Battlefield: Bad Company
Så, demon släpptes för ett tag sen på PSN osv. Vad tycker ni? Jag tycker att det verkar helt underbart. Demon är ball som fan. Älskar att man kan spränga sönder nästan precis ALLT. Bara lunka fram till ett hus och spränga sönder en hel jävla vägg bara sådär. Så jävla skönt. Nice grafik också med bloom lighting som inte är för stark förutom när man börjar förlora hälsa. Skön idé tycker jag. Release 13de juni right? så det är väl dags att börja hypa tycker jag :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Eftersom det nu finns en tråd; kommer till PC?
nej det är konsol.. är jag rätt säker på. releasen är väl 27 lr nåt?
du är kär i mig.
fan.. mer skit till pc plz. :>
be the change
Svensson X18 hm har läst 27de i USA och 13de i UK man tycker väl att eftersom skiten är svenskproducerat så borde det väl släppas här samtidigt som UK, så jag antar väl det
Psn? fan snackar du om din torsk :D den släpptes på live för inte länge sen
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
jaahappp men jag tankade ner den på mitt ps3 istället. hade mer plats där ;) vilken dålig sony fanboy jag skulle vara annars! det är skam nog att jag ens äger ett rrod360!
Klart du har mer space du måste ju installera spelen :D en vacker dag ska jag kasta snus på ditt fönster!
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Håller med JackVegas, jävligt billigt att folk blir helt bananas över den här konsolgenerationen och skiter i PC =/
skiter i PC skulle jag knappast påstå att dom gör... bf modern combat kom ju också exklusivt till konsol. men det är förståeligt, eftersom mer än 50% av de som spelar de nya spelen laddar ner dem...
du är kär i mig.
Med "folk" så menar ni spelutvecklarna hoppas jag. Massa spel har ju alltid varit konsollexclusiva fast nu förtiden är även vissa FPS spel det. Det är väl kanske det som retar eller nåt?
doggson P22
en vacker dag ska jag kasta snus på ditt fönster! hahhaha <3
du kan göra det på väg ner till siba nästa gng du ska lämna in ditt rrod360. glöm inte att plinga på efteråt så hänger jag med dig, kommer nog behöva lämna in mitt med vid det laget ;))
Well, prioriterar konsoller istället för PC då. När såg man ett PC-exklusivt spel sist?
Tankade ner demot och testade. Singleplayern tycker jag var sjuukt svår, dock en jävla massa gånger. Konstiga kontroller är det också tycker jag. Men man vänjer sig iaf och SP kanske blir lättare. Multiplayern ägde ju. Kan tänkte mig när man har en massa vapen och hjälpmedel och alla andra banor och äga spruuuut och skjuuuuttt! Skä lätt köpa. Vill ha golded. dock.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Singleplayern var inte något som föll mig i smaken, men multiplayern är skitgrym. Detta spelet blir ett lätt köp.
Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta.
Anenkefali MMORPG!
Get Random!
KinG-PhiL I know, tänkte på det när jag postat inlägget...
PAAAAAAAAAAAAAAAAAAATRIK! spela demon som satan så får du ju massa unlocks! vi får hooka lite senare, sprang runt och sniprade imorse och det var helt kanon med en polare
Svensson X18 Modern combat kom ju till konsol ungefär samtidigt som Battlefield 2 kom till PC. Det var ju liksom BF2 som var PC-varianten och MC som var konsol-varianten. Modern Combat och Bad Company är ju gjorda för konsol, tror inte de skulle funka så bra på PC. Hoppas Battlefield 3 kommer till PC snart iaf. :] Det här säger ju ryktet iaf:- Släpps i slutet av 2008 - Använder sig av Frostbite DX-motorn - Utspelar sig i en modern miljö - Kommer att skeppas med 8 kartor som stödjer upp till 40 spelare per lag - Två spelbara fraktioner, NATO och MEC (Mellanöstern) - Samma "ticket-baserade" spelupplägg som tidigare - Kartorna är mestadels med stadsmiljö i Mellanöstern - Squads och Commanders är med, en nyhet är "Battalions" som består av tre eller fyra squads. - Fem spelbara klasser: sniper, assault, engineer, medic och support. - Innehåller 48 fordon (24 per fraktion) - Innehåller 34 olika vapen (17 för varje fraktion) samt ytterligare 22 upplåsbara (båda fraktionerna), vilket totalt ger 56 vapen. - Andra upplåsbara föremål inkluderar olika sorters ammunition, kroppspansar, hjälmar, kamouflage och tillbehör.
