I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Forts: Officiell MMA Tråd (Mixed Martial Arts) Del 3 [Potentiella spoilers]

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-09-18 15:53

Forts: Officiell MMA Tråd (Mixed Martial Arts) Del 3 [Potentiella spoilers]

Forts: Officiell MMA Tråd (Mixed Martial Arts) Del 3

är kan all MMA disskuteras och kommenteras!

"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter "

2007-09-18 15:56
UFC 76 KNOCKOUT Predictions

Chuck Lidell vs Keith Jardine
Jag väljer det självklara kortet Lidell på grund att man får itne glömma hans dominans i LHW divisionen de senaste åren. Jag är delvis orolig att Keith får in en KO i en högst sannorlik slug-fest, men samtidigt så delar han slag mot en av de bästa KO fightersna i världen. Lidell by Knockout! men til distans går itneden här matchen, that i will garantee.

Thiago Tavares vs Tyson Griffin
Den här matchen är jävligt svårtippad, först o främst har jag inte sätt så mkt av vardera fighter, men jag måste säga att tysin imponerade på mig i matchen mot Guida sist. Den matchen var dead even, men Tyson tog hem det, Sen är inte thiago ngt skämt han heller, en välkänd fighter med mkt i verktyg i sin verktygslåda.
Jag slingrar slant nästan när jag säger att tyson vinner denna på split decision.

Mauricio Rua Vs. Forrest Griffin
Ungefär smma utvärdering här som i Lidell matchen. Jag tar Forrest som en farlig motståndare till Shogun, men självklart har Shogun en högre högsta nivå, och visst har han mer i sitt bagage än Forrest. Soccerkicks, chops, flying knees, crazy ground game, KO power och mkt mkt mer. Shogun sägs vara den bästa 205pundern I världen. Och i den rankingen är itne ens Forrest med, men vem vet Det kan bli en Gonzaga här med. Forrest är en riktigt tuff motståndare som alltid ger 120% i varje match, och visst kan han skada Shogun, bara att jag tror att Shogun har verktyg att sig ur de situationerna. KO eller unanomous Decision.

Kazuhiro Nakamura Vs. Lyoto Machida
Aj aj aj, fan den här blir svårtippad den med. Båda är högt rankade fighters som har mött A klassen i deras division. Här får man tyvär slingra slant för jag har ingen aning om hur det kommer gå, jag ger en liten stjärna i kanten till Machida för han har imponerat på mig mer i sina fights än Nakamura. Machida på Sub, KO,TKO, Uno dec, Split dec, alltså ingen aning anything goes J.

Jon Fitch Vs. Diego Sanchez
Även en väldigt jämn match mellan duktiga up-n-coming fighters. Vi alla känner Diego och jag måste säga att jag har alltid chockats av att han har lyckas vinna mot bra fighters som Karo Parisiyan, Joe Riggs, Nick Diaz etc. Jag känner att han har en hög lägsta nivå, men att han har haft lite flyt i sina matcher. Tycker dock att man fick besked i Koscheck matchen. Kändes som om Diego överskattades alldeles för mkt. Jon Fitch i andra handen har tagit den långa vägen upp. Kanske inte mött riktiga så välkända namn men har lyckats vunnit sex UFC matcher i rad, där Josh Burkman är en av herrarna som har förlorat mot Jon. Jag tror mer på jon i den här matchen, även om Diego säger sig vara redo nu och att han har smällt ner sin första förlust (mot Koscheck). Tror det blir KO till Jon, för jag tror inte att det är enbart jag som tycker att Diegos stand up ser lite sådär hmm? Konstig ut, iaf när han står up och ska boxas. Och det är skumt med tanke på att han har tränat med Oscar de la hoyas gammla boxningstränare. Fitch game är bättre helt enkelt. Alltså KO eller TKO till Jon Fitch mina damer och herrar!
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2007-09-18 16:26
Nakamura lär ju spöa machida iaf! Min prediction!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-18 16:40
yes, det kan nog gå den vägen. Men jag tycker att Japanerna fick mkt mer i PRIDE än här i UFC. Där kämpade PRIDE för att få nya Japanska stjärnor. Och ibland måste jag säga att de fått det lättare än många andra som kommit från utlandet. tror det blir svårare för Nakamura och resten av japanerna att dominera så som de få gjorde under PRIDE.

