I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Battlefield: Bad Company

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2008-06-28 20:15
Det verkar vara till och från med lagget. Kan det vara något med att de inte har regionala servrar? Kanske kommer in på servrar i Afghanistan eller nåt. För det verkar som att om man kommer in på en server utan lagg förblir det laggfritt, och tvärtom.

VARFÖR finns inte mute? Är dom helt dumma i huvudet på EA eller? Fick sitta en hel match och lyssna på en ******************************** idiot som sprakade som fan, skrek och bara snackade allmän skit. Han satt och sjöng i micken också. Blir så jävla förbannad.

2008-06-28 21:28
Peterpan: har du xbox så kan du muta alla förutom dom på friendslisten.

marvin: Förvånar mig inte att fransmännen spelar fagstation! :D

PATRIK DU VET ATT JAG ÄR SKITBRA !

rank 13 av 25 oseriöst spel....
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-06-29 07:29
Har i nuläget bara spelat första uppdraget på singleplayer, håller mig mer till multi, har skaffat alla "find all five" vapen förutom sniper skiten, då man var tvungen att förhandsboka. Tur att det inte var en achievement, hahah.

Rank 11, bara 14 more to go.

17 dogs tags, "bara" 33 more to go för achievement
Suck on my chocolate salty balls

2008-06-29 12:14
Hela spelet avklarat på Normal och 2 banor kvar på hard, friends Ai:n gör spelet mer frustrerande ><

Jag vill också ha massa vapen :( har Uzi + M60 bara men vill ju ha pwnage snajpär
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-06-29 23:58
Totalt haveri? finns inga matcher alls uppe o_O

HÄRLIGT EA!

Dieallot

2008-06-30 15:04
Var o köpte spelet idag hos game, ja jag vet game ska man inte stödja men de e enda butiken som har spel här.
Iallafall när ja kommer till kassan ifrågasätter jag varför deras spel kostar 100 kr mer än överallt annars i sverige? Var på hon i kassa blir sjukt bitchig och otrevlig o börjar förklara att de e för dom ha sveriges bästa service och det största utbudet, och dom hanterar sina kunder bäst ( tänk då på att hon e jävligt otrevlig när hon säger de haha).
Hon sa att de e bara hos game dom kan garantera dig ett hel svenskt spel med rätt broschyrer. För köper jag det hos elgiganten får ja tydligen tyska manualer, dock har jag aldrig fått de haha.
Då sa jag men webhallen då? O då förklarade hon det me att där kan du inte gå runt o titta på alla spel i butiken och du får inte samma service.
Så då kontrade jag med eb games o då tystnade hon tills de ända hon fick fram var dom har inte samma utbud.
Då hade jag betalat så jag fick min påse med spelt i och jag gick.

När jag kommer hem så tar jag upp spelet och ser va fan de e ju inte inplastat, så jag öppnar förpackningen och i ligger ett annat kvitto som visar att spel helvetet e begagnat.
Så hon stog alltså o predika för mig hur game e bäst, ingen har deras service kundbemötande eller utbud o så säljer hon ett begagnat spel som nytt med ett gammalt kvitto i oxå.

Jag gick tillbaka och fick byta spelet till ett gold edition utan att betala mer. Men de va inte mycke hon sa eller tittade på mig o de va ju inte precis samma tonläge i rösten haha.
Så ja sa till henne att ni tar asså hundra spänn mer för att sälja begagnade spel som nya de e därför ni tar mer pengar än de andra butikerna haha. O de ända hon kan svara e "de blev knas" hahahahahaha.

Fuck game asså they are all idiots.

2008-06-30 16:24
Haha, jag tänkte köpa spelet på game, men eftersom det kostade 700 kr där traskade jag iväg till Siba och där fanns det för 589 kr.

Förövrigt är det ju kul att det inte ens går att spela MP för allt lagg när jag köpte spelet enbart för just MP.

2008-06-30 17:40
hahaha Fittbjörn du är min nya hjälte :D

Peterpan: Fattar inte hur du kan lagga så jävligt :P visst har man fått connectionprobs men lagg ser man inte mycket av.

Dieallot

2008-06-30 18:18
hahah härligaste synen nyss...

3 personer håller på att simma över från ena sidan till andra (på valley tror jag) jag låter dom simma lite sen börjar jag skjuta på dom, hha jag dödar den första och börjar skjuta på den andra då det är idioter som spawnar på honom, jag står där och mosar skott och dom kan inte göra ett skit, jag dödade typ 7-8 stycken på det sättet, de var ju samma person som jag först döda som sen spawna på sin lagkamrat i vattnet... hahah fyfan alltså :D

2008-06-30 19:05
Jag lyckas aldrig få in dom där spawnkillsen, första snubben jag ser bombar jag skiten ur men dom överlever oftast tillräckligt länge för att deras spawnade polare ska knäppa mig.

