I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Forts: Officiell MMA Tråd (Mixed Martial Arts) Del 3 [Potentiella spoilers]

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-10-08 00:09
Btw PhatJenk. Måste säga att jag verkigen gillar bloggen. Fortsätt så :)

tråkigt att det inte verkar klart med Jacare, men förhoppningsvis löser dem det, och med Roger Gracie redan på väg upp i MMA plus att Marcelo Garcia enligt rykten snart ska debutera i K1 heroes så finns snart grapplingvärldens 3 bästa (enligt mig iallafall) på den stora MMA scenen 
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-10-09 15:26
woot. Saxat från fightermags nyhetssida:

K-1 HEROS blir arenan när den brasilianska grapplern för första gången kliver in i en match med handskar.

Vem världens bästa grappler är kan diskuteras, men att Garcia är en av dem tvivlar ingen på. En given publikfriare som vinner över fans var han än tävlar i världen.

Rykten om den sympatiska grapplerns debut i MMA har nu bekräftats. 28 oktober går Garcia sin första match på HEROS i Japan.

Motståndare blir koreanen Kim Dae Won, som har ett record på 3-3 som proffs. Viktklassen blir, lite oväntat, -81 kilo vilket är en bra bit över Garcias naturliga viktklass. Ledaren för Garcias team Alliance, Fabio Gurgel, kommenterade matchningen på Graciemag:

- Marcelinho kommer debutera i -81 kilo, något vi inte önskade oss. Men han kommer gå in med vilja att ta hem det.

Text: Andreas Bruzelius

2007-10-09 15:27
opps. missade rubriken. men det handlar om att Marcelo Garcia (av många betraktad världens bästa grappler) gör debut i MMA

2007-10-09 20:05
Varför skriver folk LHW om folk som är Lightweights? LHW är väl förkortning på Light Heavy Weight?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-09 20:52
Stämmer.

2007-10-09 23:49
Såg 76 nyligen. Jag är besviken på rua! Sen undrar jag varför pridefighters får det så svårt i oktagonen. Hoppas Wanderlei kan visa var skåpet ska stå:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-10 11:33
Nja det har väl gått bra för vissa pridefighters t.ex. Anderson Silva och Quinton "Rampage" Jackson, de ser jag iaf som huvudsakligen pridefighters.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2007-10-10 11:37

Jag tror inte att reglerna och otcagonen är inte deras största problem, utan många av de fighters som har gått in i UFC har oftast haft någon storhetsvansinne, ingen verkar ta deras motståndare på allvar. Rua är klart bättre än vad han visade, det var hans kondition som förlorade matchen åt honom, och han erkännde efter att han aldrig hade blivit så trött så kort in i matchen, vilket beror på dålig träning, Rampage och Silva har juh tränat som de ska, fan båda har sagt att de tränar mkt bättre än vad de gjorde under sin tid i PRIDE. Mirko oxo fan, får han inte igång sin headkick så har han inget att komma med, han är så förutsägbar som fighter, ursäkta mig alla Crocop fantaster, men i Crocop har sätt sina bästa dagar, tyvärr!

"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2007-10-10 11:41
Föresten, UFC 78 cardet är fan pinsam, sätta Bisping mot Rashad som main event, snacka om att ha den sämsta tänkbara matchen. Hoppas Rashad slår sönder engelsmannen tillbaka til sin fjuttiga ö :D sen så är inte undercarden så himmla stimulerande, vafan tänkte de?

2007-10-10 12:23
Hm jag tror tvärtom. Crocop är bättre än vad han tyvärr har lyckats visa. Titta på hans tidigare matcher i pride. Alla namn han slagit å hur grym han varit i ringen. Dock är det ngt som inte stämmer i ufc:/

Ja bisping har jag inte mkt för. Rashad får ge järnet å inte vela så mkt som mot tito så ska han nog ta det!

