det är ju klassiskt nötkrameri att påpeka hur ens favorit minsann gjorde si eller så eller hade den och den skadan. en vinst är en vinst och en förlust är en förlust. jag hejar på bj i fighten men tror som jag sa att han är för liten
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
dessutom är gsp en helt annan fighter nu än då, bj är en annan fighter i 155 och det är som sagt det som blir skillnaden
Men VA? Sen när är det nuthugging att rada upp styrkor hos olika fighters? Min personliga åsikt är att det SPLIT decision som gick till GSP:s fördel förra gången var högst tvivelaktigt. Detta är knappast en åsikt jag är ensam om. GSP tillhör för övrigt en av mina absoluta favoritfighters, men BJ kallas the Prodigy av en anledning. BJ har inte varit för liten annat än möjligtvis mot Machida på 205. Vinner GSP är det definitivt inte p.g.a. att han är större än BJ. Visst har GSP utvecklats mycket sen sist, men det har definitivt BJ också.
Look with your own eyes - See with your own mind
men kom igen, bj är en tjockis på 170 hehe och mot machida såg han ut som michelinmannen ;) att rada upp styrkor är inte nuthuggin , att göra ursäkter är det. tycker jag. skitsamma, kommer bli en fet match hursom! randy mot brock, vem tar det? jag tror brock är en sjukt dålig matchup för randy
Skulle säga att BJ lagt på sig en hel del muskler sen senast, och det spelar ingen större roll för han presterar alltid bra oavsett sin fysiska form, det kallas talang. Vilka ursäkter har jag radat upp exakt? Att jag ansåg att det split decision som gick till GSP:s fördel var fel? Det är en åsikt, inte en ursäkt. Och ja, det kommer att bli en fet match, en av de bättre genom tiderna skulle jag tro. Att Lesnar får en title shot efter en vinst mot Herring är ett jävla skämt och säger väldigt mycket om hur patetisk HW-divisionen i UFC är i dagsläget. Världens bästa heavyweights med undantag för Nogueira och möjligtvis Couture befinner sig inte i UFC, dvs. det är som det brukar vara. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga gällande Lesnars chans mot Couture dock... Couture är en klart svårare motståndare än Herring, och Lesnar kunde inte avsluta honom. Sen är ju Couture som vi alla vet en mästare av gameplans, dessutom en mer meriterad wrestler än Lesnar. Fördelarna Lesnar har är ju onekligen styrka och möjligen snabbhet, Couture har fördelen att han är en mixed martial artist. Men jag vet ärligt talat inte alls hur den fighten kommer att gå, vinner Lesnar är det sannolikt ett oinspirerat tråkigt decision där han ligger ovanpå och ser förvirrad ut, inte helt olikt Herring-fighten. På sätt och vis önskar jag nästan att Lesnar vinner, så Fedor får slakta honom.
Har hela den där dana white vs fedor konflikten ens löst sig ännu?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
ah nevermind, den här artikeln förklarade det mesta :
Länk till http://mvn.com/mma/2008/09/02/captain-america-is-back/ Det här med "interim" hw champions känns ju som ett jävla skämt, det gör ju allt löjligt.
Som artikeln säger så ska couture fightas mot Lesnar och Frank Mir mot Nogueira och vinnarna möter sedan varandra dvs, vinner Mir sin fight och Lesnar sin så måste Mir besegra lesnar igen för att kunna ta hw bältet. Måste ju kännas sjukt segt för honom att det scenariot är ens med i matematiken. Inte för att jag tror att det kommer utspela sig på detta viset, men ändå.
Det här hoppas jag på i alla fall:
Couture vinner mot Lesnar och får fightas mot Mir/Nog. Fedor kommer tillbaks till UFC och i hans första comeback fight får han slakta Lesnar. Lesnar losar två ggr på rad och blir bektraktad som ett skämt.
Fedor fightar sedan den som håller bältet, Couture/Nog/Mir, och blir sedan UFC hw champ.
