I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

200 dagar kvar till förlossning

Övrigt - Blandat

2008-04-12 15:28

ja precis, man gör ju d för att dela erfarenheter o prata etc etc.
men uppenbarligen e d omöjligt att ha god erfarenhet av att ha just sitt barn under 1 år framåtvänt. utan nu har jag ärrat mina barn 4 life o skadat deras nervbanor i hjärnan.
konstigt att min fyra åring kan skriva hela alfabetet o lärt sig d på egen hand o min 5 åring talar perfekt flytande spanska o svenska.

och jag tycker det är synd att du inte kan föra en diskussion om saken utan att raljera och komma med en massa nonsensinlägg som bara är till för att förlöljliga debatten.

Så. Nu är jag klar ja.

2008-04-12 15:31
jag livnär mig inte på att hacka andra människor :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-12 15:40
hehehe begränsad - många drar den parallellen o kritiserar renrasaveln som en rasistisk sak, men rent konkret handlar de (iaf från min sida) om hälsa och vad man får för pengarna. Det har inget med rasism som i människorasism att göra.

Blandrasavel har inga krav på hälsotester av hundarna och de är svårt att avgöra mentalitet, dessutom är många (långt ifrån alla) väldigt pengagiriga- betalar ingen skatt- tar överpriser- och har inte gått ngn som helst avelsutbildning. om man kör renrasigt via skk finns de massa regler att följa och man skickar kennelkonsulenter ut om man tror ngt är fel osv, de går inte me blandraser. bara för de är ju inte alla renrasavlare lbra, och vissa raser är ju helt sjuka, men bara så du har ngn slags bakgrund. Jag skulle lätt köpa blandras om jag inte var intresserad alls av att tävla och det fanns hälsotester o stamtavla på båda föräldrar och raserna i hunden var av liknanade mentalitet.

----------------------off topic------------------------
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-12 15:50
som sagt. hehe de e sådant som bland annat blir hetskt i hundvärlden. pointerar åter igen att en renrasavlrare på hund inte per automatik på ngt sätt är bättre än en blandrasavlare- finns bara ett sämre regelverk och tillgång till kunskap som tex avelsutbildning o stöd av en rasklubb me samma intressen....

droppa exempel på vad de fightas om inom föräldraforumen?
och vilket forum som är typ värst?

men jag är mest nyfiken på en grej om vi återgår till trådens syfte- ni unga mammor (hehe allt är ungt under 35 för mig;-)) har ni någon "mentor" under er graviditet förutom typ mödravården? kan ni ställa alla frågor till eran egna mamma , har ni ngn annan ni tar råd av etc?

2008-04-12 16:47
peppis

Värst är familjeliv heheh... Det tjafsas om det mesta. Vem som är den bästa mamman osv... när man kan lämna bort sitt barn för första gången med barnvakt osv osv.

Jag har pratat mycket med min mamma under min graviditet. Sen har jag rätt många polare med barn. Det är bra för dom kan man alltid ringa :)

2008-04-12 19:35
peppis
jag hade o har än idag en sån underbar bvc sköterska.
som även min mamma gick till från d jag va spädbarn till 6år.
hon har gett mig så goda råd o verkligen kämpat me mig, speciellt när mina barn varit sjuka och vi har behövt bli tagna på allvar av läkare osv.
hon visar sån enorm kärlek för mina gossar o jag ser henne som en fantastisk förebild inom barn världen.

annars har man i princip gått sin egna lilla väg när d gäller barn uppfostran o föräldraskap.
brukar prata mkt me min mamma o övrigt folk om mina barn, men aldrig i rådsyftan osv.
:)

o här har man hittat ngt smaskigt som hastigast.

http://www.familjeliv.se/Forum-3-25/m31477245.html

"varför skaffar vissa barn"

abort trådarna brukar annars ofta vara hetsiga, men d e ju förståeligt.

2008-04-12 19:45
Men shit, är det verkligen nödvändigt med alla dessa familje/barn-sidor?
Tillbringa mer tid med ungen än internet!

2008-04-12 20:18
begränsad- ärs thats nooothing... (alltså tråden) måste låta dig få se den tården jag försökte skicka innan på ngt sätt.

skönt att de finns vettiga vid mödravården, och vettiga mammor
jag är sån som inte litar på ngn annan än mig själv mer eller mindre, tror jag skulle ha svårt o skaffa barn om inte flera av mina vänner skaffat innan eller farsans förlädrar var någorlunda vettiga att fråga allt. har ingen egen mamma att fråga om sånt här (då jag tycker hon helt misslyckats själv mer eller mindre och eeenbart skulle döma mig för alla tankar och frågor jag hade) så det var därför jag var nyfiken på hur ni går tillväga med mentorer.