2007-10-10 14:33
kul att se brandon vera! Hoppas han krossar Tim sylvia. Hoppas även Silva tar Franklin. ufc 78, vilket piss.
_Everybody_ underestimates the kick in the groin

2007-10-10 21:12
Brandon lär slå Sylvia, nothing big igentligen nu när alla har insett att Sylvia var överhypad av UFC för de hade ingen stark HW division när han regerade som världsmästare.

Sen så lär Silva döda Franklin igen, men säkert inte så övertygande som sist! Hoppas bara inte det blir en judge scandal dör matchen går alla 5 ronderna och franklin vinner orättvis. Det vore det värsta!

2007-10-10 21:39
tycker också UFC 78 hade ett pinsamt fightcard..men tror de kommer slå på med någon riktigt fet gala mot jul/nyår.

2007-10-12 14:35

jag vill bara meddela att Randy Couture har pensionerat sig ännu en gång från MMA världen, han lämnar bakom sig sin UFC världmästartitel i tungvikt och en briljant karriär. Anledningen till detta är att han saknar motivation efter att Fedor har tackat nej till UFC senaste kotraktförslag. Han säger att efter Fedor's beslut så känner han att det finns inget mer inom sporten som inte han har lyckats åstakomma.

Källa www.mmaweekly.com

2007-10-13 02:19
det var som fan...

2007-10-13 10:11
Det sög.

2007-10-13 13:54
hehe Sylvia överhypad, dom hypade inte Sylvia ett piss...

2007-10-14 02:43
grabbar underskatta inte sylvia killen har krut i nävarna o kan sparka hårt ser ut som en overklig sci fi film när han sparkar sr ut som om king kong gör en a la crocop i fejjan på nån

2007-10-14 02:49

rebel- ape ja crocop ha varit i dålig i ufc men det har varenda pride fighter som kommit in i ufc´s octagon oxo....tror det är nån jäävla förbannelse...minotauro höll på bli knockad  mot herrring men han klarade sig ska bli kul se honom i nästa match......shogun...tja ni vet alla vad som hände..

lite nyheter på crocop..... han ska tydligen slåss första kvartalet 2008 och vill helst möta minotauro det får vi se hur det blir med det...sen har han genomgått en näsoperation för att få till andningen....läkaren påstod att hans kapacitet halverades för att näsan har varit så fakkad som den var..och förstod inte hur mirko kunde hålla på o tävla på så hög nivå med den näsan(förklarar hans dåliga kondis) han e back in training och ska åka till amstredam för att träna med hyppotite o hans gubbar

2007-10-14 13:07
Hoppas han kommer tillbaka och VINNNER en jävla matchjävel, annars kan han gå och bli specialsnut igen.

2007-10-14 16:47
Vet ni ngt om M-1 organisationen fedor har signat för?

2007-10-14 17:50
att den är rysk är det enda jag vet :D, men han lär inte få så himmla tuffa fighters i den organisationen iaf!

2007-10-14 18:55
Som jag förår det är M-1 backat av något amerikanskt media företag, vilket vet jag inte riktigt, men i vilket fall som helst har de en del pengar.

"the natural" kommer ju kanske gå dit om ca 9 månader också när hans kontrakt med ufc går ut. (om det verkligen är så).

Barnett tillhör ju inte en organisation heller, så vem vet. M-1 kan kanske bli något.
Legion=sötast

2007-10-14 22:13
Barnett tävlar ju i Pro-Wrestling i Japan.

2007-10-15 16:56
senaste ryktet är att Fedor ska möta Arona, vet dock inte hur mycket sanning det ligger i det.

Många tycker att Arona vann mot Fedor när dom möttes för 7 år sen (klart är iallafall att han är den enda som varit nära att slå Fedor under dom senaste 7-8 åren)

Arona är nog en svår motståndare för vem som hellst. Så det skulle kunna bli en rätt intressant match.