Haha Dana är ett sånt jävla fån, han kommer aldrig att erkänna att någon utanför UFC kan tänkas vara bäst i sin viktklass :) Och ja, hela grejen är otroligt fånig, primärt för att Lesnar är 1-1 i UFC och 2-1 i MMA. Och vadå Fedor kommer tillbaks till UFC? Han har ju aldrig varit där till att börja med? :) Jag hoppas snarare att UFC får tummen ur röven och anordnar en megafight utanför UFC, men med Couture och Fedor. I övrigt hoppas jag väl på ett liknande scenario, något som innefattar att Fedor slaktar Lesnar iaf ^^
nej du sa nåt i stil med "dominerade hughes tills en revbensskada nånting.. " som lät klassiskt sherdoghuggeri, men skit i det :) som jag ser det kan dom inte göra på något annat sätt än brock vs randy hur oförtjänt det än må vara så är det helt rätt beslut. hata på dana känns sjukt ointressant, klart han inte säger att hans förbund är bäst. angående matchningen så är brock typen av fighter som gjorde att randy gick ner till 205lbs förra gången det begav sig- stor stark och fantastisk brottare, randy må vara mer meriterad men lesnar kommer väga 60lbs mer än randy och det är helt galet...
PenDragon P24 hah jag vet inte varför jag skrev "tillbaks", bleh stryk det. Men ja, oavsett vilket scenario som än utspelar sig så är jag glad så länge lesnar får pisk :) (men helst av fedor) Syphilis P28 tycker det är ganska intressant att hata på dana. fråga tito ortiz nuförtiden haha nä men det är väl inte så mycket "hata" utan jag tycker bara att han är en idiot som gör omogna uttalanden som är helt felaktiga, typ allt han någonsin sagt om fedor t ex. men jag hoppas han i alla fall har rätt angående att affliction kommer att dö ut inom de närmsta månaderna för då blir det enklare för dem att övertala fedor att komma till ufc:)
Syphilis P28 Fotokopia på bevis för revbensskadad (signerad av en läkare) ligger uppe på BJ's sida sen bra länge, dvs. det är FAKTA att han skadade sig i den fighten (jag säger skadade sig, då det var en olycka orsakad av honom själv, inte Hughes). Att han sen dominerade Hughes fram tills dess är min åsikt, men menar du på fullt allvar att han inte gjorde det? Hughes blev sönderplockad.
Vad Dana behöver göra är hålla käften lite oftare. Ingen påstår att han ska hypa Fedor, jag anser bara att han bör sluta med sina konstanta motsägelser. När Fedor var "på väg att signas" var han bäst i världen, när Dana misslyckades var han inte ens top 5, när han spöade Sylvia var Dana imponerad, någon vecka senare var Sylvia värdelös enligt densamme. Problemet med Dana är att han inbillar sig att UFC är störst, bäst och vackrast i världen och att detta inte kan förändras. Put up or shut up är ett passande uttal för människan i fråga i allmänhet. Fixa en superfight, samarbeta med någon annan organisation om du måste. Kommer detta att ske? Sannolikt inte. Varför? För att Dana mycket väl VET att Fedor är bäst i världen och att ingen i UFC är i närheten av att kunna hota honom. Fedors största utmaningar finns utanför UFC.
Gonzaga väger också bra mycket mer än Couture, han lyckades vinna där ändå (om än lite tvivelaktigt i min bok). Tror för övrigt att Gonzaga skulle spöa skiten ur Lesnar... ger honom större chans att göra det än vad jag ger Couture rentav.
Frågan är snarare varför folk ylar om att man inte ska hata på Dana, människan öser ju bara ur sig mer och mer skit för varje dag och är dessutom den största jävla uppmärksamhetsglädjeflickan världen har skådat på många år.
Presenting exhibit A:
Jag hoppas för övrigt snarare att UFC får tummen ur röven och inser att de inte sitter och trycker på hela världens talangpool. Om Affliciton försvinner finns det gott om organisationer som plockar upp den talangen, utöver UFC. DREAM är redan ett stort hot och de kommer inte att minska på farten. Dessutom är det gott om fighters som inte uppskattar de tidvis absurda kontrakt UFC tvingar på dem.