2008-04-14 14:57
Jag vet ungar runt 8 mån som HÄNGT över barnvagnskanten för att få se ut så man får väl slå slag i saken att alla ungar är olika. Bara för att förlänga denna tradiga diskussion ytterligare :P
Liqorice = Lakris minus u & t

2008-04-14 16:08
nu ska jag på föräldrautbildning 3 av 4. hoppas att det är lite mer givande än de två föregående som enligt mig inte gett ett skit... va tyckte ni/ tycker ni om era?
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2008-04-14 16:46
fimp:

ja jag va ju ba 16 när jag gick på min utbildning,
o alla andra var 30+. utstött som fan, ingen pratade elr hälsa på mig.
o sen när d var återträff med bebisarna så bytte alla nr med varandra, o ingen ville byta me mig. man förstår åldersskillnaden men varför så äckligt beteende?

första gången jag utsattes för mobbing, men men.
och ang d som sas på utbildningen, ja d mesta visste man ju redan :)
Poet

2008-04-14 16:48

Inte gått på någon än :P
What I said, yo!
Poet

2008-04-14 16:49
Begränsad
Awwww dumma dom, du har aldrig berättat om det haha.
Sjukt beteende faktiskt. Men det var mer fördomsfullt back then.
Sen hade vi några fittor som bröt upp kontakten pga du skulle
få unge. Geez...
What I said, yo!

2008-04-14 19:51
Shit, varför måste allt va en sån jäkla skuldtripp med föräldraskap? "Gör si och gör inte så för annars kommer ditt barn bli yxmördare!"
Jag är i alla fall säker på att det är skadligt för barn att ha en mamma som känner sig otillräcklig och dålig hela tiden också.. Inte konstigt att folk blir deprimerade när dom får barn, så mycket olika värderingar som alla bara öser över varandra.

Idag gråter en mamma för att dom hittade hennes barn nergrävt i skogen. Kan ni inte bara förena er i er kärlek till era barn och se att oavsett vilka teorier ni tror på så har ni gemensamt att ni önskar era barn allt gott i världen..
Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>

2008-04-14 20:39
Åhh grattis på er alla vackra mammor och blivande mammor!!

Jag vill också =/ Men inte nu, om några år typ.. Men jag längtar tills jag också får ha en fet mage! Underbart! Så vackert!

2008-04-14 23:21
ska man få barn och gör en tråd för att få uppmärksamhet så har man fan inget liv.. damn .. fyfan va irriterad jag blir det här tar fan priset..
Vila I Frid Tony Snow

2008-04-14 23:30
BTW jag trodde det här var en hiphop sida!.. jag vill se svarta tjejer med big bootys inga gravida magar det gör mig AVTÄND... *arg pimp*
Vila I Frid Tony Snow

2008-04-14 23:33
Hahaha
^ Smart sagt.
Poet

2008-04-14 23:55
ter-g2

du är inte allvarlig va?
What I said, yo!

2008-04-15 09:47
Det får man ju verkligen hoppas att han inte är..

2008-04-15 17:37

idag fick jag min min bebis tröja.
självklart hade man den på sig resterande delen av dagen.
gissa va kul d va o gå hämta barnen :D
alla föräldrar (som då inte redan vet att jag ska ha en till bebi)
bara tittade förundrat på min mage o den vita texten.
haha, vem kan klandra dom? när jag i princip gömt mig bakom tjock tröjor o helt plötsligt dyker upp i en tight tröja me en rejält putande mage :D

så nu bakar vi kanelbullar för emilio fyller 6 imorgon!
han ska få en sparkcykel av oss :) hihi.

Poet

2008-04-21 02:54
imorgon är det ultraljud.
kommer in hit sen med bild :)
*nervös*
What I said, yo!
Poet

2008-04-21 02:54
nej förlåt, idag skall det stå. idag klockan 17.00.
What I said, yo!

2008-04-21 12:04
phil lycka till!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
Poet

2008-04-21 12:10

tack :)
What I said, yo!
Poet

2008-04-21 18:48
http://froekenfifi.files.wordpress.com/2008/04/mitten.jpg

sådärja. förväntas få en pojke den 14 september. är sjukt glaaaaaaad!
What I said, yo!

2008-04-22 11:13
phil

Guuu va kul, Grattis! =) lääängtar till ultraljudet så mycke!
Poet

2008-04-22 12:14

tack! när ska du på ul?
What I said, yo!

