Hah, drog igång mitt nyss och körde igenom typ.. ja, två första kapitlen. Älskar fiendevariationen och fysiken hittills. Lite less att man ser genom tredjeperson i vehicle sekvenserna dock, men det är ett ytterst ytterst litet klagomål. Btw, är det bara jag som tycker att det här spelet har typ bästa menymusiken nånsin? :P
varför inte öppnas? :P fan va det verkar sälja bra, läser om att det är slut överallt och på förhand hade det vad, mer än 1 miljon förhandsbokningar? finns väl sisådär 9-10 kapitel va? kolla trophies list så ser man ju...
du är kär i mig.
Grymt kraftfullt och välgjort spel, synd att jag är så oerhört dålig på att hantera FPS med en handkontroll. Öva öva öva!! :)
Jag vet inte hur impad jag är efter ca 2 timmars spelande inatt. Det är jävligt snyggt, grym fysik osv, men jag vette fan, det är ju fort en rymdshooter. Kontrollmappingen är rätt keff, alla borde koppa COD4 där.. 8 av 10 so far. Får se om det växer på mig, annars blir det nog till att hooka SF IV o leka med när ångestsöndagen infinner sig. Jag kanske kan lära mig älska det dock.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
TheMatt Byter du kontrollmapping i options till "Alternate 2" så är den i princip exakt som COD4.
Fienderna är smarta, det är nice.
be the change
ja byt bara kontrollmapping och klicka i "hold zoom". "en rymdshooter" är ju jävligt elakt att kalla killzone 2, känns ju knappast som att du är på en randomplanet och det är ju inga aliens du dödar. tänk det som en jävligt mörk framtid bara:P
du är kär i mig.
Jag är jävligt elak. :P Ska se om jag hinner gå lös lite ikväll, jag vill verkligen gilla det här jättemycket. Btw, de är visst aliens, o du är visst på en random planet, men de ser ganska mänskliga ut & planeten likaså..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha pampigaste menymusiken helt klart Jag gillar att styrningen är tightare och mycket snabbare när man spelar multiplayer. Fast det gör att det är svårare att gå tillbaks och spela single player. Gäller att köra igenom campaign först antar jag.The Matt Njae inte riktigt? Helghasts är människor som flyttat till en annan planet. Om detta gör dom till "aliens" vet jag inte. De är i alla fall inte "aliens" i en traditionell anda. Det har sagts att planetens fuckade miljö och tillvaro har format dom till hur de ser ut/tänker/agerar idag. Men de ser som sagt inte så annorlunda ut jämfört med människor. De är bara blekare och skalliga :) Håller med Svensson om att KZ2 inte är så mycket till "rymdshooter". Det liknar COD4 mer än vad det liknar Resistance2, Halo osv om man ser till fienderna, vapnen och spelsättet osv.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
klarade storyn på 6 timmar 35 minuter och 47 sekunder:P lite kortare än vad jag trodde, jag stressade inte igenom heller. men kul var det. Multiplayer var ännu roligare när man väl kom in i det. fett bra spel
Okej, jag ger mig.. Jag bara chansade ang aliens, they being on en annan planet osv.
jäklar, 6 timmar och 35? jag blev också lite fundersam, jag ligger på 6 och 30~nu och har bara sista uppdraget kvar, vafan är det liksom? visst att gamereactor överdrev som fan med 18 timmar, men jag hade trott åtminstone 10? jag brukar alltid ta lång tid på mig att spela igenom spel.
du är kär i mig.
Jo jag var också inställd på 10 timmar så lite besviken blev jag. Men det var så grymt så kommer köra om det några gånger. fast det får vänta tills jag låst upp allt i multiplayer^^
Nån annan som blev smått tagen av hur snygga de "ljusare" multiplayer banorna är? T ex, Corinth Passing, god damn. Jag blev iofs till och med lite överraskad av den ljusa ökenbanan i single playern också eftersom jag trodde hela spelet skulle vara mörkt.
Hämtade mitt spel igår, hittills är jag jävligt imponerad. Kontrollerna tar ett tag att lära sig fullt ut, men jag känner att jag blir bättre och bättre ju längre jag spelar. Grafiken är som väntat, helt otrolig, samma sak med fiendernas AI, känslan, och ljudet. Det här spelet får mig verkligen att glömma bort att jag faktiskt spelar ett spel, ibland duckar jag t.om. när saker flyger mot en :) Vilket får mig att tänka på en grej, loading-bilden mellan varje kapitel är riktigt cool, om man vickar på kontrollen så ser det verkligen ut som att gubbarna är i 3D, alltså "flyga-ut-från-skärmen-3D". Vet att Sony sagt att dom skulle introducera spel 2009 med den funktionen, hoppas verkligen att dom menade det.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Fan, blir alltid ägd på sista stället. Jag suger. :)
jagvillocksåhaenblog.com
Haha upptäckte idag att shotgun har autoaim om man håller in L1(alternate2).. visst att många banor har stora ytor där avståndet gör shotgun värdelös men nästan överallt så finns det små ställen att lurka på och skydda sig tills folk kommer närmre eller trånga koridorer där alla samlas. Jag finner det galet op
Spelade kanske 1timme igår, otroligt snyggt, underbart att fienderna har en riktig Ai jämfört med alla andra spel. Gillade inte kontrollen och farten tyvär, vapnen var ingen större hit heller av det lilla jag såg.
