I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya Scans från ZeldaGC(kan uppfattas som spoilers)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2005-05-04 21:33
Fredzon_mandela P20 så soft att bara dra o fiska liksom...mycket härligt i Oot.

ja Misery_chick gör ett hästjobb :) bra tjejen!

2005-05-04 21:47
hehe, just nu ligger jag hemma med körtelfeber, så jag har all tid i världen att snoka upp nya grejer...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-05-04 21:54
upl.silentwhisper.net

upl.silentwhisper.net

lite fler bilder, tror inte jag postat dem här tidigare

2005-05-04 21:56
Misery_chick F22 jag har inte läst all info om spelet..men vet du hur stor värld det rör sig om? o lite andra godsaker kanske du vet..?

2005-05-04 22:03
HenkO P24

enligt Mr Anouma så kommer spelats overworld vara två eller tre ggr så stor som den i Oot, man kommer röra sin mycket på hästrygg, och link kommer kunna kommunicera med djur, jag har postat till ett par intervjuer i den här tråden där du kan läsa lite om spelet.

en till bild jag inte tror jag lagt upp här tidiare.'

upl.silentwhisper.net

2005-05-04 22:12
link kommer även vara 16 eller 17 år när spelet börjar, och på något sätt mogna under spelets gång, om det innebär att han kommer åldras vet jag inte.

2005-05-04 22:15
han kan ju inte bli vuxen..det vore fel :)

2005-05-04 23:01
Misery_chick va du vet och kan,är du med i nå zelda club?=)
...

2005-05-04 23:06
HenkO P24

ptja, hela syftet med den lite mer realistiska, "mörka" grafiken är ju att visa att link har "växt upp", på samma sätt som de cel-shadade WW-grafiken skulle ge en lite barnsligare känsla...

MCKrillah P20

nä, inte om man inte räknar club nintendo, däremot så vet jag var jag ska leta för att hitta ny info ^_^

2005-05-04 23:12
ja..men max 25 år då :)

2005-05-04 23:14
Misery_chick F22

har svårt att tänka mig att link någonsin kommer ta sig förbi 20-sträcket faktiskt, men vem vet ^_^

2005-05-04 23:20
vi får inte hoppas det.

2005-05-05 12:12
B-Lund

enligt mig är det fånigt att öht klaga på att något är nördigt, någonsin.

2005-05-05 13:09
B-Lund

pefsin på PC Gamer ^_^

2005-05-05 13:13
B-Lund

ja, precis.

...och f.ö. så tycker jag inte att saqker kan vara nördiga, människor kan däremot vara nårdar intresseradepå en viss sak som då uppfattas som nördigt.

2005-05-05 13:21
dessutom finns det faktiskt, inom nördvärlden, tuffa nördar och töntiga nördar. man ska inte spela cs, men man ska ha spelat det. såna grejer. ^_^

sorry för OT.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-05 13:27
B-Lund

krävs lite mer än så för att få platsa som tuff nörd, men okej. ^_^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-05 13:28
ta det där via gb.

2005-05-05 14:45
haha konceptarten ser lite skum ut :P fan va stora pannor barnen har..
"I lay chicks like mother goose"

2005-05-05 14:48
MC_Kiprono P19

tycker de är tuffa, passar in i spelet ^_^

2005-05-05 20:10
en bit av en intervju i senaste EGM:

EGM ; In the early version we played, we didn't notice any voice work- just the usual yelps and grunts and so on. Is that the plan for the final game?

Eiji Aounuma ; Last year, I was asked that same question by the press, "Will Zelda have voices?" My answer was "Let me think about it." But as soon as those articles were printed, Mr. Miyamoto immediately rejected the possibility. Seriously, as far as this new Legend of Zelda game is concerned, we really cannot see the whole reason why we would need to incorporate voice acting.
Having said that, however, I'm thinking about ...some kind of voice reaction, even a simple one- like "yeah" or "oh" just like that. Maybe we can expand it from there.

EGM ; Why not just give everyone real voices? More and more games are doing it these days, and it would seem to fit in nicely with Zelda's new "realistic" motif.

Eji Aounuma ; Well, for example, if every single character talks with eachother with actual voices, it may be interesting at the very beginning, but maybe not so interesting when the game is in progress . But, for example, if all the communications are text, and then someone suddenly speaks in voice, and all throughout the game there's only one or two characters who use voice to communicate instead of text, that should interesting.

2005-05-05 20:26
...eftersom många av bilderna jag länkat till har flyttats, så lägger jag upp den här, hoppas den får stanna som den är ett tag iaf.

www.cube-europe.com

2005-05-05 21:26
Reins of Sorrow (Sorgens törnar :P) är undernamnet till den här Zelda titeln!

Källa

Married to the money, fuck the world, that's adultery

2005-05-05 21:36
Gogaku P19

det där är ett rykte, de har inte bestämt undertitlen ännu.

2005-05-05 21:58
Misery_chick F22 : Aight

2005-05-06 08:38
omslaget till nästa edge, som kommer ut samtidigt som E3 drar igång.