2007-09-18 19:03
Jag tror nog Diego tar hem det mot Fitch. I övrigt håller jag med om alla dina predictions.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-09-19 02:05

Chuck Lidell vs. Keith Jardine
Tror Jardine kommer ut och svingar loss som vanligt och Lidell kontrar med några fina kombinationer.
-Lidell vinner på K.O

Thiago Tavares vs. Tyson Griffin
För jämnt för att bedöma tycker jag.
-Griffin vinner på decision

Mauricio Rua vs. Forrest Griffin
Känns som Rua ligger en klass högre än Forrest (precis som Lidell jämfört med Jardine). Forrest såg confident ut senast,men tror Rua blir för mycket för honom.
-Rua vinner på K.O

Kazuhiro Nakamura vs. Lyoto Machida
Har tyvärr inte sett så många matcher av Nakamura,men älskar Machida's stil och tror han kommer förvirra Nakamura.
-Machida vinner på T.K.O

Jon Fitch vs. Diego Sanchez
Beror helt på hur Diego har tagit förlusten mot Koscheck.Kommer han tillbaka riktigt hungrig och håller tempot uppe tror jag han tar hem det.
-Diego vinner på decision

2007-09-19 17:01
Jag tror Forrest kan bli en svår nöt för Shogun.

Lite skrällvarning på den.

2007-09-19 18:24
Forrest får inte vinna. Jag tror itne han kommer vinna. Han är iofs väldigt hård, men var är shoguns chans? marken?
_Everybody_ underestimates the kick in the groin

2007-09-19 19:18
Shogun hade antagligen dominerat på marken, men jag är tveksam till att han kommer vilja ta ner Forrest.

Det blir en sluggfest som Shogun antagligen vinner.

2007-09-19 19:20
Hade förövrigt varit kul att se folks top 10 lista över MMA fighters. (blandade viktklasser)

Om någon är tillräkligt insatt och orkar vore det kul att se en Grappling/BJJ lista också.

Jag kan återkomma med mina.

2007-09-19 20:06
Worlds Best Overall MMA Fighter:

1. Fedor (HW)
2. Shogun Rua (LHW)
3. Quinton Rampage Jackson (LHW)
4. Anderson Silva (MW)
5. Randy Couture (HW)
6. G-S-P (WW)
7. Chuck Lidell(LHW)
8. Matt hughes
9. Wanderlei Silva (LWH)
10. Antonio Rodrigo Nogueira (HW)

Motiveringen är hur bra man är i dagsläget, dominant i sina matcher samt hur komplett man är som fighter. Därför har jag inte tagit med killar som Matt Lindland för han är otroligt ensidig, även om han skulle säkert kunna slå en del killar från listan.

2007-09-19 20:11
1.fedor
2.rampage
3.shogun rua
4.Dan Henderson
5.couture
6.andersson silva
7.wanderlei silva
8.chuck liddel
9.Nogueria
10.Mirko crocop

Det är min top10. Jag tycker crocop fortf är grymt underskattad. Han var top 3 innan han lämnade pride!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-20 09:23
Lebanner,

Din list askiljer sig inte så långt ifrån min, men visst ja hade nog oxo kunna få in Dan henderson faktiskt, en miss av mig tyvärr.
Men lägg in Matt hughes eller GSP istället dör Crocop för fan :D

2007-09-20 11:07
Min lista:

1. Fedor
2. Takanori Gomi
3. Shogun Rua
4. Rampage
5. Bj Penn
6. Randy Couture
7. Dan Henderson
8. Matt Huges
9. Matt Lindland
10. GSP

Sånna som nästan kom med:
Chuck Liddell, Sean Sherk, Nog, Josh Barnett, Wandy, Anderson Silva. Arona.

Det är jämnt som fan på listan, förutom Fedor som är rätt ensam i topp såklart.

Henderson skulle verkligen passa i MW. där hade han mosat Anderson Silva.
Tror även Lindland hade slagit Silva om han fick chansen. Lindland är antagligen den mest underskattade fightern i världen.

Grapplinglista lite snabbt med, bara för kul.
Ska dock tas med en nya salt;

1. Marcelo Garcia
2. Jacare
3. Roger Gracie
4. Xande
5. Leo Viera
6. Terrere
7. Nino Schremri

Ja det räcker så.
Har nog inte bra koll nog för en grapplinglist agentligen. Lite svårare att se BJJ/SW

2007-09-20 11:29
Lindland är inte den mest underskattade fightern i världen han är den tråkigaste fightern i världen. Därför UFC inte lät honom fort i UFC för han tog bara ner sina motståndare o föröskte ground N punda sina motståndare i alla ronderna. Jag skulle mkt väl kunna vinna mot Silva, men det gör han enbart på decision tyvärr. Lindland är en av de bästa, fast hans sätt att vinna är inte stimulerande alls!

