Ni som köpt spelet och testat den slugiltiga MP:n, är radarn vettig? För den suger ju i demot. Den gör att man känner sig som ett tard när man får skott på sig, men inte vet varifrån dessa kommer så man snurrar runt och skjuter helt random istället.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det släpps imorrn.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Jaha. Men underrätta mig då då :) För om radarn är som den är nu, så blir det att tänka en extra gång innan jag köper liret.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dieallot När du blir skjuten så blinkar det ju en röd "halvcirkel" mot det håll som skotten kommer från.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Polaren har spelet och multiplayern är inte uppe än, kommer förmodligen upp imorgon då hela världen har det Tror inte heller Bc blir ett sådant slags spel som säljer slut på 2 röda, skillnaden mellan statusen på BF och Gta är sanslöst stora (inte bara spelmässigt) Gta var ett omfg måste ha spel i sen det utannonserades, medan BC är lite mer just ett kul spel men inget som den större massan verkligen väntar på
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Mmm jag är inte säker på vad Dieallot X21 menar heller Kanske att prickarna på radarn inte uppdateras hela tiden? men det är ju iofs meningen.
han är van med Cod 4 så det är inte konstigt. Prickarna på radarna uppstår väl bara om dom blir sedda av dig/andra i ditt team? om jag inte är helt ute och cyklar. Sen kan snipers kasta ut små rörelsedektektorer som gör att du kan se folk på radarn
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Sen kan snipers kasta ut små rörelsedektektorer som gör att du kan se folk på radarn Haha det där förklarade väldigt mycket för mig! Jag har spelat som sniper i åtskilliga timmar nu. Vid vissa tillfällen har jag haft chansen att ta ut ett par stycken fiender med en välplacerad granat, problemet är att hur bra jag än riktat kastet så har aldrig någon dött. Tyckte väl att "granaterna" såg lite skumma ut..
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Haha det där förklarade väldigt mycket för mig! Jag har spelat som sniper i åtskilliga timmar nu. Vid vissa tillfällen har jag haft chansen att ta ut ett par stycken fiender med en välplacerad granat, problemet är att hur bra jag än riktat kastet så har aldrig någon dött. Tyckte väl att "granaterna" såg lite skumma ut.. hahahha jag gjorde precis samma sak först tills en polare förklara för mig att det inte är nåra granater det där
doggson P22
aa det är så radarn funkar om jag förstått det rätt.
okej funktion tycker jag
doggson P22 multiplayer är visst uppe. har lirat i ett par dagar nu :P
Precis, jag vill ha prickar på radarn ala cod 4 :) Halvcirkel my ass.
Dieallot Det är väl inget värt att spela som sniper om det skulle finnas en radar som avslöjade ens position hela tiden ;P
Illa för de som sniperar då :)
håller med potatissuger. gillar radarsystemet i bf:bc bättre känns som att de haft lite i baktanke att göra livet lite surare för alla campare. ;) eller i alla fall få dom att tänka sig för lite. ingen prone + annorlunda radarsystem. klart man kan campa lika bra som i vilket annat spel som helst, men man får tänka sig för lite mer. sen så måste man röra sig mycket mer och oftare i goldrush mode. får hitta nya campställen när lådorna sprängs och det är dags för nästa område
Har spelet nu och ligger på andra uppdraget, satan va jag hatar tanks >< Ska nöta multiplayer ikväll kommer bli göddans om den funkar vill säga, det har tydligen varit knas att få connection och liknande men med tanke på att spelet är ute överallt så borde det fixas hoppas man. Farmer: Jo den har varit uppe men mycket problem att få igång den tydligen, mycket whine på forum :P Så vilka här kommer nöta multiplayern ikväll? kanske springer in i mig och mina polare, kommer bli schysst att kuta runt 5 pers och kötta folk :) Gäller dock Xbox eftersom jag inte är kvinnlig att köpa en FS3
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Om man är fattig ja... lulz jag är ju fattig men heroes fuck no :P
Bf heroes kommer bli grymmt men eftersom dom de kräver shader 2.0 i grafik kortet så funkar de nicht för mig, vilket är dåligt då de sa att de här spelet inte kräver en bra data. Men fan att man e arbetslös o knappt har pengar till midddan annars hade ja köpt bf bc.
Sitter och lirar nu, fett skojigt. Kommer nog spela en hel del single player till att börja med. i alla fall tills fler polare skaffar sig ett exemplar. då blir det multiplayerr
nån som har koll på vad de kostar på El-giganten?
