I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Metal Gear Solid 4 [PS3]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-04-21 17:10
Är det någon som lyckats få beta-keys till MGO demot?
id.konami hemsidan är helt fucked..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-21 18:07
bara online som det finns demo på?
du är kär i mig.

2008-04-22 05:31
Det är inte ett demo, det är en beta. Serverarna kraschade då alla som inte fått beta-codes i USA och Japan gjorde europeiska konton och försökte connecta till våran beta. P.g.a. detta kraschade som sagt serverarna och Konami har uppskjutit och förlängt betan. Nytt announcement ska komma klockan 08:00 idag!

2008-04-22 12:09
hatar ps3 först ska man ladda hem et jävla spel sen ska det uppdateras fick se en laddnings bar 4 ggr innan jag ens kom fram till att jag inte kunde connecta till servern
i'm always telling the truth even when i'm lying.

2008-04-22 15:23
jagvillocksåhaenblog.com

2008-04-22 17:12
AmonTobin

Men läs i tråden så förstår du Varför du inte kunde connecta till servern.
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.

2008-04-22 17:18
MGO är ett separat spel från MGS4, så tycker man kan ta snacket om det i en egen tråd
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Producent

2008-04-23 18:05
1199. Fy fan, lite överdrivet? :O
Lil_H..

2008-04-24 02:52
Det är ju limited edition... vanliga kostar 699 eller nåt...

2008-04-24 15:49
är det någon som vet när det släpps?
känns som om de finslipat på spelet i ett helt extra år.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-24 16:51
12e juni släpps det...

2008-04-26 12:02
oooooh va lååångt.

2008-05-27 21:52
Inte långt kvar nu va?

Så här ser tydligen Limited Edition ut.

jagvillocksåhaenblog.com

2008-05-27 22:51
cirkus två veckor kvar nu tror jag

aaahhhh vill haa
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-05-27 23:12
sick alltså. beställer bundlen nästa vecka tror jag...
du är kär i mig.

2008-05-27 23:28
Jag har bokat på Webhallen, är svindyrt. Är fullbokad hoppas verkligen jag får. Denna box är tydligen limiterad på riktigt.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-05-27 23:38
jag hoppas jag får en limited också... den är fan värd pengarna man får hosta upp!

2008-05-27 23:56
kan inte ens föreställa mig hur jävla bra det kommer bli. är ju tydligen sjukt stort och har så jävla nice gameplay....gaah. detta och gta4 kommer mörda min sommar
du är kär i mig.

2008-05-27 23:59
gaah. detta och gta4 kommer förgylla min sommar

fixed
Skivsamlare

2008-05-28 01:20
w00t, bytte in Resistance: FOM och Motorstorm mot MGS4 för 9kr! Woho!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-05-28 13:40
Midas

Är det säkert att det blir den där framsidan?

För det jag har hört så ska vi som bokat få dendär ursnygga framsidan med både Snake och Ocelot i profil-liknande stance :P
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.

2008-05-29 11:09
INOK får du det på release då?
du är kär i mig.
Skivsamlare

2008-05-29 18:01
yupp

2008-05-29 18:37
ennio morricone's here's to you på soundtracket bara ta fram näsdukarna och göra er redo för att lipa arslet av er.

2008-05-29 19:09
Fabbz

Framsidan på kartongen är den plastgubben som följer med, spelet ligger bakom ser det ut som så jag har ingen aning om hur omslaget ser ut på själva fodralet till spelet.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-05-29 19:46
Köpte detta igår för att peppa inför 4an!

Började spela ettan igen igår... haha skön grafik är det :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Skivsamlare

2008-05-29 20:18
haha ja, jag kommer ihåg när jag fick ettan av farsan när jag var liten. typ 8-9 år eller ngt tror jag. jag o en polare satt fast på någon av de första hindrerna i typ 2 veckor haha. gahh älskar mgs-serien <3

2008-05-29 23:44
så jävla underbart, spelade 1an för ett tag sen igen, det är fan det bästa av dom. SÅ EPISKT RAKT IGENOM. när wolf dör alltså. den sorgliga musiken överallt i spelet. ALL musik i spelet är perfekt. och ärligt talat gillar jag slutet när meryl dör mer, snake är så jävla underbar.
du är kär i mig.

