I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fyfan vad ledsen jag blir.

Övrigt - Blandat

2007-09-10 15:52
Krossad_anka

JO precis. jobbigt för familjen om en i familjen slutar käka kött .jag tror inte min familj vill blir veggisar bara för att jag vill det liksom.
Och jag har också hört att det ska vara dyrt att vara vegetarian.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-09-10 15:53
Krossad_anka

Dr.odtagon gav mig ett tips om att skaffa en kokbok med enbart veg-mat. vilket är bra. Så då ger jag tipset vidare^^

2007-09-10 15:53
Lacroix: Yes, och dte blir jobbigt att man ska behöva göra sin egen mat medan alla andra äter samma. Blir mkt att tänka på och jag orkar inte att ha en massa saker i huvudet...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-10 15:54
krossad_anka
Jag tycker preciiiiis som du. Skitjobbigt att laga vegetarisk mat! Jätte-o-jobbigt att ta nya poserbilder varje dag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-10 15:57
stepfucced: Ja, gud vad bra att du tycker lika som mig då.
Manager

2007-09-10 16:03
krossad_anka: Förr eller senare kommer du troligtis bli tvungen att laga din egen mat. Lika bra att du lär dig nu, så du kan det när du sen står där och ingen lagar åt dig.

Och det är alltid bättre att ta reda på fakta själv än att få det via vänner. Jag har märkt att väldigt många vegetarianer har noll koll på vad de bör äta och vad saker innehåller.
Redline!

2007-09-10 16:07
Dr.Octagon: Jag vet hur man lagar mat. Har tagit lärdom utav min mor osv.. Men vet inte hur man lågar någon vegitarisk rätt och jag vet inte om jag har tid och energi just nu att ta tag i att lära mig det just nu heller. Ska försöka ta tag i det såfort jag har mer tid. Men däremot tänkte jag börja äta den vegetariska maten i skolan.

2007-09-10 16:07
ahh, gud.. skulle det verkligen bli såhär?

2007-09-10 16:19
Palla dissa Krossad_Ankas posar-bilder. Vad ska man då göra ett creepy offer-altare åt.
Intressepenisen hårdnar!
Manager

2007-09-10 16:21
krossad_anka: Om du kan laga mat så är det inte alls svårt att lära sig att laga vegetariskt. Det är i princip samma grej i många av fallen, förutom att tillagningstid och värmen skiftar.
Redline!

2007-09-10 16:25
Dr.Octagon: Ok, tack. Ja, vi får se hur det blir. Ska i alla fall minska mitt köttätande och försöka lära mig vegetarika rätter under tiden :).

2007-09-10 16:31
Haha, att skylla på att det är jobbigt att vara veg för att resten av familjen inte är det är bara löjligt. Är man 18 så ska man orka laga mat till sig själv, varesig man är veg eller köttätare. Och som Dr.Octagon säger så är det bara de köttliknande vegalternativen som är dyra, och dom är sällan goda.

2007-09-10 16:38
Ja det var ju tragiskt..
Än mer tragiskt att folk helt plötsligt bestämmer sig att bli vegetarianer efter att ha sett ett litet klipp på internet, som om man inte visste detta innan..

Och nej nu sitter inte jag och ska vara som de andra vegetarianerna som hackade på  Lacroix  för att hon inte är "äkta"

Gör något vettigt åt saken så fortsätter jag äta kött tills ni kommer med lösningen på alla problem här i världen..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-09-10 16:38
emci_emm: ja det är ju vad du tycker... jag uppskattar när jag slipper laga maten själv och slipper lägga ut massa pengar på annat för att jag inte skulle kunna äta samma som familjen.

2007-09-10 16:44
krossad_anka
nu är jag medveten om att du inte har sagt något om djuren i denna tråd, men om du någonsin skulle få för dig att göra det, så kom på nåt bättre skäl att fortsätta äta kött.

2007-09-10 16:46
Jag ska sluta äta slaktat kött, från och med nu är det bara självdöda djur som gäller!
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2007-09-10 16:49
Hemsk video..
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.

