Vart finner du det att katagorisera människor när jag inte tycker det är rätt att män ska vara på ett visst sätt och samma sätt med kvinnor När du kallar saker manligt och kvinnligt fast det varken är manligt eller kvinnligt. Då kategoriserar du. tack vare feminismen så kan jag göra karriär Jasså? Trodde det var tack vare att du var duktig. känna att det inte är mitt fel att jag blir våldtagen eftersom jag hade kort kjol på mig Och du menar att människor tyckte annorlunda för 10 år sedan? jag vill vara fri och inte behöva vara rädd för män Va då fri. Det har inget med jämnställdhet att göra. Har att göra med personligt ansvar. men du verkar bara se de negativa Ser det jag ser, en kamp för kampen på de svagas bekostnad. Riktigt ruttet.
cry me a river! --> thcrew
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kvinnor är det starkare könet... Smartare, lite lungnare o.s.v... beror kanske på männens konstiga hormon-balans... visst har kvinnor problem ed dem också men men...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bättre hörsel, starkare fysiskt (när de föder) vigare? bättre på omsorg n shit ?
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Jo hela frågan är väl intressantare i u-länder över huvudtaget...
Timon_B P19 -?
kvinnor starkare könet ?
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
ah.. javet..
dags att krossa matriarkatet! jobba på nu feminister, matriarkatet måste krossas!
Bra inlägg... intressant.. Tycker tjejen är starkare könet i många aspekter... framförallt psykiskt och kommunikationsmässigt... Om man kollar i relationer.. är det inte ofta tjejen har "greppet" om sin man ? Vet inte om den balansen håller på att rubbas.. men genom alla tider om man kollar på gifta par, så måste alltid gubben gå hem och "fråga frugan" när det är något... Tycker alltid tjejer har en jävla förmåga att ha svar på tal... vassa i tungan.. lite samma på arbetsmarknaden också... Dom får som dom vill... Tror det kanske kan va en försvarsmekanism i människan som byggts upp för att mannen fysiskt är starkare... (?) Och så fort en tjej blinkar med ögonfransarna kommer någon kille och servar dem.... Kvinnor vet om det och dom utnyttjar det... life.
Jag fylls mycket med vrede och frustration när jag hör tjejers tjat om jämställdhet när jag ser att dem i min vardag har det så mycket lättare än mig på så många punkter, och att jag har blivit insatt i ett mönster där det är jag som gör det lättare för dem på min egen bekostnad. Men sedan när jag ser upp från den här lilla diskussionen vi har nu och ser den stora bilden så inser jag, och det gör nog alla män, vilken enorm makt vi har. Vi styr världen. Och det har vi gjort i tusentals år, sålänge vi kan se tillbaka i historien."Man made the cars, to take us over the road. Man made electric light to take us out of the dark..." Och när det gäller dem här ytliga sakerna som att tjejer har lättare att komma in på krogen och enklare få en vän för natten osv. Det är en kille som äger krogen, och oavsett ålder på denna kille så kan han gå ner till krogen och vifta med pengarhäftet och få en brud på 20 år. Och om jag ska vara frank; om detta nu är ett könskrig så vinner männen, och om det är krig någon vill ha så vinnrt jag till vilket pris. Jag tänker inte dela ut min makt till någon, absolut ingen. Och även fast du är kvinna så känner jag mig inte överhuvudtaget tvingad till att buga mig. Jag måste också tilläga att män i vissa aspekter betalar dyrt för att hålla vissa positioner. Som någon sagt så är visar vi oss inte lika blödiga, vi försöker alla vara ledare och hjältar. Om man klagar på att ha Kate Moss som ideal, fatta Stålmannen. Skämt åtsido, vår image är en stor del till varför vi inte blir utskrattade som chefer eller har mindre tillit av andra. Så nu har jag skrivit av mig några tankar. Hit me!
true man... agree.. men still.. han den rike vite mannen kommer hem till sin fru så får hon i slutändan som hon vill oftast.. å spenderar hans cash som han jobbar in osv... män å kvinnor e starka på olika sätt..
one_mic,
ditt citat är det mest värdelösa citatet någonsin, för det säger absolut ingenting om kvinnor/män utan säger endast något om samhället rent historiskt.
det mest ironiska av allt är dock att dagens feminister ser kvinnans arbete och att kvinnan stod i hemmet förut som något diskrimerande när det snarare är tvärt om..
kvinnan arbetar inte idag för att det handlar om jämnställdhet.
kvinnan arbetar för att marknaden behöver mer personal..
