I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-01-31 17:00
Cok är turkiska och betyder mycket.

Tin case är ju helt klart värt. Älskar sådana.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-02-02 16:35
Varvat nu. Jag tror fan det levde upp till förväntningarna. Funkar inte online än så det vet jag ingenting om men det har ju potentialen att bli bäst helt klart.

2009-02-02 17:13
UK, February 2, 2009 - Sony has announced that a demo of Killzone 2 will be going live on PSN across European territories on February 5.

Featuring the opening two sections of the Corinth River section, the demo will include all of the tutorial elements that are to be included in the final game. Whereas the US demo - which is also available on February 5 - will be exclusive to those that have pre-ordered the game through GameStop, the EU one will be free to all.

Guerilla's achingly beautiful shooter, which is hitting mainland Europe on February 25 and then releasing in the UK and US on February 27. Reviews for the eagerly anticipated game began to emerge on Friday, with IGN US giving the game an impressive 9.4. Expect to see the UK verdict later today.

Länk till http://ps3.ign.com/articles/950/950020p1.html

Ojoj, vad har hänt? Europa blir "bortskämda" för en gångs skull. Demo för alla 5te februari och så får vi hela spelet två dagar innan USA.
Hoppas det här är en ny trend som sony kommer fortsätta med. Europa har ju annars alltid kommit i andrahand(tredjehand om man räknar japan).
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-02-02 17:29
Faaaaan vad nice! Ska bli skoj att testa lite. Så jag kan stilla hungern

2009-02-02 22:19
Jag kan gå i god för att möglig faktiskt är cok skön, spelet var också ruggigt nice, dock var jag lite väl väck för att uppskatta det till fullo.

Möglig! Fan jag tänkte komma hem till dig imorn och spela mer men nu har du ju varvat det.. Jag kommer nog ändå!
HMOR

2009-02-02 23:39
Vi kommer alla hem till möglig imorgon! =P

Kul att de släpper demo, läste för nån dag sen att det skulle vara exklusivt för dem som förhandsbokade på Gamestop i USA. Antar att det är därför demot kommer på EU PSN Store.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-02-03 22:25
Demot blir en riktigt trevlig 20 års present :D

2009-02-04 00:58
elite asså... fan svårt.

2009-02-04 01:13
Blev ju en riktigt bra demovecka detta.

Har inte Game i Sverige någon deal på kz2 føresten? Här i Norge så kan du trycka in tre spel och få kz2, sf4 lr Re5 samt 100 kronor tillgodokvitto. Iofs brukar de vara mycket petigare med vilka spel man får byta in och jag har en del junk som gamestop faktiskt accepterar i inbyte.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-02-04 10:30
på game.se kan man vinna en exklusiv ps3a med killzonemotiv om man förhandsbokar
du är kär i mig.

2009-02-04 12:14
game brukar väll typ ha att om man köper dagens aftonbladet så får man spelet en hundring billigare? fast det kanske inte e till alla spel.. ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-05 11:06
Jag kan ju glatt säga till er som uppskattar en utmaning att svårighetsgraden elite är någonting i hästväg. Varje savepoint är som en skänk från ovan.
HMOR

2009-02-05 11:16
Nice med demo i kväll. Spelade sönder betan online och har längtat sedan den tog slut.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-02-05 12:28
Men ikväll? Så jag hade inte behøvt gå upp klockan 11.30 utan hade kunnat sova två timmar till. Damn you world.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-02-05 12:35
Ja. Det släpps väl typ 18.00 eller något?
jagvillocksåhaenblog.com

2009-02-05 15:46
Är det bara ett singleplayer demo eller kommer man kunna spela online också?

2009-02-05 16:01
jag tippar på singleplayer. har för mig att jag läste nåt om att det var en del ur ett kapitel från kampanjen. 18.00 ska det släppas, GMT 05.00pm

perfekt då hinner jag göra sista uppdraget på fallout och ta platinumtråååfyn då:P
du är kär i mig.

2009-02-05 18:05
Demot är ute nu.

2009-02-05 18:10
got it. played it. loved it. x3 :P

fan 20 dagar känns länge efter att ha lirat asså. enda jag inte diggade 100% var coversystemet. hade nog föredragit <tryck> cover <tryck> inte cover istället för hold.

vet nån förresten om det är bäst att ha på 720p lr 1080p? jag tyckte inte grafiken var så "skarp" som jag väntat mig...
du är kär i mig.

2009-02-05 18:28
Spelet är gjort för att köras i 720p det ser nog bäst ut så.
Ja, 20 dagar är alldeles för länge :( De kunde i alla fall gett oss en längre demo eller multiplayer.

2009-02-05 18:46
Om man är van vid COD4, Resistance 2 osv så gör man bäst i att ändra kontrollupplägg till "Alternate 2". Mycket skönare :)

2009-02-05 20:25
De har bytt kontrollen sen jag körde. Man kändes mycket tyngre och knapparna var fel. Får ändra lite och köra igen. :)
jagvillocksåhaenblog.com
Rappare

2009-02-05 20:43
Alternate 2 kändes helt rätt ja. Annars håller jag med Svensson med att det vore grymt skönt att ha toggle på cover-systemet istället för hold. Man kan ju ändra det på siktet, men inte just crouch av någon anledning.

I övrigt älskade jag demot. Tråkigt att det var så kort, men det lyckades cementera mitt intresse åtminstone. Älskar hur fienderna reaggerar på att bli skjutna, och så är det ju förstås galet snyggt.