2007-10-15 21:41
Arona är kanske 8-10 i världen i sin viktklass, men fedor är betydligt större och rankad 1 i sin viktklass, men som sagt detta är MMA o alla har en punchers luck, och samtidigt så har vi inte Fedor itne kört en match på mer än ett halvår, senaste mot lindland och den var rätt kort. Intressant match absolut!

2007-10-15 21:42
Vad gör Hunt?

2007-10-15 22:31
Rebel-Ape 
Tycker nog du underskattar Arona en del. Nu var det ett tag sen han gick en match men om man kollar på vilka han mött i MMA. Av hans 18 fighter är alla utom 3 riktigt bra fighters. Han har verkligen inte fått en lätt väg som vissa andra fighters, sen så har ett par av hans förluster varit väldigt jämna och många tycker till och med att han vann.

Dessutom är han en rätt stor LHW och är nog inte så mykcte mindre än Fedor.

Jag säger inte att jag tror att Arona vinner, Fedor gäller som favorit, men jag tror det hade kunnat bli en tuff match för Fedor.

Arona är en klart bättre grappler än Fedor, det gäller bara att hålla honom under sig, och det är frågan om Arona klarar.

2007-10-16 08:44
Underskattar gör jag inte, jag säger bara skillnaden som finns på pappret. Du nämnde att Arona är en bättre grappler än Fedor, men Fedor har mött de bästa grapplersarna i världens och endå total dominerat alla sina motståndare, det får du inte glömma bort. Fedor expolisivtet och styrka på stående och liggandes är en egenskap enbart han har. Arona har en chans, absolut, men det blir hans svåraste match hittils. Som sagt båda har inte kört en match på länge så d skulle bli intressant att se hur de håller upp sig själva.

2007-10-16 11:34
Aronas senaste match som jag såg iaf var ju mot Sukodjou då han blev KTFO men man får väl hoppas att han är pepp på att köra mot Fedor.
Fedor var ju ändå nära på att bli nedtagen av Lindland som faktiskt varit nere i 185 lbs och tävlat vilket Fedor absolut inte varit.

2007-10-16 11:35
Okej. Jo Fedor är helt klart favorit, något annat vore dumt att påstå.

Frågan är dock om inte Arona är den bästa grapplern Fedor mött.
Nog är bra han också, fast han har en liten annan stil, och Nog har inte i närheten av samma meriter som Arona inom SW och BJJ.

Som sagt, om Arona lägger sig i Fedors guard så kommer det gå för honom som det gcik för Nog, frågan är om Arona kan ta ner Fedor och hålla top position, och arbeta därifrån.

Det är nog det som är Fedors svaghet.

Coleman tog ganska enkelt ner Fedor och höll honom nere (och fastnade i en Armbar) Arona kommer inte fastna i en Armbar så om han kan göra samma sak tror jag han kan vinna.

Men däremot är jag tveksam till om han klarar av att hålla ner Fedor.

2007-10-16 16:43
Ehh Arona har nog mer BJJ/SW meriter men jag skulle nog endå ge Nog som den bättre av de två. Sen så tål Nog bra mkt mer stryk än vad arona göra, jag tror inte Nog någonsin har blivit KO förut, vilket Arona har ett antal gånger, sen så är inte Arona så jävla dominant i marken som du förösker förutspå, visst är han bland de duktigaste, men om Rampage, Sokodjou, Wandy etc har lyckats så lär nog Fedor lyckas, med stilpoäng!

2007-10-16 17:22
Nog är en bättre MMA fighter, och en mer spectakulär grappler, men Arona har varit fruktansvärt dominant i SW tävlingar (han är så vitt jag vet den enda fighter som är obesegrad i Abu dabi sammanhang, och har ju bland annat vunnit öppna viktklassen, vilket är det största en grappler kan vinna) och min poäng är att jag tror Arona har en större chans att hålla Fedor under sig än vad Nog hade.

Sen angående Förlusterna du nämner, Rampage låg ju under kraftigt i den matchen innan den där slammen kom och frågan är om inte Arona vann båda matcherna mot Wandy egentligen? (pride domarna..)