Resten:
- Möjligt med en öppen beta sommaren 2008. - Online statistik, priser och "real world ranks" (vad nu det betyder) - "Soldier" kallas den funktion som låter dig skräddarsy din karaktär á la onlinerollspel. - Ett system för repriser och inspelning av film i spelet - Voice-over IP, vänlista, meddelande-klient i spelet och stor support för klaner - Inbyggd automatisk uppdaterare av spelet - Windows Vista och OS X (Inget XP?) - Utannonsering och teaser-trailer i januari 2008. Länk
Har spelat demot lite nu.. och jag har en hel del klagomål. * Ingen prone. * Squads? Man kan inte göra squads in-game, helt värdelöst. * Det går inte att byta lag. * Det finns ingen autoteam balance. Spelade 5 mot 1 på en server. * Det går inte att muta 12-åringar som snackar i mic. * Alla klasser har inte pistol. VARFÖR??? * För mycket airstrikes. * Spränga guldlådor suger, vill ha klassiskt BF gameplay och ta över flaggor. Sen tycker jag det är skitsvårt att träffa det man skjuter på.. tycker sensitivity alltid är antingen för hög eller låg. Men sen suger jag ju på konsol fps också, så det kanske inte är BF:BC fel. Blev lite besviken på hur byggnader etc går sönder också. Det är ju typ som Red Faction från 2001. Allt går sönder enligt ett förutbestämt mönster. Om det kommer ett BF3 till PC hoppas jag verkligen inte dom gör det såhär värdelöst.
Du verkar ha förväntat dig helt fel spel innan du lirade detta, gosse. BF är BF, inte något annat. Sakerna du saknar har aldrig varit på tal om att ens finnas i detta BF spel så jag förstår inte vad du är besviken på. * Ingen prone Detta är BF inte t ex cod4. Ett helt annat gameplay. Man kan falla från relativt höga höjder utan att ta skada, man kan springa länge utan att bli trött, man kan hoppa omkring på ett annat sätt under långa perioder. Man kan göra mycket som man inte gör i cod4, precis som man kan göra mycket i cod4 som man inte kan göra i BF. Tex prone.* Squads? Man kan inte göra squads in-game, helt värdelöst. Detta är BF inte brothers in arms. Ett helt annat gameplay. Snackar du SP squads så är det meningen att ens squad ska vara AI styrd. Gameplayet har ett focus på nåt helt annat. Om du menar MP squads så skulle det vara väldigt onödigt.* Det går inte att byta lag. Det hade inte funkat att kunna byta lag mitt i en rond i BF, speciellt om man kör rankat. Folk skulle bytt fram och tillbaka och det hade varit lamt som fan. I fullversionen kommer man dock kunna invitea och köra i party. Så man kommer aldrig behöva byta lag.* Det finns ingen autoteam balance. Spelade 5 mot 1 på en server. Skumt, det har jag aldrig varit med om. Detta är trots allt bara en demo dock och tar man quick game så slängs man bara in i ett game och kör man custom så är allting väldigt begränsat, det är nästan samma som quick game. Demo som sagt.* Det går inte att muta 12-åringar som snackar i mic. Detta är demo. Man ska kunna göra det i fullversionen. Och mycket annat också.* Alla klasser har inte pistol. VARFÖR??? Alla klasser behöver inte pistol. Detta är inte cod4.* För mycket airstrikes. Har jag inte märkt av.* Spränga guldlådor suger, vill ha klassiskt BF gameplay och ta över flaggor. Detta är ett DEMO med endast ett multiplayer mode. Har du inte förstått själv att det kommer finnas mer multiplayer modes i fullversionen så är du nog helt otrolig. Tycker personligen att spränga guldlådor är fruktansvärt kul. Red faction är helt sämst och föråldrat och har tusentals brister. Kan inte ens jämföras med detta. Sättet man gjorde sönder saker på i det var väldigt "broken". Det finns inte ett enda spel i samma genre där man kan spränga sönder så mycket olika saker och det funkar ens i närheten lika bra som i BF:BC. BF:BC är inte felfritt men sakerna du klagar på är oväsentliga.
Kom på fler saker! * Ingen revive. * Alla klasser har inte granater.