_icesoul- 599 stog de igår iallafall
klarat single playern och tycker det var helt okej, vissa uppdrag är skitnajs sen blir det total tvärvänding och sen hatar man spelet :P Friends AI:n är så totalt jävla cpskadat värdelös, folkade whinade på Arbiter i halo 3 men det här är fan skandal. Man kan likna AI:n vid att spela paintball med 3 blinda/döva/efterblivna idioter som saknar armar, inte direkt någon graw 2 squad inte >< fy fan för AI:n, dom borde gjort det 4 pers coop istället då hade det varit så smek så folk fått utlösning när dom spelat det. Istället får man spendera 6-7 timmar ihop med en bunt efterblivna fittläppar som enbart är intressanta i mellansekvenserna (som förövrigt är helt jävla bäst).
Håller med dig doggson om AI:n.. Jag rusar fram till x antal fiender och sprayar lite och har 2 stycken bakom mig från mitt lag men vad gör dom? JO, dom står fan och bara siktar på fienden och ingen respons alls. Och självklart ska ju alla fiender rikta sina vapen enbart på mig och inte mina lagkamrater, det suger ju. Sen en annan sak som jag blev besviken på (körde inte demot) var att man har sitt namn eller vad det är över huvudet när man lirar online, riktigt dåligt. Det borde vara att man enbart kan se sina lagkamrater med inte motståndarnas text och starka färger.. Detta avslöjar ju enbart ens position och gör det hela mycket sämre enligt mig.
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Detta avslöjar ju enbart ens position och gör det hela mycket sämre enligt mig Dock så syns inte ditt namn förrän du blivit upptäckt av någon. Spelar du som en smygande prickskytt och gömmer dig väl så finns det alltså inte en stor namnskylt hängande ovanför dig som ger bort din position så länge du är "osynlig".
potatissuger P21 Så om man hukar sig och enbart rör sig framåt så, så syns inte mitt namn eller vadå?.. Tycker ändå det är dåligt att det syns alls.. :'( *LedseN i ÖgaT*
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Ja riktigt dålig AI på squadmedlemmarna men jag vet inte riktigt om det stör mig så mycket ändå. För det första är ju karaktärerna ganska "efterblivna". Inga direkt black ops man har med sig. Sen vill jag ju ändå inte att de ska ingripa för mycket, döda för mkt fiender och visa vägen osv så jag tycker det är lite skönt att man själv får ställa och styra lite. T ex i COD4 styr ens squadpolare all framfart verkligen. Känns som att man bara följer efter och gör som dom säger. Blir väldigt linjärt vilket iofs är meningen i cod4s sp campaign. BF:BC ska väl vara mer "sandbox" och fritt har de ju sagt. Hade dock inte skadat om fienderna kunde riktat sin uppmärksamhet mot de andra i laget lite också ibland. De är ju verkligen BARA ute efter spelaren. Det tycker jag är dåligt.
magnetism Ja, så länge ingen motståndarspelare ser dig så syns inte ditt namn.
Ni som har hela spelet och har provat multiplayer.. Går det att muta folk? Några ändringar i squadsystemet jämfört med demot?
Har inte märkt skillnad på squadsystemet, det är fortfarande random >< Tror inte det går att muta folk heller, dock finns det inställningar i xbox menyn för att muta alla förutom friends :P
Testade nyss MP. Måste säga att det vart några ruggigt grymma fighter! Typ när man ser något röra sig i ett fönster på andra våningen när sitter i sin tank och man bara plockar ner en hel vägg och ser poängen ploppa upp :)) Får inte riktigt den klassiska "battlefield MP"-känslan av detta spel. Många saker känns såå förenklade. Men det är ju ett konsoll-lir så.. Nu borde dom väll egentligen ta vad dom har och jobba på ett multiplayerspel till PC ala bf2 eller? Känns ju rätt logiskt då serien gör sig bäst på PC i sitt fulla utförande
Fan multiplayern, äger ja måste skaffa spelet bara för de.
har spelet nu, har än s länge bara spelat multiplayern och finner det sådär, riktigt snygga banor, iallafall deconstruction och end of the line... köpte det idag och har kommit upp till rank 6 bara, kul som fan att springa upp bakifrån och kötta 2-3 folk med kniven när dom spawnar upp. vad har folket för rank än så länge?
