Mmm han är galet aktiv... tycker inte alltid han levererar som han onekligen har potential till dock. Sen är han förvisso en slow starter :) Hela grejen han gjorde när KJ Noons hade vunnit kändes sjukt pubertal för övrigt.
Look with your own eyes - See with your own mind
ja och sist när han inte klarade vikten kändes inte snyggt heller...
wackcent: Snyggt och snyggt vad skulle han göra? Han hade tätt inpå det gått en match i Japan i en annan viktklass. Han meddelade långt innan att han inte skulle klara gå ner till rätt vikt. Igår visa han ju att vikten inte är några problem när han kom in lättare än gränsen. En helt okej gala men än en gång visar de amerikanska domarna hur dåliga de är att stoppa matcherna i rätt ögonblick.
Arlovski vs Barnett i Affliction 2, it's gonna be a good one :)
Haha mhm, sen vinnaren vs FEDOR! Babalu vs Ortiz, hoppas Ortiz får stryk.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Mmm, hoppas fighten blir av till att börja med, och att Babalu sen spöar Ortiz :) Hoppas de hypar upp vinnaren mellan Barnett och Arlovski (dvs. Barnett om det går som jag tror/vill) vs Fedor... för det är fan den bästa HW-fighten man kan sätta ihop i dagsläget. Ljusår bättre än Fedor vs Randy imho.
Mm, helt klart, Randy vs Fedor känns lite avlägstet..
Skulle vilja tipsa om David Bielkhedens blogg, handlar om hans träning och hur han lever inför sin match snart mot Liaudin, haha själv läser man den varje dag..
Länk till http://www.fightplay.tv
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Det står på www.tvplaneten.se att tv4sport skall sända UFC87 kl 21 på söndag. Vet nån om det är eftersändning eller vad?
Ät
Brukar alltid vara repriser, vet dock inte när :)
Jag såg en enda fight som rippats från TV4, och kommenterades av Paulo "jag-vet-inte-ett-skit-om-MMA" Roberto, efter det skulle jag hellre skjuta mig själv i båda knäskålarna innan jag kollade på en enda fight där han kommenterar igen. Det är seriöst värt väntetiden.
Japp ser aldrig live p.g.a. honom. Det enda han vill se är muskulösa män och massa blod, helst ingen teknik alls.
alltså jag gillar paolo lite, det är skönt o ha han där, låter som att man sitter med sina vänner när han snackar, han får en att le. Ser mer det som att hasn brorsa håller den seriösa nivån i "programmet" Fast en grej som suger är att det ofta är VÄLDIGT tyst i studion, och det skapar liksom ingen stämning. Joe Rogan kan under en fight gå in på massa olika saker som kanske inte ens handlar om just denna fight och det är de jag gillar med honom. Huerta och GSP vinner imorgon. Förresten SödraMalmö, matchen sänds söndag morgon kl 04.00 också.
det som suger ännu mer med att se live är reklampauser... dom tar dessutom ofta pausen under segerintervjuen och skippar att visa den sen...
Rogan är Paulo Robertos raka motsats, han är tämligen kunnig (framför allt gällande groundgame), van vid att kommentera och dessutom förbannat rolig. Allt Paulo inte är helt enkelt. Om de tvunget ska ha svenska kommentatorer hade det ju varit hett att dra in folk som faktiskt kan ett skit istället. Jag och dryice hade gjort ett bättre jobb än vad Paulo och hans likvärdigt värdelösa bror gör, det kan jag garantera.
Tror också på GSP för övrigt, inte lika säker på Huerta. Florian har sett farlig ut på sistone.
Florian måste väl anses som favorit... han har mer rutin mot bra motstånd. Blir nog som sagt en grym match oavsett. Håller inte på nåt särskild, möjligvis lite sentimentalt vill man se Huerta lyckas efter hans sorgliga lifestory :O Sen hoppas jag GSP leverear igen.. han säger sig vara i sitt livs form så det är troligt att han gör. Tycker Fitch har varit ganska tråkig även om han är duktig... Sen sist men inte minst hoppas jag Brock Lesnar blir offentligt ägd.
tror faktiskt brock lesnar vinner haha vet inte varför jag gör det, men det känns som att man bara kan låsa ut Brock Lesnar med teknik (som frank mir) och det har verkligen inte Heath Herring tekniken nog för att göra. Pendragon, jo det är sant, om du har sett The Zone FC 2 galan från göteborg så hade de två sjukt bra kommentatorer som förklarade hur allt fungerade också, så folk som inte var så insatta i MMA också kunde förstå .
