Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Jo då folk har fått det.
jagvillocksåhaenblog.com
Solid snake is pretty amazing guy eh? Eats snakes and doesnt afraid of anything!
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
hahah skönt spelutvecklare kommer ha rockstjärnestatus vilken dag som helst nu :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Vettefan alltså...
jagvillocksåhaenblog.com
råfräsh box alltså... Tycker de kunde skippa leksaksgubben dock... det är jag inte intresserad av alls måste jag säga, men vill verkligen ha soundtracket och blu-rayen (samt spelet så klart)
Gubben hade varit okej om den inte såg så jävla billig ut.
jagvillocksåhaenblog.com
Min Dual Shock 3 är i alla fall påväg från Asien någonstans nu så jag får den i tid till MGS4. :)
jagvillocksåhaenblog.com
hur mycket kostar detta feta paket??????????????
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
1199:- på Webhallen.
jagvillocksåhaenblog.com
Ang. det här med att att Snake är Big Boss son så hade min kompis läst ngn intressant teori på nätet om att det kanske är hans fullständigt biologiska son och att EVA är mamman! Alla som spelat MGS3 vet ju hur det slutar. EVA försvinner ju sedan spårlöst men återvänder till 4:an och vill att Solid Snake då ska kalla henne för "Big Mama". Självklart så finns det fler övertygande argument, men min kompis minns inte var han hittade den där sidan, är det ngn som läst ngt liknande? En jäkla intressant teori iaf! :D
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.
EVA försvinner ju sedan spårlöst men återvänder till 4:an och vill att Solid Snake då ska kalla henne för "Big Mama". Spelad av Martin Lawrence?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
OM det ändå vore så väl ;) Bara att skådespelarna i spelet är bättre än honom på det.
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.
Solid Snake är ju inte Big Boss' son utan hans klon (det är även Liquid och Solidus).
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Fabbz: Jag har också tänkt i samma bana. Men tycker det känns troligare att han vore en klon med gener både från EVA och Big Boss... Med tanke på att han enbart har Big Boss' recessiva gener men ändå är den bästa av liquid, solidus och honom. Men Det känns definitivt som att han är en klon. Dock kan ju hans åldring möjligtvis bero på foxdie istället kanske och han är BB's och EVAs biologiska son. Men jag vet inte, har dock tänkt på detta i något år nu minst, tror jag nämnde det tidigare i tråden t.o.m. om det inte var på ett annat forum.
Alltså varför ens spekulera om något som är fastställt i canon sen länge?, alla tre kloner fick gener från Big Boss, Solidus,Solid,Liquid dessa placerades i en surrugat mamma som omnämns som "EVE", om något så är Eva "modern" till samtliga Terribles. Och nej hans åldring beror inte på FOXDIE, FOXDIE är ett nano baserat virus, Solid Snake åldras pga att kloningstekniken ej var perfekt när detta projektet drog igång och pga detta så accelererar åldringen, Solid Snake håller mer eller mindre på att falla isär.
Caliber Ja, jag vet att det är sagt att han är en av klonerna ifrån "Les Enfants Terribles"-projektet men det jag vill få fram är att det finns en Teori om att Solid Snake kanske kan vara Big Boss biologiske son tillsammans med EVA, en annan intressant detal är te x att han är den ende av de 3 som verkligen liknar Big Boss rent fysiskt. Men det är som sagt bara spekuleringar och roliga teorier, jag har själv inte läst om det hela än.
Fabbz: Det där är ju inte rätt någonstans, George Sears aka Solidus Snake ser ut exakt som Big Boss gjorde när MG & MG2 utspelade sig, Solid Snake har inte ens samma ögonfärg som Big Boss hade. Och Big Boss är _STERIL_ den informationen är också canon, han blev steril när han utsattes för strålning under kärnvapen provning. -------------------------------------------------------------- Vad som däremot känns värt att tillägga är att det nog är mycket möjligt att Ocelot fortfarande finns kvar där under ytan, i Courage is Solid bla så ser man Ocelot's signatur handrörelse ett par tre ggr, känns väl inte helt långsökt att kanske dra det ytterligare ett steg och säga att det kanske varit Ocelot hela tiden, om man ser till det han gjort tidigare så vore det right up his alley så att säga.
naero X1 Hur jävla "canon" är det egentligen att Big Boss verkligen är steril? Jag menar skulle det förvåna dig om det visade sig vara ett misstag eller kanske rent utav en Set-up? När vi ändå pratar mekaniska pansartankar med ben så känns väl ändå allt möjligt?
Fabbz: Det är 100% canon, eftersom händelsen finns väl dokumenterad, hade han inte varit STERIL hade man inte ens klonat nåt överhuvudtaget, Les Enfant Terribles blev ett kloningsprojekt just pga att Big Boss var steril. Nöj dig med att Eva med ungefär 90% sannolikhet är surrogat mamman i projektet, dvs moder åt Liquid,Solidus och Solid.
naero X1 Kloningsprojektet blev väl av för att Big Boss hamnade i koma under ett radikalt uppdrag och inte för att han var steril?