Du min vän, har aldrig tidigare i ditt liv spelat ett BF spel. Jag har spelat alla BF spel sedan 1942, och jag ska förklara ett par saker för dig som du uppenbarligen inte visste tidigare. * Prone har funnits i alla BF spel. * Brothers in arms? Det har jag aldrig spelat. Jag syftar på squadsystemet som funnits sedan BF2. Och det vore verkligen inte onödigt, utan enligt mig fundamental del av BF gameplayet. Att kunna göra en squad där man kan hålla reda på sina squadmembers, ha en squadleader som kan sätta ut attackpositions osv. * Man kan byta lag på i stort sett alla multiplayer spel.. förstår inte vad som vore problemet i just BF:BC? * Jo, alla klasser behöver ett andrahandsvapen. Kul att dö i en närstrid för att man har slut på skott. Nu var det ett tag sedan jag spelade Red Faction, men det spelet var det första jag tänkte på när jag började leka med rocketlaunchern. 2001 släpptes det, så visst är nog BF:BC några steg före, men inte speciellt imponerande enligt mig. Och snälla, sluta tjata om COD4? Jag har spelat COD4, och tröttnade på det efter ca 2 veckor. Dock är det ett mycket bättre spel än detta. Kan ju nämna också att jag snackar om MULTIPLAYER, singleplayer bryr jag mig inte om.
* Ingen prone Detta är BF inte t ex cod4. Ett helt annat gameplay. Man kan falla från relativt höga höjder utan att ta skada, man kan springa länge utan att bli trött, man kan hoppa omkring på ett annat sätt under långa perioder. Man kan göra mycket som man inte gör i cod4, precis som man kan göra mycket i cod4 som man inte kan göra i BF. Tex prone. Om du inte visste det så har prone funnits med i alla Battelfield spel fram tills denna och det är en mycket använd bar sak som man använder ofta tex när man duckar bakom sandsäckar när en pansarvagn kommer förbi.
* Squads? Man kan inte göra squads in-game, helt värdelöst. Detta är BF inte brothers in arms. Ett helt annat gameplay. Snackar du SP squads så är det meningen att ens squad ska vara AI styrd. Gameplayet har ett focus på nåt helt annat. Om du menar MP squads så skulle det vara väldigt onödigt. Som jag har sett de har battelfield 2 och 2142 haft focus på teamplay att om man har ett squad så ska man kunna hålla sig till dom och hjälpas åt att utföra capandet av flaggan och att man får mer poäng om man hjälps åt osv varför bör detta inte finns i bf bc?
Jag har visst spelat tidigare BF spel. Men nu snackar vi om BF:BC och ej de tidigare spelen och inget av det du verkar vara besviken på var ens nämnt att det skulle finnas med. Du förväntar dig något spel som inte finns. Jag har nötat demot som fan och aldrig dött i en närstird pga slut på ammo. * Man kan byta lag på i stort sett alla multiplayer spel.. förstår inte vad som vore problemet i just BF:BC? Det MP mode som finns med i demot är uppdelat i två ronder. Första ronden = attackers, andra = defenders. Det hade sabbat hela skiten om folk hade kunnat byta till attacker igen efter att ha spelat det eller vice versa. Det hade förstört hela meningen med detta MP mode. I vanlig team deathmatch och liknande kan jag hålla med om att det inte skulle skada att kunan byta lag. Men det får vi vänta till fullversionen innan vi får testa på.Nu var det ett tag sedan jag spelade Red Faction, men det spelet var det första jag tänkte på när jag började leka med rocketlaunchern. 2001 släpptes det, så visst är nog BF:BC några steg före, men inte speciellt imponerande enligt mig. "Några steg före"? Red faction var helt broken och i mitt tycke väldigt kasst. Detta är ljusår före. Än en gång, eftersom du inte svarade på det förut, nämn ett annat spel i samma genre där man kan förstöra omgivningen och där det funkar ens i närheten lika bra som i BF:BC.Jag har spelat COD4, och tröttnade på det efter ca 2 veckor. Dock är det ett mycket bättre spel än detta . Du har inte spelat BF:BC. Du har spelat demot till BF:BC. Det är som att se en trailer till en film och jämföra med en annan film som man har sett hela av.