2009-02-05 20:49
Ja, Alternate 2 är den jag körde med under betaperioden.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-02-05 21:11
jag blev skitledsen när demot tog slut. trodde det skulle vara liiiite längre. Grymt skön känsla och galet snyggt iaf och jag längtar som saaaatan

2009-02-05 21:40
Ni kommer älska online-delen.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-02-05 21:42
Jo online är det jag ser fram emot mest. singleplayern ser jag som bonus. Dock gillar jag inte att det sista vapnet man låser upp är snipergeväret. Sniper är alltid min favorit i alla spel. Men mp-banorna kanske inte tillåter något taktiskt snipande?

2009-02-05 21:56
Jag gillar det, så inte alla springer omkring med sniper och campar hela tiden.

De tre jag har kört så är det två av dessa som man kan campa ordentligt på. Jag har gjort det för att pröva vapnet lite.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-02-05 22:08
ah jo det är klart att det blir lite tråkigt men det är ju sällan det händer om spelet inte heter cs. Hela grejen med att snip'a någon är just känslan av att personen i fråga inte har en jävla aning om vad som väntar han... ohhhhh. Men jag är glad att höra att det finns några spots då^^

2009-02-05 23:02
Ja multiplayer betan var galet kul! Jag kom aldrig med själv men spelade hos en polare en hel del.
Det är som en blandning mellan COD4 och TF2 fast mycket roligare.

Så som jag uppfattade det så var det svårt att spela sniper men om man är bra på det så är det nog helt klart en av de bättre klasserna.
Grejen är att det händer så mycket skit hela tiden, om man kör Warzone då(vilket man bör göra eftersom det är nog helt klart roligast).
Det byts ständigt "objectives" och det finns klasser som kan slänga ut nya spawnpoints åt laget. Det gäller att konstant hänga med i vad som händer och kunna banorna bra för att kunna anpassa sig till de nya uppdragen hela tiden så att man alltid är på rätt ställe som sniper. Det går nog inte så bra för en om man sitter still på samma ställe och campar hela rundan som man kan göra i många andra spel :)
Rappare

2009-02-05 23:36
Betatestare, är vapnen lika träffsäkra MP som på demot? För det känns på nåt sätt som om första två skotten är dead center det man siktar på.

2009-02-06 00:32
toggle knapp för cover och lite snabbare sens på siktet så funkar alt. 2 utmärkt! hur många spelare kan spela samtidigt online btw? i warzone.
phow phow.

2009-02-06 01:39
Riktigt trevligt demo men kontrollerna känns inte helt hundra. Kørde precis en runda alt 2 men det blev ju helt fel när man skulle zomma i duckande läge. Fullt justerbar kontroll hoppas jag att retail versionen har.

2009-02-06 02:39
blir väl till att tanka imorn då hehe
be the change

2009-02-06 17:25
Omen22

Den enda skillnaden jag har märkt av mellan multiplayer betan och single player demon är bara coversystemet. Allt annat verkar same same.

2009-02-06 18:55
precis, alt 2 lär det bli i multi player, med hold zoom. men att sikta och ducka med l2 l1 blir fan för ont i pekfingret.

32 spelare online ska det vara. och det kommer gå att fritt mappa kontrollen i retailen.
du är kär i mig.

2009-02-06 19:56
Hehe, fan dom datorstyrda gubbarna är ju sjukt smarta..
be the change

2009-02-06 20:36
Jag har kört Alt 2 under hela multiplayer-perioden. Det känns lite skumt men man vänjer sig om man ska sitta ner. Man gör det typ bara om man kör sniper också.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-02-07 17:52
Midas

Men när man gømmer sig bakom skydd och sedan ska titta fram och sikta? Jag kan säkert lära mig att behärska det men det kändes helt fel när jag spelade førsta gången.

2009-02-07 19:41
Det går inte fixa kontrollen själv i retailen heller så alt 2 är nog det som gäller. Synd att det inte ens går att välja så man slipper hålla in l2. Man vänjer sig visserligen men det hade ju vart bättre om det gick.

2009-02-07 20:56
har du verkligen retailen då? och inte en prerelease? jag har bestämt för mig att guerilla har sagt att man kan mappa om kontrollen.
du är kär i mig.

2009-02-07 20:59
Coke

Inte tänkt på det, och inte testat att göra det i spelet heller, man har ju inte behövt göra det riktigt, får testa en gång sen. Kefft i alla fall att man inte verkar kunna mappa om helt.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-02-08 15:44
nej jag är inte helt 100 på att det e retailen men jag tror det... men det e väl bara hoppas att jag har fel.

2009-02-09 21:31
spelar just nu en promo release av KZ 2, man kan inte låsa in crouchen, eller för den delen customiza kontrollerna. har inte prövat demot eller retailen, men enligt det som är sagt så verkar det vara samma sak, alltså att man har förutbestämda alternativ att välja mellan. lite tjur är det faktiskt, men man vänjer sig!
http://www.myspace.com/choysmusic

2009-02-09 21:33
roligt spel!
http://www.myspace.com/choysmusic

2009-02-09 22:50
Kan definitivt tänka mig att guerilla släpper en patch som tillåter dig att customiza kontrollerna som du vill... verkar som en väldigt populär request...

2009-02-09 22:52
Killzone till ps2 var sämst
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-02-09 23:58
Killzone till ps3 var bäst

2009-02-10 00:23
Killzone till PSP var helt okej

2009-02-10 17:07
fick mitt exemplar idag, blir till att spela kampanjen ikväll. någon annan lyckligt lottad som fått ett promo-ex och kan säga om servrarna är uppe för onlinespel?
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.