I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-05-07 07:41

Killzone 2 [PS3]

Personligen är jag inget fan av FPS-genren, men det ser ju grymt snyggt ut i alla fall;

http://www.gamersyde.com/stream_7077_en.html

jagvillocksåhaenblog.com

2008-05-07 07:49

2008-05-07 16:45
Tyvärr så har det blivit försenat till februari nästa år. Detta trots att spelet är i spelbart skick..

IGN
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-05-07 21:47
Längre klipp och intervju (på engelska)

Verkar möjligt att grafiken är den snyggaste i nåt fps till konsoller nånsin, men finns det nåt mer man kan vänta sig från spelet?
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-05-07 22:41
Ja, att det är bra. Det är ju verkligen skitsnyggt. Hoppas att jag kan gilla det. :D
jagvillocksåhaenblog.com

2008-05-07 22:45
Jo, men vad jag menade var, förrutom grafiken, finns det nåt som skiljer Killzone 2 från Haze, Halo, Quake, Doom, UT osv..?
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-05-07 22:52
Spelet är ju inte ens släppt än så det är ju lite svårt att jämföra det med existerande titlar baserat på endast previews osv. Haze är väl ännu svårare att jämföra det med då inte det heller är ute ännu.

Killzone till ps2 var också snyggt(för sin tid) men led av kass AI och diverse glitchar osv. Det var även så att man kunde välja en av 3 olika karaktärer i sin squad som man ville spela som och en av dom var överdrivet bättre än de andra, så det spelade ingen roll. Med andra ord: killzone 1 var en besvikelse och inte den "halo-killer" som sony fanboys hade hoppats på.
Man kan väl hoppas att de lärt sig från sina misstag den här gången, då kan det bli ett fett spel tror jag :)

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-05-08 07:47

Läste någonstans att spelet kommer att skilja sig från exempelvis Halo på så sätt att den man spelar inte alls är lika övermäktig som i många andra FPS. Man behöver verkligen sina gruppmedlemmar som understöd i strider och därför måste man även se till att hålla dem vid liv genom att i sin tur ge understöd åt dem. Sedan får vi väl se hur bra de lyckas med den aspekten av spelet.

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-05-08 08:46
Hehe, Halo-killer. Jag gillar hur pressen myntar uttryck. :)

Haze finns det ju dock demo på att ladda ner!
jagvillocksåhaenblog.com

2008-05-08 09:21
"Man behöver verkligen sina gruppmedlemmar som understöd i strider och därför måste man även se till att hålla dem vid liv genom att i sin tur ge understöd åt dem."

Så blir som en mix mellan Cod och RS6 Vegas då?

wtf gör jag i den här tråden :(
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-05-08 12:32
Midas P26

Haze finns det ju dock demo på att ladda ner!

ooh måste missat det. tack, tankar nu.

2008-05-08 14:26
Så blir som en mix mellan Cod och RS6 Vegas då?

Det är mycket möjligt och låter inte alls helt illa, så länge de lyckas med den delen så verkar spelet bli riktigt bra.

2008-05-08 18:18
Ouff, vad snyggt spel.. Ser dessutom roligt ut.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2008-05-08 23:40
"Man behöver verkligen sina gruppmedlemmar som understöd i strider och därför måste man även se till att hålla dem vid liv genom att i sin tur ge understöd åt dem."

Detdär har man hört sååååå många gånger att jag slutat tro på det. Man kommer klara sig utmärkt utan sina polare och slakta allt. som vanligt. Det ser dock SJUKT snyggt ut, lär väl ha en ps3 när det släpps iaf så hoppas på att det blir bra

2008-05-09 08:27
!: ja, tyvärr brukar det ju faktiskt vara så. Men det återstår ju helt att se. Enligt gameplay-videos tycker jag det verkar stämma ganska bra, men då vet man ju heller inte hur pass duktig spelaren är (oftast ganska dåliga)...

Men cover-systemet a la uncharted/geow verkar funka rätt bra i detta spel... soft att de kör det i ett fps också... har inte sett det tidigare, men då är jag inte riktigt in-the-loop vad gäller fps-genren...

Men älskar hur de verkligen har fångat en riktig hektisk, gritty atmosfär som verkligen ger en känsla av en krigszon... riktigt grymt!!

