I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Forts: Officiell MMA Tråd (Mixed Martial Arts) Del 3 [Potentiella spoilers]

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-04-11 13:02
Senior Citizens FC= yamma ...eller?
Legion=sötast

2008-04-11 16:58
hehe måste vara så!

Mkt minnen från oleg och kerr
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-12 09:28
Jo, men yammakändes helt klart betydligt mer som ett spektakel än en MMA show. Det här med 1 5minuter lång round kändes lite väl kort. 

Ricos flygande knä rakt i pungen på wiuf var dock en höjdare. Anouncern var antagligen det som förstörde galan mest dock, sjukligt löjlig.
Legion=sötast

2008-04-13 16:20
Fedor kommer att slakta Sylvia brutalt.
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-04-14 15:25
Yamma pit fighting, fyfan vilken pinsam tilställning
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-04-14 16:33
Få höra lite hur ni tror UFC 83 kommer sluta?

Här är hur jagv tror det slutar:

Matt Serra Vs. Georges St-Pierre 
Travis Lutter Vs. Rich Franklin   
Nate Quarry Vs. Kalib Starnes   
Charles McCarthy Vs. Michael Bisping  
Mark Bocek Vs. Mac Danzig   
Joe Doerksen Vs. Jason MacDonald   
Jason Day Vs. Alan Belcher   
Ed Herman Vs. Demian Maia   
Rich Clementi Vs. Sam Stout   
Brad Morris Vs. Cain Velasquez  
Kuniyoshi Hironaka Vs. Jonathan Goulet  

2008-04-15 17:42
GSP kommer att slakta Serra
Franklin torde spöa Lutter
Hittar Starnes sin gamla form borde han spöa Nate
McCarthy tycker jag ska spöa Bisping om han lyckas få ner det på marken
Danzig borde definitivt spöa Bocek
MacDonald kommer jag alltid att hoppas på oavsett vem han möter, submission win för hans del
Demian Maia kommer att DÖDA Herman på marken, punkt. Hermans enda chans är stående
Clementi TKO:ar Stout
Ingen som helst aning gällande nästa
Hironaka spöar Goulet, det är mest för att jag alltid hoppas på att japaner ska få den respekt de förtjänar även i UFC

2008-04-15 19:45
Jag tror (och hoppas) inte att GSP kommer gå igenom Serra så enkelt som alla tror, han visade trots allt att han har lite krut i nävarna, och hans BJJ är inte ngt att skratta åt, så enkelt blir det inte. Men Gsp är antagligen en välförtjänt favorit.

Franklin mot lutter blir intressant, allt hänger på om lutter kan få ner franklin, ngt jag inte är säker på att han kan klara av.

Tror på Bisping över McCharty.
Danzig över Bocek, antagligen via sub.
MacD över Doerksen
Hoppas Maia tar med sig hermans arm hem.
Clementi via sub över stout

Brad och cain har jag igen koll på
tror dock att Hironaka kommer ta goulet.
Legion=sötast

2008-04-16 01:11
Snarare visade han att GSP inte nödvändigtvis har världens bästa chin ;) Nä men visst slänger Serra en del haymakers, hoppas ändå han blir överkörd dock :P

2008-04-19 18:00
Såg Dream, fyfan sköna pridevibbar, kul att se hellboy. Trist bara på aokimatchen...

Ikväll hoppas jag inerligt att serra skrällar igen, men givetvis kommer gsp vinna.

2008-04-20 21:21
bra gala 83an måste jag ändå säga. Danzig imponerarade väl mest.
Bisping gör alltid roliga matcher. Starnes borde snarast förlora sitt ufc-kontrakt.
GSP gjorde som alla trodde och serra förlorade mig 100 kr. ajaj

Peppar på nästa då ska fan BJ krossa anabolamonstret

2008-04-21 01:28

Jävligt bra gala faktiskt!
Danzig imponerade stort

..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2008-04-21 02:31

gsp gav mig nästan rysningar! vilken jävla stämning, nån som vet mer om den här galan som ska gå i england ?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-21 10:35
maaaaaatttt seeerrraaaaaaa fan också

mac danzig tung jävel :D

bisping, nice osmfan haha vilken jävla idiot mccarthy var, han körde crazy monkey men försvarade sig bara, han måste ju fan slå tillbaka inte konstigt att han "ger upp" för att han har ont i underarmarna.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-04-21 13:33
Mac Danzig, världens hårdaste vegan...
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2008-04-21 15:20
hehe jag gillar också Danzig har längtat efter hans ufc debut sedan han vann ultimate fighter... tror han kan gå långt, blir kul att följa...

sen att få se GSP fightas är som att se levande konst... vem ska utmana honom för titeln? BJ Penn rematch :O ?

hoppas BJ tar Sherken även om det kommer bli en hååård fight antagligen... sen kan han steppa upp och försöka ta två bälten :O

2008-05-09 01:46
Hoppas däremot Penn har jobbat hårt med kondisen inför Sherk matchen, annars finns det chans att om inte Penn avslutar det innan den tredje ronden att Sherk kniper vinsten (genom decision, kan inte se Sherk avsluta Penn)

2008-05-09 13:00
Gillar någon här Sherk? han måste vara den tråkigaste killen i UFC..
AIK
ARSENAL

2008-05-09 13:01
menar i världen*
AIK
ARSENAL

2008-05-09 22:47
jag har väl aldrig varit en fan av hans fightingstil, men jag såg upp till han för hans fysik och hårda träningsupplägg....

sen föll allt iom dopingskiten vilket man kanske borde förstått men men... all respekt blev till avsky...