Heath Herring har definitivt teknik nog för att kunna vinna över Lesnar på det viset. Jag är dock inte övertygad om att han gör det, men jag hoppas det verkligen, och på papper borde han göra det. Man ska inte glömma vilken kaliber av motståndare Herring faktiskt HAR fightats mot. Det är inte svårt att göra ett bättre jobb än Paulo Roberto iofs :P Men ja, upplägget de har med Rogan och Goldie är faktiskt riktigt bra ändå. Goldie har rollen som förhållandevis okunnig och ställer frågor till Rogan, som sitter inne med expertisen. Mitt drömteam hade dock ändå varit Rogan, Mauro Ranallo och Stephen Quadros. Om 1h 20min drar det igång! Dvs. möjlighet att kolla på det hela någon gång i eftermiddag (09:45 här nu).
Är alla för besvikna för att diskutera hur det gick? haha. Nu har i alla fall skiten visats på tv4sport också så de flesta borde ju ha sett det nu.. ***'*SPOILERS***** Att Brock skulle misshandla Heath sådär hade jag inte förväntat mig. Kul för han, nu har han iaf visat alla skeptiker att han är legit och inte bara nån fake WWE wrestler hah Personligen är jag väl lite likgiltig gällandes den fighten eftersom jag inte gillar nån av dom :P Jag vet i alla fall att vissa gillar Brock eftersom de tycker han är underhållande(stora monster brukar vara underhållande för vissa) medans vissa hoppas det går dåligt för han så Dana inte signar fler fighter med han. Vissa av anledningarna är som ovan nämnt att folk ger han kritik för att vara en låtsas fighter och sen vill vissa inte att UFC ska bli en freakshow som K1 haha GSP vs Fitch fighten var lite tråkigare än jag hade väntat mig. Blev inte imponerad av GSP så värst efter första ronden, fast jag kanskeb bara hade höga förväntningar på GSP. Jag kunde inte avgöra om det var GSP som gjorde "dåligt" ifrån sig eller Fitch som gjorde hyfsat bra ifrån sig som inte tillät GSP att köra sin stil med finess. Kanske är en blandning? Nån som kanske har en bättre syn på det hela? (är inte i närheten lika kunnig som vissa här. jag är en ganska casual ufc/mma tittare) Roligt att GSP fick försvara sin titel i alla fall och småkul att BJ Penn sprang upp i octagonen efter fighten och sa att han vill fightas. Hoppas fighten blir av snart. Blir nog en roligare fight än GSP vs Fitch. Huerta vs Florian var en kul fight men jag ville att Huerta skulle vinna. Jag gillar inte Florian ALLS av nån anledning, jag vet inte varför. Han är en bra fighter, underhållande osv men det är nåt med hans attityd och sättet han pratar på som jag inte gillar. Tråkigt för Huerta i alla fall.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Pendragon Told you so :) (skojar, vet att du tvivlade lite på heath)
GSP gjorde grym match, dominerade hela matchen mot en Jon Fitch som ansetts som number 1 contender... hört flera som e besvikna jag var imponerad. klart man vill se avslut men han gjrode en grym match... själv ogillar jag Brock Lesnar för jag tycker inte om fighters som lever på sin storlek och styrka... ja han har gått på roids hela livet klart han är ett djur... hoppas han blir stoppad om han får möta nån grym... tror dock han äter upp Cheick Kongo om de möts om man tänker vilka problem Kongo hade mot Herring...
wackcent P24
Jag tror folk som blev besvikna på GSP hade helt enkelt enorma förväntningar på honom bara(precis som jag).
Tror han kommer ta BJ Penn om de möts.
själv ogillar jag Brock Lesnar för jag tycker inte om fighters som lever på sin storlek och styrka... ja han har gått på roids hela livet klart han är ett djur... hoppas han blir stoppad om han får möta nån grym Mir stoppade ju Brock. Mir sa att han blev överraskad av hur snabb Brock var för sin storlek. Fast jag vet inte, han submittade ju Brock rätt snabbt ändå haha. Mir's bjj är tydligen fenomenal.
Heath fick knappt andas såg det ut som.
Tydligen sa brock att han hade tränat jättemycket bjj/groundwork efter Mir-matchen men jag minns mig inte ha sett så jättemycket teknik från Brocks sida. Såg mest ut som han dominerade heath på marken mycket tack vare sin enorma storlek.
Vilket kanske gör Mir's prestation lite mer imponerande i mina ögon.
jojo men han körde ju över Mir tills han åkte på benlåset... jag var glad som fan för Frank Mir's vinst... vill se jätteroboten stoppas igen :)
roids hela livet? kom igen nu bättre kan du..
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
The Viking, nog den sämsta fightern jag sett i mitt liv :)
http://duckdown82.tumblr.com/
Syphilis: Att han har roidat ganska mycket är ju rätt välkänt speciellt då han blivit arresterat med det.