2007-09-20 14:26
Absolut. Han är inte superrolig, Men effektiv som fan och väldigt svårstoppad. För minre än ett år sen förlorade han på split decision mot Rampage t ex. Och så är Rampage mycket större än Lindland.

2007-09-20 14:52
håller helt med dig, men min lista krävde mer än ensidighet, vilket är han brottning. Och visst är han otroligt svårstoppad, men jag tycker inte han bemästrar alla elementen inom MMA om man nu får säga så. 

2007-09-20 15:33
haha jag kanske är lite sen med det här, men ja satt o youtuba lite på jobba nyss och så kom jag förbi Tim Sylvia Blind Date. Och minns ni programmet som brukade sändas i 5an för några år sen, blind date? yeah u heard it, Tim deltari serien och jag måste säga att det var en fröjd att se han, haha check this out!

http://www.youtube.com/watch?v=euRNF_WN6iw&mode=related&search=

2007-09-20 20:03
Hm kan inte riktigt hålla med. Bj å hughes? Vettefan om ngn av dom är top 10 i världen.Tycker även wanderlei silva å anderson silva är givna på top10!

Svårt med top 10 vore lättare med top 15

2007-09-20 21:23
Jag tycker Absolut Bj och Huges är mer dominanta i sina respektive viktklasser än vad Anderson och Wandy är. Wandy har varit given med han är för gammal, han har tappat allt av sin forna killer instinkt.

BJ skulle dominera i lightweight. Vet inte riktigt vart han planenrar att fightas dock, han är ju lite för liten för VW.

Matt Hughes kommer att mosa Serra och ta tillbaka bältet.

Anderson är bra men han har mer att bevisa på den högsta nivån.

Min fråga är varför ingen av er har med Gomi? Mer dominant fighter finns ju inte. (förutom Fedor)  Inför Diazmatchen verkade han dock inte ha tränat något alls..så han lider väll av "Crocop syndromet" lite, dvs att egot blivit för stort.

2007-09-20 22:50
Förresten. Nu när nya säsongen av The Ultimate fighter är igång; Jag tycker att vi ska hålla den här tråden spoilerfri och starta en TUF säsong 6 tråd i "film och Tv" eller nått. Jag kommer antagligen se många avsnitt i en klump och då vill man inte behöva hålla sig borta från tråden bara för spoilers. Misstänker att det är fler som gör så.

Vad sägs om det?

2007-09-21 00:38
Starta tråden om TUF6...i´ll be there! :)

Spontana tankar om Ultimate fight night 11? Har inte hunnit summera mina reflektioner än men det kommer...
www.mmabloggen.se<br><br>Vår blogg om MMA (Mixed Martial Arts) med förstoringsglaset på UFC, PRIDE, WEC, Cage Rage, King of the Cage, HERO´S och annat som rör MMA.

2007-09-21 08:38
Wandy e fan inte gammal.....hur såg konkurensen ut i Pride FC back in the days jämnfört med UFC´s welterweight när Hughes dominerade....Pride FC middleweight (light heavyweight i ufc)
hade så fan mycket mer konkurans än welterweight i ufc

2007-09-21 11:01
Insane M

Jag har inte med Gomi för att jag tycker att LHW divisionen i PRIDE överrepresenterades av enbart Japaner, vilket i sin tur bildar en vag uppfattning kring hur bra Prides LHWdivision igentligen var, då under PRIDE så hade man inget att jämnföra med. UFC hade skippat LHW divisionen och nu efter TUF serien så sattes den igång igen. Och även om Gomi inte såg vältränad ut mot Nick Diaz i sin sista fight i PRIDE så kändes det endå som om Gomi int hade matchats mot världens bästa LHW fighters. Därför har jag inte tagit med honom, visst har han varit dominant i PRIDE och visst bemästrar han alla egenskaperna, men samtidigt så har han aldrig matchats mot andra välkända fighters utanför PRIDE och därmed så kan man inte säga att är den mest dominant ai världen i sin viktklass. 

2007-09-21 16:27
Rebel-Ape 

Okej, det köper jag. det är en ganska bra poäng faktiskt, hade varit kul att se Gomi i UFC, men det lär ju inte hända.

Aoki vill jag med se i UFC. Och Hansen.

2007-09-21 16:37
Såg just fighten mellan Diaz och Gomi. Sjukt att det blev NC för Diaz röker lite gräs tycker jag.
njut

2007-09-21 16:52
PRIDE skyddade sin fighter genom att tilldela han för diskning. Diaz vann den fighten hands down!

