förgänglighet P23 Nja, jag har väl all rätt att tycka att någonting är hemskt, och i behov av förbättring. Och på samma gång tycka att målet inte skall vara vegetarianism. Jag tycker inte att vi skall sluta äta kött, men jag tycker att vi skall sluta behandla djur illa i onödan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
joda: Har svårt att se särskilt stora moraliska dilemman med argentinas i princip hundra procentigt ekologiska köttproduktion där djuren vandrar fritt på pampasslätterna. Jag respekterar absolut de som noga ser till att de bara äter sådant kött. Måste ju egentigen inte vara från argentina heller, finns ju viltjagat i sverige. Men eftersom sådan produktion är en försvinnande minoritet är det för mig enklare att avstå helt, och låta de som ändå skulle köpa kött kunna köpa välproducerat istället. Hoppas du har rätt ang argentinskt kött, men det låter lite som en vacker turistbild (eg "Bregottkossor").Att diskutera slakten med någon form av humanistiskt perspektiv känns bara fånigt. Slakten är bara en mycket liten del av det lidande industriuppfödda djur får utstå. Och där är bara dödsmetoden en ännu mindre del; viktigare är t ex stressen vid slaktandet.Känns för mig vettigare att göra ett medvetet val och köpa tex ekologiska produkter etc, då jag tror detta har större effekt än en bojkott i sig. Jag förstår vad du menar, men kraven på ekologiskt kött är alldeles för små i mina ögon.Men nu finns ju fler anledningar än så att välja att inte äta kött. Sant.Köttätande är för mig som individ naturligt, och har varit det under hela mitt liv. Något du knappast kan avfärda som strunt. Nej, det är ju ett konstaterande. Men naturlighet i sig är inte ett argument för köttätande mer än att t ex konstatera att köttet är rött. Det måste leda till något. Vad vi "är" spelar ingen roll. Däremot hade det varit ett hållbart argument om vi hade mått fysiskt sämre utan kött i kosten, men det stämmer ju inte.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
joda, läser du själv vad du skriver? "uppfostra en tiger" !?!? ?! ?! ?! ?! TÄNK MANNEN! Ja uppfostra en tiger, precis som tigermamman uppfostrar sin unge, och din morsa uppfostrat dig. klart som fan man kan uppfostra en tiger genom att piska och slå, och ja, dom får ont.. dom kuvar ju tigrarna för att sedan kunna ha kontroll på den, dom är tigrar! inga vi ska kela med, 1) Det är stor skillnad på att piska och att daska till på nosen, 2) Inte nämnvärt, det orsakar mer obehag. Men det är signalen i sig som ger effekt då tekniken använts i uppväxten. 3) Klart vi kan kela med tigrarna, men gäller att ha ett sätt att visa tigern när leken går över styr. Pinsamt att reagera över en sån dask när man ser lejon och tigerföräldrar drämma till sina ungar så att dom hamnar nån meter därifrån=) och vad har mjölkindustrin att göra med slakten? Mjölkindustrin behöver kor, alltså kommer korna självklart finnas kvar. Börjar tappa hoppet om din läsförmåga. det är bra att äta babyföda, sånt man ska äta tills man kan börja äta fast föda Det är nyttigt och gott, därför är det bra. Varför är det dåligt att dricka mjölk? =) Rätt stor skillnad på den mjölk kalven dricker och den vi dricker för övrigt.. om får det hela kännas som att man pratar med en pappersmugg... Vilket gör att du helt missförstod vad som faktsikt menades med inlägget.