Ja dana är sjukt jobbig, önskar att ufc skulle få en mer ödmjuk president. ser framemot ufc 88 däremot, Chuck Liddell vs. Rashad Evans Ryo Chonan vs. Roan Carneiro Matt Brown vs. Dong Hyun Kim Rich Franklin vs. Matt Hamill Karo Parisyan vs. Yoshiyuki Yoshida Dan Henderson vs. Rousimar Palhares Thiago Tavares vs. Kurt Pellegrino Tim Boetsch vs. Mike Patt Martin Kampmann vs. Nate Marquardt Jason Lambert vs. Jason MacDonald chuckie som ska slåss igen härligt! Rich Franklin vs Matt Hamill kommer också bli sjukt tungt. många roliga matcher anser jag.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Bakelse1 P20 Absolut. Ska även bli kul att se vad som händer med Henderson om han återigen åker på torsk. Han har ju inte fått inleda med några dussinkillar direkt.
Ja, Dana är en idiot. Bäst för han att han ger Fedor ett lite vettigare kontrakt den här gången, jag vill gärna se Fedor i UFC. Läste lite om Fedors förra kontrakt som de erbjöd honom och det är helt efterblivet, inte konstigt att han inte ville signa. Men UFC 88 ska bli kul. Jag hoppas att det går bra för Henderson. De visar galan kl 21:00 på söndag på tv4sport. Hade gärna suttit och letat livestreams på justin.tv på lördag för att få se fighterna med de riktiga kommentatorerna ist för paolo roberto och hans bror men då får man sitta uppe från typ 03:00-06:00 på morgonen. Pallar nog inte det efter en utekväll igen ( har provat förut :
gonzaga vägde mer men han är en annan fighter och det handlar om ca dubbla den viktskillnaden det va mellan randy och gonzaga tror att gonzaga är en svårare fight för brock rent stilmässigt helt klart vad tycker du va tvivelaktigt med randys vinst? sett nya röntgenbilder på gabriel gräslöks hemsida ;) skämt å sido så var det väl nån slags slam/headbutt som fuckade upp gabe? visst men jag står fast vid att en vinst är en vinst och en förlust är en förlust
angående dana tror jag att han skrattar hela vägen till banken, ju mer han upprör/skapar buzz desto mer tjäna han, säga vad man vill om det
Dana hade skrattat mer än nånsin hela vägen till banken om han lägger ner det tomma trashtalket, slutar vara en idiot och erbjuder Fedor ett vettigt kontrakt. Fedor vs Randy skulle ju onekligen vara en av de största hw matcherna någonsin och generera massvis med pengar och publicitet åt UFC/Dana.
det tror jag att dana är mycket väl medveten om men dana vill ha fighters som bara fightas för ufc och fedor vill inte ha ett sånt kontrakt. att göra ett undantag för fedor är nog inte bra för business då andra fighters kommer ställa liknande krav
Syphilis P28 skämt å sido så var det väl nån slags slam/headbutt som fuckade upp gabe? visst men jag står fast vid att en vinst är en vinst och en förlust är en förlust Om du anser att alla decisions i MMA-världen är solklara och utan kontrovers lever vi inte på samma planet. Och ja, det rörde sig om en headbutt i och med en slam, vilket effektivt bröt näsan på Gonzaga. Jag är av åsikten att man inte ska vinna en fight med illegala moves, även om de är unintentional, det är helt enkelt inte rätt.
Synd att Karo Parisyan vs. Yoshiyuki Yoshida blev slopad. Ryggskada från Karos sida påstås det, men med tanke på hans snack om panikångest kan man väl fundera en gång eller två extra över det.
Vart har du läst det om Karo? Vore jävligt tärt om det är sant
klart att alla decisions (bisping vs hamill) inte är solklara, i det här fallet handlade mer om hur saken uttrycktes nyheten om karo finns på alla mmasidor i princip, vissa säger ryggskada och andra att karo inte va i form och spekulerar hur senaste tiden uttalanden om panikattacker relaterar till detta. Thiago Silva vs Machida är tyvärr också inställd då Silva skadat sig, jävligt trist
såg det nu på ufc.com. tärt. ännu mer tärt med silva.