2008-11-06 13:48
Någon som fått beta key?
jagvillocksåhaenblog.com

2008-11-06 15:35
Har inte hunnit kolla mailen ännu då jag är på jobbet. Men man kan ju bara hålla tummarna =)

Du då?

2008-11-06 16:25
Jag var med i betan förut så jag kan fortsätta.
jagvillocksåhaenblog.com
Poet

2008-11-06 16:39
Alltså hur kan du naila alla betor midas, vad har du för sjukt kontaktnät!?
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-11-06 17:20
Jag fick en igar! Det ar riktigt nice maste jag saga. Va forvanad over hur bra jag gjorde ifran mig ocksa, hehe, kom typ pa runt 5e plats (av 25-30 pers) alla ganger jag korde.

Det har ar ett sant spel dar man nastan glommer bort att man faktiskt spelar ett spel, det kanns nastan som man ar pa plats. Med andra ord, stamningen och atmosfaren ar grym! Grafiken ar overfet, latt ett utav de snyggaste spelen jag sett, mojligtvis det snyggaste spelet. Allt ar sa levande, det hander miljoner med saker pa skarmen forutom just gubbar som springer runt. Saker brinner, saker flyger i bakgrunden, det regnar aska fran granater etc. Som sagt, det kanns nastan som att man ar dar sjalv och spelar.

Sa typiskt att jag ska fa betan nu och inte typ imorn da jag har en kemi-tenta imorn, kan inte va med i de omgangar dom onskar att man som beta-testare ska va med i...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2008-11-06 17:40
Verkar riktigt lovande ju :)

2008-11-06 17:50
Gogaku P22
Tack for infon=) Jag har läst runt lite och vad som sagts hitills är bara bra saker

2008-11-09 14:57
Detta spel är så jävla nice alltså. Har inte spelat något mer spel online än detta och det är bara en beta. Okej, CS har jag nog lagt ner några timmar på en gång i tiden men konsolspel. Little Big Planet tar väl över när denna beta är slut.
jagvillocksåhaenblog.com
Promotor

2008-11-15 14:28
killzone är lätt ett spel som är värt o köpa! utan tvekan det bästa spelet till både playstation2 och Playstation Portable (PSP)! har både killzone Liberation och Killzone ett, och båda är för tillfället favoriter!! jag räknar inte med en negativ syn på Killzone 2

2008-12-04 22:22
Seriöst folk, ingen som kollat alla nya filmer? Är ju helt galet snyggt och eftersom betan är så pass roliga tvivlar jag inte alls på att single player kommer att bli bra.

Filmer finns här,

http://www.gamersyde.com/news_7380_en.html
jagvillocksåhaenblog.com

2008-12-04 22:55
jo då jag har kollat. är fett snyggt men jag vet inte om det ser så jävla roligt ut :P och lite mono blir det med allt grått. men det blir nog bra. ;P
du är kär i mig.

2008-12-04 23:21
Finns någon bild för dig där de färglagt med Super Mario Sunshine färger. :)

jagvillocksåhaenblog.com

2008-12-04 23:23

2008-12-04 23:28

jagvillocksåhaenblog.com

2008-12-04 23:43
förmodligen det snyggaste konsoll fps liret jag har sett

2009-01-10 19:33

2009-01-10 21:08
Var det inet spoilers i den där? Eller är det introt? Jag vågar inte kolla.

Men jag vet att den 25 februari 2009 är den bästa 25 februari någonsin. Först kommer Jenny Wilsons album Hardships! och så kommer Killzone 2. Jag ska nog ta ledigt den 26:e och 27:e haha.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-01-10 21:41
Tror inte det va några spoilers, bara sjukt snygga slowmotion animationer :)

2009-01-10 21:48
ja, galet snygga

hoppas man kan unlocka slow motion mode eller kanske någon bullet time variant när man klarat spelet hah

2009 verkar bli ett bra spelår, ser mest fram emot killzone 2 och uncharted 2 :)
Rappare

2009-01-10 22:24
Det jag har blivit imponerad av i Killzone är vapenrekylen, och hur fienderna reaggerar på att bli skjutna. Sjukt snygg animation och bullet-physics. Är verkligen inget fan av konsol-fps, men det här känns ändå nästan som ett garanterat köp.