2007-09-10 17:00
emci_emm: jag vet varför jag vill sluta. men att komma till verkstad är en helt annan femma och det hör bland annat till personliga själ som jag gärna vill undvika att dra upp i denna tråd.

2007-09-10 17:05
Asien/Mellanöstern såklart... blev fett lack när dom kastade in hunden i soppbilen.

2007-09-10 17:07
Dom som slängde hunden i sopbilen ska jag söka upp och tortera i flera timmar till döds.
Jaha ?

2007-09-10 17:10
stepfucced F20 JAg tror du missupfattade mig lite granna. Jag tycker som dig, att det inte finns någon anledning att inte både bry sig om djur och människor. Det var min poäng.

Jag äter kött för att det är rikt på protein, var veg i många år men jag behöver proteinet. Och lets face it, det blir mycket sojabönor för att komma upp i dom kvantiteter jag vill ha,.
Jag försöker att handla krav så mycket jag har råd. Men jag har inte dåligt samvete över att jag äter djur. Jag är köttätare, så är det bara.

2007-09-10 17:10
Apropå djurplågeri. En "lustig" kompis visade ett klipp på två idioter som eldade upp en katt som låt i en ltien, liten bur. Vidrigt. Lite berusad i kombination med att låtsas som att man är så hård att man inte bryr sig om nånting är inget att prova på, älskar man katter så är det dubbel själslig kollaps.

Just när ni inte trodde ni kunde må sämre. Sorry...
Intressepenisen hårdnar!

2007-09-10 17:11
Vilka jävla hycklare det finns... alla snackar om att avrättning ska ske humant och modernt, men vad FAN är detta?
Det är för fan mer skonsamt att skjuta djuren med hagelgevär!!!

Jag kommer inte bli vegerarian för den sakens skull, för jag älskar kött. Men det här är helt uppåt väggarna, det medger jag.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2007-09-10 17:17
Som sakt  Välkomen din en vanlig vardag som slaktare

2007-09-10 18:09
En slaktare manglar väl inte hundar i sopbilar heller...
Intressepenisen hårdnar!

2007-09-10 18:23
förortspiraten, du är ju en jävla hykklare!
tykker det är fel men ändå stödjer du skiten!
å sen att du har mage att kalla någon för hykklare, jävla lallare.
((MAAD))

2007-09-10 18:25
davve_d - Nej! Jag sa inget om att jag tycker det är fel med slakt. Jag sa att sättet dom gör det på är katastrof.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2007-09-10 20:06
Jävligt lustigt att några personer långt upp i tråden verkar behandla sin vegetarianism som nån sorts undergroundrappare från Kanada som man vill ha heelt för sig själv.. "Du är inte äkta nog ja har vart veg sen ja såg Babe o då var jag 11 år. buhu".

Vill hon bli vegeterian och säger hon att hon ska bli det så ska la du fan sitta i din stol och vara glad. Jag kommer äta kött då och då, även efter att ha sett den här videon. Jag kommer inte vara en kuk mot folk som väljer att inte äta kött och jag kommer inte dra upp kosherslakt när nån tuggar en hamburgare.

2007-09-10 20:46
Fyfan. Vidrigt.

2007-09-10 21:12
Verkligen fel sätt att behandla djuren på, men det är fortfarande kött och det är fortfarande gott.
We remember Køge Bugt!

2007-09-10 21:19
Haha älskar allas argument: "Guuuee va hemskt! Men ja, kött är gott.."

"Ja, det är hemskt att mörda människor. Men det är fortfarande roligt att köpa videos på det och titta på.." - För mig är det som att säga ungefär samma sak som ni som tycker det är hemskt, men stödjer industrin genom att äta det - för att det är GOTT.

2007-09-10 21:35
fyfan det där är ju riktigt sjukt, men jag slutar aldrig äta kött, aldrig, vad ska man äta annars, tomater, bönor och kosttillskott eller?
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2007-09-10 23:57
intressant tråd det här!

Tänk på hundarna i korea som blir wok också medans du ändå sitter och gråter
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-09-11 02:16
Såna här trådar är verkligen som en trasig skiva.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-09-11 02:34
Vad fan hände?

