I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

200 dagar kvar till förlossning

Övrigt - Blandat

2008-02-23 14:07
Samy05

ja det där låter ju bra, hoppas det funkar lika bra också.haha

Shit Happens!

2008-02-23 14:49
igår var vi och la handpenning på vagn. emmaljunga smart duo combi i färgen elk blev det. vad har ni andra för vagn/funderingar på vagn?
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2008-02-23 15:06
Vi har en sån här, fast svart. Inköpt på babyproffsen.

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_24/18620000-18629999/120x120/18622750.jpg
Shit Happens!

2008-02-23 15:07
fuck vad jag är dålig på att länka.sorry

Shit Happens!

2008-02-23 15:08
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_24/18620000-18629999/120x120/18622750.jpg

funkar det inte nu skiter jag i det. Det är en svart grizzly vagn iaf  :D
Shit Happens!
Poet

2008-02-23 17:16

Jag har ännu inte hittat en barnvagn som skriker TA MIG, DIN BEBBE SKA LIGGA I MIG!
Men har typ 6 månader på mig, men känns redan som jag sett alla :(
What I said, yo!

2008-02-23 21:25
nästan fem veckor kvar tills jag ska föda. Och jag har brisstningar på rumpan !
I got it from my mama .
moncans.blogg.se

2008-02-23 21:28
I got it from my mama .
moncans.blogg.se

2008-02-23 21:34
Alltså vad hittar ni på när ni är gravida? enda vi gör är att kolla på teve och jag hatar det :(
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2008-02-23 21:40
Det blir inte så mycket roligare tyvär. Jag kan då inte röra mig s mycket eftersom att jag drabbats av hellvetes fog lossning , men jag brukar vara hemma hos vänner och bara va o dricka the typ. Bada gör jag även en hel del.... promenera e sådär kul lixom . vädret är juh dåligt .
Men altså det är framför tvn som vi gravida ska vara helt enkelt.  Om man inte är en sådär super mom så går långa power walks , går på gravid joga och går på mamma simm . Inget för mig iaf .
I got it from my mama .
moncans.blogg.se

2008-02-23 21:41
skadeglad mina vänner är ute o super på helgerna, så det är nog inget alternativ.

men vad ska man göra, liseberg är ju stängt, ut o äta har vi inte riktigt råd med varje helg osv...
Poet

2008-02-23 23:04

Ja, det är astrååååååkigt. Vågar knappt dricka kaffe, vissa säger att det är okej
vissa säger att det är farligt. Kollar på tv, sover, har svullen mage, dricker en massa,
sitter framför datorn och försöker träffa folk.. men man kan inte göra ett piss för
jag har svullna ben och orkar typ inte gå, blahaa
What I said, yo!

2008-02-24 11:48
=)

Kul å läsa att jag och min flickvän inte är ensamma om att bara ligga framför TV:n och klaga på att de inte finns nåt å göra, haha!

Dock kan man ut å äta men dyrt, de enda e väl lite mys framför tvn som sagt me lite god mat å sånt, hyra en film, går ju dock också gå på bio!

Men jadu, =)
www.samyprod.com

2008-02-24 20:27
Alltså jag kan ju trösta er med att det är mest jobbigt i början och på slutet. Mellan vecka 20-30 ungefär är det lovely att vara gravid :) Jobbigt på riktigt blir det efter vecka 35 ungefär... Tänk mig då som gick upp 30 (!!!!) kilo, det är galet!

Ang. vad man ska göra när man är gravid är att passa på och njuta av er egentid för den är ett minne blott när bebis kommer. Det är bebis som dikterar reglerna, när ni får sova, äta, duscha, gå på toaletten osv. Jobbigt i början, men man vänjer sig rätt snabbt ;) Sov också! Så mycket ni kan!

Ang. vagnar är jag supernöjd med vår. En Bugaboo Cameleon. Väger ingenting och är lättkörd. Jämför den med en klumpig Emmaljunga liksom.. Dock är den dyr, men har bra andrahandsvärde om man då inte vill ha syskon.

Jag vill vara gravid igen :(

2008-02-25 01:47
bayphat vi har inte tänkt o använda oss av vagnen så mycket, och ville ha en klassisk look på vagn, emmaljunga blir nog bra utifrån våra preferenser... det är nog väldigt individuellt det där med vagn.