Jag tycker det är skitkul med en noshörning i UFC! Det gör ju att man verkligen får se om teknik eller råstyrka/storlek vinner i slutändan. Sätter press på de fighters som verkligen är bra. Sen tror jag iofs att Brock Lesnar har lite Bob Sapp-syndromet över sig. Dvs, han kommer verka jättesvår att stoppa i början tills någon punkterar honom. Sen är han slut. Sen har jag väldigt svårt för Brock efter hans hån mot Heath och WWE-fasoner när han pratade med Joe Rogan. Han känns inte som en bra ambassadör för sporten alls. Ser honom gärna få råpisk av någon riktig motståndare som verkligen demolerar honom. Ps. Man måste iaf älska hans fullträff som fick Heath Herring att göra en bakåtkullerbytta. Det var det roligaste jag sett på länge.
Knappast någon hemlighet att Lesnar knaprat steroider i bra många år, förnekar någon det tyder det mest på att de inte har någon som helst kunskap om träning.
Med tanke på hur bra Fitch faktiskt är var jag inte ett dugg besviken på fighten, GSP gjorde väldigt bra ifrån sig, såväl stående som på marken.
Tror han kommer ta BJ Penn om de möts. Det gör inte jag, men visst är det en öppen fight på papper.
BJJ: BJ
Wrestling: GSP
Takedown defense: BJ
Sparkar: GSP
Boxning: BJ
Chin: BJ
BJ har aldrig haft några direkta problem med stora starka motståndare tidigare, en liten påminnelse om att Machida inte ens lyckades få BJ att stappla, på 205. GSP kommer inte att KO/TKO:a BJ, han kommer definitivt inte att submit:a BJ, GSP:s chans är (liksom förra gången) ett tvivelaktigt decision. BJ KAN KO/TKO:a GSP, han KAN submit:a GSP. Men det ska bli en väldigt kul fight, ser fram emot den rejält.
Vissa av anledningarna är som ovan nämnt att folk ger han kritik för att vara en låtsas fighter och sen vill vissa inte att UFC ska bli en freakshow som K1 haha Skulle säga att K-1 Hero's i många fall var bra mycket mer legit än UFC. Framför allt ägde de sönder UFC gällande LW-divisionen.
PenDragon: Gör det bra mycket mer trovärdigt om du på något sätt styrker dina påståenden angående Lesnar.
Skulle säga att K-1 Hero's i många fall var bra mycket mer legit än UFC. Framför allt ägde de sönder UFC gällande LW-divisionen. Jag tror just "freakshow" kommentaren jag hörde var pga de muskelberg, tjockisar och jättar som signas till diverse fighter i k1. Inget jag direkt har något emot, tycker bara det är underhållande när man få se teknik vinna över råstyrka.
Ja, ser också fram emot BJ GSP fighten som fan. Den och anderson Silva vs patrick Cote.
Knappast någon hemlighet att Lesnar knaprat steroider i bra många år, förnekar någon det tyder det mest på att de inte har någon som helst kunskap om träning. seriöst du kan inte slänga ur dig sån där skit?
storlek = steroider är vad folk alltid tror
nu vill jag se bevisen för lesnars steroidbruk tack. du kan börja med att visa de gånger han åkt dit
Har hört att Lesnar har en typisk steroid-nacke?
han har ju varit stor hela livet ta upp lite andra hjältar istället: Royce Gracie Josh Barnett Tim Silvia Sean Sherk James Irvin Thiago Alves Hermes Franca Stephen Bonnar Alexandre “Pequeno” Nogueira Vitor Belfort Phil Baroni
läste att Nate Markquart vs. Martin Kampmann står på tapeten inför nästa UFC alternativt nästnästa... fyfan jävlar i helvete vilken chans för Kampmann... tar han hem den så är han ju direkt i den absoluta toppen i divisionen... WAR KAMPMANN!
Det finns ett fysiskt maximum för hur stor man kan bli på naturligt vis, det går alldeles utmärkt att ösa ur sig såna påståenden, då folk som faktiskt tränar är väl medvetna om sanningshalten i dessa. Men för all del, fortsätt leva i en drömvärld, förvänta dig inte att någon som vet vad de pratar om ska köpa vad du säger bara.
Och ja, WAR KAMPMANN! :)
då folk som faktiskt tränar är väl medvetna om sanningshalten i dessa. du är en cynisk ung man!
Min hela poäng är att trots att brock aldrig testat positivt under en lång aktiv karriär så är han uthängd som en fuskare för att han är stor. Jag hävdar att det finns freaks of nature (tänk Karelin) och att brock kanske är ett sådant. Dock skulle jag ju inte dö av chock om det visade sig att brock preppat nån gång i sitt liv, sån är ju idrotten idag.