cry me a river! --> thcrew
Men eftersom sådan produktion är en försvinnande minoritet är det för mig enklare att avstå helt, och låta de som ändå skulle köpa kött kunna köpa välproducerat istället. Argentina är ju dock en av världens största producenter av nötkött, ekologiskt kött som är erkänt för sin kvalite och dessutom snarare är billigare än svenskt.Hoppas du har rätt ang argentinskt kött, men det låter lite som en vacker turistbild (eg "Bregottkossor"). Handlar nog mer om att det är enklare och billigare att hålla djuren ute, många svenskar hade gjrot det samma om reglerna tillåtit. Dock så förändras saker även i argentina The comedown is unfolding in Argentina, where ranchers are driving their world-famous cattle herds to the swamps and scrubland of the country's north as they turn the grassy plains of the central Pampas over to soybeans and corn, which are more profitable. Jävla vegeterianer ;)Slakten är bara en mycket liten del av det lidande industriuppfödda djur får utstå. Och där är bara dödsmetoden en ännu mindre del; viktigare är t ex stressen vid slaktandet. Själva slaktmomentet är för mig irrelevant, ja är inte så brydd i huruvida kossan är lugn eller stressad minuterna innan vi dödar den. Menade inte på nått sätt att förringa det övriga lidandet, utan snarare ville jag att vi skulle lägga all fokus där istället, då slakten i sig, så länge dödandet är "snabbt", likväl är en slakt och inte en sagostund. Jag förstår vad du menar, men kraven på ekologiskt kött är alldeles för små i mina ögon. Man måste börja någonstans, det går ju dessutom i dag att köpa kött från enskilda uppfödare som man vet håller god kvalitet =)Nej, det är ju ett konstaterande. Men naturlighet i sig är inte ett argument för köttätande mer än att t ex konstatera att köttet är rött. Det måste leda till något. Knappast onaturligt heller, men vill somsagt inte ta den diskussionen i den här tråden. Somsagt var det aldrig ett argument utan endast ett klargörande för varför jag, trots att jag ogillar köttindustrin, väljer att blunda, äta och vara glad. Vad vi "är" spelar ingen roll. Däremot hade det varit ett hållbart argument om vi hade mått fysiskt sämre utan kött i kosten, men det stämmer ju inte. Under förutsättning att vi kan tillgodogöra oss alla näringsämnen utan inblandning av animaliska produkter, ja :)
This year, piranhas have added to their woes. As many as 40,000 cattle whose regular pastures were flooded have died, either through starvation or because of infected wounds from piranha bites, The herds' forced migration north has enabled Argentina's grain and oilseed industry to grow almost 50 percent in the past four years as rising demand for soybeans and corn from China drove up world prices. "Twenty years ago these hills were full of alfalfa grass for raising cattle," Inza said. "Now we dedicate these areas just for soybeans and corn." nu är väl iofs hälften av deras nötkreatur kvar på pampas, men endå trist utveckling ;/
Den här debatten är så jävla 95....
hej.
joda, Ja uppfostra en tiger, precis som tigermamman uppfostrar sin unge, och din morsa uppfostrat dig. mm, Min mamma, inte en rävmamma, eller en älg, utan Min mamma.. 1) Det är stor skillnad på att piska och att daska till på nosen, 2) Inte nämnvärt, det orsakar mer obehag. Men det är signalen i sig som ger effekt då tekniken använts i uppväxten. 3) Klart vi kan kela med tigrarna, men gäller att ha ett sätt att visa tigern när leken går över styr. 1,daska till på nosen? slå heter det Slå,.. 2, Du är en tiger va? eller så kanske du inte har kolla på att kattdjur har miljontals nervslut just på nosen, därav bland dom känsligaste punkterna på ett kattdjur, därav den stora effekten av att slå just där. även därför det är så effektivt att sprätta hundar på nosen, 3, gärna visa mig hur man kelar med en tiger som är uppfödd i en bur, inte på ett zoo eller så, utan i en bur sådär.. gå gärna in i den buren och visa för oss? du har tydligen aldrig sett på animal planet hör jag. Mjölkindustrin behöver kor, alltså kommer korna självklart finnas kvar. Börjar tappa hoppet om din läsförmåga.Det är nyttigt och gott, därför är det bra. Varför är det dåligt att dricka mjölk? =) Rätt stor skillnad på den mjölk kalven dricker och den vi dricker för övrigt.. frågan var om slakt, men du vill prata om djur i sig i fångenskap, och okej, då är inte mjölk nyttigt, om du inte visste det så är överkonsumtion av mjölk något som är onyttigt. enda man vill ha åt sig av är kalcium som man egentligen får i sig från sin broccoli. sen att kossorna inte alls får leva fritt som i bregottreklamen är ju också en stor anledning varför man inte ska stödja mjölkindustrin. Vilket gör att du helt missförstod vad som faktsikt menades med inlägget. vad missa jag i ditt inlägg som du ville poängtera som är så viktigt då? förutom att du är en ignorant jävel som varken vill eller kommer lyssna på moral och sundhet när du har huvudet i sanden?
