första lutraljudet idag, allt var som det skulle :D
SMÅLAND!
GRATTIS LATHIUM. muahaha.. snart e man i v.12 då! jag dör, den här graviditeten har jag i princip bott i toan på. ut me bullen NU! -peta-
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
herr_berg åhh vilken söt näsa!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hehe, jag vet :)
SMÅLAND!
usch... idag kräktes jag för första gången... i 33:e veckan. trodde jag skulle slippa det.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
fimp moahahahha ingen kommer undan!!!...sorry, jag fick lite skadeglädje där, men vet hur det känns! mina illamåenden är värst, jag känner dom hela tiden men jag spyr inte ofta, det bara SPLÖÖÖÖRGH då och då... men annars står jag med handen framför munnen och bara "NEJ NEJ NEJ"... det hjälper :D
What I said, yo!
philly Jag kom undan spyorna =P moahaha, lite skadeglädje där med.. haha.. Shit, min lilla baby har blivit stor känns det som, hon har börjat med smakisar, sätter sig upp, vänder sig, jollrar en massa, börjat fa tänder, det var inte ens länge sen jag var gravid.. men det är roligare nu, när hon är med pa ett helt annat sätt än innan. Jag var helt säker pa att jag var gravid igen för nagra dagar sen haha, sa jag tog ett g-test som visade negativt, som tur var.. haha jävla kaniner.. sa nu ska jag raka vägen till barnmorskan och sätta in spiral =D
åh barn tätt på varann vore något, men jag måste klara denna graviditet först. lord have mercy, jag har förbannat ont foglossning eller ischias eller kanske både och... samt ingen aptit.. allt smakar bläärgf... rutin-ul om 3 veckor dock ^^ då får vi se kön + vilken vecka jag är i... om jag inte är i v 17 :/
What I said, yo!
oh vad kul, jag blev flyttad bakat nästan 4 veckor pa rutin-UL, det var rätt segt.. tror det finns na bälte du kan fa lana hos barnmorskan som hjälper mot foglossningar, om jag inte är helt ute och cyklar.
Äntligen!! =D Så jävla gla!
Du har gått
35 fulla dagar av
280 (13%).
Du är i vecka
6 .
Du har gått
5 fulla veckor och
0 fulla dagar(v5+0).
Du är i
1:a kalendermånaden.
Du är i
2:a graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester
ett .
Beräknat förlossningsdatum
Ons 3 dec 2008 Du har
245 dagar kvar till förlossning.
Du har 21023812 sekunder kvar till förlossning.
GRATTIS TRIPLE5SOUL! welcome to motherhood @ whoa! idag har jag 200 dagar kvar till förlossning :D apropå härliga spyor. igår spydde jag 5 ggr, idag 1 gång (hittills). jag säger såhär: mozarella ost e så förbaskat äckligt att spy upp!!
begränsad ät inte mozzarella! opastöriserad ost som kan ge barnet listeria
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
triple5soul grattis!
Fimp Fast det stämmer inte.
Från slv:
Vid tillverkningen av Mozarella och Ricottaost upphettas mjölken normalt tillräckligt mycket för att eventuell listeria ska avdödas. Halloumi är en annan ost gjord på får- eller getmjölk och som även den tillverkas med tillräcklig upphettning för att eventuell listeria avdödas. Om ostarna därefter hanteras hygieniskt och förvaras kallt bör risken vara liten ur listeriasynpunkt. Då viss risk för återsmittning av osten vid anläggningen dock inte kan uteslutas kan den som vill vara extra försiktig begränsa sin användning av dessa (och andra "osäkra") ostar till matlagning med upphettning till bubblande hett.
Dessutom får du äta ALL ost så länge den är upphettad och bubblar. (minns ej exakt gradantal)
triple5soul haha du också? herregud, snart tar vi över whoa! grattis.
What I said, yo!
Grattis!
Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>
kristella_ åh, tack för tipset.. ska kolla in det. är det som någon slags midjeväsk-liknande grej som kan hållas varm också?
What I said, yo!
babyphat slv? livsmedelsverket?
Fimp ja livsmedelsverket är slv ja. Du behöver inte äta mozzarella under din graviditet, men det är väl himla onödigt att påstå att det vore skadligt när inte ens livsmedelsverket går ut med den informationen? Fast du kanske vet nåt mer än dom? ;) Dessutom står det INGET om mozzarella eller fetaost i din länk.
För övrigt kan du trycka i dig vilken ost du vill så länge den är upphettad! Så alla gravidos, gör varma mackor med mycket feta och mozarella på. Jag käkade varma mackor med chevré och honung på som gravid, hade dille på det.
åååh macka med feta....dumma babyphat!!!!!!
What I said, yo!
i princip alla som jobbat med mat (restaurang o dyl) vet att mozarella e HELT OKEJ att äta under graviditeten! men jag komr nog inte röra en bit mozarella framöver ändå, iaf fram tills mina dagar som kräkerska e över. dessutom vägde man sig häromdan, nu har man gått ner d man gick upp, alltså 5 kg. tur att man ska träffa doktor på måndag.
Tackar tackar!! =) Japp nu tar vi över ;D! Känns sjuukt overkligt än. Men när magen börjar titta fram så blir d andra bullar =) Någon som nåt extra ordinärt begär i matväg? Alltid lika kul å veta..
Haha, jag är rätt inne på räksallad, räkmacka, sallad med räkor i... allt med räkor i helt enkelt, åh... förrut var det mer typ rödlök och sådant konstigt. Har du börjat känna igen någon konstig cravings ännu?