Yup, stör mig nästan ännu mer med Silva :( Hade sett fram emot att se Machida spakar röv. Får hoppas de hittar en replacement dock, har ju trots allt runt 6 veckor på sig.
shit rashad evans, vad hände, jag får käka upp att jag dömde ut han så totalt från början hehe.. fortfarande inte särskilt förtjust i honom dock palhares trodde jag hade en bra chans till upset men hendos gameplan var prickfritt genomförd
Ok. *** SPOILERS *** Härligt att hendo vann. Vill se mer av han i ufc. Rashad vs chuck matchen var väl inte så värst underhållande tills knocken. Rashad körde taktiskt och smart tyckte jag. Höll sig undan från chucks högerslägga och väntade på ett ögonblick då han kunde utnyttja ismannens låga(nästan obefintliga guard) och till slut kom det. BOOM! Men han imponerade inte så mycket på mig ändå, det känns som att det kunde lika gärna varit han som blivit knockad om chuck fått tag på honom när han sprang omkring :\
Helt underbart att ännu en gång se Liddell KO:ad. Hade nog Evans som vinnare i fighten, men jag hade inte väntat mig en så brutal KO. Sen kan jag inte påstå att jag heller finner Rashad speciellt underhållande trots det... han är metodisk och ganska talangfull, men han har inte riktigt DET där... nåja, han fortsätter att förbättras iaf. Lite besviken på Don Hyun Kim... hade väntat mig att han skulle krossa Matt Brown, till Kims försvar får jag nog dock säga att det handlade mer om att jag underskattat Brown. Han har förbättrats rejält sen TUF alltså. Klart besviken på Palhares tråkiga gameplan... förvisso är ju Hendo ingen lätt snubbe att ta ner, men väl nere på marken hade jag, med tanke på Palhares pedigree i BJJ, väntat mig att han åtminstone skulle ha gjort lite mer. Chonan såg vass ut, Carneiro såg tråkig (om än inte lika illa som vanligtvis) ut, det mesta var som vanligt alltså. Franklin såg riktigt bra ut måste jag säga, inte så ofta man ser fighter avslutas med liver kicks (go El Guapo!), tror han kommer att klara sig bättre i dagsläget på LHW än han gjorde i MW (så länge Silva lever och andas). Pellegrino vs Tavares var helt klart kvällens fight! Pellegrinos standup blir bara bättre och bättre alltså, ser riktigt bra ut nu. Fortfarande besviken över att han förlorade mot Nate Diaz... skulle fortfarande välja Pellegrino som vinnare i den fighten 8 fall av 10. Hade tyvärr en dålig magkänsla gällande vår granne Kampmann... gillar dessutom inte Marquardt, framför allt inte efter hans föregående fight. MacDonald gjorde precis vad han skulle mot Lambert, han ÄR ruggigt farlig på marken så länge han inte stöter på unikum som Demian Maia. Om han bara förbättrar sin standup lite kommer han att bli ett hot på allvar. Allt som allt dugligt event, inget jag kommer att komma ihåg så mycket av om några veckor dock. Nu längtar jag efter DREAM.6! DÄR jävla har vi ett kort som kommer att bli brutalt bra :) Tippar för övrigt på Jacare som vinnare av MW GP, om inte Manhoef får in en (eller tio) lucky punch(es). Dvs. de två är även min gissning för finalisterna.
Angående Pellegrino så är det ju ganska svårt att vinna om man klappar som han gjorde mot Diaz.