Suck on my chocolate salty balls
jag är rank 12-13 tror jag, är inte speciellt bra men det är så simpelt att levla upp :P försöker mest få online achievements just nu, så glider runt och spränger träd >< Tycker det är konstigt att Oasis som var med i demon känns som den bästa banan, snipers + tanks förstör halva spelet. Vissa banor går inte att röra sig på pga antingen först och sist nämnda. Hela spelet är ett sånt spel som verkligen förstör för en, när det går asbra är det bäst, för att 2 sekunder senare suga kuk och du hatar det när du spawnat och dött för 8:e gången i rad
men lol. Vad man än spelar eller gör har man ju mer kul när det går bra för en.. sluta suga doggson! ;) hade gärna smiskat upp dig i bf:bc men jag köpte ps3 versionen pga gratis online + de flesta av mina polare har ps3.
Vad är det med det extrema lagget i multiplayer? Det går ju knappt att spela? :s
kör du på ps3 eller 360? jag upplever inget lagg iaf
Jag kör PS3. Köpte det idag tillsammans med en polare, och vi båda upplever extremt lagg. Vi har olika ISP också, så det är troligen inga problem på den fronten. Det laggar verkligen extremt mycket, går knappt att växla mellan olika vapen.
försöker mest få online achievements just nu, så glider runt och spränger träd >< Whoa's största gmaerwhore rite there ppl!
Hela spelet är ett sånt spel som verkligen förstör för en, när det går asbra är det bäst, för att 2 sekunder senare suga kuk och du hatar det när du spawnat och dött för 8:e gången i radLåter som att spelet inte är något för mig ;)
Seriöst är det ingen annan med PS3 som har problem med lagg? Det är ju bara löjligt, knappt spelbart. Hade inga problem med demot..
Jag kör ps3 och har inte märkt av nåt lagg. Spelade för nån timma sen senast.
Kör också ps3 och testade lite online igårkväll i ca 30min hade inte heller något lagg då.
Okej. Hittade felet. Det laggar för att vi har en skype konversation igång. Väldigt logiskt.. Vi har spelat onlinespel i flera år, inklusive BF:BC demot, och snackat på skype samtidigt, och det har aldrig påverkat. Vad fan kan vara problemet egentligen? :s
NEJ!! För helvete. Det var bara en lycklig slump att det slutade laggar när vi stängde skype antar jag, för nu började det igen. Jag blir galen!
marvingaye P23: HAHAHA FAGSTATION 3 SUGER!!!!!11 :D Jävla illa att köpa den pga gratis online, så fattig är du väl ändå inte ? :P Iofs så fuskar du ju i spel så klart du skulle skämmas med en gamerscore på -20 :D och har inte upplevt lag förutom 1 gång och det var pga att det blåste ute och polaren har trådlöst :P 2 xbox 360 på samma nät UTAN LAG! men men ps3 versionen verkar smisk :D och patrik nej spelet är inte för dig :P det får mig att låta som du gör under en för jävla illa Cod 4 runda :P 650/1000 gamerscore atm ska fan ta det sista skiten i Sp, sen blir det rank 25 inom dom närmsta dagarna :P
doggson P22 hahah. men palla betala för nåt så självklart som online lir. plus att alla mina polare förutom 2 har "fagstation 3". vill ju gärna lira med dom plus att jag pallar fan inte med alla 12 åringar på xbox live. sedär. inga bra anledningar för mig att köpa det till mitt 360 ;)
Marvin: Dina vänner är dumma fanboys! hoppas era installationstider multipliceras med infinity+2!! 12 åringar på live? shiet jag har oftast full squad med enbart vänner, och är det andra i partyt så tar jag av mig headsetet. Inte så att jag behöver dom när jag springer runt och smeker. Dessutom har 12åringarna stannat vid Cod/halo och alla fransoser spelar BC :P jävla jobbigt med massa grodspråk :P Du hade fått asballa achievements och varit tvungen att göra storyn 2 gånger på 360! = mer valuta för pengarna, + att playstation 3 är gay! :D Sen att du fått spela med kungen (yes i r) hade bara det varit prisvärt!
hahah näe fan. "asballa" achievements och "playstation 3 är gay" överväger tyvärr inte :P
Dessutom har 12åringarna stannat vid Cod/halo och alla fransoser spelar BC :P jävla jobbigt med massa grodspråk :P sjukt sant. hör massa fransoser på BC multiplayer på ps3 med haha. bc måste vara en storsäljare där
Inte så att jag behöver dom när jag springer runt och smeker. *Host-host* Överdriv inte ;)
Jag tar tillbaks att det inte laggade för mig, nu laggar det som fan!.. Blir fan tokig, omöjligt att lira online....