((MAAD))
Sjuka jävla människor alltså. Hoppas vi tar dö på oss själva snart. Pallar inte läsa allt här men såg bla a:"förstår iaf inte vad det är ni blir så jävla skakade av.." Hoppas du sa det där bara för att få uppmärksamhet joda.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mm, Min mamma, inte en rävmamma, eller en älg, utan Min mamma. Mm och dessa djur har vanligtvis antingen ingen Mamma, eller en mamma som skiter fullständigt om ungarna lever eller inte, men klart det är bättre att bara lämna dessa föräldralösa ungar i fred och låta dom sakta dö? 1,daska till på nosen? slå heter det Slå,.. Heter varken bu eller bä, slag för mig är knuten näve, dask handflata.Du är en tiger va? eller så kanske du inte har kolla på att kattdjur har miljontals nervslut just på nosen, därav bland dom känsligaste punkterna på ett kattdjur, därav den stora effekten av att slå just där. Nej men jag litar mer på de människor som satsar sitt liv på att beskydda dessa djur och rädda dessa djur, än vad jag gör på dig. man slår inte heller på själva nosen utan uppe på "nosryggen". Att kuva djur av detta slag har sällan resulterat i lyckade resultat, vilket tydligt elefantexemplet visat. Det är därför inte en hållbar metod, då djuret förr eller senare slår tillbaka, och blir du attackerad av en tiger lever du inte många sekunder. Men självklart, dessa djurvänner som lägger hela sina liv på att rädda djur är ju inget annat än förtäckta djurplågare.gärna visa mig hur man kelar med en tiger som är uppfödd i en bur, inte på ett zoo eller så, utan i en bur sådär. "utan i en bur sådär" Du har ingen som helst aning om hur det där djuret har växt upp så gör inte bort dig. Som tidigare nämnt så får man inte ha stora kattdjur hursomhelst i västvärlden. Det går inte bara att köpa en tiger och stoppa in i en liten bur för att man tycker det e kul. Har förövrigt ingen aning om vilken BUR du pratar om, Antingen ser du inte skillnad på olika kattdjur, eller så hallucinerar du. Tigern sitter av allt att döma i en park. Är iaf inte ett galler så långt ögat kan nå. Lejonet på en tennisplan.. Så vart är denna lilla bur du pratar om som inte syns någonstans, vore rätt kul att höra. frågan var om slakt, men du vill prata om djur i sig i fångenskap, och okej, Nu är det bekräftat att du inte är läskunnig iaf. Du ifrågasätter kons utrotning, jag svarar att det var en medveten överdrift då jag själv nämnt mjölkindustrins preserverande effekt för ko-populationen. Hur jävla svårt ere att fatta? då är inte mjölk nyttigt, om du inte visste det så är överkonsumtion av mjölk något som är onyttigt. Det är överkonsumtion av vatten också. Men för att återgå till grundskolekunskaper, Näringsämnen är nyttiga, Mjölk innehåller näringsämnen, Mjölk är därför nyttigt. enda man vill ha åt sig av är kalcium som man egentligen får i sig från sin broccoli Återigen visar du på din okunskap, Mjölk innehåller, förutom kalcium, som man "egentligen" får i sig från broccoli (du tror väl inte att broccoli finns över hela jorden och den sanna, rätta, kalciumkällan?) så innehåller mjölk, ur näringsperspektiv, viktiga näringsämnen som Vitamin A, Vitamin B, Vitamin D, selen, fosfor, kolhydrater, proteiner, och fetter. Finns långt mer än kalcium i mjölk som vi behöver få i oss på ett eller annat sätt.sen att kossorna inte alls får leva fritt som i bregottreklamen är ju också en stor anledning varför man inte ska stödja mjölkindustrin. Det må hända, men då hamnar vi ju i den situation jag nämnde om än lite extremt innan, med en utdöende population av nötkreatur på 90% av jorden. I de nya svenska näringsrekommendationerna finns rekommendationer för 22 olika näringsämnen. 18 av dem finns i mjölk. De näringsämnen som inte finns i mjölk är vitamin E, vitamin C, järn och koppar. Så somsagt, vart får du att vi bara dricker mjölk för kalciumets skull då 18 av 22 viktiga näringsämnen finns med och intaget av både fosfor och vitaminB12 i förhållande till RDI är högre? =)
Alex, inte alls.. Har sett långt sjukare saker än det där.. Filmen i sig var inte särskilt "hemsk" heller jämfört med vad den kunde ha varit..
