Kostade 360:- med frakt. Inte så farligt. Fick på en vecka.
jagvillocksåhaenblog.com
vad är DS3 bra för i MGS4 förutom det uppenbara?
du är kär i mig.
Vet ej, men Kojima har alltid använt det på roliga och bra sätt - inte bara rekyl och sådant standard.
jagvillocksåhaenblog.com
Bah! Förbokade på Gameshop för några veckor sen och fick förra veckan mail där jag skulle bekräfta bokningen. Kollar på internetbanken och de jävlarna hade tagit betalt två ggr, en gång vid bokningen 30/5 och en gång vid bekräftelsen 5/6. Det tänkte jag inte finna mig i! Efter två irriterade samtal med Gameshop (de hävdar att de inte tar betalt vid bokningen) och ett med telefonbanken insåg jag att den första betalningen inte var 30/5. Den var 30/4, när jag beställde GTA4. Pinsamt för mig. Gameshop är rentvådda iaf. Tillbaks till peppning inför MGS4 nu. Frågan är hur jag ska hinna spela när jag kommer hem från jobbet efter 18.00 och det är EM.. =/
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Skivsamlare
2008-06-10 19:32
Oj vad jag kommer plågas på jobbet på torsdag. Ska hämta min limited edition vid lunch (game öppnar kl 10 00) sen måste jag dra tillbaka och jobba. Fy fan vilken plåga det kommer vara när man bara lääängtar till att komma hem haha
Hörni en fråga... Jag förhandsbokade på Gamestop/EB games för några dagar sen genom att byta in två ps3 spel + 9kr. När jag var på väg ut genom affären så säger han: "Så ringer vi dig när vi har den inne!" Medans jag säger "okeydokey" och är redan ute ur affären så slog det mig, wtf menade han med det där? Det är väl inte så att dem delar ut beställda ordrar som förhandsbokat?
Jag förstod inte alls din fråga. Men när de har det inne i affären så du kan hämta det är det så ringer de dig. Om du inte hinner före och hämtar det först :) Inget mera med det...
Pigeon_ P19 Skillnaden på beställda ordrar och föhandsbokat är att om jag förhandsbokat så är ett av de exemplar som skickas till dem mitt, medans en beställd order är att jag står på en kö lista... Jag vill inte inse den 12 att alla är slutsålda, skulle gå på en jävla rampage.
jag tror inte det ska vara några problem. Här i uppsala hade ingen spelaffär särskilt mycket bokningar ens.... ;O
Folk i England får det...
jagvillocksåhaenblog.com
inte många timmar kvar nu! Blir en plågsam dag på jobbet imorgon!! :P
känns lite overkligt nu asså... :P
du är kär i mig.
Producent
2008-06-11 15:59
Fan vad overkligt det känns!! Bokade spelet början av året, och imorgon får jag det :D :D :D
Lil_H..
Fan.. Jag tog med jobb hem som jag tänkte jobba på och tänkte bara se Portugal - Tjeckien och lägga mig direkt efter för jag är så jävla trött.. Så blir jag utvilad imorgon när spelet kommer så jag kan spela länge. Vad upptäcker man när man kommer hem? Spelet har kommit! Planen är förstörd.
Caliber: Räkna med inbrott i natt! ;D (det är värt att åka i fängelse för att få spelet några timmar tidigare ;D)
Din beställning finns nu att hämta i vår butik på Sveavägen 39. Yes!
jagvillocksåhaenblog.com
gaah jag kommer fan inte kunna sova i natt tror jag :S:S
Pigeon: Du är välkommen, men jag sover med spelet i ena handen och ett baseballträ i andra =) Blev varken nått jobb eller fotboll för mig, men en hel del MGS. Riktigt bra än så länge, men få "MGS moments", fast det lär ju komma senare. Under öppningssekvensen blev det väldigt tydligt varför Kojima var noga med att den skulle hållas hemlig, det var ett riktigt stort WTF-ögonblick =)
Caliber: Sjysst att du inte spoilar opening titles iaf! Får ju se imorgon =) Fan hadce precis somnat och vaknade runt 20 minuter efter och nu pirrar det i benen som en jävla idiot haha... gaaah vad jag längtar till imorrn!! :P:D
Jag hoppas att man får veta ALLT om The Patriots och om det stämmer ang. "The Unknown Benefactor" Det jag med stor sannolikhet tror är iaf att jag kommer gråta som en liten skolflicka i slutet :)
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.
Skivsamlare
2008-06-12 11:39
Vaknade nyss, nu ska jag ner på EB och hämta mitt! HAr tydligen vunnit en t-shirt och en DVD med storyn med :D woho!1
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Skivsamlare
2008-06-12 12:05
just det, jag bytte in Resistance: FOM och Motorstorm mot det ;) Nöjd :D
Det stør mig nått fruktansvært att jag spelat o klarat alla spelen men kænner att jag førstår ca 12 % av storyn. Det finns fan bøcker i æmnet. orka. Ær stoked som fan på det hær iaf dock.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2008-06-12 12:21
jag fick med en dvd med hela bakgrundsstoryn :> tittar på den nu, med en apus för lunch, hehe.