Hehe shtgun är nice. Spikvapnet är nog fetast.
jagvillocksåhaenblog.com
spikvapnet är fetast ja, önska att det fanns i multiplayer. även fast det skulle vara mer op än shotgun^^
Spoiler var det bara för mig ljudet försvann under atombombsexplosionen?
du är kär i mig.
Denna snubbe gör så sjukt roliga videoklipp.
jagvillocksåhaenblog.com
haha fan hur går det för alla nu online då? har inte hunnit lira en bråkdel av vad jag skulle vilja, det är ju helt sjukt bra! fattar inte hur det kommer sig att jag som nästan aldrig lirar fps, och ännu mer sällan online, kommer in och ligger lätt top 5 varje match? har ALLA köpt det här spelet, även dom som nästan aldrig lirar? hade 27-5 i senaste matchen :O
du är kär i mig.
Extremt välgjort, jag älskar verkligen fiende AI:n. Det känns helt underbart att varje fiende kan bli ett stort problem och att man ibland verkligen får kämpa med en helt vanlig fotsoldat i flera minuter (speciellt på sniper banan). Känslan av att fiendesoldaterna känns som pappfigurer och puckade spån som i t.ex COD spelen är helt borta. Var lite skeptisk till styrningen i början så som många andra, men nu älskar jag den. Grafiken? Ja vad kan man säga som inte blivit sagt tidigare? Kompisar som inte ens gillar spel sitter med hakan i golvet. Har inte spelat igenom hela ännu, men är nog inne på sista svängen nu känns det som.
hur många gånger behöver man skjuta den där jävla maskinen som flyger runt när man står på taket med en rocket launcher.. ?? klarar fan inte det, blir galen!
Haha... Den är enkel, tror det är fyra gånger. Hoppa ner och göm dig i gången ett tag.
jagvillocksåhaenblog.com
finns det en gång?
Ja, bara springa över kanten där man börjar.
jagvillocksåhaenblog.com
Fan va det går undan med rankandet efter att ha låst upp medic badge, speciellt om man är med i ett dåligt lag där folk dör hela tiden. Bara stå längst bak och återuppliva folk :)
HEhe... Jag har knappt börjat spela online då jag inte har en router. Kommer liga efter men går rätt bra. Standardvapnet är jävligt bra i alla fall.
jagvillocksåhaenblog.com
ja det är lite trist tycker jag, man glider runt där och pewpew pawnar alla (g33k!) men hamnar ändå 2a-3a under en medic som får tokmkt poäng:P
du är kär i mig.
haha, förhoppningsvis så kommer nog inte lika många spela medic klassen senare. Det är ju liksom den första badgen man låser upp. Jag ser själv mest fram emot att låsa upp Saboteur badgen. Det blir nog min main gubbe senare. Det är tur att man håvar in poäng rätt snabbt med medic för jämfört med andra spels rankingsystem så tycker jag killzone 2 är lite mer "krävande". Det kommer nog ta ett tag tills man har låst upp allting :) Fast det gör väl inte så mycket då det är så förbannat jävla roligt. och ja, standardvapnet är galet bra. tur det :)
Låste nyligen upp tactician badgen och är några hundra points ifrån assault badgen nu vilket leder till granatkastare, då blir det kills på radec academy^^
jag föredrog higgsens standardvapen i kampanjen och första 10 minutrarna online, nu äre bara ISA's som gäller. fan roligaste spelet på år och dar, trodde kampanjen var bra liksom, DAMN vilken multiplayer! 253 kills / 150 deaths ligger jag på, och typ 375~ points om jag inte minns fel... känner mig rätt nöjd med det ändå! hur många är vi som lirar online egentligen, vad sägs om en whoa-klan på skoj? :D kommer ändå inte va seriös med klan, och om nån vill ha extra polare så ere ju bara o köra!
du är kär i mig.
Jag børjar ælska det hær spelet mer o mer. Online ær galet grymt. Har dock bara nosat på det än. Lite lata frågor: Hur længe får man ligga i innan man låser upp det göttiga, sniper rifles + extra granater etc? Nån som vet om det finns en dual weapons perk? eller kort o gott, vid vilken grad får man tillgång till klasser/nya vapen and such? PSN: the_dipkid
det står nästan överallt där man kollar statistics. eftersom jag inte kommer ihåg exakt så hittar jag på ett exempel: du behöver döda kanske 20 pers under en match för att få killing expert ribbon, och du behöver få ribbonet 8 ggr för att få medaljen som ger dig en extra startgranat. jag fick den jättefort, efter just 8 matcher. jag har lirat 3~ timmar och låst upp medic, har lite mindre än 400 points. går rätt fort om man inte suger. sniper är det sista du låser upp.
du är kär i mig.