Det jag vill säga är att det finns fullt av fighters som testat positivt (ROYCE JÄVLA GRACIE) som folk fortfarande ger sitt stöd och kärlek till medans Brock som aldrig testat positivt är utsedd som fuskare för att han är stor, OCH (det är ett stort jävla och) jag vill hävda att detta också till stor del beror på hans bakgrund i WWE, vissa verkar livrädda för att brock ska lyckas, som att det skulle skita ner mma eller få mma att framstå som fake.
Jag hatade Lessnar innan jag såg den senaste matchen, nu har jag ändrat mig. Han tränar hårt, försöker bjuda på en bra match och sig själv och framförallt kan han brottas på riktigt. Jävla crazy horse låg bara som en hjälplös brottningsdocka. Dock vill man se Lessnar försöka ta ryggen eller köra submissions istället för att göra skumma maövrar som att ge bort ett ryggläge och lägga sig i side a´la Cheik kongo... Han är 100ggr mer intressant att titta på än t.ex Mark Coleman. Jag tror bara han kommer bli bättre och bättre. Sen var det gäller hans preppande så är det vanligt förekommande på alla elitnivåer inom alla sporter så varför just han ska få skit fattar jag inte. Pride t.ex var dom ju dopade hela bunten och Thiago Alves som går ner och upp 10kg mellan matcherna (vilken slump att han har åkt på diuretika, insulin går ju inte att testa för..). Sen så länge folk klarar dopingtesterna ska man nog inte anklaga folk för att förringa deras prestation. Varenda jävel som stiger in i buren är en krigare och förtjänar respekt för det. Hur många här har gjort det? Sen behöver man inte gilla vissa fighters för det, men ett visst mått av respekt förtjänar t.o.m Lessnar
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
kändes lite som lesnar spelade lite safe, kanske va orolig för att hamna på rygg om han försökte få in krokarna.. angående bj mot gsp kan jag inte se nån annan utväg än att gsp vinner, älskar bj för att han vill ha matchen men jag tror att han är för liten. enda jag ser är om gsp tar med sig samma inställning och haka som han gjorde till serramatchen, vilket jag förstås har svårt att tro.. bj är fantastisk men jag tror att han är för liten helt enkelt gsp på decision
haha brock lesnar asså! vilken grej, tyckte iof bara att första ronden i den matchen var bra de 2 sista var bara sega då lesnar låg på hans rygg. Gsp vann vilket inte överraskade mig, han är en såkallad komplett fighter.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
angående bj mot gsp kan jag inte se nån annan utväg än att gsp vinner, älskar bj för att han vill ha matchen men jag tror att han är för liten. enda jag ser är om gsp tar med sig samma inställning och haka som han gjorde till serramatchen, vilket jag förstås har svårt att tro.. bj är fantastisk men jag tror att han är för liten helt enkelt gsp på decision Storlek har som sagt aldrig spelat någon roll för BJ (se Machida, även om BJ förlorade), han spöar inte sina motståndare för att han är större, utan för att han helt enkelt har bättre teknik. Förvisso har GSP förbättrats sen deras förra fight (du vet den där GSP, i mina ögon, vann ett diskutabelt split decision och hamnade på sjukhuset över helgen, medan BJ spenderade helgen på en bar), men jag håller fortfarande fast vid att BJ har mer talang rent tekniskt överlag. Kombinationen av groundgame som håller världsklass (fortfarande ljusår bättre submission game än GSP), otroligt bra takedown defense, riktigt bra boxning och en chin som inte är av denna värld är vad som får mig att tro att BJ tar det. Sen håller jag givetvis fast vid att det fortfarande är en öppen fight, men att GSP på något vis skulle dominera BJ? Ingen har någonsin dominerat BJ (nej, att lyckas vinna först när BJ får skadar ett revben, efter att ha blivit dominerad fram tills dess *host* Hughes *host* räknas inte).
du känns lite för mycket nuthugger så jag vet inte om jag ska fortsätta argumentera.. öppen match som sagt vi får se hur det går
Kimbo mot Sean Gannon, skit kul äntligen får Kimbo möta någon svår motståndare......................................................
Bra! :)
Nuthugger hur exakt? Vilket av det jag säger stämmer inte? Har GSP bättre groundgame? Har GSP bättre händer? Har GSP bättre chin? Dominerade GSP Penn förra gången? Undrar vem som hänger och dinglar från vems nötter jag :) Som sagt är det onekligen en öppen fight, men på pappret har BJ onekligen vissa fördelar, medan GSP har andra (wrestling samt sparkar primärt).