Att han blev fångad i en triangle var inget jag tror han räknade med... han är ruggigt meriterad inom grappling, mig veterligen över 100 vinster och endast 3 förluster. I renodlad grappling anar jag att Pellegrino skulle köra över Diaz. Men men, shit happens ^^
PenDragon P24 usch sånt där är så tragiskt.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Ja, verkligen :( Tanner var ju en som genomskön individ dessutom... bara en sån aspekt som att han lärde sig grunderna av MMA genom att kolla på instruktionsvideor gör inte honom mindre cool direkt.
ganska trist fight night, prelimsen verkar varit mer rock n roll
hejade på mac danzig, men men : /
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Machida däremot, har tänkt på hur han efter matcherna mot BJ Penn och Rich Franklin anseddes vara en överskattad nolla som mötte fighters som slogs utanför sina viktklasser, och nu är han typ idoliserad, rätt kul hur det svänger för vissa "fans" ibland.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är det sagt när Bj och GSP ska mötas?
januari tror jag
Dream 6 var riktigt bra, bara tråkigt med co-main eventet mellan Crocop och Overeem. Får hoppas de får en tv-deal snart så att de överlever.
tyckte det va lite halvsegt faktiskt, väldigt blandat med matchningarna
Machida däremot, har tänkt på hur han efter matcherna mot BJ Penn och Rich Franklin anseddes vara en överskattad nolla som mötte fighters som slogs utanför sina viktklasser, och nu är han typ idoliserad, rätt kul hur det svänger för vissa "fans" ibland. Folk som tyckte det hade inte mycket till hjärna :) Machida har alltid varit väldigt bra, även om han är bättre än någonsin just nu.
DREAM.6 var sweet! Klart oväntat slut i Middleweight GP, men en värdig vinnare nevertheless. Som dryice säger tråkigt med CroCop vs Overeem, ryste i hela kroppen när de sa "one of his testicles are on the inside" :|
Sakurai vs Hironaka var riktigt underhållande... skrämmande vilka legkicks Sakurai ligger inne med alltså. Sen är det alltid kul att se Aoki och Akiyama in action. Mycket trevlig gala allt som allt.
Kimbo slice mot ken shamrock imorgon, vilken kanal eller hur kan man se det?
Only two things are infinite, the universe and trance, and I'm not sure about the former. <br> - Albert Einstein
ahahaha spoiler ang kimbo vs shamrockSpoiler hahaha shamrock blir skallad på uppvärmningen och tvingas dra sig ur, in kommer Seth Petruzelli och tar matchen 1 timme innan! HAhah det hela slutar med att Kimbo blir knockad på 10 sekunder, sjuuuuuukt :P
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
sjuk match. det händer alla ngn gång tycker inte som fightermag skriver att kimbo är slut etc.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bloggtips!
David Bielkheden bloggar om sin väg till UFC 89 om 2 veckor (?)
Länk till http://www.fightplay.tv finns andra sköna bloggar där, en nybörjare, en 18årig svensk som rest till USA för att träna på samma ställe som Rashad Evans och Keith Jardine och sedan en tränare(?)
rätt kul o läsa bloggar som handlar om mma ur alla perspektiv.
Proffset
Talangen
Nybörjaren och
Tränaren
alla bloggar finns där på
Länk till http://www.fightplay.tv
Tror det var nyttigt för Kimbo att få känna på att förlora. Han är ju så mycket mer ödmjuk än somliga tycks vilja få honom att framstå som. Han kommer att fortsätta klättra uppåt, men förhoppningsvis i ett vettigare tempo nu. För han kunde inte riktigt fylla de enorma skor EliteXC m.fl. gjort åt honom. Jag hoppas verkligen att Bielkheden presterar i nästa fight, har höga förhoppningar för honom.
riktigt peppad för kvällens gala, tack vare svenskarna givetvis
UFC 89 Bisping vs Leben visas på tv4sport 23.30 ikväll. Intressant för de som inte såg galan live igår och som inte har något emot Paolo Roberto och hans bror som kommentatorer ist för Joe Rogan och Mike Goldberg.
Fan va bra match av Per eklund! David bielkheden imponerade också!
Per Eklund vann ju även submission of the night. dom sa tydligen fel när dom nämnde Marcus Davis. KUNG!
Ska bli intressant och se var alla fighters hamnar nu när ProElite gått i konkurs. Undrar vem som anser det vara intressant att plocka upp Kimbo.
Hoppas väl att ingen plockar upp honom....Eller kanske match mot Bob Sapp
Ät