2007-09-21 18:12
Alltså en fighter som är väldigt intressant i LHW divisionen är Shinya Aoki han är ju lätt den bästa grapplern i LHW.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2007-09-21 21:01
Aoki är spännande, hans fula shorts och hans introducerande av Schembris gogoplata i MMA. Var och varannan unge springer ju runt och gör gogoplatas nu för tiden, fan jag har klappat ut oerfarna brottare med Aokis variant. (för Ninos ser lite annorlunda ut, den Aoki gör är inte tillåten i BJJ)

Dock är väll kanske inte Aoki den bästa grapplern i lightweight divisionen det kan jag inte hålla med om, BJ och Shaolin Ribiero skulle jag säga håller högre klass. Iallafall Shaolin.
Finns säkert fler men sånt kan man ju inte sitta och fundera på såhär en fredagkväll. :D

2007-09-21 21:02
*Shorts ska vara Tights, för shorts är det ju inte.

Inför Editera knapp whoa!

2007-09-22 14:58
Såhär går det inatt

Thiago Tavares vs Tyson Griffin
Kazuhiro Nakamura vs Lyoto Machida
Jon Fitch vs Diego Sanchez 
Mauricio Rua vs Forrest Griffin
Chuck Liddell vs Keith Jardine

Varnar lite för Forrest, tror att det är en rätt stor chans att han tar hem det här, och det är väl värt att sätta en slant på honom till bra odds. Dock så får väll ändå Rua gälla som favorit.

Kan även vara värt att sätta en slant på Jardine om oddsen är bra, Chuck borde vinna men det blir en slugfest och en bra träff för Jardine kan förstöra Chucks kväll.

2007-09-22 16:11
tror absolut att Fitch tar diego
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2007-09-23 10:49
Hittar inte galan att tanka ner någonstans ifrån..

Varför visade TV4Sport förra galan men inte denna? Hade de bara rättigheterna till en Ufc75?
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go

2007-09-23 16:45
UFC 75 KNOCKOUT SPOLIERS!!!!!!

3 rätt av 5 möjliga, och jag tror inte jag är den enda som inte fick fullpott, för vem hade trott att både Jardine och Griffin skulle vinna mot två av de top 3 bästa LHW fightersarna i världen. Otroligt underhållande matcher måste jag dock meddela.

Jardine outbox/kicked Lidell, och dett var Liddells första match på 5 år som han går till distans. Helt sjuk med tanke på att de stod upp ooch BANGADE i 3 hela ronder utan att ens föröska ta ner varandra. Jardine imponerar!

Griffin mot Rua var väldigt jämn i första ronden, men precis vad jag var rätt för inför matchen att Rua skulel var aför matchotränad, vilket man såg. Och han vart trött snabbt, i det hela så tror jag om Rua hade tagit den här fighten som en titel fight hade vi kunnat se en helt annan Rua, men det var hans fall igår kväll tyvärr. Men samtidigt måste jag säga att Griffin såg bättre ut än någonsin, underbar match!

Och äntligen så känns et som om rättvisan talade emot för Diego Sanchez, en högt överskattad fighters som äntligen har kommit med fötterna på jorden. Jon Fitch total dominerade honom i alla positioner.

Machida gick igenom matchen som vanligt, jag har alltid tyckt att machida var en bättre all-around fighter än nakamura, och nakamura hade precis inget at sätta emot machida.

tavares Vs grffin matchen var även den väldigt undehållande, griffin råå imponerar på mig gång på gång mot bra motståndare och jag tror han kommer nå en titel fight inom en snar framtid.

2007-09-23 22:58
Att "Starfighters" förlorar mot lägre rankade killar tror jag beror på att sporten har växt så väldigt på senaste.

Jardine har garanterat tränat stenhårt inför den här fighten medans Chuck antagligen glidit på en del fester med en massa kändisar och tagit det lite lugnt.

Jag säger inte att han inte tränat, men för att vara på topp måste man träna stenhård varje dag.

Samma sak gäller Shogun, han har dessutom inte fightats mot någon bra fighter på länge, och han var ju inte i närheten av Forrests cardio.

Tyvärr håller MMA på att utvecklas till brottning + slag. Submissions håller på att försvinna och försök till Submissions räknas uppenbarligen inte alls hos domarna.

Tavares vs Tyson Griffin var om något bevis på det. Jag gillar Tyson han är en jävligt underhållande fighter, men jag tycker han förlorade klart.