2008-05-12 01:39
ja,jag gillar Sherk.

2008-05-12 10:59
behram, varför? Vad är det som får dig att gilla Sherk? Är det för att han är en sån spännande fighter med sån otroligt bra teknik? :)

hoppas bj penn vinner, det kommer han förmodligen göra om inte Sherk håller sig kvar till dem sista ronderna då kommer han vinna på kondition och säkert teknisk knockout från ground n pound
AIK
ARSENAL

2008-05-13 00:11
kan hålla med om att Sherk inte är någon spännande fighter,men gillar hans "wrestling-skills" grymt. säga vad man vill om killen,men är inte många som stoppar hans nedtagningar. Och dålig teknik har han väl knappast..?

2008-05-29 03:35
Och så här i efterhand, det var otroligt skönt att se Penn krossa Sherk. Lika kul att se Machida dominera Ortiz och kanske nästan roligast att se Wandy brutalt KO:a Jardine.

Sherks lay'n'pray-stil han normalt sett kör med imponerar inte speciellt mycket på mig, UFC:s regelverk är ju dessutom tämligen förmånligt för wrestlers (inga knän till huvudet mot motståndare på marken, gullig bur att trycka upp sina motståndare emot för att förhindra att teknik används etc.). Dock växte han faktiskt för mig med sin fight mot Penn, även om han fick storspö i slutändan, han visade att han inte behöver vara sjukt tråkig. Att han sen har reach som en T-Rex och att Penns standup helt enkelt är bättre (samt att sistnämnda har en chin som inte är av denna värld) gjorde ju knappast aftonen roligare för Sherk.

Sjukt bra debut av Yoshida, vilket många med mig iofs väntade sig, men det är alltid kul att se folk som uppvisat otroligt potential tidigare faktiskt lyckas i UFC också.

Nästan ännu bättre debut av Dong Hyun Kim, då han verkligen krossade Jason Tan (som dock såg klart mycket bättre ut än i sin UFC-debut, träningen med BJ Penn tycks onekligen ha lönat sig). Men både denna fighten och Yoshida vs Koppenhaver var fullständigt mismatch:es, vilket de flesta som kollar på något annat än bara UFC sannolikt var medvetna om redan. Med Danas vanliga logik (dvs. att göra sitt bästa för att asiatiska/f.d. PRIDE-fighters inte ska lyckas i UFC, eller åtminstone miminera "skadan") lär vi väl tyvärr se Yoshida vs Kim i deras nästa fight. Även om det skulle vara en väldigt trevlig fight vill jag gärna se dem få den vanliga behandlingen som ex. många från TUF får, dvs. några lättare uppvärmningsfighter innan svårare motståndare prickas in.

Palhares dominans av Salaverry var klart imponerande dessutom, nog för att Palhares är tämligen meriterad inom BJJ, men att dominera Salaverry på marken och dessutom submit:a honom så snabbt som han gjorde... det hade jag inte väntat mig.

Allt som allt ligger nog UFC 84 på en delad förstaplats med DREAM.3 över årets bästa event hittills.

2008-05-29 12:17
Såg galan igår och gjorde små gulliga glädjeskutt när Wand knockade the dean of mean. Så vackert.

En väldigt bra gala, väldigt väldigt bra gala till och med.
Legion=sötast

2008-05-29 15:27
Instämmer till fullo :) Mitt hjärta dunkade i 300 inför såväl Wandys som Machidas som Penns fight :P Och alla slutade som jag trodde/ville ^^

2008-05-29 18:11
Blev grymt imponerad av Penns chin,verkade inte reagera på de få slag som Sherk nådde fram med.

2008-05-30 01:26
fan nu längtar jag redan tills man får se Dong Hyun Kim igen..... shit vilken dominans

2008-06-02 10:34
behram P21

Penns chin är ju erkänt klockren, kunde inte Machida få honom att vackla finns det ju inte på kartan att Sherk skulle göra det :)

wackcent P24

Mmm, ska bli mycket intressant att se vad han och Yoshida presterar i UFC, hade ögonen på båda två sen långt innan deras UFC-debut :) Var ju dock ganska uppenbart redan innan deras båda fighter att det var fullständiga mismatches... men ja, det är som sagt trevligt att se asiatiska fighters få förhållandevis enkla förstamatcher i UFC för en gångs skull.