Intressant tråd. Verkligen. Filmen var klart hemsk och djurplågeri är aldrig okej. Hoppas att människan dör ut snart, vi gör inget annat än förstör.
Jag vill ha roligt , inte trevligt
Jag tänker inte ens starta den filmen. Jag klarar inte av att se sådant. Kommer tänka på det i veckor då som med allt annat hemskt jag har sett på nätet. Förstår inte hur man kan göra så mot levande varelser.
Jag önskar vi hade en naturlig fiende... någon som stod över oss på näringskedjan...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
flytta till grönland då..
Vore cleanare med ett djur som fanns överallt... som åt oss då och då...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Lacroix: Majoriteten av alla som kallar sig vegetarianer äter ägg. Men du tänker fortsätta dricka mjölk? joda:
även om själva uppfödandet i argentina i stor del är ekologisk gör ju inte det att djuren inte misshandlas.
svensk lag förbjuder -vad jag vet- djurplågeri och därför är det bättre att köpa svenskt ekologiskt kött.
Rehab is for quiters.
grymt bra film, men fattar inte vrf dom dödar hundarna för?
clone, ja självklart är alla djuruppfödare djurplågare per definition.. du kan väl iaf försöka komma med något som känns lönt att bemöta. Att tro att argentiska farmare bryr sig mindre om sina djur än svenska är ett fint exempel på den nationella propagandans kraft På vilket sätt är det bättre att köpa kött där djuren varit instängda större delen av sitt liv, jämfört med att köpa kött där djuren går fria och betar på pampas vidsträckta slätter..
joda: Då undrar jag vad du har sett som gör att du kan se en levande hund tryckas in i en sopbil eller en människa knipsa av kulorna av en tjur med en jävla bultsax utan bedövning, och säkert värre saker (såg inte längre), utan att bli skakad. Skitsamma, jag vill inte veta. Märkligt bara.
strömbäck, jadu sjuka? herrelösa? farliga? who knows.. nån anledning lär dom väl ha.. inte särskilt många som dödar djur för det rena nöjets skull..
Då undrar jag vad du har sett som gör att du kan se en levande hund tryckas in i en sopbil Spelar det någon roll om dom stoppar den i en sopbil eller tar den till ett sjukhus och dödar den där? Börjar du gråta när du ser råttgift utplacerat eller när dom åker runt och skjuter fåglar i städerna? Uppenbarligen skulle hunden dödas, att börja moralisera över mer eller mindre humana metoder att döda något är bara löjligt. eller en människa knipsa av kulorna av en tjur med en jävla bultsax utan bedövning Jämfört med att se föräldrar bära sina halvt söndersprängda barn i famnen är det inte särskilt hemskt..
Majoriteten här kommer ändå inte tänka speciellt mycket på det här den kommande veckan. Känner bara för ögonblicket, ungefär som för barnen i afrika.
Lacroix är så duktig som kan googla på "barnarbete" och saxa texten rakt av från en skoluppsats sen verka påläst inom området. Bravo.