Frågade man dåtidens kvinnor tror jag knappast att de var lessna över att inte behöva arbeta iaf :)
(självklart säger jag inte att hushållsarbete inte är ett arbete så undanber mig idiotiska angrepp på denna punkt.)
Det är en kille som äger krogen, och oavsett ålder på denna kille så kan han gå ner till krogen och vifta med pengarhäftet och få en brud på 20 år. Förvisso, men det kan stå tio killar och vifta med pengar.. det är fortfarande tjejen som väljer killen och inte tvärtom. för övrigt säger jag som alltid i denna fråga, många problem som tillskrivs patriarkatet är problem som kvinnor skapar för sig själva.. klart det är svårt att vara karriärskvinna om man samtidigt slåss mot väderkvarnar.. fullkomligt övertygad om att många karriärskvinnor ställer högre krav på sig själva än vad chefen gör, om de då går in i väggen går det knappast att skylla på patriarkatet..
joda Jag drog det citatet nog bara för att jag gillar låten. Men förstår samtidigt inte hur den inte talar om kvinnor och män? Vad jag försökte uppnå var att visa på att män har varit i centrum konstant, styrt konstant och tja... historiskt sett, men jag förstår inte vad det spelar för roll...
Jag vet inte om bägge inläggen är "dedikerade" till mig eller inte men. Så du menar alltså att revolutionen bland kvinnor som stod upp för deras rättigheter och liknande blev av pga att dem trivdes?
Jag förstår hur du menar men jag tror inte att dem trivdes.
Det är sant att det är slutligen individen som beslutar vad som kommer ske, från bägge hållen faktiskt. Det är ju inte precis som om det bara finns en tjej på stan heller, finns ju obegränsat.
Jag talar inte så mycket om kvinnokamp som vem som har mest makt i vardagen, vem som är "starkare".
Kontentan av vad som generellt sägs är väl att kvinnor har en mer ytlig makt, en som män ändå skänker dem.
Det är säkert bekvämt, men jag skulle aldrig ge upp den makt som innebär i att vara man.
one_mic, Men förstår samtidigt inte hur den inte talar om kvinnor och män? genom att du inte lyckas greppa att dessa historiska fakta inte säger ett piss mer än att män gjorde vissa saker och kvinnor andra.. på vilket sätt säger den att kvinnor inte skulle gjort motsvarande saker i motsvarande sammanhang.. om männen varit hemma och skött hushållet, tror du inte att vi skulle haft bilar då? revolutionen bland kvinnor som stod upp för deras rättigheter och liknande blev av pga att dem trivdes? Vilken revolution talar du om? Kvinnan kom in på den breda arbetsmarknaden genom världskrigen då produktionen inte kunde säkerställas utan kvinnlig arbetskraft.. ind. rev. kan ju knappast ses som en kvinnlig revolution iallafall.. resten säger sig självt, när marknaden växer växer kravet på arbetskraft.. tillslut räcker inte männen till och därför måste även kvinnor jobba. att en kvinnlig revolution skulle lett till att kvinnor idag arbetar är det nog en av de mest motsägelsefulla saker jag läst på whoa. det rimmar illa att å ena sidan tala om ett patriarkat som vill stänga ute kvinnor samtidigt som man talar om att arbeten uppstått genom revolution.. kvinnor arbetar därför att marknaden behöver deras tjänster, inte för att dom kämpat sig till det. hade dom inte behövts hade dom knappast lyckats med tanke på hur dåligt de lyckas idag. Kontentan av vad som generellt sägs är väl att kvinnor har en mer ytlig makt, en som män ändå skänker dem. säger som innan, vem är det som tassar på tå och tofflar i förhållandet, mannen eller kvinnan?
joda Okey, jag väljer att se kopplingen mellan att män skapat många saker, att ledare oftast har varit män etc, och att män har mer makt än kvinnor.
