hmm låter intressant, jag hoppas verkligen att det är Matti, allt eftersom jag känner honom. Men jag har svårt att tro att det skulle vara han. Snackade me en gemensam vän o han sa att Matti skulle utomlands o köra någon match nu snart, men som sagt tvivlar att det vore UFC. Sen så har jag inte sätt något med Per Eklund eller Azziz, har dock hört om Azziz. Jag lägger nog mina pengar på Bielkheden.
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
Alltså jag hoppas ju på Bielkheden som jag ser det är han ju Sveriges bästa MMA-utövare och det vore ju mest logiskt om man han skulle få matcher iom sitt f.d. pridekontrakt. Men ja om min länk stämmer så är det ju Per Eklund och vad jag sett så är han ju väldigt bra också.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Per Eklund är helt klart bra nog för UFC. Han har tränat i UFC dom senaste åren, bland annat med Team Quest. Sami Aziz tror jag kan bli gå långt och jag hoppas verkligen att han får chansen i UFc rätt snart. Är man 5-faldig svensk mästare i boxning och 2-faldig olympisk brottare som satsar stenhård på MMA så kan det nästan inte gå fel ^^ angående Bielkheden, kolla här . Dom slagen vill man inte bli träffad av >.<
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
ehm. han har tränat i USA ska det stå. inte i UFC
Förövrigt, jag kan inget om Myspace men kan det verkligen vara så att det här är Karelins Myspace?! Det som verkar skumt är att han skriver att han är ett stort fan av Randy, Fedor, och ja..ni kan läsa själva.. Om det stämmer är det väldigt kul. Karelin är för mig den störste kampidrottaren genom alla tider, att han gillar modern MMA (om det stämmer) var en nyhet för mig.
Såg ni att CFC erbjudit största gaget någonsin för en enda match i mmas historia. Matchen är givetvis fedor vs randy!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Joo hörde om CFC erbjudandet, men jag tror att det är ett rykte för tillfället. De kanske vill stämma av o se hur mkt intresse det finns, det rör sig om mkt pengar som sagt. Tror det var 1miljon dollar vardera och vinnaren får 1 mille till, NOT BAD! hoppas det går i låst ;)
ÚFC 77 SPOILERS!!! Nå vad tyckte ni? Jag var enbart ute efter att se Sylvia Vs Vera och Silva Vs Franklin matcherna, tråkigt nog var första fighten ganska ..ja tråkig. Vera verkade ha problem me Sylvias storlek men Sylvia hade inte så mkt att komma med, speciellt inge champion glöd i honom. Vera borde nog gå ner till 205p, men han tror nog han har en bättre position som HW, oh well! Silva vs Franklin matchen dock, var något av en deja vu för mig. Silva total dominerade Franklin som hade 1a rindens slutsignal på sin sida, annars hade han blivit KO i första ronden. Hur som helst, spg Silva heltaggad o inte alls trött inför andra ronden, medans Franklin fortfarande såg groggig och smått omedveten ut. Kort därefter så slutade matchen på bästa Spider sätt, KO. Jag förundras över hur grym Spider har blivit under sin korta period i UFC. Han har verkligen utvecklats stort. Och är för tillfället den mest underhållande fightern i UFC. Det enda tråkiga är att det finns ingen värdig fighter i middleweight divisionen som kan ställas mot honon just nu. MW divisionen är för tillfället den svagaste divisionen, men jag hoppas att Dana o grabbarna löser detta på ett bra sätt, varför inte signa någon av Lindland, Kang eller lawler till UFC?
Jo silva är väldigt dominant. Lindland eller en comeback av Bustamonte hade varit kul. Eller att Dan Henderson går ner en viktklass. Kul att Maia vann. :D
Vore en riktigt fet fight mot Henderson, det skulle jag vilja se. Men Henderson tror nog att LHW bältet ligger lite närmare. I MD tror ja han hade varit lika dominan som Silva, en match mellan de vore riktigt grymt.
Såg ni inte även jorge boy mot den där brottarkillen eller vad han var. Sjuk match fan vad glad jag blev när jorge fick stryk! Sen silva han är fan min favorit. Så ödmjuk å grym. Vad tror ni om brook lesnar i ufc? Personligen tror jag han spöar tim sylvia lätt. Vem har bältet nu när randy lämnat?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tråkig gala. Dock ska det bli kul om Tim sylvias drömmar i form av Cheick Kongo uppfylls, Tim kommer dö.