2008-06-14 01:28
kan ni tipsa om nån gammal gala med bra matcher eller där det varit något sevärt?

2008-07-06 06:47
Forrest motherfucking Griffin är mannen nu!

2008-07-06 18:54
Grym match men ändå konstigt att han vann med så tydliga domarsiffror..

re-match är ett måste känns det som............

2008-07-06 22:01
Ja jag tyckte det var sjukt skumt. Hade faktiskt Rampage som vinnare med en poäng och kunde förstå att Forrest vann med en poäng men fan inte med 2 av varje domare.
Rampage kändes inte som han var riktigt där redan i början av matchen innan själva sparkarna. Fattar inte varför.

Känns som det snart blir Lidell vs Griffin.

2008-07-11 02:14
varför får Liddell ens chanser längre??
Han borde slängas på soptippen

2008-07-11 13:01
han vann väl mot vanderlei sist... han e väl lite risig men alltid farlig och dessutom älskad av fansen så soptippen blire inte i första taget :O

2008-07-11 14:28
synd....
Jag hade iofs velat se Anderson Silva stanna i LHW och möta Chuck =)
Hade varit en underbar misshandel

2008-07-11 16:43
Jag tycker det är underbart att andersson silva går upp en viktklass. Han var ju övergrym och spöade alla innan- Kul att man äntligen får se honom fightas igen, det var ett tag.

iof en favorit i mina ögon, gillar hans stil starkt.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-07-11 16:54
Mycket grymma fighter 19 juli... hela grejen är ju lite sjuk...

Om jag förstår allt rätt så är UFC galan alltså en snabbt ihopsatt extragala som en kontring på den nya rivaliserande organisationen Affliction som backas av Donald Trump.

Fedor Emilienkov vs. Tim Sylvia som main event och en del andra rätt stora namn ska vara med... givetvis måste man tanka både detta och UFC... :)

2008-07-20 18:01
Silva kommer bli helt livsfarlig på LHW med, fy satan vad han krossade Irwin.

2008-07-21 08:12
ja... det var inte många minuter main events igår sammanlagt :)

2008-07-21 18:11
även om Affliction hade stora namn så gillade jag ufc galan mycket mer , affliction kändes allmänt B , visst det va första gången men det kändes som dom kunde göra så mycket mer av det. Hoppades på en fet höger av Irwin men silva är ändå mannen

2008-07-21 19:37
Rent fightingmässigt så tycker jag att Affliction var mycket bättre men produktionen var riktigt dålig. Jag gillar dessutom ring mer än bur för det blir inte lika lätt för brottare att dominera som det är i UFC.

2008-07-22 16:40
Fast DREAM 5 spöa dem båda dock. Riktigt bra gala.

2008-07-22 19:39

det kan jag skriva under på... .fy helvete vad bra det var... helt sinnessjuk... fan va Alvarez är kul att se sån jävla action... Älskar både Hansen, Alvarez och Aoki... bästa galan i mannaminne

2008-07-22 19:42
nu är det bara se fram emot nästa Dream med mellanviktarna... nån med koll på datum och fightcard?

Vill se Jacare äga Manhoeff på marken...

2008-07-22 19:53
23:e September är det. Fightcardet är inte färdigt har för mig Nick Diaz ska möta Sakurai dock. Vet fan när lottningen är på själva turneringen

2008-07-23 10:41
Så jäkla nice att Fedor Emilenko slåss i Affliction! Han måste vara världens bästa fighter just nu, möjligtvis anderson silva som kan mäta sig med hnm.
Vem tror ni har en vettig chans att slå Fedor? Couture tror jag väldigt lite på om dom möts, skulle nog bli en lätt match för Fedor

Hoppas Dana White går i personlig konkurs eller nått, hatar hnm! Affliction och Dream ftw!
"three can keep a secret if two are dead"

2008-07-23 17:26
Tror Josh Barnett har störst chans mot Fedor om jag ska vara ärlig.

2008-07-24 09:23
Klart nu att Fedor möter Arlovski kan bli jävligt intressant.

Länk till http://sports.yahoo.com/mma/news?slug=ki-afflictionvegas072308&prov=yhoo&type=lgns

2008-07-25 02:09
Rent fightingmässigt så tycker jag att Affliction var mycket bättre men produktionen var riktigt dålig. Jag gillar dessutom ring mer än bur för det blir inte lika lätt för brottare att dominera som det är i UFC.

Instämmer.

Instämmer.

23:e September är det. Fightcardet är inte färdigt har för mig Nick Diaz ska möta Sakurai dock. Vet fan när lottningen är på själva turneringen

Korrekt, fightcardet är inte färdigt ännu. Dock har jag för mig att Diaz drog sig ur fighten i fråga? Eller blev den uppskjuten istället? Han ska ju fightas i EliteXC (i Stockton YO!) närnäst.

Tror Josh Barnett har störst chans mot Fedor om jag ska vara ärlig.

Instämmer, sluta säga allt jag tycker :(