Misery_chick sa dom inte ett par århundraden efter Oot i nån av dom filmklippen du skickade till mig? eller så va det årtionden..jag minns inte exakt.
HenkO P24 jo, men sen så började det ryktas om att tolken felöversatt. jag liter på nintendo.com tills något annat bevisats.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
jaha ok. jag hörde rätt då iaf :) du tycker inte det spoilar lite genom att kolla in-game klippen? jag kände lite så :)
HenkO P24 kunde jag skulle jag nog låta bli att titta, men jag kan inte, det går bara inte.
det e ju det. man vill smaka lite på kakan reda nu..trots att den ska va i ugnen länge till. fin jämförelse va :)
Misery_chick jag som trodde det skulle utspela sig efter WW,då trodde jag fel eller? och sen har jag hört rykten att det släpps till nya nintendo..(revolution).vet nån om nått sånt?
...
MCKrillah P20 när det utspelar sig är lite luddigt just nu, Mr Aonuma har tidigare sagt att det utspelar sig efter WW, sen igår sas det att det utspelar sig mellan Oot och WW, och i morse ryktades det om att det senare handlat om en felöversättning av vad Mr Aonuma sagt, men jag har inte lyckats hitta något som bekräftar något av det...ska streama ny info i natt dock, hoppas på att få veta säkert då. Revolutionryktet är helt falskt, Twilight Princess släpps i november till GC, däremot har det bekräftats att de börjat utvecklingen av ett Zelda till revolution.
http://www.zhq2.com/coppermine/cpg132/al .. den här bilden hittade jag i ett forum på IGN, ingen källa angavs, och flera användare säger att det är ett gammalt demofoto, jag vet inte hur det ligger till, men loggan är ju inte rätt, hursomhelst så är det en fin bild.
angående när spelet utspelar sig, så finns det här att läsa på zeldaheadquarter:
"Well, we officially have chaos. Three sources (Zethar who does all my translations for Zelda materials, Goddess Rinoa and my friend Sess who helped me with my The Wind Waker Run) have all CONFIRMED that not only was the question asked to Eiji Aonuma CORRECTLY translated, but his answer was ALSO CORRECTLY TRANSLATED. Meaning both the Japanese and English MATCHED UP. Apparently now the burden of proof is in GameSpy to identify if their transcript has an error, or if Aonuma did correct them. Additionally, the question about the game coming between Ocarina of Time and The Wind Waker is NOT present in the GameSpy interview. So...hold your celebration parties yet folks - Twilight Princess may still be just after Ocarina of Time. "
Misery_chick: skönt med nån som vet,skönt att det kommer till gc iaf..blev lite orolig där ett tag.. men det hade vart koolt att spela efter det som hände i WW se hur det gick vidare.. jag tycker en sak e dock skum...jag tror det släpps tidigare faktiskt än vad dom säger..eftersom vi redan får shitloads med info om spelet handling.
...
MCKrillah P20 det tvivlar jag på, det vore ovettigt för dem att inte släppa det inför julen.
runt jul, menar jag.
nej jag tycker det vore vettigt med släpp runt sensommarn jag...faktiskt.eftersom nya consollen eju på G och släppas..
...
MCKrillah P20 revolution släpps väl inte innan 2006 såvitt jag vet, och med all hype runt spelet så lär det sälja brutalt när det än släpps, men runt jul säljs det ju alltid mer, och många Zeldatitlar har släppts i just november, så jag är inte förvånad över att de planerar att göra samma sak med det här.
Misery_chick men shyyy,det ska komma tidigare!:D
...
MCKrillah P20 njeh, jag håller inte med, jag väntar hellre lite längre och får ett spel där de tagit sig tid att göra allt perfekt.
tror det kommer 25:e november. ren chansning.
HenkO P24 jag tror också att det kommer släppas i slutet av nov.
angående när det utspelar sig, så väljer iallafall jag att tro på
nintendo.com , jag utgår från att de har koll på sina egna spel.
eller den 18:e november..på min födelsedag :) det hade varit lovely.
