I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fyfan vad ledsen jag blir.

Övrigt - Blandat

2007-09-10 12:20

Fyfan vad ledsen jag blir.

Har inte tänkt så mycket på hur folk behandlar djur. Har sett någon bild lite då och då på kossor som blir slaktade och så vidare vilket är jävligt vidrigt att se.
Men den filmen jag såg idag tog fan priset. Jag började lipa efter första bilden på filmen, kan inte sluta lipa, lipar fortfarande 20 min efter jag sett den.
Jag vet inte om det är jag som är överkänslig, men fyfan vad jag skakade när jag såg den, Kunde inte ens se hela.

Länk
Måste bara säga att filmen är jävligt hemsk, så ni som är överkänsliga (som jag uppenbarligen) borde inte se den.

Ska tamme fan bli vegetarian.
Helst skulle jag vilja tortera snubbarna på filmen:@

"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-09-10 12:21
valkommen in i medvetenheten!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-10 12:23
Snara

Tack. Men jag visste om att det sker sånt innan jag såg filmen. Men fyfan vad jag mår dåligt nu alltså. Sitter fan och skakar.

Min hund kom in i mitt rum då började jag grina ännu mer.:/

2007-09-10 12:27
Det dar var val anda inte ens i narheten av det varsta jag sett, vill du ha lite mer?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-10 12:29
Snara.

Haha nej jag tror jag avstår. Tog illa vid mig nog av det där. Klarade ju inte ens av att se hela filmen.
Det räckte för mig.

2007-09-10 12:34
jävla fittor.  skulle fan slå sönder varenda en av dom som håller på så dära. dom både fan bli plågade till döds dom små jävla idioterna. fan.
Get MAD and change

2007-09-10 12:35
JA HELVETE... såg ni kossan som dom typ tömde på blod. den levde ju:'(.
Fyfan asså. där slutade jag titta, klarade inte av mer:S

2007-09-10 12:42
Fan va den hunden i buren såg rädd ut :(

2007-09-10 12:43

Ja:'(. Eller den hundne dem kastade in i den där sopbilen, den såg ju glad ut, fattade ingenting.

Å nu börjar jag gråta igen:@

2007-09-10 12:44
Pinsamt blödig man är då.

2007-09-10 12:44
lacroix, varför lägger du ens upp det ? alla mår ju bara sämst av den :/

2007-09-10 12:45
För att jag själv tog åt mig som fasen, och var tvungne att skriva av mig.

2007-09-10 12:53
Ok. Nu blir jag vegitarian.

2007-09-10 12:55
Krossad_anka

Ellerhur, fyfan. och vi som ska grilla ikväll:S. Kommer bara käka potatisen eller nåt.

Dock tror och hoppas jag inte att dem håller på med sånt i Sverige, men jag ska fan blir veg iaf.

2007-09-10 12:57
"och vi som ska grilla ikväll"

eeh va? du ser det som en förlust att bli vegetarian eller?

2007-09-10 13:01

conspicuous

Nej för fan.
Om du läste hela meningen så skrev jag också "Kommer käka potatis eller nåt".
Ser det inte som en förlust.

2007-09-10 13:03
Core

Jo kom på det med.

2007-09-10 13:03
vad sota ni ar, om tva manader har du glomt bort denna filmen och kommer fortsatta mumsa pa kottbullar... 50 spann?

2007-09-10 13:05
Snara

Lätt inte.
Käkar dessutom inte så mycket kött i vanligafall, så jag klarar mig utan det.

2007-09-10 13:10
Core - Snara

Det där med hunden var det sämsta jag läst..
Och om nu käkat 4 ungar så är dne ändå inte värd att kastas in i en sopbil och klämmas ihjäl.

Och varför misstror ni folk som blir upprörda. Hur fan började ni själva, tror inte att ni föddes vegetarianer (om ni nu är det).
Nåt måste ju ändå ha gjort så ni blev vegetarianer i sånnafall. eller hur?

2007-09-10 13:11
Man ska vara så snäll som möjligt mot djur, även fast man käkar dom!
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-09-10 13:11
Snara F18

tack, jag slapp vara den första cynikern i tråden. tack tack.