Fabbz: Det blev ett kloningsprojekt pga att han var steril, hade han ej varit det hade man knappast använt sig av en experimentiell teknik (kloning) istället för inseminering.
Kloningen handlade ju också om att man ville tillverka genetiskt perfekta soldater. Ettan behandlar ju det ämnet väldigt mycket, d.v.s. hur mycket gener påverkar oss som personer. Solidus är ju den som är bäst balancerad, Solid den med recessiva gener och liquid med de dominanta. Men jag lämnar det till MGS4, oavsett hur mycket man spekulerar så är det mycket vi absolut inte vet, men som vi får svar på om 4 dagar.
För det första så är det där inget hållbart argument. Syftet var ju att prova och experimentera sig fram ett nytt sätt att producera fram supersoldater vilket då föll på alternativet kloning. Där troddes man väl kunna kontrollera soldatens egenskaper på ett annat sätt än vanlig inserminering. Tanken var alltså att skapa fler supersoldater av Big Boss sort. För det andra så ska kärnvapenstråling inte orsaka permanent sterilitet hos män. Utan man kan återhämta sig och bli fertil igen.
Pigeon_ Jag håller med dig, jag säger inte att den här teorin stämmer fullt ut, men bara att jag är öppen för fler idéer än dom som visats. Det kanske visar sig vara något helt annat i slutet sen då MGS4 kommer att innehålla helt sjuka plot-twists. Om 4 dagar vet vi!
Pigeon: Nej det är det egentligen inte, och hela MGS4's story är redan känd sen sisådär fyra dagar tillbaka. Fabbz: Du har redan kommit med en rad påståenden som är helt inkorrekta, bla att Solid är den enda som är likt Big Boss. Big Boss _VAR_ steril när Les Enfant Terribles genomfördes, det är CANON, dom får isåfall retconna bort detta faktum, men så här långt är det ej så.
naero: Jag läser inte spoilers så jag har inte den minsta clue om vad som händer eller inte händer i spelet. Men faktum är att de inte klonade Big Boss p.g.a. att han var steril utan för att man vill framställa genetiskt perfekta soldater. Sen är det inte så svart på vitt som du verkar vilja få det. MGS har aldrig varit så. Jag, som Fabbz, gillar att diskutera andra teorier, som visserligen ofta är ganska lösa men fortfarande har möjligheter. Jag tycker det finns mycket som pekar på att Solid möjligtvis inte är en klon. Framför allt slutet på MGS3 när BB och EVA har sex. Och slutligen, jag får intrycket av att du har läst spoilers från spelet. Så därför så återkommer jag inte till tråden föränn jag spelat klart spelet med risk för att få något avslöjat
Pigeon: Man skapade Les Enfant Terribles för att bevara Big Boss arv, till följd av att "den perfekta" soldaten The Boss dog. det står ganska klart och tydligt att Big Boss var steril sedan kärnvapen provningar på bikini atollen. "The Les Enfants Terribles project (French for the "The Terrible Children"), was a project in which the main aim was to create genetically enhanced clones of Big Boss. It was discovered that Big Boss was sterilized during a nuclear explosion. This was most likely caused by his exposure during nuclear testing at Bikini Atoll or because of the explosions caused by the Davy Crocketts. " A few years later when he was in a coma after a fairly radical mission, the government decided to take some of Big Boss' DNA in order to make clones of him. In the project, one of the clones was to carry all of Big Boss' dominant genes (Liquid Snake), one was to carry all of his recessive genes (Solid Snake), and one was to have a perfect balance of dominant and recessive genes from Big Boss (Solidus Snake). Projektet STARTADES _INNAN_ Big Boss hamnade i koma. Håll isär begreppen nu. och jo MGS är verkligen så pass svart och vitt.
naero X1 Vem utav de andra två klonerna är då rent fysiskt lik Big Boss som ung? Om du syftar på Solidus ifrån MGS2 så är ju bara det konstigt varför han är så ser så jävla gammal ut jämfört med de andra två.
Fabbz: Solidus Snake är givetvis den som är mest lik Big Boss eftersom han är den enda av de tre som fick både dominanta och recessiva gener, Solid Snake har som sagt inte ens samma ögonfärg som Big Boss, samt att det är lite annat som skiljer dom åt också, ansiktsformen är lite off med.
Men du måste ju skoja... Det enda som skiljer är ögonfärgen, och lite skägg, annars så är det exakt likadan modelfigur.
Fabbz: Nej det är det inte, du ser synbar skillnad i dom renderade sekvenserna i MGS3, bla gravscenen, mellan Big Boss och hur Solid Snake senare ser ut.
Men det är ju fan bara för att grafiken förbättrats, så hade Snake också sett ut om MGS hade gjorts 2004.