Jag har inte förväntat mig speciellt mycke av detta spel. Har kollat en del trailers, och tänkte jag skulle prova demot och se om det är ett bra spel. Inget mer. Squadsystenet förväntade jag mig eftersom det funnits sedan BF2. Prone eftersom det funnits i alla BF spel. Sen vet jag inte riktigt vilka punkter du menar som är så extremt orealistiska att förvänta från just BF:BC.Jag har nötat demot som fan och aldrig dött i en närstird pga slut på ammo. Så.. du påstår att du aldrig fått slut på ammo och dött på grund av det? Har hänt mig flera gånger att det kommer en till fiende runt hörnet eller whatever precis när jag laddar om. Tycker det är ganska självklart att man ska ha ett sekundärt vapen.Det MP mode som finns med i demot är uppdelat i två ronder. Första ronden = attackers, andra = defenders. Det hade sabbat hela skiten om folk hade kunnat byta till attacker igen efter att ha spelat det eller vice versa. Det hade förstört hela meningen med detta MP mode. Jag håller inte med. Här återkommer vi till punkten Auto teambalance. Det skulle ju inte gå att byta hur som helst om det fanns Auto teambalance. Däremot.. är det 1 eller 2 spelare mindre i det ena laget, varför ska man inte kunna gå över? Jag vet inte om det finns några andra spel man kan förstöra "lika mycket" utav miljön som BF:BC. Crysis? Har aldrig spelat det men från vad jag såg på trailers förstörde dom några hus, sköt sönder träd, växter, bilar osv. Jag håller fast vid att det sättet man förstör byggnader på inte imponerar, och påminner om Red Faction. Vilket förövrigt inte alls var ett dålig spel om du frågar mig. Visserligen några år sedan jag spelade, och jag kanske var mer lättroad då, men jag tillbringad många timmar med det. Både SP och MP.
MARVIN FANBOY!
Spelade det till ps3 hos en polare igår. Har alltid haft jefligt svårt för FPS till konsol men det här e fan ett av dom ballaste spelen jag har spelat på sjuuuukt länge. kan sitta hela dagen å lira :D
BAJS om det inte finns prone! :O
Get Random!
håller med peterpan, de där grejerna är ju sjukt att de inte är med, och det är ju knappast försvarbart med att "de var inte menade att finnas med från början". klart man ska kunna ligga i ett BF spel, kul att snipra från kullar och hustak annars. och att gå bakåt i utvecklingen av teamplayet är bara L4m3
du är kär i mig.
Anledningen till att prone inte kom med var pga campingen i bf 2
Anledningen till att prone inte kom med var pga campingen i bf 2 hahah jo jag hoppas det. Fast som jag sagt förut så är detta bara en DEMO. Sluta jämföra det med hela spel som redan finns.
Sen kan jag våga säga att jag har haft mer kul med BF:BC multiplayer demon än jag haft med vilket annat redan existerande krigsspel till ps3. Jag tycker förstörelsemomentet funkar sjukt bra och jag hoppas att detta blir en ny standard i framtida krigsspel.
Jag saknar inte prone alls kan jag säga men det kanske är för att jag inte är så mycket för att ligga och campa. Jag har inte sett så många som ens campar på BC demot. Kanske för att allt går för fort, vet inte. Men trots det så hoppas jag ändå att prone kommer finnas med i fullversionen. Fast jag börjar itne direkt lipa om det inte finns.
Jag kör ganska aggressivt, även om jag spelar i defense laget. Ligger ändå alltid top 3 hela tiden.
peterpan du sa ju själv att du suger på konsoll FPS så det är väl en av anledningarna till att du tycker att detta är "värdelöst". Man har aldrig kul när man gör något man är dålig på.
Jag tycker inte BF:BC var så jättebra =/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Marvin: Det var iaf orsaken jag läst på forum, behöver ju inte vara sant men låter rimligt. Spelade liksom inte konsol versionen av bf 2 :P Dock suger spelet kuken och jag hatar det :D iaf tills jag skjuter någon ><
synd att COD5 blir andra världskriget bara, asså e dom helt sprängda. bara o bygga o uppgradera COD4 så har du ett garanterat älskvärt COD5
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om CoD5 och att det ska utspela sig i andra världskriget. Jag har aldrig lirat Cod innan 4:an, så jag vet inte. Visst, WW2 kanske är lite tråkigt, men de ska ju använda sig av samma motor som i fyran och den är ju bra :P Men sure, ett krig i dagens läge skulle ju vara lite roligare såklart, kanske en fortsättning på fyran på nått sätt? :) Jag köper cod5 oavsett.