2007-09-10 13:16
Lacroix:
Nej visst foddes jag inte veg, jag blev det nar jag var gammal nog att inse vad det var jag at och att jag faktiskt at nagon annan. Det kanns som nagot du redan borde vetat? Du far ursakta mig men du later bara inte sarskilt trovardig, jag menar hur forvanad kan du ha blivit pa en skala? Visst det gar extra vidrigt till pa filmen men att djur plagas varlden over kan val knappast kommit som en nyhet? Varfor ar det helt plotsligt relevant for dig for att du fatt se det?

och att det var hundar med i hjalpte sakert ocksa till..

2007-09-10 13:19
Snara

Jag visste självklart om det innan jag är inte dum i huvudet.
Och jag mår dåligt över det varje gång jag hör det. Och jag bev inte särklillt förvånad över det heller. Men det där var faktiskt droppen, och hundrana hjälpte till visst. Men det som var värst var kossan som dem tömde på blod och sedan kastade ner och den levde.
Och vad spelar det för roll vilken ålder man är i?

2007-09-10 13:21
whatever you say:)

2007-09-10 13:22
"jag mår dåligt över det varje gång jag hör det."

inte för att vara han som är den, men det är lite det som är grejen. det är tiden då det inte är på tal som är viktig.

p.s gillar din signatur.

2007-09-10 13:23
usch och fy!

2007-09-10 13:24

många ser såna filmer och mår skitdåligt och säger att dom ska bli vegetarianer, sen efter någon månad så är det glömt och dom äter kött igen. skitfolk.

2007-09-10 13:25
Ursäkta ordvalet då.
Men skitsamma. Men tro mig inte då. Det är ju upp till er:)

Ps. Mm, bytte den precis efter att jag staratde tråden:). Bra va?.

2007-09-10 13:26
va? bara för att man inte är veg så betyder det inte att man tycker man kan behandla djur hur som hälst. bra meningsbyggnad, men jag orkar inte göra om ty jag är lat

2007-09-10 13:27
nej

Ellerhur.
Och bara för man inte var vegetarian innan så kan man inte bli det nu?. Fattar inte:S

2007-09-10 13:29
Håller med nej, jävla dålig stil att påstå att alla som äter kött därmed säger att det är okej att behandla djur hursomhelst. Ush o fy!
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-09-10 13:31
Lacroix

ingen fara, jag hoppas du följer dina principer. det är kul och så.
När man har slut på samtalsämnen på krogen är principer och åsikter alltid en livräddare. :)

själv äter jag inget om det inte är kött i, salader är för pretton, lättlurade och ekorrar.

2007-09-10 13:31
jag är ett pretto förresten, men jag äter inte sallad.

2007-09-10 13:33
vad menar du överhuvud taget, "När man har slut på samtalsämnen på krogen är principer och åsikter alltid en livräddare"

2007-09-10 13:38
Den dagen en film kan ändra mina åsikter ska jag sluta tycka alls.
My heart lives in my vagina.
Manager

2007-09-10 13:39
Varför finns det alltid puckon som hackar ner på folk som vill göra nåt bra för sig själv och för andra?
Visst, risken att Lacroix blir vegetarian kanske är tomt prat, men det hjälper knappast att folk dissar henne. Folk som är vegetarianer borde vara glada över att en till är villig att välja ett vettigare kostalternativ.

Hur och när hon kommer fram till sitt beslut spelar väl ändå ingen roll. Att hon har tanken och faktiskt vill genomföra det är det som krävs.

Vissa sitter på allt för höga hästar...

Lacroix: Om du blir vegetarian så bör du läsa på en del innan, så du vet att du får i dig allt du behöver etc.
 Dessutom skadar det inte om du är matlagningsintresserad.

Redline!

2007-09-10 13:48
Dr.Octagon

Tack.
Och jag har haft funderingar på det innan men vet inte varför det inte blivit av.
Och jag har kollat lite på internet om vad man ska äta och så.
(INNAN JAG SÅG FILMEN ,hoppas alla läste det).
Och det är kul att laga mat:)

2007-09-10 13:52

Säger som Dr. Octagon på den punkten.