2008-05-30 04:15
ettan är galet bra, men jag tycker 3an är bäst. Fan, allt med det spelet är så sjukt bra gjort. Hideo lyckades verkligen fånga känslan av att allt hänger på en. Små saker som när man klättrar upp för den långa stegen och musiken börjar spela etc. Älskar settingen också - de har verkligen fångat känslan av kalla kriget tycker jag. Ååh vad jag älskar det spelet. Slutet är ju också så perfekt, men fällde ju nästan en tår själv..!

2008-05-30 12:05
sant, men jag gillar inte att "combaten" fått en downer, när man skjuter fiender är rätt fult imo, fulare än 2an
du är kär i mig.

2008-05-30 12:12
De var ju tvugna att skära ner på en del i MGS3 p.g.a. djungelmiljön etc... Texturerna är mer lågupplösta och karaktärerna innehåller fler polygoner. Men upplägget och storyn är så jävla bra. Sen är ju CQC ett sjuuukt bra tillägg i gameplayet...

Har inte tänkt på hur det ser ut när man skjuter någon riktigt dock... använder nästan enbart mk22 och CQC...

2008-05-30 12:30
Jag har något att erkänna, jag har inte spelat klart MGS3. Måste fan göra det innan detta.

Jag blev så jävla förbannad när det blev ett sådant moment när man skulle leda en person i djungeln. USCH.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-05-30 12:39
Omg... du är ju nästan klar med spelett t.o.m.

Du har verkligen missat det mäktigaste slutet i MGS-serien

2008-05-30 12:50
Ja, jag tror inte det är mycket kvar. Men jag blev verkligen arg. Jag hatar sådana moment i spel. Men jag ska fixa det. Har två veckor på mig ju!
jagvillocksåhaenblog.com

2008-05-30 13:42
yes! jag ska inte spoila hur mycket du har kvar, men jag vet vad du menar med såna moment. Nu älskar jag MGS så skulle aldrig stänga av ;D men det är bara en fruktansvärt störande sektion av spelet och ger ingenting överhuvudtaget nästan.

2008-05-30 14:21
hehe, kanske är lite tråkigt att leda henne i djungeln, men det är ju inte speciellt svårt och tar inte så lång tid. Bara bita ihop och kämpa sig igenom det.

Jag spelade igenom alla tre spelen förra året (när det var sagt att MGS4 skulle släppas på hösten) för att färska upp minnet inför fyran, men sen sköt de upp det nästan ett år..

2008-05-30 15:06
först skulle det släppas till jul, sen mars och sen juni... så det blev "bara" uppskjutet ett halvår =)

2008-05-30 15:57
Nu är det recenserat av IGN.

Läs!

9.9 är ju inte helt dåligt ;)
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-05-30 17:18
först skulle det släppas till jul, sen mars och sen juni... så det blev "bara" uppskjutet ett halvår =)

Hade för mig att det skulle komma typ i september, men det du verkar säkrare på ditt påstående än jag är på mitt.. =)

Nu är det recenserat av IGN.

"bara" IGN UK dock.. =)

Men det har fått rätt bra betyg hittills. Klart att Eurogamer gav överlägset lägst betyg hittills, undrar om 1up eller Gamespot kommer lyckas slå det.

2008-05-30 17:24
Lite löjligt att Eurogamer baserade sitt betyg på "för komplex story".

Utan komplex story hade MGS inte varit det det är. Oavsett om det är komplicerad story måste de ju förstå hur pass välgjord och genomtänkt den är. Den är så mycket mer än bara "Mission Objective: Kill John Doe/The End" som så många spel är vilket bara kan ses som positivt...

Fan vad jag längtar till MGS-filmen nästa år btw... Hoppas Bale fick rollen, tror han skulle passa bra som Snake. Kan inte bli annat än bra när Kojima är bakom spakarna..!

2008-05-30 17:56
Eurogamer baserade sitt betyg på en del andra saker förutom "för komplex story" bla installation inför varje nytt område och annat festligt.

9.9 känns i vanlig ordning absurt. Varför har spelpressen börjat vräka ut sjukt höga betyg på senare år? Jag säget inte att mgs4 inte förtjänar full pott eftersom jag inte spelat det men det verkar onekligen vara en tendens i dagens spelsamhälle att tior vräks ut till höger och vänster.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-05-30 18:12
Coke: Jasså, det är bara vad jag läst på forum så jag litar på dig. Vill inte läsa recensionerna föränn jag spelat spelet själv. Men angående installation så ser jag även det som ett plus - PS3an har hdd som standard av en anledning, och bör definitivt användas flitigt i relativt linjära singleplayerspel så som MGS4. Uncharted är ett utmärkt exempel på hur den bör användas...