Okej, thanks a bunch. Fick før mig att systemet var lite rørigt o oøverskådligt først.
Läste på deras hemsida att de tkommer en patch snart som bla ska fixa shotgunens autoaim så om ni vill äga allt och alla och lvla fort så passa på^^ Dom ska även se om dom kan fixa styrningen eftersom så många klagat på att den är lite off. Jag personligen tycker bara att det är ruttet att det faktiskt är svårare att sikta när man zoomar än när man skjuter från höften, det är ju menat att ge precision inte tvärtom.
det är väl inte svårare? det är ju mkt bättre på långt håll, sämre på nära, ganska logiskt. sen är ju inte autoaimen på shotgun särskilt effektiv ändå?
du är kär i mig.
Ja, alltså zoom-siktet i Killzone2 funkar inte alls som det i COD4. Man bör verkligen bara använda det om man ska skjuta folk som är riktigt långt bort. Annars skjuter man "from the hip" i de allra flesta situationer. Det är väl varken bättre eller sämre antar jag. Bara annorlunda.
tycker nästan det är förjävla mkt kaos när alla har så många badges, saboteur som smyger runt och turrets och bots överallt, funkar inte riktigt på alla banor när det är 32 spelare. 10 vs 10 eller mindre känns nästan mer vettigt. sen hatar jag servers som har friendly fire
du är kär i mig.
Ja det är jävla kaos på vissa banor med 32 spelare haha. Det blir så när majoriteten från båda lagen går samma väg och möts ständigt upp på samma ställe växlar granater/skott med varandra. Nötter :) Om jag inte på nåt sätt kan "utnyttja" kaoset så brukar jag se till att ta en annan väg istället och försöka följa objectives.
Friendly Fire fungerar inte "public". Inte i något spel.
jagvillocksåhaenblog.com
Svensson Autoaimen på shotgunen är ju galen. Jag kan bara springa igenom radec academy och hålla in L1 så låser den ju på vemsom som kommer nånstans framför mig sen bam död. Om man ser nån inne i ett rum så är det bara att hålla in l1 och titta in. spelar ingen roll vart personen lurkar, man får ändå siktet rakt på honom. jag tycker det är väldigt op specielt när så många har problem med att sikta.
Nu har jag äntligen börjat spela. Drog igång online direkt och har kört ett par vändor. Fan vad folk verkar suga. Jag har verkligen inga skills (att sikta var ju faktiskt lite halvklurigt) men en del folk man möter är ju helt abnormt usla. Fungerar dessa individer irl?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Fan jag har allvarliga problem med min connection. Blir disconncentad efter ca 15 min. network error code 5032. Någon som har koll på vad det betyder? Jag lade in några random nr på dsn som jag hittade i en tråd eftertsom jag tidigare inte lyckades få fram ip och connection öht.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Coke, tyckte också det, men det är för att alla nybörjare spelar med alla nybörjare, som inte vant sig att sikta och skjuta bursts, sen när man kommer upp och bara spelar med generaler är det fan så mycket svårare. då kan du aldrig stå still typ.
du är kär i mig.
Ja jag håller med. Det har varit väldigt låg "svårighetsnivå" på onlinemotståndet nu efter att det har släppts, speciellt under de lägre ranksen :) Jag tror som sagt att mycket av det beror på att det är ett väldigt populärt/hypat exklusivt ps3 spel som många köpte, även folk som normalt sett inte spelar såna här spel. Det låg ju etta på förhandsboknings listorna på b.l.a webhallen osv. Sen var det tal om lite över en miljon förhandsbokningar i europa eller nåt. Det var i alla fall ett högt nummer för ett ps3 spel. Spelet kom ju etta på säljlistan i sverige under vecka 9 och slog street figher 4. Jag har själv snackat med folk i skolan som normalt sett inte spelar shooters men föll för hypen och köpte killzone2. De är verkligen helt värdelösa online men de verkar ha jättekul ändå haha Tycker att jag egentligen inte är så jävla bra men hamnar ändå top 5 i princip varje omgång.
Fyfan vad drygt detta är. Är det fler människor som har problem med att det blir utkastade ur matcher och får "you have been disconnected from the network"?. Har hållt på o pilla med dns hela dagen och det går finfint i ca 20 minuter sedan börjar det igen. 80710102 har dykt upp med jämna mellanrum och det ska, vad jag har förstått, ha något med en router att göra men en sådan existerar inte ens där jag befinner mig nu. Det skumma är att jag alltid har haft ip på automatic och idag så funkar det inte varpå jag får fixa allting manuellt och nu sitter jag här i ett hörn och gråter. Ringde tom sonys hotline i swe men de var ungefär lika hjälpsamma som en trasig kondom och hänvisade till att det var fel på servrarna som KZ spelas på.
jag får det ibland, kanske fått 3 ggr under hela tiden jag spelat. men då blir jag utloggad från hela psn!
du är kär i mig.