One chapter a day
joda "Jämfört med att se föräldrar bära sina halvt söndersprängda barn i famnen är det inte särskilt hemskt.." Men kära lilla söta. Jag tycker det är fruktansvärt hemskt - båda delarna. Men vem farao är du att uttala dig vad som är mer hemskt än det andra?! Du som tydligen bara "rycker på axlarna" av det ovan, ska du då tala om för oss andra hur vi ska ranka olika hemskheter, och att vissa verkligen inte får tycka att djurplågeri/djurmord är värre än någon form av människotortyr etc? Du tycker att det är mindre jobbigt att se djurmord på film - Andra går och kräks. Ska det vara så jävla svårt att fatta att alla inte tänker/tycker/värderar som du?
Den här tråden verkar vara en tävling i vem som sympatiserar med flest hemskheter och vad som är värst..
One chapter a day
stepfucced Men vem farao är du att uttala dig vad som är mer hemskt än det andra Jag är i min fulla rätt att uttala mig i den frågan, frågan är snarare vilken rätt DU har att ifrån ta mig rätten att själv bedömma detta. Du som tydligen bara "rycker på axlarna" av det ovan, Fanns inte särskilt mycket att reagera över bara.. Slakt är grisigt, vad hade ni förväntat er? Att Cirkusar behandlar sina djur på ett vidrigt sätt är ingen nyhet, Tjurfäktningens vidrighet likaså? ska du då tala om för oss andra hur vi ska ranka olika hemskheter, och att vissa verkligen inte får tycka att djurplågeri/djurmord är värre än någon form av människotortyr etc? Har jag någonsin gett sken av att vilja göra detta? Tror jag inte. Ska det vara så jävla svårt att fatta att alla inte tänker/tycker/värderar som du? Right back atcha! Fan va det ska tävlas i hyckleri i denna tråd, tänk innan du skriver nästa gång.. Jag förstår somsagt inte vissas reaktioner, men jag har aldrig angripit er för dessa, det är ju snarare NI som angriper MIG för min reaktion än det omvända. Kom med något bättre eller lägg ner.
jag ber om ursäkt om jag var otydlig. jag tror säkert att dom argentinska bönderna bryr sig lika mycket om sin boskap som svenska bönder. men jag litar mer på det svenska systemet på att skötsel osv kontrolleras. men jag kan ju ha fel. hur som helst är det fortfarande dåligt att skeppa skiten över hela världen. tacka vet jag älgkött ^^
Rehab is for quiters.
men jag litar mer på det svenska systemet på att skötsel osv kontrolleras. men jag kan ju ha fel. Somsagt, den svenska köttindustrins propaganda har satt sina spår.. inte för inte dom satsar sådana belopp som dom gör. hur som helst är det fortfarande dåligt att skeppa skiten över hela världen. tacka vet jag älgkött ^^ Helt klart, men vad är värst, djurens lidande eller frakten? Den inhemska produktionen har ju också större miljöpåverkan då vi utfordrar och använder mer saker i själva produktionen än vad som behövs när djuren går fria.
fan vad folk ska "lita mer" på sverige. tror ni kossorna får bo på moln och leka runt o ha det trevligt eller? I slutändan blir de ändå mördade för att ni korkade, ignoranta människor tycker att det är gott att grilla. Sverige är inte bättre än något annat land men lev i er fantasivärld och tro det när ni äter köttbullar till middag så mår ni säkert bra. tror inte folket på medeltiden behandlade sina djur så jävla fint heller när dom schllllllllllllllllllllaaaaaakta dom! Åh, min favvofördom att möta! Kvinnorna blev ju inte så bra behandlade då heller. Jag menar, på stenåldern blev vi bankade i huvudet och dragna till en grotta av män för att de skulle knulla. Varför gör vi inte så fortfarande? Let's start! För jag menar - så gjorde vi då!!