2009-01-10 23:18
Det som är viktigast av allt är att spelet verkligen är svinbra.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-01-11 18:46
Hade verkligen hoppats på nåt förbokningserbjudande, men hittar inget sånt... så trist att köpa spel "som vanligt" nu för tiden:p
du är kär i mig.

2009-01-11 18:54
Lite tidigt tror jag för gamestops förbokningserbjudanden. Det kommer nog kanske upp nåt i februari. Spelet kommer trots allt i slutet av februari.

2009-01-11 20:39
Synd att man inte märker någon hype kring detta spel.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-01-11 21:49
Bara för att det inte är multiplattform kanske hah. nää jag vet inte. Jag tycker att det förtjänar lite mer hype än så här i alla fall.
Man kanske börjar märka av mer under februari månad. Det är ju trots allt en bra bit kvar tills release :(

2009-01-11 21:59
Tycker spelet fått rätt mycket hype, iaf. här borta. Gamestop har ett erbjudande att man får ta del av en demo om man förbokar hos dom, sen har i princip alla andra affärer också nån form av erbjudande om man förbokar hos dom (man fick ett ps3-tema hos någon t.ex.)

Sen har ju ett killzone2-paket utannonserats för Europa:

(Inlägget ändrat av Gogaku 2009-01-11 22:00:19)

2009-01-11 22:08
Jag läste nyss ett ganska roligt inlägg på ett annat forum...

Det var en kille som tyckte det var diskriminerande att Killzone 2 använde sixaxis-funktionen för att hålla snipergeväret stadigt. Han menade att det skulle vara svårt för folk med darriga händer att spela spelet då och att det därför, som sagt, var diskriminerande.

haha, vad säger ni?

2009-01-11 23:48
Såg just nu att Killzone 2 är det mest bokade spelet på Webhallen just nu. Kul!
jagvillocksåhaenblog.com
Rappare

2009-01-11 23:54
Midas

Skojjar du? Hypen över killzone är väl enorm? Snäppet större än xbox-fanboysens skepsism över spelet som ps3-exklusiv, även.
Jag har bara läst entusiastiska och positiva artiklar och kommentarer från de som sett och provat spelet, och på gametrailers är det nästan minst två forumtrådar i senast uppdaterade med Killzone i titeln.

2009-01-12 00:26
Ah nice, antar att det är mer hypat än vad jag har märkt av.
Och ja, xboxfanboysen ber väl åt alla gudar som finns att det här spelet kommer bli ett nytt haze haha
Fast alla som har spelat betan vet ju att kz2 håller jävligt hög klass. Verkligen varenda liten detalj är perfekt. Tyngden i rörelserna/animationerna och varenda litet ljud ens karaktär ger ifrån sig är välgjort. Bara att skjuta med ett vapen rakt ut i luften har nog aldrig tidigare varit så tillfreddställande i ett spel. Ett givet köp.

2009-01-12 19:39
Jag tycker att det är rätt kul när fanboys kommer igång ordentligt och tjaffsar och slänger ur sig saker som är helt sjukt. jag menar, har sett folk säga att explosionerna och elden i dethär spelet ser ut att vara från ps2. jag bryr mig sällan om fanboys men när dom säger sånna saker om ett spel som är ett av dom snyggaste någonsin blir jag lite sur:P

2009-01-12 23:26
awr-summ!
du är kär i mig.

2009-01-16 13:44
review från Middle east gamers om det intresserar er. dom är dock väldigt generösa i överlag med deras score men jag tvivlar inte på att killzone 2 kommer kamma hem höga betyg på andra ställen

Här har ni den

2009-01-16 15:33
playstation official magazine (tror jag) gav 5/5... SURPRISE!:P
du är kär i mig.

2009-01-16 15:51
Hehe, ja liksom Official säger en del. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2009-01-16 16:14
ja jo opm ska man ju inte lita på riktigt. Har börjat tappa förtroendet för alla review sites i stort sett. håller mig till dom svenska.. -Gamereactor dårå. bara en sån sak att dom utsåg grid till årets spel får mig att skratta