2008-02-25 07:26
Fimp

Ska du/ni sjala istället? Det är himla mysigt, fast blir lite varmt tycker jag. Och är det riktigt kallt ute är det nog lättare med vagn+åkpåse.

Klart att vagn är individuellt, men folk i tråden frågade ju om vagn och då redogjorde jag för mitt val.

2008-02-25 07:27
Min lilla tjej sover hela nätter nu, jag är SÅ tacksam! Vet att det inte är jättevanligt men det är himla himla skönt att slippa fixa med mat mitt i natten...

2008-02-25 10:48
babyphat ja vi tänkte på sjal och bärsele. har ni kört med det?

skönt att få sova ut en hel natt :D
Poet

2008-02-25 10:52

Vilken sele är bäst då?
Jag har hittat massa ringsjalar som ser riktigt fina ut! Men är de liksom
lika säkra som de andra? Vi funderar på att inte heller ha en bauta-vagn
även om det skulle vara bra. Men jag kommer vara gravid under sommaren
och det lär bli varmt som fasen...
What I said, yo!
Poet

2008-02-25 10:53

Jag får förresten in i vecka 12 imorgon. Är riktigt glad för det!

Måste dock fråga om er mammor som är havande, gjorde
ni nupptest... vet inte om jag ska göra det eller inte. Inte fått
förfrågan om det...
What I said, yo!
Poet

2008-02-25 10:53
går*
What I said, yo!

2008-02-25 15:15
phil tror man ska ha ringsjal när barnet är lite större . jag gjorde aldrig nupptest.

2008-02-25 15:27
PhilAhz0phee F22

Nupp/CUB erbjuds bara kvinnor som är över 30 år tror jag det är. Annars får man bekosta det själv om man inte har någon speciell anledning att man vill ta det. typ kromosonsjukdomar i släkten. Jag gjorde det. Gratis.

Jag är inte så jätteinsatt i olika sjalar, men jag har en ringsjal. Den är inte så bra att ha som enda sjal eftersom den belastar ena axeln mest. Om du ska köpa en sjal tycker jag du ska prova en trikåsjal. Dom är lätta och bekväma. Om du kollar in sjalbarn så kan du få tips där.

Fimp

Vi har både sele, vagn och en sjal som jag lånar från en kompis. Jag använder mest vagnen när vi är ute, men har haft sjalen på mig nån gång. Selen är okej, den har vi mest hemma.
Sjal är ju helt klart skönare än sele, för den belastar hela överkroppen istället för enbart axlarna. Men det är klart att det känns om man burit en bebis i flera timmar ändå.
Fast bäst är nog ändå vagn tycker jag :)

Poet

2008-02-25 17:05
fimp & _babyphat

Okay thanks a bunch! :)
What I said, yo!

2008-02-25 17:08

dags att komma ut ur garderoben............
jag ska oxå ha bebi!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-25 17:19
Den här tråden har jag missat helt..
Jag måste bara säga att jag grymt varmt rekommenderar en vagn med svängbara hjul fram! Vi hade en Emmaljunga citycross i början men den har vi sålt nu och köpt en Teutonia mistral S, jäkla grym skillnad att köra med!! Emmaljungan var inte bra enligt mig, även om den är oslagbar om man är ute och går i terräng eller mycket på grus och sånt..

Annars vill jag bara tipsa er som ska föda barn om att suga i er av lustgasen hela tiden och ta all bedövning ni kan få. Vad gäller min förlossning blev ingenting som jag hade tänkt mig i alla fall. Jag hade sett framför mig en lugn och tyst sal, att vi skulle spela musik och andas rätt och sånt. Istället blev det primalskrik och hot av typen "ta min lustgas och jag dödar dig!"
Lycka till, barn är roligt!
Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>

2008-02-25 17:19

Grattis!!!

Poet

2008-02-25 17:28

BEGRÄNSAD
grattiiiiiiiiiiiiis :D moahahaha.
What I said, yo!

2008-02-25 17:33
tack tack :D haha! här ska d bakas bullar som aldrig förr!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-25 17:36
Här är våran vagn - Emmaljunga rekommenderar jag starkt . Dom tänker verkligen på allt i deras nyaste design . Vi har även sittdel till .

