I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

särskrivningar och annan idioti.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-03-28 01:01
Askin P20 ditt första inlägg handlar ju inte enbart om massmedias roll när det gäller språket. om det enbart är det du syftar på så håller jag med dig. journalister måste alltid kunna skriva det är viktigt. ses en annan dag.
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2007-03-28 01:04
ColdE: Japp, det var det jag syftade på, har bett om ursäkt tidigare i tråden för att jag inte var tillräckligt tydlig. Nu vet du iaf:)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-03-28 09:43

det tillför något till diskussionen eftersom att jag kritisera tråden, jag får fan tycka vad jag vill din jävla apa, anser ajg att den tilllför nåt till diskussionen gör den det,

TopDogz147 P17 du är uppenbarligen inte intresserad av saker och ting så varför är du i vardagsfilosofi?

Vad har de här me diskussionen att göra? tillför DU någonting med denna tråd eller???

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-28 13:43
det tillför något till diskussionen eftersom att jag kritisera tråden,

Vad du tycker om tråden är för fan helt orelevant i den här diskussionen! Väx upp och försvara dig på ett vettigt sätt istället för att kalla folk för "apor" så fort du gör fel.

Vill även citera:

Så skriv inte inlägg i stil med "Ok", "Cleant", "Ball", "Dra åt helvete", "Du suger", osv osv. Utan har du inte något vettigt att säga som tillför diskussionen något så låt bli att skriva nåt.

2007-03-28 16:27
hur kan det vara irrelevant med vad jag tycker om tråden och ämnet? hahahaha det är just det alla inlägg är baserade på, på vad folk tycker om tråden hahaha där gjorde du fan bort dig, typiskt whoa, vadå väx upp på vilket sätt har jag vart barnslig? för att ja säger apa lr ojda ja ber så hemskt mycket om ursäkt måste ha sårat dig mycket lr? helt jävla onödigt kommentar, har ni ingenting o gå på så ska ni allti köra nåt me, väx upp, hahaha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-28 16:29
Du har fortfarande inte svarat på min fråga:

TopDogz147 P17 du är uppenbarligen inte intresserad av saker och ting så varför är du i vardagsfilosofi?

Vad har de här me diskussionen att göra? tillför DU någonting med denna tråd eller???

2007-03-28 16:33
TopDogz: Hahaha, du är riktigt rolig ska du veta.. ger oss alla ett gott skratt så här på onsdagseftermiddagen. Det tackar vi för!

Diskussionen handlar om särskrivningar i massmedia, inte om tråden är uttjatad eller inte. Därför tillför inte din kommentar något till diskussionen. Kul att man måste förklara detta...

2007-03-28 16:33
Kan du utveckla detta lite, förstod inte rikigt vad du menade:

2007-03-28 16:46
Jag är jättekänslig när det kommer till språk och skrivning, hatar särskrivning och andra grammatiska felsteg som massa folk verkar göra.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2007-03-28 16:47
ger oss alla? vilka är alla det ä väl bara du?

Tråden är samma sak som Ämnet, JAG tycker ämnet är uttjatat och det är en åsikt om ämnet också? precis som att man tycker att det börjar bli tjatigt att alla pratar om zlatan, det är oxå en åsikt om zlatan?

skit i de andra de va inte du som skrev det

2007-03-28 17:01
Men läs reglerna! Om du vill diskutera särskrivningar och annan idioti får du gärna göra det, om du har åsikter om tråden kan du komma till mig personligen då dessa INTE tillför något till diskussionen!

2007-03-28 17:56
jag tycker att särskrivning är ett problem som inte är stort alls och jag tycker att det är konstigt att folk tar så illa vid när de kommer till detta fenomen..det är min åsikt i denna tråd, om jag inte delar samma åsikt som du så ber jag så heeemskt mycket om ursäkt, men så e de

2007-03-28 18:04
TopDogz: Siddu! Du kan ju!:) Självklart behöver du inte dela samma åsikt som mig för att skriva i tråden.

När du kliver in och skriver: "fakk den här tråden börjar bli uttjatad" förstår jag inte riktigt vad du ville tillföra diskussionen.

2007-03-29 15:26
lite konstigt att du tilltalar mig som om ja vore ditt barn lr din hund, men okej, visst borde jag formulerat de bättre, de gjorde ja dock lite högre upp om du tog din tid att scrolla upp en bit

2007-04-02 16:33
ORKA VARA EN JÄVLA BRY KÄRRING!
b-b-bassan!

2007-04-02 18:48
och bassan kliver in och bryr sig...

2007-04-12 22:37

Inlägg som inte handlar speciellt mkt om tråden, men om innehållet i det folk skickat.

Varför klagar folk a la "ah, men du skrivr ju själv fel, hur kan du då klaga på andra?". Måste man vara perfekt för att få yttra sig om ngt, klaga på ngt, tycka att ngt är dåligt? Blir mer och mer irriterad på personer som inte kan tänka snäppet längre, inklusive mig själv där. Att uppmärksamma ett ämne betyder inte samma sak som att man själv kan varenda detalj inom det området. Varför gör vi såhär egentligen? Vad får vi ut av det?

För att droppa ngt som hör till ämnet.

Tråden handlar visserligen om det offentliga språkbruket, alltså om tex en anställd på aftonbladets löpsida som inte kan skriva. Jag tycker dock att man borde uppmärksamma särskrivningar och stavfel i stort (ojoj, även om jag själv inte skriver perfekt!!) Av det jag sett i tex projektarbeten på högskolenivå har språket sugit ordentligt och det är smått läskigt att man inte kan skriva bättre när man kommit så långt i skolåren. Detta är självklart en minoritet, men ändå.

paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!