_Everybody_ underestimates the kick in the groin
Håller helt me Lebanner, Silva är nog den mest underhållande fightern, at the moment. Sen att han ä otroligt ödmjuk visar at han förtjänar respekt. Angående Brock Lesnar så tror jag kan kan göra bra ifrån sig, men jag räknar ut honom bland de stora HW fighterna, men han kan nog slå Sylvia, Werdum, Arlovski. Men det är så svårt o säga aefter att man inte har sätt en enda match med honom. Missade hans Debut, och hörde att japanen han mötte inte alls var duktig. Vore kul o se han möte någon av de störra grabbarna i UFC. Sen har vi Sylvia som i mitt tycke är nog den HW mästaren som har haft den lättaste vägen till bältet. Om ni kollar han matcher i UFC så kan vi nog alla medge att han har haft en lätt väg, han har dessutom undvikit att möta de största namnen. Skulle vilja se honom mot Cheik, Gonzaga, Nogeira, Cro-cop osv. Sen angående M-1, läste en intervju med deras CEO och de nämnde att de erbjuder UFC att randy får möta Fedor på UFC mark, de ger 1mille $ vardera och 1mille $ till , till vinnaren. Tror inte Dana o de går med på det, vi vet juh hur de grabbarna funkar. Men M-1 Ska tydligen vra en öppen MMA organisation, de vill inte hålla den stängd som alla andra, de är villiga att alla deras kommande fighter ska möta andra fighters från andra organisationer, vilket i mitt tycke ä en grej för oss fans. Hur som helst återstår och se hur detta nu slutar.
Sant! Dock så har väl Randy hoppat av UFC helt å hållet? Och vem får då hans titel eller är den öppen
Officiellt! Per Eklund har skrivit på för 4 matcher med UFC! :D
Dock så har väl Randy hoppat av UFC helt å hållet? Och vem får då hans titel eller är den öppen Ja, men hans kontrakt går ut om typ 1 år tror jag. Tills dess är han väl fast i UFC..
Det stämmer, han är fortfarande bunden till uFC och kan ine fighta i en annan organisation.
ok roger. Vilka är dom tidigare två nordbor som kört i ufc. Kamprad vet jag men innan honom?
Tony Holme eller nåt? Finne, skitlängesen(?)
ok. daniel biekelheden borde få köra oxo! namnet är jag inte hundra på:D
Jag förstår fortfarande vadfan UFC håller på med.. Varje gala är ju skitgalor, de borde verkligen rensa upp bland sina fighters om de nu skall hävda sig som organisationen med de främsta namnen.
förstår fortfarande INTE*
någon mer än jag som tror Lidell får spö för tredje gången när han möter Wanderlei?
d känns endå rätt jämnt, jág tror på att det komemr bli en galen slugfest, och den som får först in sin KO slag, vinner. Men det här kommer gå snabbt :D i sure hope so!
Lebanner David Bielkheden heter han, så nästan rätt :P Han är fast i Prideträsket, dvs han har kontrakt med pride som inte har några galor längre, zuffa kan välja att ta honom till UFC men eftersom han inte får lov att gå några andra matcher förrens Pridekontraktet har gått ut är det svårt att marknadsföra sig. Finns ju en ganska stor pool med fighters i Pride.
Dessutom på tal om Randy. Läste att han fakkade sin hand i matchen mot gonzaga och därför inte kommer kunna gå matcher 2007 heller.
Han bröt underarmen när han blockerade en spark han hade bland annat lätt gispad underam när han var cornerman åt någon minns inte vem.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Den nya Strike & Submit mellanviktsmästaren erhålls av ingen mindre än våran Matti Mäkelä (Pancrase gym). Matti Mäkelä vann sin titelfight mot den försvarande mellanviktsmästaren Rodney Moore på TKO. Han följer den svenska vågen hos Strike & Submit där bl.a Per Eklund hr varit väldigt lyckosam innnan han signade ett 4match kontrakt me ingen mindre än UFC. Hoppas verkligen att allt går Mattis väg nu, vemv et vi kanske kan se honom i UFC någon dag :D damn that would be something!
Kul att det går bra för svenskarna. 3 svenska bälteshållare i S&S nu väl?
Fan vad najs för Matti! Vilken viktklass tävlar han i?
Ah medelvikt... är det samma medelvikt som UFC? Dvs 84 kg?
Yes jag tror att det är 83kg han tävlar i. Och visst är han den 3e svenska fightern som lyckats ta bälte i S&S.
Vill nån vinna ett par boxningshandskar från Super Pro värda 798:-? Gå till min blogg, www.mmabloggen.se och tävla!
www.mmabloggen.se<br><br>Vår blogg om MMA (Mixed Martial Arts) med förstoringsglaset på UFC, PRIDE, WEC, Cage Rage, King of the Cage, HERO´S och annat som rör MMA.
Någon som har intressanta gymövningar för att få bättre (läs tungre och snabbare) rundsparkar? Har rätt långa ben och jag vill att de ska bli snabbare samt tyngre vid träff. Tränar kickboxning 1,93 ca 95kg så det måste spela in också.