What I said, yo!
Yapps, bakad potatis m kycklingröra =D blir sugen på de från d ja vaknar till d är dags =) när jag jobbade förra veckan åt jag de 4 dagar i rad, haha
jaja ni gör som ni vill med ostarna. själv tar jag det säkra före det osäkra. Nu ska jag äta kladdkaka!
Man blir ju nästan sugen på att vilja ha sig en liten ungjävel när man läser alla glada (mer eller mindre) nyblivna farsors inlägg. :)
triple5soul. GUD va gott d där lät! har kommit på att champinjoner insmorda i smör me tonvis av vitlökssalt i ugn på hög värme. fy sjutton! ätit både igår kväll o idag. blir säkert sånt imorgon med :D
jaja ni gör som ni vill med ostarna. själv tar jag det säkra före det osäkra. Men snälla rara människa, det finns INGET osäkert med att äta ostar som är upphettade till bubbelnivå. Det är som att påstå att bebisen kan dö om du dricker läsk, det ligger ingen logik eller sanning i det. Jag tycker att det är intressant att du vägrar inse att inte ens livsmedelsverket går ut med vad du tycker, så jag undrar vart du får din info ifrån?
Begränsad jag hälsar på dig imorgon, då ska du ha dom å bjuda på annars fan!
What I said, yo!
hahahaha. undrar om d sku va en hit att öppna en restaurang för gravida kvinnor o ha på menyerna mat som endast skulle tilltala dom? typ bostongurka doppat i jordnötssmör elr ngt annat sånt där extremt :D och typ chokladtårts bitar stora som ett hus :D haha, fy va flamsig jag e nu
_babyphat upphettade ostar har jag inte pratat om, det kan man äta. 66 grader tror jag det är. jag pratar om oupphettad opastöriserade ostar.
Fimp Enligt livsmdelsverket Vid tillverkningen av Mozarella och Ricottaost upphettas mjölken normalt tillräckligt mycket för att eventuell listeria ska avdödas. Om osten därefter hanteras hygieniskt och förvaras kallt bör risken vara liten ur listeriasynpunkt. Då viss risk för återsmittning av osten vid anläggningen dock inte kan uteslutas kan den som vill vara extra försiktig begränsa sin användning av dessa (och andra osäkra) ostar till matlagning med upphettning till bubblande hett. Men visst, vill du vara på den säkra sidan tycker jag inte du ska gå ut över huvudtaget. Det kanske trillar ner ett piano i huvudet på dig.
Begränsad Då kan lika gärna flummare komma och besöka stället också, haha.
What I said, yo!
babyphat vad otrevlig du är :S
När jag var gravid i somras åt jag ca 2 liter jordgubbar om dagen. Sen gick livsmedelsverket ut med en varning om att gravida inte skulle äta så mycket jordgubbar för det var något farligt bekämpningsmedel eller nåt, men det var ju liksom lite försent då jag redan hade ätit jordgubbar varje dag i en månad.. Jag kanske är oansvarig, men ärligt så blev jag inte särskilt orolig, man bör nog ta allt det där med en nypa salt. Tänk på alla stackars barn i Frankrike med mammor som ätit en hel rundel med brieost om dagen typ :) Ester verkar ju bli ganska normal ändå, hon krälar mest omkring och säger mamamamapapapapa just nu, men det är normalt beteende för en åttamånaders och ingen hjärnskada..
Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>
ååhhh, jag längtar till sommaren! frossa i massa vattenmelon, plus vi ska till skara sommarland :D yey!
idag har jag köpt barnvagn + skötbord + spjälsäng, eller ja.. beställt dom snarare, men kommer nog hämta upp dom rätt snart. rätt billigt paketpris på 5200... =)
What I said, yo!
phil oj det va billigt! va köpte du?
du menar som i vad dom heter? hm det är ett polskt märke som heter Tako. inte direkt überkänt va men jag har själv vart och kollat på dom och dom är stabila liksom, fina som fan också... kan inte länka bild just nu, vet inte varför men dom finns i min blogg.
What I said, yo!
phil okej ska kolla in din blog!
phil barnvagnen var ascool! gillade spjälisen också, men inte skötbordet . men det var absolut ett bra pris!
mja är inte galen i skötbordet heller men med lite lådor och sådär så blir det nog rätt fint. skulle egentligen köpa en med en liten balja precis under skötbädden som man kan dra ut vatten med en slang men ja, bra pris som sagt :P
What I said, yo!
En bra grej att kolla med vagnen är ju att den går att ha vänd mot dig även som sittvagn. Små barn ska helst inte sitta framåtvända.
men det är den också :) det var det jag tyckte var rätt nice.
What I said, yo!
varför ska dom helst inte sitta framåtvända? aldrig hört talats om, bara hört att d e positivt att vara framåtvändt.
begränsad f22
Dom ska helst sitta vända mot sina föräldrar därför att det annars lätt blir för mycket intryck för dom små liven. Men som med allt annaat får man väl känna av sitt barn och hålla koll på vad som känns bäst för denna.
Här är en länk om det iallafall
Jag kan förstå din punkt babyphat men sen är ju barn rätt ivriga, när åldern stiger, då vill dom kolla runt en massa, vrider och vänder sig i vagnen och vill kolla fram... så kanske med åldern? När dom blir äldre är väl en sittvagn vänd framåt det ultimata.
What I said, yo!