!!!

2013-10-25 10:58
NEJ fan vad tråkigt! :/

Rappare

2013-10-25 11:01
Nedstäningsbeskedet av Woah punkt nu kom hastigt, precis som droger klivet in som hiv i livet som redan känns tungt var det svårt att finna kraft och le lugnt åt allt som är tungt då livet givet serverar förgiftad saft och rygg dunk är det väl inte konstigt jag snabbt tog en stygg klunk ur en trygg dunk och blev snyggt lugn med en flykt lögn, trots bön och tycken blev jag kvar bland rön och rykten som ett könssmycke på en överkörd jycke.
Vilken soppa, krossat hopp, kopplade känslor till att vilja hoppa, stoppa i mig kross av roppar, i hopp om att sluta floppa och dö när jag låg på topp, men även det vart en flopp då jag redan härdat min kropp med Ghbtvål i långa lopp, så allt jag fick var kål och dropp intravenöst i blodomlopp. Hjärtat gjort av stål eller nått, för det tog aldrig stopp eller gav någon propp.
Utan det gav faktiskt hopp.
Nu är jag drogfri och glad och vänder tråkigt blad med bråkig dag bort från frågvist barn.
Pappa? ja, hela dan! Så måste nu vara en logisk far och inte en tappad Fan som stapplar fram i år och dar som fuckad man. Det fattar man! Vinden har vänt, vill förändra, dörrar stängda, chanser brända. Aldrig ska jag återvända! Woahs sista text nu skriven, ska ja bara klicka, sända.
Sometimes I sit and look at life from a different angle , dont know if I'm gods child or satan's angel.

2013-10-25 11:01
passa facklan, por favor!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2013-10-25 11:06
Whoa blev hiphopstället jag hängde på permanent (ett tag iaf) efter att Mokkamekka stängde ner. Men jag minns tiden som Backlash också (sidan var väl svartvit?). Tråkigt att höra.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2013-10-25 11:06
Dela med er av era bästa minnen ( hoppas de är okej att jag gör så här, annars får ni ta bort den! )

http://www.whoa.nu/forum/ovrigt/blandat/731863/1.aspx

2013-10-25 11:12
Ja, kan inte göra annat än att tacka whoa för den fina tiden man har haft här, fett många minnen från alla tävlingar, låtar o diskussioner mm.. Som hur jag o rmk gjorde upp att han skulle göra en skitdålig diss mot PR-records så att jag o Fonky kunde vara med o svara sedan, eller i tagteam när Aggro räknade allas bögskämt och jag o Coffe hade typ lika många som alla tillsammans, battlen mot NuMessiah, allt småtjafs med subdominant, good ol times :)
http://www.myspace.com/akinonline

2013-10-25 11:24
Om det är någon rolig whoa-it som jag har glömt bort att knyta kontakt med, så får ni gärna ta initativet

http://www.facebook.com/akinjensen
http://www.facebook.com/magnus.jensen.712

Hade även varit kul om någon hade låtarna från Tagteamet där jag o Coffe(Dansk_BB) tävlade ihop som Tygla din slyna
http://www.myspace.com/akinonline

2013-10-25 11:30
Ja, precis som många andra här inne har jag spenderat stora delar av tonår och även början på mitt 20-something med att lurka på whoa. Vilka musiktips, vilka kärlekar, vilka kompisar...

Sen vill jag ge ett extra tack till #whoa.nu för alla FANTASTISKA år <3

Tack så mycket för allt.

2013-10-25 11:32
Well, jävligt tråkigt helt klart, det är ändå sex år som jag spenderat med att mestadels slänga upp texter här. Lär kännas jävligt lustigt i framtiden när man inte riktigt har någonstans att lägga upp allt.

Tack till whoa, och tack till alla som har kommenterat på mina grejer.

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Poet

2013-10-25 11:40
Tråkigt, men full förståelse.

Bara tufft nu att försöka se hur man ska "gå vidare" efter att ha loggat in på Whoa nästan varje dag i 13-14 års tid. Min generation är sjukt bortskämd när det gäller svensk hip hop. Jag menar ibörjan hade man så jävla många hip hop siter. Grioten, DJ Silence's hemsida, Svensk Underjord mm men Whoa varit alltid där när de andra försvann.

Så många användare/folk man nu aldrig kommer få veta mer om... oh well. Om det kommer arrangeras någon Whoa fest (en riktig sådan) så är jag game.

Jag får tack alla som hjälpt till att hålla Whoa flytande. Ni gjorde ett grymt jobb <3
At the gates of Eternity...

2013-10-25 11:53
fan va segt. mina standardcheckar på nätet halveras, nu måste jag ju typ börja hänga på twitter.

tack för allt hörni!
Ridå

2013-10-25 12:33
TRAGISKT och TRÅKIGT :(

2013-10-25 12:56
Fett tråkigt! Har inte använt Whoa utöver att glo lite i blandat forumet ibland under de senaste åren. Kommer inte ens ihåg lösenordet till min egen användare, haha.

Har lärt mig otroligt mycket om lyricism, produktion och hiphop rent allmänt på Whoa. Har mycket att tacka för. Vet inte om alla gamla rävar hänger kvar heller, vi kanske springer på varandra en vacker dag i de mörkaste skrymslena utav internet.

Shoutouts till killerzteve, kammel, djureri, jotohananen, neobica, stukad plus alla jag glömt

/ Kreativ
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...

2013-10-25 12:59
Fan va tråkigt. Va ska man med internet till utan whoa och svereggae...

Moderator

2013-10-25 13:26
Mabande Du dyker väl upp på en eventuellt whoaträff? Jag kan fan inte lämna whoa ordentligt utan att ha fått träffa dig.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-10-25 13:43
Farväl och tack för allt!

Skivsamlare

2013-10-25 13:49
Den här nyheten slog tyngre än vad jag hade trott..

Whoa.nu har varit mitt vardagsrum på internet under större delen av min uppväxt. Mycket har hänt under de 12 åren jag haft min användare här men Whoa har varit en trygg konstant, från pojkrum till kontor.

Stuck, howser, admins, mods och användare - stort tack för allt.

fair enough..

2013-10-25 14:57
Tusen tack för allt whoa!