2005-05-06 10:32
nån som är bra på tyska som känner för att översätta lite?

www.zeldalegends.net

www.zeldalegends.net

2005-05-06 10:46
laddade upp de tyska scans jag just la upp som zipfiler på silentwhisper så folk ska slippa hålla på och meckla med winzip, här är länkarna:

upl.silentwhisper.net
upl.silentwhisper.net
upl.silentwhisper.net
upl.silentwhisper.net
upl.silentwhisper.net
upl.silentwhisper.net
upl.silentwhisper.net
upl.silentwhisper.net
upl.silentwhisper.net

2005-05-06 11:29
när är e3-mässan då?
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman

2005-05-06 11:29
Chaimeira P19

börjar den 16:e maj.

2005-05-06 15:07
Shit snart får man ju se Xbox 2 också! Nån som vet hur de blir med Ps3? Ska dom visa den på E3 också eller?

2005-05-06 15:08
Gogaku P19

jag tror det.

2005-05-06 15:10
Det verkar som att Playstation 3 kommer att visas först trots allt. Sony utannonserade nyligen att de kommer att visa upp konsolen under "pre-E3"-konferensen.

Det har länge bollats fram och tillbaka vilken nästa generations konsol som först skulle presenteras för omvärlden och media. I dagsläget verkar det inte bättre än att Sonys nästa konsol tar den platsen.

Klockan 15.00 PST på måndagen den 16 maj i Sony Pictures byggnad i Culver City börjar Sonys konferens och det är under de följade timmarna Sony väntas visa uppföljaren till Playstation 2. Drygt tre timmar senare, 18.00 PST, har Microsoft sin presskonferens en bit bort, närmare bestämt i centrala Los Angeles. De väntas visa upp Xenon (arbetsnamnet), eller Xbox 2 som många av oss känner den som.

Relativt mycket är fortfarande okänt om konsolerna. Det man vet är att Playstation 3 besitter en modifierad Cell-processor som är gjord i samarbetet med IBM, och ett nästa generations Nvidia grafikkort. Xenon kör istället på en standard IBM Power-series processorer och en grafiklösning från ATI. Men vare sig utseende, mängden ram systemen kommer att ha eller ens vilka typ av media de kommer att använda sig av är ännu inte känt. PS3 väntas dock använda Blu-Ray-skivor medan Xenon troligtvis använder nuvarande dvd-teknologi. Inte heller namnen är kända. Inget av företagen tros använda "Playstation 3" respektive "Xbox 2", skriver GamesIndustry

2005-05-07 20:57
Microsoft är väl ändå före Sony, i och med den här "MTV-specialen" de har den 13 maj?
www.shumway.se - världens softaste webzine

2005-05-07 21:03
Guerrillero P17

jo, tror den här artikeln skrevs innan MTV-grejen kom ut, my bad.

f.ö. så har jag hört rykten om att MTV inte kommer vara först ut, utan att man kommer få se lite av Xbox2 redan innan dess, vet dock inte om det stämmer.

2005-05-07 21:07
ah, jag hade fattat fel, det jag tänkte på var att Edge kommer vara den första Tidiningen som Xbox360 visas upp i.

2005-05-07 21:47
FAN vilken längtan jag kände efter nya Legend of Zelda nu, alltså! Det kommer ju, utan tvekan, bli alldeles, alldeles underbart(/b.
www.shumway.se - världens softaste webzine

2005-05-07 22:49
Misery_chick F22 : ahh i see! Men det där kanske inte stämmer eftersom det verkar vara en väldigt gammal artikel. Först som nån sa så kommer ju Xbox 2 visas på MTV och sen benämner dom Xbox2/360 som Xenon vilket bara är SÅ 2001 :D

2005-05-07 23:04
Gogaku P19

kolla tre inlägg upp, det var ju det jag sa. ^_^

2005-05-07 23:32
Misery_chick F22 : haha sant! My bad!

2005-05-09 17:57
inte direkt zeldarelaterat, och troligen ren fake, men jag tyckte de här bilderna av en "bärbar gamecube" var så jäkla tuffa:

1

2

2005-05-10 00:38
trist att de ändrade grafiken, älskade den cell-shadade grafiken så jävla mycket. Sen är man ju cartoonbög också :P

2005-05-10 00:41
valero P0

tror det var bäst så, jag gillade också cel-shadingen, men i WW såg man ju världen genom ett barns ögon, det gör man inte i det nya, och då hade nog den stilen inte riktigt funkat.

2005-05-10 01:11
du kanske har rätt :) men för mig hade de gärna fått ha kvar link som barn.

2005-05-14 15:44

någon som vet hur pålitlig den här sidan är?

http://www.cube-europe.com/news.php?nid= ..

2005-05-14 17:44
daUndergrounder P18

Jo, jag har också alltid uppfattat em som pålitliga, det är därför detta förvånar mig, för jag tror inte på det för fem öre, men ok, nya mods... det kan vara en förklaring...

2005-05-14 21:25
så dåligt namn e det inte..

2005-05-15 00:26
konstig titel om inte annat...vad kan dom mena med den titeln?
...

2005-05-15 00:44
MCKrillah P20

eftersom den antagligen är fake så menar de nog ingenting alls...

2005-05-15 12:17
Graniz

det är det många som tror, tanken har slagit mig också, men det känns alldeles för uppenbart.