Postade jag mitt senaste inlägg i fel tråd eller? Vad fan har jag postat ett helt inlägg om Cod5 i BC-tråden för? Bränd jag är, jag minns inte ens att jag har skrivit skiten heller. Aja, har ju gått mer än 2 minuter nu iaf :P
* Auto teambalance Igår fick jag köra 3 mot 10 eller nåt sånt. Inte speciellt kul. Och eftersom det inte går att byta lag kan ju inte folk från andra laget hoppa över för att jämna ut det heller. * Bättre squadsystem Om man gör ett squad vill man ju hamna i samma lag sedan, men det händer titt som tätt att man kommer in på en server där man tvingas vara i olika lag i random squads. Så irriterande att behöva spawna på en jävla sniper som sitter mitt ute i ingenstans och pillar sig i stjärten. Om dom två punkterna förbättrades skulle jag kunna tänka mig att ignorera alla andra saker jag stör mig på och köpa spelet. Det är ganska skoj att spela om man, precis som alla andra BF-spel imo, kör med en polare.
Nu har en del recensioner droppats då. Gamereactor: 8/10 Game informer 93 Gameplanet 9.0 IGN 8.6. Lite skum review tyckte jag då genom hela recensionen så jämfördes det med COD4 och det talades om grejer i detta som var bättre än COD4 och aldrig nåt som var sämre, ändå gav de spelet mindre (cod fick 9.4 iirc). Inte för att jag tycker att COD4 förtjänade 9.4 ens. Av recensionerna + demot att döma så tror jag nog spelet är värt en 8.0-8.5 eftersom det säkerligen inte är ett spel alla kommer gilla då det har en hel del element som folk inte är så vana vid. Saknar även en hel del grejer som många vill ha med, prone osv. Sen är b.l.a singleplayer delen tydligen fylld av humor och sarkasm när det gäller story och dialog. Folk väntar sig väl lite mer seriösa element i krigsspel. Personligen är jag trött på seriöst usa/storbrittanien patriotiskt bshit så det här kommer nog funka bättre för mig. En annan sak är att de släpper bara ett mp mode med releasen. Paja guldlådor(samma som i demot fast med 8 maps, förhoppningsvis har de fixat auto teambalance och squads). De kommer släppa mer mp modes som DLC/gamepacks senare. Som tur är kommer dessa att vara gratis. Men ändå lite dåligt tycker jag, bättre om de gör färdigt spelet helt ist. Jag kommer definitivt byta in COD4 mot detta då jag inte kommer att spela det mer. De är de enda två intressanta krigsspelen för mig just nu. Jag testade lira lite COD4 häromdan och fan vad tråkigt det kändes med små banor, att inte kunna spränga sönder grejer, och det var lite tamt att kalla in en datorstyrd helikopter strike istället för att själv kunna hoppa in i en helikopter och gå loss.
Det är ju skit roligt! ska passa på att låsa upp så många vapen som möjligt, dom behåller man ju om man köper riktiga spelet sen!!
Riktigt härligt att spela som sniper, gömma sig i en avlägsen buske och sedan sitta och avrätta diverse pansarfordon med den laserstyrda missilen. Det här blir ett garanterat köp.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Verkar som polaren lånar cash så senare idag blir det Bad company smiskning online! HOOOORAH
Eller inte tack Dice för att ni släpper spelet i Europa 3 dagar efter usa....
Hahaha, BUUUUURN!!
Ringde EB games idag och ja dom lägger upp skiten på hyllorna på torsdag. Ett svenskt spel, ändå får vi det sist av alla. Vet inte om man kan skylla detta på DICE dock. Det är väl mer hororna på EA som ligger bakom då dom är publishers.
Varför kan man inte lägga sig ner ? Varför? Har jag missat hur man gör?
SMÅLAND!
HAHA! en polare fick sitt för en vecka sedan ungefär :P Komplett.se gjorde en tabbe å skickade ut lite för tidigt. mycket nice
Herr_berg: Dom tog bort det pga campingen som existerade i Bf2:Mc till konsol Känns inte så dumt längre faktiskt, en bra sniper kan fortfarande pwna och göra sig osynlig
Så det kommer in imorgon alltså? Kan det bli samma med det här spelet som gta IV att blir slutsålt på 2 min?.. Jag vill fan inte köa för att få ett spel alltså..
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Känns inte så dumt längre faktiskt, en bra sniper kan fortfarande pwna och göra sig osynlig Precis, trots att man "bara" sitter på huk i en buske så är man i princip osynlig så länge man inte gör några större rörelser. Mer än en gång har det hänt att en prickskytt från motståndarna har kommit och satt sig i samma buske som en själv utan att ana något som helst oråd. Väldigt fina lägen att plocka fram kniven och samla lite "dog tags".
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.