Jag har sett människor fått halsen avskuren, massgravar, självmord med hagelgevär etc. på internet.

Brukar inte bli vidare berörd.

Nu sitter jag här efter att ha legat och spytt på toaletten en kvart.

Tror att det är en till kvart på gång.
hej.

2007-09-11 02:40
Lacroix,
nu vill jag inte va sån men vafan

Ska tamme fan bli vegetarian.

Genom att bli vegetarian fråntar du djuren överhuvudtaget möjlighet att leva, ett slags indirekt mord av dessa djur innan dess födsel =)

Alltid lika intressant att slänga fram i vegan/vegetarian debatter, då dessa söta kossor, om alla blir veganer, i princip utrotas =)

(nu har vi ju mjölkproduktionen kvar så fine, men endå)

Ja tittar hlest inte på sånna där filmer..
jag stoppar huvet i sanden, äter kött för att jag ser det som naturligt, och sen är det inte mer med den saken :)
cry me a river!
--> thcrew

2007-09-11 02:42
frågar dig samma sak stepfucced,
är svaret att totalt avskaffa all djurhållning och därmed, i princip, utrota dessa djur?

Vettefan om det är en mer "human" lösning av det hela =)
Sen att köttindustrin är vidrig är en annan femma.
cry me a river!
--> thcrew

2007-09-11 02:44
joda:

Jag gillar också det där argumentet, men med den mängd lidande industriuppfödda djur får utstå idag är det ju en öppen fråga huruvida de tjänar något på att födas öht. Jag föredrar att bojkotta köttindustrin tills den humaniserats och köttet som produceras är framställt på ett rimligt sätt.

Att kött är "naturligt" är däremot ett struntargument, men det vet jag inte hur seriös du var med.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-09-11 02:51
Kollar på filmen nu

roligaste måste vara att hon reagerar över att en person daskar till ett lejon och en annan en tiger..

med dessa djurs lekar åtankar är detta mer likt kelande i jämförelse.
Dessa tekniker om jag inte missminner från min tid framför animalplanet är dessutom vetertagna som uppfostringsmetod från att djuren blir några månader gamla..

det är signalen och inte smärtan som ger den önskade effekten..
men klart, djurvännerna på animalplanet e väl säkert djurplågare också ;/
cry me a river!
--> thcrew

2007-09-11 02:58
heh.. elefanter är förövrigt inte att leka med, såg ett program (animal planet såklart) där en kille i indien fått en bete rakt genom magen =D

bra jävla tur hade han iaf..

Aja..
förstår iaf inte vad det är ni blir så jävla skakade av..
men jag e väl avtrubbad eller nått

visst kosherslakt är ingen vacker syn,
djurplågeri, precis som all form av tortyr, är äcklande
i övrigt var filmen snällare än jag hade väntat mig..

Jamenar, att tjurfäktning är en makaber form av underhållning/sport/whatever visste vi väl redan?

cry me a river!
--> thcrew

2007-09-11 03:00

joda, du är ju rätt bra dum?
"kossor skulle bli utdöda" ?!
alltså indien?!
djur skulle ju inte bara gå å självdöut från jorden bara för att vi inte föder dom för att sedan mörda dom?
kanske bondgrisen i sverige och så, men annars så har ju djuren funnits innan vi började ha dom som boskap...
om du är en sådan som stoppar huvudet i sanden så ska du ju inte ge dig in i samtal om ämnet?
sen att slå på lejonet när dom försöker mata det snällt sådär hårt kan väl inte vara snällt? varför inte låva den leva naturligt å jaga sitt egen mat istället för att bli matad i en bur? sukk.. .. .. .. .
((MAAD))

2007-09-11 03:08
Refused, vore väl vettigare att påverka köttindustrin och framförallt människornas medvetenhet så att köttindustrin tvingas påverkas..

Har svårt att se särskilt stora moraliska dilemman med argentinas i princip hundra procentigt ekologiska köttproduktion där djuren vandrar fritt på pampasslätterna.

Att diskutera slakten med någon form av humanistiskt perspektiv känns bara fånigt. En effektiv metod innebär en metod där djuret dör snabbt så att man kan slakta fler djur per tidsenhet. Därmed borde ju alla parter redan direkt eller indirekt sträva till att minska det enskilda djurets lidande i dödsögonblicket.