Fabbz: Pallar inte sitta och förklara saker och ting för dig, Solid,Solidus,Liquid är _SAMTLIGA_ kloner av Big Boss, Solid fick dom recessiva,Liquid dom dominanta, och Solidus är en mix av bägge, det är också därför George Sears aka Solidus Snake har åldrats så han ser ut precis som Big Boss gjorde _NÄR_ cellerna som användes för kloningen togs. Att Big Boss var helt steril pga kärnvapen provning vid Bikini Atollen är redan fastställt i canon, Les Enfant Terribles startades redan innan Big Boss hamnade i koma dessutom, också fastställt i canon. Om nu Solid Snake är biologisk son till Big Boss hur förklarar du det _FAKTUM_ att han drabbats av samma genetiska gen acceleration som Solidus hade?, Solid Snake är döende pga att han är just en klon, släpp det där med FOXDIE eftersom ni ändå inte verkar ha en susning om vad det är, eller hur det fungerar, trots att om ni spelat spelen borde ni sett åtminstonne 4-5 personer dö av det.
naero: Varför vi spekulerar i FoxDie är ju eftersom det är mycket frågor kring det. FoxDie är ju ett virus som är genetiskt programmerat att enbart attackera vissa personer. Men eftersom Naomi experimenterade med det vet man ju inte vad som ändrats. Varför dog Liquid och inte Snake t.ex.? Alltså, det är en väldigt lös teori och jag tror inte riktigt att Solid Snake är en biologisk sån, men det jag definitivt tror att det är något med just honom som skiljer honom från Solidus och Liquid (mer än att han har de recessiva generna bara). Många frågor som t.ex. varför Snake inte smittas av FoxDie, varför han alltid är den bästa av de alla tre etc etc. Han är ju t.o.m. bättre soldat än Big Boss. Visst så togs ju redan detta upp en del i ettan med poängen att det inte bara är gener som spelar roll, och fortsatte även i 2an och 3an. Men fortfarande så är det mycket frågor i varför Snake skiljer sig så mycket från de andra trots att de alla är kloner av samma person. Så som sagt, MGS är just nu inte helt svart på vitt. Efter MGS4 kommer det nog vara det, men det är väldigt mycket som hänger i luften och Kojima överaskar alltid.
Jag skriver under det Pigeon_ skrev. MGS-universumet har aldrig varit särskilt logisk i den aspekten att det som presenterats alltid ska vara ristat i sten. Om så vore fallet så skulle ju Cambell fortf. bara vara Meryls farbror och inte far. Jag tycker bara det är roligt att titta på andra detaljer samt försöka hitta andra vinklar att se de olika händelserna på. Spelet växer så mycket för mig just pga. av att inget är så som man tror.
Pigeon: Varför Solid Snake ej smittats av FOXDIE får man svar på redan i MGS, för att Naomi Hunter programmerade in ett sorts wildcard effekt, så att Solid Snake aldrig skulle veta när han drabbades. FOXDIE är ett nanomachine baserat virus, tredje generationens genome soldiers har en evolverad form av FOXDIE nanomachines i sig. Att Solid Snake lyckades besegra Big Boss har nog rätt mycket att göra med det faktum att Big Boss var mellan 60-70 och Solid Snake runt 30.
Varför Solid Snake ej smittats av FOXDIE får man svar på redan i MGS, för att Naomi Hunter programmerade in ett sorts wildcard effekt, så att Solid Snake aldrig skulle veta när han drabbades. FOXDIE är ett nanomachine baserat virus, tredje generationens genome soldiers har en evolverad form av FOXDIE nanomachines i sig. Att Solid Snake lyckades besegra Big Boss har nog rätt mycket att göra med det faktum att Big Boss var mellan 60-70 och Solid Snake runt 30. Naomi vet ju inte ens själv exakt vad som hände. Det finns tusentals teorier över huruvida FoxDie enbart drabbar vissa och inte vissa andra. FoxDie kommer ju definitivt ha en stor roll i MGS4 och det är ju tusentals frågor just kring det. Sen så är det klart att Big Boss var gammal, men samtidigt så lägger ju inte storyn särskilt mycket vikt över det...
Pigeon: Ehm, hon säger rätt klart och tydligt att hon programmerade in en wildcard effekt i viruset.
Inga spoilers här alltså!
jagvillocksåhaenblog.com
2 dagar kvar! sjukt taggad att packa upp min bundle på torsdag morgon alltså
du är kär i mig.
Svensson X18 Jasså, så du har klippt PS3-bundlen med MGS4? :)
Hell Yes.
du är kär i mig.
tror/vet ni något om el-giganten osv kommer ha några superbilliga erbjudanden som runt gta4 releasen? 399 eller vad det var. det var nice
Skivsamlare
2008-06-10 03:07
INOK P19 najs. jag slår nog till på det :)
Har fått Dualshock 3 nu, måste man ju ha för MGS4. :) Kontrollen känns bra mycket stabilare nu i och med att den väger mer.
jagvillocksåhaenblog.com
Jag önskar jag hade råd till en DS3 ;/... Men jag klarar mig bra utan den :)