Sen angående 10or så håller jag med dig. Nu tror jag dock att MGS4 förtjänar det då det verkligen verkar fulländat och sätter verkligen ribban för denna generationen just nu. Grafiskt tycker jag det slår det mesta - Det har mycket detalj, bra framerate, och riktigt bra AA (som brukar vara som sämst i spel nuförtiden, antar att all aliasing syns mycket bättre p.g.a. hd)

men ja, min poäng är att MGS4 skulle kunna vara skitdåligt och skulle ändå få 10 efter 10. Precis som GTAIV, eller Halo 3 - helt enkelt alla etablerade, populära och hypade spelserier...

Lite tråkigt tycker jag, men minskar ju risken för hatemail från fanboys hahaha

2008-05-31 13:45
Den här jävla installationsgrejen måste försvinna från alla spel.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-05-31 14:07
Installationerna är ju till för att höja frameraten och minska laddningstiderna inne i spelen, så jag tycker det positiva överväger det negativa med installationer.
Kanske jobbigt med DMC-installationen på 20 min (har inte spelet själv) men jag hade inga problem med GTA-installationen.

2008-05-31 14:42
Den enda anledningen till installationen är för att det är lata utvecklare och att Blu-ray har rätt kass överförningshastighet.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-05-31 15:01
installation har ju knappast med lata utvecklare att göra. Alltså som du säger så är Blu-ray förjävla segt, och därför måste hårddisken användas. Det har ju inte med att utvecklarna är lata att göra, utan det handlar ju om att utvecklarna optimerar spelen för konsollen för att allt ska gå så smidigt som möjligt.

2008-05-31 15:24
Jag har inte haft ps3 så länge ännu så rätta mig gärna om jag har fel. Men installationsmomentet är väl bara en engångsgrej? Alltså som när man satte i gta4 skivan för första gången så installerades det ju grejer och sen var det klart.

Jag tar hellre en lång engångsinstallation över diverse upprepande långa laddningstider ingame , om det är så det funkar :\

2008-05-31 15:51
marvingaye

Det beror som sagt på spelet. GTa Iv har installation i början medan Mgs4 tydligen ska ha ett par kortare inne i själva spelet.

Man kan se detta på två sätt: Visst är installationer till för att göra spelen smidigare osv men en gång i tiden så fanns det en anledning till att man valde konsol framför dator och för mig var det att man skulle slippa installationer, updateringar, uppgradering av hårdvara (generationsskifte undantag givetvis) och annat meck som jag med nöd och näppe förstår mig på.

Jag sitter iofs fortfarande kvar i 90-talet med mina förlegade syn på saker och ting men poängen finns där likväl.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-05-31 17:17
Coke P22

aa jag har ungefär samma inställning som dig när det gäller sånt. Är verkligen helt handikappad när det gäller installationer och dylikt på datorn. Finns ju inget mer frustrerande än när man inte får ett pcspel att funka pga man fuckat upp nåt med installationen eller inte har de senaste drivrutinerna på sitt grafikkort osv

Men installationer som bara är en engångsgrej, sker i början innan man kommer igång med spelet och HELT sköter sig självt så man inte behöver göra något, det har jag inget emot. Som med GTA4 t ex.

Lite segt om mgs4 har diverse installationer i mitten av spelet men jag antar att jag kan leva med det om de går av sig själva utan att jag behöver tänka på nåt. Men de klart, skulle vara kul att slippa sånt helt.

2008-05-31 17:53
Jag ser verkligen inte problemet med spelinstallationer, om de bara tar några minuter innan man spelar första gången.

Visst, alla hade föredragit ett lika bra spel utan installation, men om installation är ett pris man får betala för snabbare laddningstider och högre framerate är jag lätt för det. Lite värre är det kanske om man måste installera under spelets gång som man tydligen måste göra i MGS4.

Man skulle ju kunna tycka att med alla cutscenes i spelet så skulle de kunna installera medan man ser på cutscenes, fast jag antar att de görs i realtid.