Jag tänkte inte på världskrigen, det verkar korrekt. Men jag skulle ändå inte tro att kvinnor var nöjda i sin sits.
Det verkar som om du har fått för dig att jag bara talar om arbete, det gör jag inte. Jag syftade mycket på kvinnors rätt att rösta. Vilket också tyder på att män haft större makt, då dem har haft rätt att rösta tidigare.
"säger som innan, vem är det som tassar på tå och tofflar i förhållandet, mannen eller kvinnan?" Det där är nog snarare en fråga om personligheter snarare än kön(fan va jag hatar det ordet btw). Men sure, jag hajar mycket väl. Även fast jag anser som tidigare.
Men du tycker alltså att kvinnor har mer makt än män?
Men jag skulle ändå inte tro att kvinnor var nöjda i sin sits. Nä, självklart var dom avundsjuka på sina män som pga sitt arbete dog typ 30 år för tidigt.. skull jag med varit. Jag syftade mycket på kvinnors rätt att rösta. återigen, om patriarkatet styr finns ingen anledning att ge kvinnor rösträtt om rösträtten i sig inte endast kommer till genom att patriarkatet behöver kvinnorna. i båda fallen är en kvinnlig revolution verkningslösa.. iaf om man ska anta att ett patriarkat fortfarande styr. Men du tycker alltså att kvinnor har mer makt än män? Otvivelaktigt. bara att vi i vår enfald tror att vi har makten och inte ser den komplexa manipulationsväv som kvinnorna breder ut :) Männen kommer alltid att anpassa sig efter kvinnan och sträva efter att uppfylla kvinnans krav.. det är en del av vår natur..
joda Du har övertygat mig på en hel del punkter och gett mig nåt att tänka på.
Men jag tror faktiskt att jag tänker i stortsett samma banor som dig. Fastän jag tycker att män har mer makt än kvinnor. Även fastän jag känner igen att kvinnor indirekt styr mycket så känner jag att jag åtminstone utifrån mig själv inte hade brytt mig om vad kvinnor nära mig ansåg om saker om dem hade gått emot mina egna uppfattningar.
bah, vilket snack att kvinnor har mer makt. Definiera makten först.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
poängen är att makt inte är könsbundet..
joda Jag är hyfsat säker på att du nyss skrev att kvinnor otvivelaktigt har mer makt. Men sure, inget är egentligen direkt bundet till något även fast jag tycker man inte kan vara 100% på en sån sak, särskilt vad det gäller ett begrepp som makt. Där tycker jag att man borde kunna se ett mönster på i vilka situationer som varje part har mest makt.
Jag som individ vet att jag inte tar hänsyn till vad någon säger pga deras kön. Därför så anser jag mig vara lyckligt lottad över att vara man i den aspekten att jag har större chans än en kvinna att bli chef eller statsminister eller whatever, alltså ha mer makt.
Även fast en kvinnlig president i USA är möjligt rätt snart så tror jag fortfarande att det är på gränsen till omöjligt för kvinnor att få jämställt på sånna punkter. För en man så finns alltid möjligheten att sikta mot stjärnorna och träffa.