Azziz, Varför är vi korkade och ignoranta för att vi äter kött? Du om någon ger intrycket av att vara korkat genom att skriva något sådant. Klart djuren blir mördade, Jag vill äta! Att jag kan göra detta är nog för att legitimera handlingen. Roligast dock är alla de exempel på när mark som används för djurhållning omvandlas till odlingsmark då det ger större inkomster, vilket otvivelaktigt leder till ökat lidande och försämrade livssituationer för djuren. Något man sällan hör från köttmotståndarna. Vilket för mig tillbaka till det jag skrev tidigare, vegetarianernas utopiska världsbild är inget annat än "den slutgiltiga lösningen" som i det närmaste innebär utrotning av många arter på jorden.
joda: för att det är sååå synd om katter, hundar osv som far illa men inte kor osv som ni gärna stoppar i er. Jag tycker att det är korkat att äta kött vad du än säger med dina s.k argument hjälper dock tyvärr inte. Och ja, ditt argument där var otroligt korkat, kanske därför ingen smart människa har svarat? Om det är så att bönderna skulle omvandla det till odlingsmark skulle han ju inte ha så många djur, eller hur? jag menar han hade väl gjort sig av med de han hade, flyttat dom till en mindre mark och inte avlat fler djur än som behövs. där har du ditt svar. jaha så djuren utrotas om vi slutar tortera dom? DET var nytt min vän.
Klart djuren blir mördade, Jag vill äta! Att jag kan göra detta är nog för att legitimera handlingen. Så om en kannibal vill äta legitimerar det mord på en människa också? Stoopid.
joda: må så vara att jag svalt svenska bönders propaganda med hull och hår, men vem är du, argentinska köttbönders svenska lobbyman? det verkar som att argentinska kossor har det perfekta livet + att det är bättre att skeppa över det än att äta närproducerat. låter inte som att jag är den enda som är lättlurad i det här fallet.
Rehab is for quiters.
clone: bra att du inser det (jag är inte sarkastisk här, många vägrar inse sånt) men du har helt rätt, man ska inte köpa kött från utlandet just för att man ska skeppa o hålla på och det går på miljön vilket direkt påverkar djuren.
joda: för att det är sååå synd om katter, hundar osv som far illa men inte kor osv som ni gärna stoppar i er. Uppenbarligen inte läst vad jag skrivit. Förvånar mig inte heller antar jag. Jag tycker att det är korkat att äta kött vad du än säger med dina s.k argument hjälper dock tyvärr inte. Ja, skitdumt att få i sig näringsämnen, rent ut sagt idiotiskt, vi borde sluta äta helt, det tycks ju vara nästa steg mot upplysning. Så om en kannibal vill äta legitimerar det mord på en människa också? Stoopid. Precis så, Lagar är ett rätt nytt påhitt. Finns djur som äter sina egna ungar, kannibalism är inte särskilt ovanligt i naturen i stort. Nu har vi ju dock lagar i det moderna samhälle vi lever i, men likväl är sannolikheten hög att kannibalism fortfarande existerar hos vissa folk som något högst naturligt. Men för att återgå till frågan, Ja. kannibalen kan utan tvekan legitimera sin handling. På samma sätt som jag legitimerar dödandet av djur för att jag ska äta, den enes död den andres bröd, naturens lag.Om det är så att bönderna skulle omvandla det till odlingsmark skulle han ju inte ha så många djur, Eller så flyttas djuren till sämre mark där de blir mer utsatta, som tex i argentina exemplet. Va väl typ 40000 djur som årligen dog pga detta. Way to go! Det går även mycket bra att tränga ihop många djur på liten plats, det är du väl medveten om? för 15 år sedan hade kossorna i princip hela pampas för sig själva. jaha så djuren utrotas om vi slutar tortera dom? DET var nytt min vän. Ja, alla kvarvarande djur slaktas, och det finns ingen större anledning att föda upp nya. Om nu kossan tex ska uteslutas ur kött och mejeriproduktionen, varför ska då människor investera miljontalskronor i att ha dessa djur om de inte får ut någon vinst? Låter inte så troligt.