1
2
3

Annars om man inte är sugen på köpa en helt ny så säger jag bara BLOCKET.se. Vi hade faktist tur och köpte våran vagn där sprillans ny för mindre pengar . och sen ang bärelse och så så tror jag att sjal är det bästa och har även hört av andra att de gillar de mst . Jusst för att bebisen för komma en så nära och dom gillar att ha det så .
I got it from my mama .
moncans.blogg.se

2008-02-25 19:33
Jag säger som Shevi... vagn med framhjul som är svängbara är skitbra!

Och jag klarade mig utan lustgas ;) fast med eda!!

2008-02-26 09:55
skadeglad åh så fin, är det en mondial?

2008-02-26 09:56
babyphat selen är mest för sambon. han tyckte att det kändes mer säkert än en sjal...

Begränsad - grattis! whoa goes babyboom :)
Poet

2008-02-26 10:00

Seriöst, vi är så många nu att vi kan ha babywhoaträff!

Fast... vänta på de sm fött först hahaha.
What I said, yo!

2008-02-26 10:08
hahaha baby träff. d vore naaaaaaaajs.

ja jag o min sambo träffades via whoa..
ungen kanske borde få heta d i andra namn :D muahaha

2008-02-26 11:18
fimp

sjal är väldigt säkert att använda, tror ingen skulle använda om det fanns risk att ungen ramlade ur.. så länge man sätter ungen rätt i den..

Jag har en trikåsjal som funkat skit bra sen hon var nyfödd, kan vara lite svårt att lära sig knyta i början, men när man kan det är det lätt =D så länge man inte knyter för löst så att bebisen "hänger" utåt från ens kropp..

man kan använda trikåtsjal upp till 13 kg (rätt säker på det) och den belastar hela överkroppen jämt, ringsjal belastar mer en axel och rygg..

Sjal är 100 gånger skönare än sele ;)

oj, vilken tv-shop reklam det blev..

--------------------------------------------------------------------------

Jag har en Urban Jungle, skit lättkörd i terräng och i stan, mycket nöjd =D

2008-02-26 12:23
kristella_ ja jag är helt med på det, men det är pappan som känner sig osäker med sjal. så då kör vi på båda varianterna :)

2008-03-09 09:26

Här är lilla Isabelle i magen! blev lite dåliga bilder men det var för att hon tryckte sig mot moderkakan. hon var en liten tjockis! vägde 1350 gram, ska väga 1000 för sin vecka. men nu vet vi att det är en tjej och att hon mår bra =)
Poet

2008-03-09 15:25

fimp
åh grattis! en liten tjej då! naww...

What I said, yo!

2008-03-27 20:49
Begränsad: Jag och min man träffades också via Whoa, haha.. Svårt att tänka sig att Whoa har bidragit till att det blivit fler barn i världen..
Poet

2008-03-29 21:57

bah det har jag och min gubbe också gjort, det är niceness...
What I said, yo!

2008-03-30 11:31
Hur långt är det kvar nu då fimp?

2008-03-30 15:28
Själv blev jag pappa natten till lördag :D

Fick en liten dotter som ska heter Saga.
Hon vägde 3420 gram och är 50 cm lång och frisk.
Helt sjuk känsla måste jag säga.
Går runt och ler hela tiden och vill visa kort för alla jag träffar,hahaha.

Lycka till andra alla som väntar :D
Shit Happens!

2008-03-30 15:37
Grattis lathium. Jag fick en son för två månader sen, man tröttnar aldrig på att titta på dem. Grymt som fan!

Grattis igen.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-03-30 15:57
candide

Tack så mycket :D
Nej jag vet vad du menar :D
Shit Happens!

2008-03-30 16:13

Stinis:

Du har gått 220 fulla dagar av 281 (78%).
Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 3 fulla dagar(v31+3).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 27 maj 2008
Du har 61 dagar kvar till förlossning.

Lathium

Grattis! =)

Toastare

2008-03-30 17:37
"lunarmånaden"...det lät lite oroväckande!
Jag skyller allt på Emma!
Poet

2008-03-30 17:57

Lathium
grattis!
What I said, yo!
Poet

2008-03-30 17:58

Själv har man 170 dagar kvar..
eller mindre... vet inte.
What I said, yo!

2008-03-30 22:00