Aja whatever, diskussionen har fastnat.
allrtighjt, läs det här nu:
skillnaden mellan mannen och kvinnan är att mannen har utvecklats till en hedning som hela tiden måste erövra eller besegra någonting för att fastställa sin manlighet medans kvinnan i stället har utvecklats till att ha ovilkorlig kärlek (då de föder barn), en man som inte kan besegra är en patalogisk man enligt samhällets normer och en kvinna som inte är kapabel att visa sina barn ovilkorlig kärlek är enligt samhällets normer lite vrikad och inte normal.
man ser även hur samhället har byggts och efter vems huvud, om man håller sig innom dessa ramarna:
Man: Slå ner motstånd, Rättvisa.
Kvinna: Ovilkorlig kärlek, förlåtelse.
då samhället har, om vi nu ska skippa allt skitsnack, konstruerats under århundraden av manliga skallar. det har lett till att dagens samhälle är löjligt (ja för helvette, det e ju för fan rakt ut sagt löjligt! "rättvist" och rättvisan ska alltid alltid skippas nomaderwot. Minsta lilla piss sak ska utredas och minsta lilla förteelse ska göras officiell och utredas i minsta detalj. Att försöka softa ner lite o skita i nått går defenetivt inte. För att denna "EXTREMT VIKTIGA" rättvisan ska kunna skippas även om det finns de som är emot saken, måste man kunna slå ner motståndet med exempel poliser (notera att det här sker med våld som hot, nomaderwot).
okej, här ovan har vi en snabb redogörelse för hur samhället fungerar och vad för något som samhället fokuserar mest på, och den enkla anledningen till att samhället ser ut på det sättet är, om vi nu ska skippa crap-shittet, för att det har konstruerats av män och endast män.
är detta ett problem? ja efterssom det får samhället att verka absurt och lite felvinklat, efterssom det är byggt av endast en del av dess invånare. men hur skulle skiten se ut om kvinnor hade haft lika stort inflytande som män genom alla tider? ja antagligen hade det nog fokuserat lite mer på kärlek och fått kärleken att komma fram i samhället och byggas med den, dock är det bara spekulationer.a
men den stora frågan är VARFÖR det har blitt på det viset.. jo, det e ganska enkelt: mannens första erövrande genom tiderna har varit att sätta kvinnan under sig( en saftig produkt av mannens hedniska och erövringssjuka skalle). genom att sätta kvinnan under sig har man konfirmerat manligheten. Den manliga erövraren erövrar allting runt omkring sig även kvinnor och andra män. då mannen har varit starkare än kvinnan generellt sätt, har det helt enkelt blivit så att samhället har byggts av den ledande individen, dvs mannen.
hur ändrar man på det här då?
det är en bra fråga, det finns säkert många sätt, men den försdta borde ju vara att byta stämpel på vad som är manligt och kvinnligt samt avskaffa den hedniska prägel som visas i alla delar av samhället. dock är det här mycket svårt och det kräver extremt radikala tillväga gångs sätt, även om det måste ske succesivt och det handlar inte om kvinnorna utan om männen, för det är männens ständiga erövring och rätvisse skit som är själva problemen.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
one mic, tro inte på allt du läser ;D men ja, här och nu tror jag det. men makt är inte manligt och kvinnligt.. Även fast en kvinnlig president i USA är möjligt rätt snart så tror jag fortfarande att det är på gränsen till omöjligt för kvinnor att få jämställt på sånna punkter. Spelar ingen roll vem som fattar besluten utåt.. det som spelar roll är vems beslut som egentligen fattas..
ZoO-Man P20 gryyymt inlägg! tyvärr tror jag bara att männen kan förändra denna situationen. Precis som att stora företag som suger människor på pengar och ökar klyftorna kan se till att, genom att ta ansvar för sitt handlande, fattigdomen minskar. För så länge kvinnan är nertryckt så spelar det ingen roll vad vi gör. Jag tror däremot inte aggressivitet hjälper, de gör bara människor ännu mer offensiva.