må så vara att jag svalt svenska bönders propaganda med hull och hår, men vem är du, argentinska köttbönders svenska lobbyman? hehe.. om det vore såväl, närå som du kanske såg pekade jag på de problem som den argentiska köttindustrin går emot när marken används till annat och kossorna får flytta på sig. Jag tycker bara att det vore bra om kunskapen spreds så att folk slapp leva i illusionen om att ekologiskt alltid måste va så dyrt. Här finns trots allt alla möjligheter att köpa billigt ekologiskt högkvalitativt kött. det verkar som att argentinska kossor har det perfekta livet + att det är bättre att skeppa över det än att äta närproducerat. Allt beror på vad som väger tyngst, miljöpåverkan, djuretiska frågor eller kvalitativa/ekonomiska frågor.. Ur miljöperspektiv och även nationellt perspektiv är det korkat att köpa något från andra sidan jorden som finns på cykelavstånd från dig. Visst kan man somsagt köpa svenskt ekologiskt kött utan problem, men personligen för mig, om valet står mellan svenskt "vanligt" kött och argentinskt ekologiskt ja då väljer jag det ekologiska. Azziz man ska inte köpa kött från utlandet just för att man ska skeppa o hålla på och det går på miljön vilket direkt påverkar djuren. Vad påverkar djuren mest, att stå instängda hela sitt liv eller den miljöpåverkan som frakten av kött leder till? Den svenska köttproduktionen gör också av med mer energi per kilo kött och har större miljöpåverkan överlag, vilket även det spelar in.. Men helst hade jag köpt ekologiskt lokalproducerade råvaror till konkurrenskraftiga priser. låter inte som att jag är den enda som är lättlurad i det här fallet.
för det första så verkar du heeelt ha missat att man kan få näring på annat sätt än att äta djur. men det är inte ens lönt att diskutera såna här saker med en uppenbar anarkist. du tycker att allt är ok och att samhäller har gjort allt ont i världen. men varför går du inte ut o dödar en kossa själv då om det är så ok, var en man o gör det med dina egna händer. eller..ännu lättare, köp lite kattungar o stek till middag, varför gör du inte det? men ok om någon som står dig nära hade blivit mördad hade du tyckt att detta var helt ok om mördaren var kannibal och behövde äta? troligt. och djur dör inte ut bara för att vi människor inte behöver dom. de var här före oss trots allt.
inte läst något i tråden, men jag vill bara säga att det handlar bara om pengar. Det är inte "psychon" som gör sånt här, utan folk som är billiga, snåla, panka osv. Primitiva metoder är tusen mkt enklare än sprutor och civilserade metoder att avliva djuren på.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Snara F18 Läste att du säger att man inte ska bli förvånad för man hör om det hela tiden.
Och varför det skulle vara relevant nu?
jag kan visa dig filmer på människor som blir halshuggna och folk som sprängs i bitar, visst fan reagerar du då och vill göra nåt åt det även fast du hört talas om det innan!
Bara för du är vegetarian redan betyder inte att du är bättre än den människan som vill bli det!
http://kevinseymer.blogspot.com/ Politik och Musik is the Shit!
för det första så verkar du heeelt ha missat att man kan få näring på annat sätt än att äta djur. Inte alls, visste inte bara att det fanns korkade sätt tillgodose näringsbehovet. men det är inte ens lönt att diskutera såna här saker med en uppenbar anarkist. Haha, anarkist har jag nog aldrig blivit kallad. du tycker att allt är ok och att samhäller har gjort allt ont i världen. Utan individen kan inte kollektivet göra ont. Säger sig självt. Jag tycker inte heller allt är okej, men ser inga moraliska problem med att äta kött, kött är ett naturligt inslag i den mänskliga kosten och inget annat. Hade vi varit ämnade att vara herbivorer skulle vi också varit det.. Av nån anledning kan vi äta kött, så varför inte. men varför går du inte ut o dödar en kossa själv då om det är så ok Jag har varken tid lust kapital eller ork att föda upp egna kor, skönt att det finns andra som gör det åt mig. Kan inte heller döda någon annans ko av förklarliga skäl.. var en man o gör det med dina egna händer. eller..