Jag hade bokat limited men trots det fick jag ingen! Tyckte jag var ute i god tid (bokade för runt 3 mån sen) Men alla butiker här fick bara in 1 enstaka kopia av den limiterade... :( Men sitter just nu på jobbet med min kopia av vanliga utgåvan... ska döda ett par timmar till innan jag drar hem för att påbörja äventyret ;D
Skivsamlare
2008-06-12 14:20
Verkar som den är limiterad på riktigt i alla fall, kul! Mitt ex väntar på webhallen, om två timmar åker jag dit! :D
jagvillocksåhaenblog.com
Jag har bara spelat MGS1 till PS1 & MGS2 till PS2, kommer storyn i MGS4 vara väldigt förvirrande om man inte spelat 3:an?
Förmodligen.
jagvillocksåhaenblog.com
Nej inte särskilt då MGS3 är en prequel... Den förklarar lite mer om the Patriots men inte något superviktigt... Kör MGS4 och må bra! Det är helt otroligt jävla bra spel alltså... helt galet! INOK: Jo blev lite kortare dag än jag hade räknat med... var svårt att hålla sig när man satt med spelet framför sig ;D
Hahaha, introt var det stördaste jag sett. Kanske inte var det riktiga introt dock. Man kan säkert läsa om hela storyn på GameFAQs, brukar finnas sådant om spel.
jagvillocksåhaenblog.com
Engelska Wikipedia har hela mgs-storyn väldigt bra skriven annars =)
Fan va nice. Plockade upp ett ex på mediamarkt för 499kr :) dags att sätta igång
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
haha kalla mig störd men jag sätter igång med MGO före single player är för jävla nyfiken på vad fan MGO är för något. har inte läst nånting om det :)
Metal Gear Wiki Där kan man läsa allt som har med Metal Gear att göra, allt ifrån story till olika vapen. Mycket intressant läsning.
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.
Sjukt! vilket spel! det är mycket bättre än jag väntat mig. älskar det! men håller med om att det inte har varit så mkt MGS-moments.
du är kär i mig.
har inte lirat något MGS spel innan.. e de nya grymt eller ? man måste inte ha lirat dom andra för att fatta nåt i detta spel eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är mycket du inte fattar, men som dom säger, storyn kan skäras ner till "snake ska döda liquid" och sen typ skita i resten. men det kommer vara mycket frågetecken och du kommer nog inte palla alla cutscenes. men spelet äger ändå.
du är kär i mig.
Skivsamlare
2008-06-13 13:48
men det går ju att ta en snabblektion, antingen genom att läsa på internet eller se på dvdn som vissa fick med om man förhandsbokade, den förklarar storyn bra.
Fan vad det suger att sitta på jobbet. Det ända jag kan tänka på är att fortsätta lira ;O... Som tur är så är det fredag... gissar på att jag blir klar med det imorgon senast ;D
Pigeon: Hur kan du säga att MGS3 ej är viktigt då det mer eller mindre driver händelseförloppet helt i MGS4?, om något efter MGS4 så är MGS och MGS2 mindre viktig än tex MGS3 och MGSPO.
naero: Ja, det beror ju på vad du syftar på. MGS4 baseras ju efter MGS2 och det mycket handlar ju om just the patriots och liquid ocelot. Men detta är ju det absolut sista spelet så självklart så bör man spela MGS3 om man vill förstå hela storyn. Men nu frågade han ju trots allt om det var superviktigt och det är det ju trots allt inte. Jag vill inte prata för mycket här eftersom det spoilar en del, så jag låter det vara så. Om du vill fortsätta diskutera i frågan så kan du skicka PM.
Pigeon: MGS3 - MGSPO - MGS4 , blanda inte in MGS2 i det hela.
Oj oj vilket superspel. Det tar allt som var bra med föregångarna, ger oss duktigt med nostalgigodis och fräschar upp kontrollerna till nära perfektion. Spelade 14 tiummar i sträck i torsdags, så länge har jag aldrig suttit med ett spel förr. Köp en ps3!
Straight from the Suarn!
klarade det nu, jävligt episkt. fast lite kort, trodde det skulle vara längre. gillade själva spelandet mycket bättre i början också. jävligt bra, vet inte vad jag saknade, men nåt var det... hade för höga förväntningar antar jag :P
du är kär i mig.
naero: Vad dillar du om? MGS3 och MGPO baseras ju långt före MGS1. MGS4 baseras ju direkt efter MGS2.
Det enda, verkligen enda, klagomålet jag har är nog meryls löjligt manliga och muskulösa axlar när hon har klänning på sig. Hennes axlar stal all mitt fokus från den scenen alltså, det pajade nästan lite för allt jag gjorde var att glo och förvånas över hennes sjuka axlar. Visst, hon är en army-girl osv men GOD DAMN, kojima. för helvete. :)
har en fråga angånde (mgs4) fick inte vi svenskar nåt Metal Gear Solid 4:Limited Edition ...? har kollat runt lite och hittar bara spelet, och sen så har ja kolla youtube där nåra har har just "limited Edition"... tack för mej//Pappz
Jo då, jag har Limited Edition.
jagvillocksåhaenblog.com