philo, vadå MÄNNEN? vad kan jag göra? vad kan zoo-man göra? det är ett fåtal personer som har makt, det handlar inte om att männen har makt.. när ska du inse det? jag trycker inte ner kvinnor precis som 95% av alla andra män i sverige.. så varför säger du att männen trycker ner kvinnorna? endast den som låter sig utnyttjas blir utnyttjad. det har inget med man eller kvinna att göra. om alla kvinnor vägrade göra något i hemmet, vägrade ha sex etc så skulle dom nog få det dom ville rätt snabbt.. det man inte kräver får man inte.. punkt slut.
ni missar poängen, själva problemet ligger inte i att mannen erövrar kvinnan. Att mannen erövrar kvinnan är bara en PRODUKT av summan av DEN MANLIGA, URÅLDRIGA NORMEN. I stället för att blicka mot produkten, bör man blicka mot summan efterssom det är summan i sig som är problemet. Det som måste överses är inte mannens förhållande till kvinnan, utan mannens strävan efter manlighet*. så, hur ska man eliminera den manliga normen? *notera att manlighet här menas som "erövrande, våld"
dekay, på vilket sätt?
ZoO-Man P20 Varför skulle man? Är det enda skälet till det bara för att du anser att samhället är för strikt?
Sure, survival of the fittest, evolution... Men jag bryter inte mina instinkter för sakens skull. Så som jag ser det så finns dem för en anledning, och inte nödvändigtvis bara för det mest primitiva.
one_mic P18 shiet, den manliga normen är erövrande och våld... och det är ingen instinkt din dumme jävel, det är en norm du har fått inpräntat i skallen sen barnsben..
zooman, hehe, för att eliminera den fåru nog ta kol på dom flesta med massmedial makt som vet hur man tjänar kosing på människans djuriska behov.
Det handlar ju inte bara om männen o deras strävan efter manlighet här utan det handlar mkt om hur det andra könet ser på dig...
Sen finns det en annan sida av våldet o det är själva kicken i sig... Och den kicken lockar både kvinnor och män, inte uteslutande män, men sökandet efter den kickan uppmuntras mer hos män från turtlesgubbar till shootoarenan. Det anses ju inte speciellt coolt för tjejjer att va våldsamma jämfört med killar men vi ser ju hur snabbt det förändras.
Zoo-manhur ska man eliminera den manliga normen? Nu säger jag inte det här för att kritisera dig, utan alla som ser detta som ett problem. Börja med att förändra dig själv, så kommer alla andra följa efter Idag lade jag märke till hiccorys rubrik... du skriver "kvinnor, det starkare könet?" Vad innebär styrka egentligen? Man kan vara fysiskt stark, mentalt stark, psykiskt stark. Varför diskutera vilket kön som är starkare när det egentligen handlar om vilket kön som har mest makt i samhället? Och min största fråga är... genom att du ställer en sådan fråga så gör du dig själv undergiven. Varför sätta dig själv i en sådan position? är det för att du vill att kvinnor ska tycka synd om dig? Tycker du synd om dig själv kanske? Vi tar ett exempel. Du sa ju att tjejer ofta tar komandot i grupp arbeten. Men om du stör dig på det, gör något åt det! Du har lika mycket att säga till om som vem som helst oavsett kön, välkommen till vår värld. Men om du tycker att det är skönt att någon annan tar komandot eftersom du själv inte är bra på det, va glad att någon gör det! Haka inte upp dig på vilket kön det är bara. För det är där problemet ligger.
ZoO-Man P20 Jag ser det som instinkt din dumma jävel.
Förresten är 'enter' en uppskattad tangent som har sin storlek av logiska skäl.
Det är instinkten som sedan fått oss till att intellektuellt indoktrinera våra barn. Enligt mig.
--------------------------------------------------------------------
Det enda sättet samhället kommer bli jämlikt är genom att låta andra vara som dem vill. Egentligen har vi väl redan jämlikhet idag på det viset, förutom att kvinnor har rättigheter vi män inte har.