Att det sen kanske ser jävligt grisigt ut endå får man acceptera,
slakt är inte vackert hur man än vrider och vänder på det.

Jag föredrar att bojkotta köttindustrin tills den humaniserats och köttet som produceras är framställt på ett rimligt sätt.

Känns för mig vettigare att göra ett medvetet val och köpa tex ekologiska produkter etc, då jag tror detta har större effekt än en bojkott i sig.

Men nu finns ju fler anledningar än så att välja att inte äta kött.

Att kött är "naturligt" är däremot ett struntargument, men det vet jag inte hur seriös du var med.

Det var aldrig tänkt som ett argument, utan min syn på kött och min köttkonsumtion. Köttätande är för mig som individ naturligt, och har varit det under hela mitt liv. Något du knappast kan avfärda som strunt.

Huruvida vi som art är köttätare eller inte är en annan diskussion,
men utan tvekan är vi långt ifrån herbivorer. Längre än så vet jag inte om jag vill föra detta sidospår då det är lite väl OT.

cry me a river!
--> thcrew

2007-09-11 03:28
davve_d
joda, du är ju rätt bra dum?
Och du är uppenbarligen inte läskunnig, eller bara oförmögen att förstå.

Jag nämnde ju själv i samma inlägg att mjölkindustrin likväl innebär att vi har kvar dessa djur, även utanför indien..
Att du inte sen förstod att jag överdrev, och självklart inte menade varje sak ordagrant visar på att du totalt missade poängen.

djur skulle ju inte bara gå å självdöut från jorden bara för att vi inte föder dom för att sedan mörda dom?

kanske bondgrisen i sverige och så, men annars så har ju djuren funnits innan vi började ha dom som boskap...

Självklart har djuren en gång funnits i det vilda, det gjorde även hunden.. Men hur många hundar tror du överlever om vi slänger ut dom mitt ute i skogen. Vi har avlat och förädlat vissa av djurens egenskaper utan hänsyn till dess överlevnadskraft i det fria.. Djuren är långt ifrån lika lämpade att klara sig själva idag som för bara några hundra år sedan, dessa djur har förövrigt varit tamboskap sen gud vet när.

grisarna har nog förövrigt större möjlighet att överleva än kossorna skulle jag tro..

men men, poängen är ju dock att antalet djur skulle bli så pass begränsade då alla djur som idag finns inom djurindustrin skulle slaktas för att få ut dessa sista vinster.
Att därmed få till ett tillräckligt stort antal individer för att utgöra en population som kan säkra artens bestånd känns lite väl far-fetched.

sen att slå på lejonet när dom försöker mata det snällt sådär hårt kan väl inte vara snällt?

Det är en tiger. Hade du sett ett och annat djurprogram hade du sett mammor, och för den delen pappor bland de stora kattdjuren som drämmer till sina ungar 10-20ggr hårdare än så.

Vi pratar om en katt på 300kg, inte en liten kattunge.
Som jag skrev tidigare, slaget orsakar mer obehag än smärta, och är en välanvänd och vedertagen teknik hos de djurvänner som av olika anledningar uppfostrar lejon och tigerungar tex, en teknik som somsagt är lindrig jämfört med vad deras föräldrar hade gjort i det vilda.

Som jag skrev handlar det inte om smärtan utan den tydliga signal handlingen skickar då den används för att tillrättavisa, precis som föräldrarna gjort i naturen. Klart han måste reagera när tigern riskerar att bita honom, precis som man måste stävja djuren när dom börjar bli för våldsamma i sin lek.

Arbetar man med djur som tigrar har man inte så mycket val,
En tiger kan i en lek slå ihjäl dig utan större problem, helt utan avsikt.. Att man då använder sig av uppfostringstekniker och liknande är knappast märkligt.

varför inte låva den leva naturligt å jaga sitt egen mat istället för att bli matad i en bur? sukk.. .. .. .. .