Men visst, Arona har vissa problem stående, det utnyttjade Sokodjou.

2007-10-16 20:10
haha jag minns matchen mot rampage så jävla väl alltså, du vet att han skakaes rejäl av Arona fot spark mot hans huvud o han förlorade medvetenheten under några sekunder, där kunde Arona ha vunnit, men domarn såg itne o Rampage vaknade till, sekunder efter kom slammen.

2007-10-16 20:32
Jo det var en jävligt bra match. Inte bara slammen utan hela matchen.

Ska man vara riktigt petig kanske man kan ifrågasätta utgången av matchen, det verkar ju inte som om Arona knockas av själva slammen, utan av (den ofrivilliga) skallningen som han träffas av i samband med slammen.

Bra jävla match iallafall.

2007-10-17 00:17
Näääh alltså, bakhuvudet är mkt känsligare och smällen var rätt hård, visst tror jag att skallningen bidrog lite men jag tror han hade knockats endå, i bästa fall hade han vart groggy o rampage skulle bara skicka bomber o wallah!

men men d e roligt o spekulera ;)

måste bara tilläga att jag önskade att fedor gick till UFC för enbart en match mot Couture, så att Dana's förväntningar  och tro om att couture kommer vinna matchen, krossas! :D

Där har gammle mannen ingen Chans! Yeah i said it, INGEN chans :P

2007-10-17 00:19

Sen också vill jag säga att UFC 78 har den sämsta fight carden någonsin, så vida jag kan minnas! Fuck was they thinking?

2007-10-17 10:57
Jo UFC 78  känns inte alls hett. Karo mot Conan är den enda match jag tycker är hyffsat intressant där.

77 är rätt tråkig den också, men jag (som grappling-fan) hoppas att dom visar Demian Maia´s match. Fast det är väll inte så troligt.

2007-10-17 14:27
Karo mot Chonan, är det bara jag som hoppas på Chonan där?

2007-10-17 14:44
Nej det vore kul om Chonan kunde vinna. Karo har jag nån blandad förtjusning till, fast det är ju uppenbart att han är en fullkomligt idiot som människa.

Kanske därför jag gillar honom en del...

2007-10-17 16:48
Varför skulle karo vara en idiot?:S

2007-10-17 17:18
Han verkar hetlevrad, uppblåst, självgod och rakt igenom småstörig.

Jag baserar det på hans Post-fight intervjuer, samt hans korta men pinsamma medverkan i TUF.

2007-10-17 19:09
håller med insane, framför kameran så är han jävligt självgod o spydig. Men en otroligt bra fighter, fast visst lite av en sån fighter som man älskar att hata, fast jag hatar honom inte, än.... :D

2007-10-18 13:55
Förövrigt har det ryktats lite om att vi snart har en svensk i UFC.

Återstår att se om det stämmer eller inte, men det vore ju roligt iallafall.

2007-10-18 16:04
Vem? Bielkheden?

2007-10-18 17:44
Det har inte riktigt framgått. Bielkheden har kontrakt med Pride som ägs av Zuffa så det finns väll en chans att det är han.

Skulle även kunna vara någon av Diego Gonzales, Per Eklund eller Sami Aziz. Fast som sagt, det är dumt att spekulera. Om det stämmer kommer det nog fram förr eller senare.

2007-10-18 18:20
Jo. Eklund körde väl nån boxningsmatch nyligen? och Matti Mäkelä, någon som har koll på honom?

2007-10-18 19:33
Enligt TheFightNetwork
Så kan det vara Per Eklund.

2007-10-18 20:38
04:00 lördag
UFC-gala från Ohio
Sändning från UFC-galan i Ohio, där deltagarna tävlar i mixed martial arts. Kommentatorer är Ian Roberto och Paolo Roberto.
(04:00)

2007-10-18 20:40
opps länken:
UFC 77 på tv4 sport