Och min största fråga är... genom att du ställer en sådan fråga så gör du dig själv undergiven. Varför sätta dig själv i en sådan position? är det för att du vill att kvinnor ska tycka synd om dig? Tycker du synd om dig själv kanske? Nej det har jag släppt för längesen men lite självförakt tycker jag bara är sunt... Angående att tjejjer tar kommandot i grupparbeten, inget som stör mig alls, synd om det har frammstått så.
Eller det kanske var riktat till zooman, jag vet inte... Nej hela rubriken frågeställningarna o diskussionen handlar mest om tröttheten på att höra "mannen är det starkare könet" eftersom jag med många andra inte uppfattar det hela så simpelt helt enkelt. Klart man kan börja "förändra sig själv" jag vet nu inte va jag har gjort för at uppehålla detta sk patriarkat... Jag vet dom gånger jag spelar spelet och jag är medveten om det... har inga problem att rannsaka mig själv om det, blotta mig för som dom som e villiga att höra. grejjen e bara det att en del inte ens kan fatta hur en socialt kompetent person sjunker till vissa nivåer som jag har gjort som innebär allmänt svineri slagsmål och utstuderad cynism för att trycka ner folk i min omgivning som jag uppfattar på nått sätt kan hota mig. Jag gör det för att jag hellre blir hatad än att nån (särskilt tjej) står o tycker synd om mig. Thats it. Det är också ett val jag har gjort, medveten om samhällets påtryckningar så skyller inte på dom men dom finns alltid där. Så visst häng på er en "slå inte min kompis pin" och hoppas på att världen blir bättre... Eller inse atte inte e så jävla simpet, hat o kärlek är två sidor av samma mynt.
hiccory P22 detta kommer låta sjukt men ..jag pratade med en man som är typ 60 år nu, och han sa att man slogs på hans tid oxå, bara det att våldet har gått för långt idag. På hans tid slogs man med knytnävarna och låg någon på marken så la man av. Man gick inte runt med knivar och pistoler och man sparkade inte på någon som låg ner och särskilt inte på dem som är svagare än dig själv. Då var man bara feg. Eftersom jag är tjej så kommer jag nog aldrig förstå varför man slår på varandra, men om det är erat sätt att visa vart ni står så fine... do that.... eller vilka anledningar ni nu har... men som han sa... allt annat är bara feghet.
Jag vet inte... jag kommer som sagt aldrig kunna sätta mig in i en mans situation, men om ni däremot hade tittat ner på män som ger sig på någon som är svagare än dem själv, och tyckt dom var töntiga så hade ni kommit jävligt långt. Förstår du vad jag menar??
tro mig det tycker man också... Men om du märker att översittare får fitta och det ungdommar kallar "respekt" (med andra ord rädsla för dem)så stiger deras sociala status. Men folk e i regel puckon... Jag slåss när nån slår mig.. det må va puckat o slå tillbaka men jag vet att jag lider mer av att inte göra det pga erfarenhet av hur man mått av att bara ta skit...
Ja allting håller på att eskalera, den äldre generation kan ofta inte ens relatera till va deras kids går igenom... Jag e verkligen ingen hårding har bara vart i ett "riktigt" slagsmål, alkohol inblandat fick fett med däng även om jag gav lite också...
Aja nog om det men e du en passiv person vilket många är som kille blir du överkörd... Big time
men seriösst det där med att kvinnor inte hamnar på höga poster i samhället har sina lågiska anledningar. 1 en ledare är alltid en man. 2 kvinnor kan ej leda en störra gruppering. då blir det bara en massa skvaller osv mer som en syjunta och vem vill bedriva sådant. slutsats: kvinnor gör det ni är bra på. 1 stå i köket 2 ta hand om städning och barnen 3 ja du vet i fan sy kanske men vad jag mennar är låt oss killar/män ta hand om saker och ting som vi alltid har gjort och nöj er med det ni har. gå hemma städa lite och få pengar av oss helt klart hur nice som hällst.