2007-09-24 11:23
insane M

Jag kan tyvärr inte hålla med dig angående tavares Vs Griffin fighten. Jag tycker att tavares var en värdig mostståndare och gjorde bra ifrån sig, men Griffin var aggresiv hela tiden, klarade av allt som han ställdes fram mot. Du nämnde att domarna ignorerar subm försök, men du får oxo tänka på att griffin klarade sig strålande mot de, vilket i sin tur ger han mer poäng/glans i matchen. Sen med att det har gått mer till brottningshållet, beror på att sporten har utvecklats dit. Det anses tråkigt ibland, vilket ja håller med om, men tanken med UFC i allra början var juh att se vilken stil som var den mest effektiva, i början hade man submissions med BJJ, under gracie tiden, sen utvecklades det åt en mer all around stil, som har hållt ett tag nu, till att nu går det mer brottar stilen, vilket i mång afall vinner matcher. Vi har fighters som sean sherk, Matt lindland Randy etc.

2007-09-24 13:09
Kan vara lite tråkigt för vissa som inte sett UFC 76 ännu och läsa era inlägg trots spoilervarningen för UFC 75 ;)

2007-09-24 16:11
hehe tänkte inte på d , skulle  själklart stå 76, men kom igen nu, se skiten före du går in här, för vad förväntar du dig att vi kommer disskutera just i det här forumet när UFC 76 galan precis ha vart, get ur mind right prins

2007-09-26 12:37
någon?

2007-09-26 16:29
Rebel-Ape 

Tjae, kanske vann Tyson, det var en jävligt jämn match, jag hade inte blivit särskillt upprörd om det var ett split decision eller något men alla tre domarna hade Tyson som vinnare mer rätt klara siffror.

Fast kan är jag i egenskap av grappler själv lite objektiv till Tavares fördel..

2007-09-27 23:34
Märker att det finns många insatta själar här...så om någon är sugen på att skriva ett gästinlägg på min/vår blogg får ni höra av er så kanske vi kan ordna nåt. Jag gillade verkligen det senaste inlägget om bur vs ring som Jesper Gunnarsson skrev...
www.mmabloggen.se<br><br>Vår blogg om MMA (Mixed Martial Arts) med förstoringsglaset på UFC, PRIDE, WEC, Cage Rage, King of the Cage, HERO´S och annat som rör MMA.

2007-09-30 01:40
Det sägs på flera håll att UFC har signat Ronaldo "Jacare" Souza.

Många kanske inte känner till Jacare men det kan bli en kanonvärvning och jag tror absolut att han är en potentiell mästare i Middleweight divisionen.

Jacare är en av världens absolut bästa grapplers och skulle utan tvekan vara UFCs starkade grappler om det visar sig stämma att han signat.

Här är en video när han subbar Matt Lindland på 2 minuter. Och Lindland är kanske den mest dominanta grapplern i MMAs MW division. (hitills alltså)

Highlightvideon är även den bara BJJ, men ändå väldigt intressant.
Tydligen ska hans standupp inte vara så fasligt dålig den heller, han har ju 6 MMA matcher.

2007-09-30 13:39

Aldrig hört talas om Ronaldo "Jacare" Souza, men efter det jag såg med brottningsmatchen mot lindland och BJJ matchen mot Werdum s¨å är jag klart imponerad. Undrar bara hur hans stand up ligger till, kul är det iaf, nu när UFC Middleweight divisionen känns som den svagaste, för tillfället.

2007-10-02 11:46

Någon som följer TUF säsongen?

2007-10-02 16:36
Rebel-Ape 

Yes, fast jag har bara sett dom 2 första avsnitten än så länge. Finns en tråd i Film och Tv där vi pratar spoilers.

2007-10-02 23:07
ohlalá!

2007-10-03 00:19
Rebel-Ape P23

Jag hade såklart sett den redan.. ;)

2007-10-03 08:41
så varför jiddraru för da?

2007-10-06 01:16
För alla som bor eller vistas i Göteborgstrakten den 27e oktober kan jag tipsa om nått man inte bör missa!

Det är fritt inträde att gå och kolla på när några av Europas bästa MMA fighters tränar inför publik. Efteråt är det öppen matta om man själv tränar och känner att man vill rulla lite med proffsen.

Läs mer här

Bor tyvärr själv inte i Gbg men tycker ändå att det är en kul grej och tycker absolut att alla som gillar MMA och bor i närheten ska släpa sig dit och kolla.

Dem fighters som kommer är Alistair Overeem + en stor del av Sverigeeliten i MMA.

2007-10-06 11:03
Jacare även om han är en stark grappler har faktiskt inte lyckats vinna mot Couture i submission wrestling de gick ju en match då det blev oavgjort faktiskt.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2007-10-07 23:23
Jacare verkar inte vara signad av UFC...än.

Är det någon som ska på GBGMMA den 27 oktober som är sugen på att fotta/skriva om det för www.mmabloggen.se?