Lacriox, sånt här snack är bara att vänja dig vid om du ska bli vegetarian, finns alltid folk som tror att du försöker ge alla köttätare dåligt samvete och mena på att du anklagar dom för djurplågeri så fort nu nämner att du inte äter kött.
Men så länge du känner att du har lite bättre samvete och mindre hycklare så är det lätt värt det, dessutom har vegetarianer jävligt mycket lättare med mat nu än förr i tiden, så alla köttätare som tror det är så jävla svårt vet nog inte riktigt hur problemlöst det faktiskt kan vara om man ger sig fan på att sluta äta kött.

Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Manager

2007-09-10 13:55
Lacroix: Det är ett ganska stort steg att ta, så det är nog huvudanledningen till de flesta som funderat men faktiskt inte tagit steget än. Det är omställning, lära sig massa nytt om mat, besväret med att inte äta kött i sociala sammanhang, besväret med att eventuellt vara tvungen att försvara sina kostval etc etc

Ett bra tips är att skaffa en rejäl vegetarisk kokbok. Jag har en som går igenom näringsinnehåll, förklarar de flesta matvarorna med bild och text och som har recept för alla möjliga ändamål. Den är som ICA's bok fast för vegetarianer.
Redline!

2007-09-10 14:00
mest puckade är dock folk som tror på allvar att dom hjälper djuren genom att bli vegetariner. mm, leoparden som blir misshandlad i circusen mår genast lite bättre. idioter.

stöd rätt företag istället för att vara passiva.

om man är vegetarion pga att det är nyttigare är ju en annan femma. men tro inte att du gör något gott för någon annan för att du slutar äta kött.
Din hojtlåda är tom.

2007-09-10 14:04
Chonbo 
Det handlar inte om att man tror att man räddar världen om det är det du menar. Mer om "många bäckar små..."

2007-09-10 14:07
Roni
grejer är att det inte blir en liten bäck, inte ens vattendroppe. man bidrar inte med någon förbättring alls för djuren.
Din hojtlåda är tom.
Manager

2007-09-10 14:08
Chonbo: Som vegetarian finanserar du i alla fall inte industrin och tar därmed ett aktivt ställningstagande.

Sen finns det andra aspekter som t.ex. att det är bättre för miljön att äta vegetariskt. Och då gör man väl gott för någon annan?
Redline!
Manager

2007-09-10 14:09
Chonbo: Desstuom väljer nog de flesta vegetarianer, som är det för djurens skull, att stödja rätt företag.
Redline!
Manager

2007-09-10 14:10
core: En hund äter inte upp familjer. Om den skulle göra det så är det väl ändå ägaren som ska sitta i bilen.
Redline!

2007-09-10 14:12
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2007-09-10 14:13
Chonbo

DET KANSKE KÄNNS BÄTTRE FÖR EN SJÄLV?. Inte tänkt på det? Då bidrar man inte själv me dnågonting, då äter man inte kött av ett djur som kanske har blivit misshandlat eller så.

Roni.

Sanks:)
Jag vill inte bli vegeterian för någon annans människas skull, det är mer för mitt eget samvete om du förstår vad jag menar.

Dr.Octagon

Mjo, men jag käkar inte spec mycket kött i vanligafall heller, käkar det när jag är hemma dvs, om det serveras kött till middag. I skolan blir det veg-mat. Frukost inkluderar inget kött, typ skinka eller korv på mackan.
Inget te kvällsmat heller.
Men jag ska ta och skaffa mig en sån där kokbok:). tack:)

2007-09-10 14:15
Th1ef X17
Du lär ha fett svårt med instruktionsvideos!
Manager

2007-09-10 14:15
Lacroix: Då är det inte så stort steg för dig rent praktiskt. Do it.
Redline!

2007-09-10 14:16
Dr.Octagon X25
det är sant, du finansierar inte "industrin". men du finansierar inte heller den delen av industrin som behandlar djuren humant. vilket gör att bra företag går under och det finns bara misshandlat kött kvar.
Din hojtlåda är tom.