Jadu, den kanske är född i fångenskap?
Den kanske togs om hand om av djurvänner då föräldrarna skjöts av tjuvskyttar, finns bra många orsaker till att djur tas om hand om.

När det gäller stora kattdjur, särskilt i ett västerländskt land, som de tycks utspelas i, kan inte vem som helst köpa en tiger.. Värt att notera är ju att i fallet med lejonet säger han nej nej nej nej nej, och man ser tydligt att lejonet inser att den gjort fel, dvs att uppfostran lyckats.

larvigt att kalla uppfostran djurplågeri, men klart det är väl bättre att låta dessa djur dö istället..

Utsättning av djur uppväxta i fångenskap är varje skötares högsta dröm, men sällan genomförbart.. Tyvärr leder de flesta utsättningsförsök till misslyckanden då individerna inte klarar sig själva i naturen längre..

cry me a river!
--> thcrew

2007-09-11 05:18

Lacroix:

Så du tänker acceptera att hönor tvingas ihop i burar för att människan vill ha deras ägg, samma sak med mjölkprodukter?

Vegetarianer är den värsta sortens hycklare.

Och alla ni som tycker synd om byrackan som slängs in i sopbilen, hade ni känt samma sak om det var en råtta?

Inte det nej. På vilket sätt är en gatuhund mer värd än en råtta? Smutsiga sjukdomsspridare båda två.

Köp svenskt, bättre på alla sätt förutom för ekonomin. Men skillnaden är ändå ganska liten.

Rehab is for quiters.

2007-09-11 05:28
clone,
varför köpa svenskt kött när det argentiska är billigare och i högre utsträckning är ekologiskt?

Om vi bortser från den uppenbara miljöpåverkan det innebär att skeppa mat tvärs över jordklotet i onödan..
cry me a river!
--> thcrew

2007-09-11 05:31
håller förövrigt med dig om att hycklandet är pinsamt..
visst, jag hycklar själv och stoppar huvudet i sanden i min köttkonsumtion då jag medvetet väljer att ignorera de brister jag själv kritiserar hos köttindustrin..

men jag står iaf för mitt hycklande, mina skygglappar och mitt oetiska leverne!
cry me a river!
--> thcrew

2007-09-11 06:02
joda, läser du själv vad du skriver?
"uppfostra en tiger" !?!? ?! ?! ?! ?! TÄNK MANNEN!
klart som fan man kan uppfostra en tiger genom att piska och slå,
och ja, dom får ont.. dom kuvar ju tigrarna för att sedan kunna ha kontroll på den, dom är tigrar! inga vi ska kela med,
sådär vi gjorde för att få vargar till  hundar, smart drag va?
varför köpa kött öht när det är kasst för miljön oavset?
och vad har mjölkindustrin att göra med slakten?
men nu när du tar upp det så kan du ju förklara för mig hur du tykker det är bra att äta babyföda, sånt man ska äta tills man kan börja äta fast föda? fast du avslutar ju hela ditt belägg och sånt med

"jag hycklar själv och stoppar huvudet i sanden i min köttkonsumtion då jag medvetet väljer att ignorera de brister jag själv kritiserar hos köttindustrin..

men jag står iaf för mitt hycklande, mina skygglappar och mitt oetiska leverne!" som får det hela kännas som att man pratar med en pappersmugg...
((MAAD))

2007-09-11 07:47
aahh, shit alltså. jag fattar inte varför det är köttätarna som blir så jävlarns upprörda så fort nån ska över till andra sidan. ved spelar det er för roll? välkommen till klubben då alla som blev påverkade av filmen
http://www.kommandot.se/wp/
Manager

2007-09-11 08:40

Så du tänker acceptera att hönor tvingas ihop i burar för att människan vill ha deras ägg, samma sak med mjölkprodukter?

Vegetarianer är den värsta sortens hycklare.

Det är väl fortfarande bättre om man gör något än ingenting alls. OCh de flesta vegetarianer som blivit det för djurens skull äter med största sannolikhet ägg från frigående höns och dricker ekologisk mjölk.

Redline!

2007-09-11 09:13
Clone,

varför hoppar du på mig om ägg? Jag har inte ens snackat om ägg, jag äter inte ägg.?:S