ännu lättare, köp lite kattungar o stek till middag, varför gör du inte det? Kattungar är dyrare än nötkött, jobbiga att flå, sen har dom inge kött på benen.. Utöver det kanske katt är gott, men ser ingen anledning att äta katt lika lite som ja äter gåslever.. Finns gott om kött redan att välja på som jag tror är godare, och framför allt billigare. Jag ser dock inget moraliskt dilemma med att äta katt, Men även där tryter orken och kapitalet. men ok om någon som står dig nära hade blivit mördad hade du tyckt att detta var helt ok om mördaren var kannibal och behövde äta? Jag sa att handlingen legitimerades för invididen, inte att andra behöver tycka det, klart jag blir lessen om nån äter upp min pappa. Klart älgmorsan blir ledsen när ja äter upp hennes kalv.. men thats life, tror inte vargen känner samhetskval, så varför ska jag? Får hoppas att Pappa undviker sydamerikas djungler för säkerhetsskull iaf.. och djur dör inte ut bara för att vi människor inte behöver dom. de var här före oss trots allt. Vilket totalt avsaknar betydelse, Finns inget behov av nötkreatur kommer inga heller att födas, då alla kvarvarande djur inom industrin kommer att slaktas för att säljas kommer därför populationen att förgås i stor utsträckning. Det handlar alltså inte om djurens presumptiva möjligheter att överleva utan mänsklig inblandning, då de frigående djuren redan visar oss det, utan om att djurindustrins slut även innebär att alla djur försvinner på ett eller annat sätt därför att de som har haft djuren tar bort dom. Djuren är i sig av naturen inte beroende av oss för sin överlevnad, men vi styr likväl över deras överlevnad och därmed kommer de att dö, då vi dödar men inte föder upp.
Bajsaren, tyckte det där svängdörrssystemet såg väldigt effektivt ut, ju snabbare desto bättre, mer bang for the buck tidmässigt.
Två saker: 1. Argentiskt kött är jävligt bra. 2. Sojaböneutvecklingen handlar om att skaffa fram djurfoder, inte människofoder.
Jag förstår inte varför det är en sån dålig sak att nötkreaturet utrotas (Indierna lär iofs. lacka). Det kan iofs. finnas andra användningsområden också, men varför är det en dålig sak egentligen? Kon idag finns ju bara för vår skull. Den lever ett ovärdigt liv och dör för att vi är hungriga. Då är det väl bättre att den inte finns alls. Det är som chiuauan, som inte kan para sig eller föda ungar naturligt. Den ska rent tekniskt inte finnas men gör det för att människor vill. Jag skulle inte gråta om den blev utrotad pga det anses inhumant att föda upp den.
Redline!
Fiser man mer eller midnre som vegetarian? Det är en seriös fråga.
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01 P20 : Det där var en intressant fråga :) Jag har haft perioder då jag inte ätit kött, fast mer av en slump än av val och jag kan säga att det är när jag går tillbaka till köttätandet som jag blir lite risig i kistan någon dag. Men det skulle ju kunna vara enbart jag som fungerar så, det vet jag inte.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
Man vill ju gärna som köttätare att vegetarianer ska få dras med nåt förjävligt åtminstone, så jag hoppas att för de flesta så är det en enorm gasutveckling sedan de gick över till the dark side d.v.s. blev vegetarianer.
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01: Jag skulle tro att det är samma lika. Jag fes en del i början pga alla bönor och alla andra typsika gas-skapande matvaror. Men man vänjer sig rätt fort och fiser normalt. Den viktiga frågan kanske istället är vems luktar värst?
Redline!
joda just my point..
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
joda : jag tror att du har ett allvarligt fel i ditt psyke. Och jag skojar inte och jag försöker inte disrespektera dig eller något. Jag tror bara på fullaste allvar att allt inte står rätt till hos dig så jag låter bli att skriva till dig mer. Ang vad veg får stå ut med så...inte mkt. Jag har aldrig mått bättre än när jag slutade med kött, både mitt samvete och min kropp. Har slutat äta godis då det också innehåller djur, hamburgare, kebab osv är borta och jag har gått ner i vikt (dock gått upp en del igen)Framför allt slipper jag äcklas av den mat jag stoppar i mig och det är bara positivt. Det enda negativa är att folk är så oförstående.
Är väl ingen som bryr sig om vegetarianer egentligen, de är ju bara litegrann som nykterister som dyker upp på en fest.
Intressepenisen hårdnar!