2008-04-22 16:44
nu har jag 38 dagar kvar till BF. hon hickar mest hela tiden och själv är jag sjuk. tur att man fått låna ett 8-bitars :D

2008-04-22 18:23

vecka 34+0

2008-04-22 18:35
phil

är bara i v.8 än =)
Poet

2008-04-22 21:07
fimp
hehe din börjar synas mer nu iaf.

triple5soul
haha ok då är det rätt långt kvar :D
What I said, yo!

2008-04-25 14:28
vagnen färdigbäddad :) hämtade vagnen idag o passade på o bädda den. så söt!

2008-04-27 21:27
Titta vad fint det blev! Jag tror jag måste göra ett nytt barn faktiskt..
Poet

2008-04-28 00:34

Uuuugh.. gått omkring och inte kunnat sova, så säger dom att det
är helt okej att käka propavan under graviditet. FAN! Kunde dom
inte sagt det tidigare?

What I said, yo!

2008-04-30 22:52

Oh våran lilla Vanessa har fått början på en tand =) Sticker upp nån millimeter ur tandköttet. Ska köpa Bamse tandkräm och borste nån dag =) sweet =)

2008-05-06 20:06
Min Semesterester har åtta tänder :) Hon är 9 månader! Snacka om att man blir helt konstig som mámma när man blir stolt över såna grejer. Det är ju liksom ingen bedrift att ens barns tänder kommer tidigt, ändå är jag helt stolt..

2008-05-07 08:38
vad roligt!!!! grattis fimp . Själv blir ens lilla tjej en månad på torsdag. hon är absolut mitt lilla mirakel o ja kan lova att du inte för en sekund någonsin kommer ånga ditt val som du gjort här i livet genom att skaffa barn.

Felice Maria Lovisa som igentligen skulle varit en Devin Harley K
I got it from my mama .
moncans.blogg.se
Poet

2008-05-07 09:02

18 veckor kvar!
Härlig tid i graviditeten jag befinner mig i.
What I said, yo!

2008-05-07 11:40
Kul med alla som är såå nära nu =) lääängtar!

Tänkte bara kolla, med träning och sånt, ni som har och ska få barn.
Ni som tränat nåt speciellt eller varit väldigt noga med er träning. Hur gjorde ni i början av graviditeten? Hur la ni om motionen under tiden liksom.

Själv tränar jag ( =)..ett tag sen nu..)
boxning 2 dagar i veckan, och det var helt ok enligt barnmorskan. Ska ju inte direkt stå i ringen =) utan mer vara m på uppvärmning och slå lite säck. Men jag är ändå lite nojjig, vet inte varför. Måste komma igång nu känner ja!

Tack å bock =))

2008-05-07 13:12
skadeglad vad fin hon var, var inne o kollade på din blogg också.

triple5soul jag fortsatte cykla till och från skolan ( 1 mil enkelväg) fram till slutet av åttonde månaden. simmade i början men det rann ur sanden. Nu är jag glad om jag kommer utanför dörren 1 gång om dagen...

20 dagar kvar för fimp och lillfimpa nu!

2008-05-07 13:34
fimp F24

aiit, sweet! =) då ska de minsann tränas boxning igen, rocky style!
Lycka till!!

2008-05-07 14:08
fimp:
 gaaaaaaaah d e ingenting ju :D hoppas du slipper massa övertid bara, jag lovar sånt kan få vikken gravid kvinna som helst att tappa fotfästet totalt!

triple5soul: själv så latar jag mig bara, orkar inte träna i mitt gravida tillstånd :D
men jag har bekanta som tränat lite lättare träning på gym framtills dom va i 7:e månaden.
:D hysteriskt

2008-05-07 14:12
Haha, vilken mamma och bejbitråd det här är.. :P

2008-05-07 16:30
GAIA P26

Fo sho´, this is the shiet =))
Graffare

2008-05-07 18:38
Shit Fimp, det känns som om du varit gravid i flera år :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Poet

2008-05-08 08:11

jag har tränat yoga men inte så ofta, det har inte hjälpt min ischias så mycket.
men men...
What I said, yo!

2008-05-08 09:48
Nattugglan jag kan inte annat än att hålla med! vill att hon ska komma ut nu!

2008-05-09 08:04
jag hade helt glömt bort den här tråden, men för er som vill kolla in världens grymmaste Sune, så kan ni kolla bilder på min blogg:
http://marysoul.blogg.se
www.marysoul.com

2008-05-09 08:48
_Berger_

haha fan vad go o söt han va!!
får mig att ba längta efter min knod ännu mer!