Dirty-k P21 hahaha... du försöker vara rolig va? men jag ska säga detta ändå
min chef är kvinna och hon är den bästa chefen jag någonsin haft. Har aldrig mått så bra som jag gör på detta jobbet för hon lyssnar, känner empati och uppmuntrar samtidigt som hon har väldigt stor respekt hos alla.
Hiccory
Men jag menar inte att du ska sluta slå tillbaka. Jag menar att det finns en mentalitet som säger att man ska slå ner folk för att det är coolt utan något egentligt syfte även fast personen inte kan försvara sig. Seriöst asså när jag var mindre så fick jag uppleva ett slagsmål där säkert 5-7 killar stod o sparkade på en kille som låg ner. Vet du vad som hände? Alla killar runtomkting stod och tittade på medans jag skrek på dem och undrade varför de inte grep in eftersom dom var starkare. Då springer min tjejkompis in och börjar dra i dom och slå på dom och får sig en fläskläpp. En TJEJ grep in och dom slåt på henne. Det där är höjden av feghet. Slåss om du behöver det. Jag menar det alltså. Men slå ALDRIG på någon som inte kan försvara sig. Förstår du skilladen?
philosophia F22 jag gör på detta jobbet för hon lyssnar, känner empati och uppmuntrar samtidigt som hon har väldigt stor respekt hos alla.
Om det är så kvinliga chefer är så förstår jag ännu mer varför inga brudar är vd i framgångsrika företag/organisationer. det går ju förhlvete inte att känna sympati för sin anställda. en bra chef ser dig som ett penga tecken och som bra anställd gör du dig oundbärlig.
kvinnor och sympati vad fan är det här.
vart jobbar du föresten i en sminkbutik eller
philo, att din chef är kvinna och är den bästa chef du haft säger absolut ingenting i frågan om manliga kontra kvinnliga chefer tyvärr..
Men jag menar inte att du ska sluta slå tillbaka. Jag menar att det finns en mentalitet som säger att man ska slå ner folk för att det är coolt utan något egentligt syfte även fast personen inte kan försvara sig. Seriöst asså när jag var mindre så fick jag uppleva ett slagsmål där säkert 5-7 killar stod o sparkade på en kille som låg ner Jo, jag vet. Den mentaliteten eju dock inget som egentligen anses coolt, det handlar mest om att folk är fega, inget civilkurage. Folk med högre ideal kommer också i regel från lamare familjer och har i regel mindre pungkulor än mobbarna också, därför hoppar dom inte in fast dom vet atte e fel...
Du beskriver också i tidig ålder då ens framtid ofta utstakas rätt fort, inte munga som proppsar en gängmisshandel utom just dom i gänget, resten e rädda för dom. Sen, det här med att slåss mot "svagare". Nån alltid svagare/starkare, duktigare på att slåss mer hänsynslös etc. En "jämn fight" existerar inte på gatan, nån "vinner", nån "förlorar"
Din frågeställning att tjejer är starkare stärks ju av att broder_d är kille, men samtidigt är samtliga medlemmar i S.E.G (stans enda gäng) oxå killar, och dom är betydligt starkare än samtliga tjejer.
Nämen om jag ska vara lite allvarlig. Anledningen till att killar ses som starkare inom arbetslivet är väl helt enkelt för att majoriteten av makthavarna är av det manliga könet, och ofta väljer en kille framför en tjej med likvärdig kompetens.
Sen finns det ju en hel del fördelar med att vara tjej oxå, så jag tror båda könen egentligen är rätt nöjda med hur dom har det. Ingen vill ha den andras nackdelar.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
jag vill ha en snygg tjejs vackra nackdelar, hatar min egen :/
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
kvinnor har ju mindre hjärna, bara så du vet..
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
så ni vet*
bajsaren, män har mindre bröst.. vad ville du ha sagt med det?
kvinnor har typ 100% mindre hjärna än killar. dom förstår mindre och har svårt att lära sejj saker. deras ända fördel är att vi killar måste ha nått att stoppa kuken i annars skulle ni vara döda allihop.
"asså när vi bajsade var vi kungar"