Jag älskar redan det här spelet, men
vad är problemet med texturerna på
den här bilden ???
www.shumway.se - världens softaste webzine
Guerrillero P17 va menar du?
Texturerna på bron som Link och Midna springer på är ju smärtfullt lågupplösta. Ser ut som ett PS1-spel. Nu är ju detta inte en fulländad version, så man får ju hoppas på att Nintendo åtgärdar detta tills spelets släpp.
det kommer nog poleras upp lite mer innan det släpps ska du se.
kom över lite in-game footage där man ser vad som ser ut att vara en skullkid, kan inte länka till filmen eftersom länken inte verkar fungera längre, men här är en screenshot:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/ ..
Ser löjligt bra ut. Tack för filmen, Misery!
så lite så.
Twilight Princess - slideshowen som man kan ladda ner till sin DS innehåller lite ny info... ""Upon entering the colorless twilight realm, Link is transformed into a Wolf. With a mysterious figure by his side, Link must continue his quest. However, creatures of darkness stand in his way and they won't be defeated easily. The first area Link explores in wolf form is a castle enveloped in darkness. While locked in one of its cells, Wolf Link encounters a mysterious being who joins him on his adventure. With the mysterious rider on his back, Wolf Link escapes from his cell and begins his climb to the highest tower in Hyrule Castle. Awaiting him at the top is none other than... In the highest tower of Hyrule Castle Princess Zelda, shrouded in robes, awaits Wolf Link. As a thunderbold lights the scene, with a single glance she sees something revealed.""
daUndergrounder P18 ..det är en av de mer utbredda teorierna... Men då måste de ha kommit på ett sätt att ta sig runt det faktum att de i början av WW säger att INNAN Hyrule översvämmades bad folket till gudinnorna att hjälten ännu en gång skulle dyka upp och rädda landet, men han kom aldrig.
Fan fall man kollar allt å läser allt som står i den här tråden så lämnar man inte mkt till fantasin ;) Men ska man börja spelet om en varg? Sounds strange Vad är storyn? Vågar inte läsa igenom tråden allt för mkt. Man ska rädda Zelda men är man i samma gamla Hyrule? Ganon har Zelda inlåst i ett torn och man ska dit och rädda henne?
"Don't schsch me motherfucker"
Banan_Fiskarn P12 klicka på länken jag postade ett par inlägg upp, där finns en del info.
har denna tråd dött?:( inge nytt på zelda fronten?
...
jodå...jag kommer snart att klara Majora's Mask till GC!
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman
men haha...slutbossen är iaf väldigt dryg om du inte samlat alla masker=)
...
Producent
2005-07-05 17:40
Majoras Mask är inte alls svår :)
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
http://www.1up.com/do/feature?pager.offs .. det här har inget med TP att göra, men jag tycker folk borde se den ändå...
det är killen som gjorde den falska Revolution-VR-hjälm-filmen som gjort en MM-trailer med upphottad grafik.
om man bortser från de glada färgerna och att link ser ut som ett retard, så är den sjukt värd att se, tycker jag
va fan..får vänta tills nästa år alltså...även om det kommer bli ett bättre spel så blir jag lite ledsen nu.
HenkO P24 mjo, får lite ambivalenta känslor av det här, bra att de låter det ta den tid som behövs och inte stressar fram något som inte är så bra som det kan vara, synd att man får vänta så länge.
då får det fan bli nåt helt otroligt fantastiskt..man ska inte kunna klaga på nåt :) jag vet redan att det kommer bli underbart dock..
...undrar om vi får mer info imorrn från LGC, eller om de kommer fokusera helt på revolutionen...
Alltså... Kolla "stadsbilderna", där på torget. Imponerande stort antal NPCs på samma gång. Det här ser mycket, mycket bra ut.