Ät
Ptja, vanliga benövningar. Egentligen är det väl bara teknik du får putsa på, om den nu inte är felfri. Sen för att få tyngre måste du själv bli tyngre, så vanlig explosiv styrketräning med knäböj osv bör väl funka..
Nu har det annonserats att Brock lesnar kommer möte Frank Mir på ufc 81.. Tråkig match tror jag. Och Joe stevenson kommer möta Bj Penn för lightweight titeln på ufc 80. Det kan bli en intressant match..
åh Inte Mir. Han är en skugga av sitt forna jag, tråkigt men det känns rätt väntat, dom vil ha ett stort namn som Lesner kan utklassa så att dom kan hypa honom extra mycket. Mir är perfekt.
Precis! Mir blir utkickad å lesnar hypas upp. Dock tror jag lesnar är bättre än vad han ser ut!
men hur blir det nu med lightweightbältet? läste att om Sherk blev friad skulle han få behålla bältet,men ändå ska Stevenson och BJ fajtas om det..?
Antar att det är beviset att Sherk inte får behålla det..
Läste på UFC's hemsida nu att Stevenson och BJ ska fajtas om det "provisoriska lightweightbältet" vad jag fattade.
Mm d ska vra ett provosorisk bälte, så de avaktar med Sherk affären. Skulle han bli diskad så är det provosoriska bältet som gäller, om inte så lär det bli en match mellan vinnaren där och Sherk. Sen vill jag informera att M-1 galan som var planerad att ta plats i Japan vid nyår, inte komer att bli av. På grund av tidsbrist, Fedor kommer alltså inte fightas vid nyår. Däremot går upp denna vecka och tävla i Sambo VM i Prag, Tjeckien. Intressant att se hur pass duktig han är inom sambo.
Kan ngn förklara vad fan sambo är..
pastasallad: Rysk kampsportsform...videon nedan är med Fedor. http://www.youtube.com/watch?v=Y8Ah3ZXqEAM Läste att Fedor var i Tjeckien och tävlade...
www.mmabloggen.se<br><br>Vår blogg om MMA (Mixed Martial Arts) med förstoringsglaset på UFC, PRIDE, WEC, Cage Rage, King of the Cage, HERO´S och annat som rör MMA.
Angående Sambo VM i Prag, där Fedor Emilianenko deltog.
Bara en fighter vågade sig upp mot Fedor Emelianenko när VM i Sambo avgjordes i Prag i helgen.
I helgen (10-11 november) avgjordes VM i Combat Sambo i Prag, Tjeckien.
Världens mest fruktade MMA-fighter Fedor Emelianenko, vars karriär började i Sambo ställde såklart upp och tävlade i den öppna klassen för att försvara sin titel.
Det skulle visa sig bli en lätt match för Fedor att erövra världsmästartiteln i Combat Sambos öppna viktklass. Endast en match krävdes för Fedor.
När Fedor ställde upp för att fightas i kvartsfinalen var hans motståndare spårlöst försvunnen. Kanske lekte han kurragömma?
I semifinalen ställdes Fedor mot en bulgar som inte lyckades hålla emot särskilt länge, då Fedor lätt kunde strypa ut honom.
I finalen skulle Fedor ställas mot en ungrare. Men ingen finalist vågade sig ut på mattan och Fedor kunde vinna på walk over.
Två fighters verkar alltså varit för skräckslagna för att gå upp mot Fedor.
Detta är ett bevis på vilken skräck Fedor Emelianenko sprider runt om i kampsportsvärlden. I Combat Sambo världen är han numera så fruktad att knappt någon vågar möta honom.
Hur som helst så försvarade Fedor Emelianenko sin världsmästartitel. Ps: Hur fan kan man banga ur en match mot Fedor när du väl ksriver in dig i VM. För mig hade det varit en ära att få möta Fedor, vilka snubbar alltså!
Sen så ryktas det om en match mellan Minotauro Vs Couture om HW titeln i Februari nästa år. Dana försöker få Randy att försvara sin titel mot Minotauro, vilket i mitt tycke anses som ett bra val, allt eftersom Dana vill juh få ut Randy nu så han får en rotation i HW ligan. Randy som endå har tänkt sig att sluta säger att han är villig att förhandla. Minotauro anser jag som Nr.1 contender för bältet, sen så ryktas det om inte Randy går matchen så kommer HW titeln att stå mellan Mino Vs Sylvia, vilket i sin tur hade ocksåvarit kul, enbart för att se Sylvia få råstryk. Fortsättning följer.....
Varför hatar alla Sylvia. Är det pga att han är typ lika stor som Semmy S?? Tycker han verkar vara en bra kille och grym fighter.
Ät
Tråkig fighter. Skittråkig fighter. Tråkig människa.