Snyggaste killsen jag fått hittils var när jag ruschade in i ett bombrum och knivade ihjäl 4 fiender på direkten, polaren var precis bakom och skulle börja döda och då låg alla redan ner. kändes för jävla skönt :=D

Jag vill ha ett hardcore läge utan jävla tanks med enbart bilar
Mindre Hp
Mindre banor (dom skulle lätt kunna modifiera redan existerande banor)

Har tröttnat på alla jävla snipers + tanks, så jävla ruttna.

rank 16 9 more to go :P

Dieallot

2008-06-30 19:52
Körde demot lite online igår.
bombade sönder ett hus pga tristess, en högljudd amerikan med
jävla headset kommenterade "Its obviously a retard".
Då stängde jag av.
Jag avskyr ungar med headsets.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-30 21:19
haha sluta bry dig om folk ;)

Är det ett spel som är drygt att ranka upp på så har jag headsetet igång för teamgames, men bf bc är för oseriöst

Dieallot

2008-06-30 21:23
Jag har nog fan aldrig behövt muta nån när jag gameat online.

Hade någon sagt "Its obviously a retard" så hade jag garvat och sen gått vidare i livet. Orka stänga av för att nån slängde ur sig en kommentar. Blev du lite ledsen i ögat? :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-30 21:36
Dieallot X21

eller hur. palla bry sig om vad folk säger på internet/i spel osv

f.ö var det där ingenting. "It's obviously a retard" det är ju dagisprat jämfört med diverse könsrelaterat prat om familjemedlemmar som jag ständigt hörde när jag lirade halo 3 över live :) iofs lät 90% av alla där som 12 åriga wiggers men ändå. fick mig en hel del goda skratt haha
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-06-30 22:00
Halo 3 är bäst! finns inga wiggers, bara vita amerikaner som vill vara svarta!

Dieallot

2008-06-30 22:48
Det här spelet är ju fan löjligt. Spelade precis på en server där vi var 3 mot 7 hela rundan. Det började med 4 mot 8 i första rundan, och dom i det andra laget var dessutom överlägset mycket bättre.

Hur fan kan man göra ett mutliplayer spel utan team balance?

2008-06-30 22:49
..och INGEN JÄVLA MUTE. Så jävla korkat.

2008-06-30 22:49
Enkelt man arbetar för EA

Dieallot

2008-06-30 22:51
Har inte behövt mutea nån ännu

men grejer som mute, teambalance och LAGGFRIA servrar(ja, har tyvärr upplevt detta omdiskuterade lagget jag med nu) är ju självklara grejer som borde vara med tycker man.

EA suger ju litervis med kuk iaf

2008-06-30 22:52
Men jösses, lugn nu barn.
Jag blev inte så upprörd, ville bara dela med mig av nått
semi-lustigt, samt poängtera att folk med headset är fruktansvärda.
Har ni aldrig någonsin mutat vid t ex COD4 (beror det antagligen på
att ni är precis likadana o sitter hemma i källaren med ert 40 year old virgin setup.)
Det sprakas o skriks som en debattävling på damplägret.

2008-06-30 22:57
Jo jag är exakt likadan, jag trashtalkar aldrig använder sällan micken. Trots att jag då spelar spelet som har sämst och mest elitisk bullshit på xbox live (halo 3)

så likadana indeed

Dieallot

2008-06-30 22:58
Jo jag håller med dig. Sitter och lyssnar på 3 amerikaner nu som snackar om det ena och det andra. MGS4, Halo 3, COD4, Diablo 3 är några av deras samtalsämnen. Att jag inte är intresserad överhuvud taget av vad dom har att säga spelar ingen roll, för jag kan varken lämna squadet eller muta dom.

Visserligen inga 12-åringar, men det är illa nog ändå.

2008-06-30 23:02
Det är väl mer 40 old year old virgin att vara för blyg för att snacka i headset. haha. eller nä, jag vet inte.

Men jag snackar väl bara med polare som också har headset när vi lirar tillsammans. Palla sitta och trashtalka en 14 årig hoodrat från andra sidan världen.

Men att höra att massa trashtalk är väl halva charmen med att lira multiplayer. Speciellt när man lirar spel som halo 3 eller gears of war där trashtalk är vardagsmat.
Det är tillfredsställande att få höra nån geek skrika "omg fucking n00b. fuck ur mother. eat a dick motherfucker blablabla" efter att man dödat dom för tionde gången på raken. skönt.

2008-06-30 23:05
Haha, först var det vårat lag som hade färre spelare. Nu är vi 9 personer mot 3 i det andra laget. Awesome.

2008-06-30 23:17
Fick höra massa idioter snacka om allt möjligt häromdagen, en var stenad och lät som arnold. Dom diskuterade allt ifrån den där gay What what in the butt låten till jadu presidenter.

Senast inatt var det en idiot som anklagade halva motståndarlaget för cheating, hans 10 points på hela rundan var dock en klar insikt i att snubben sög getkuk

Det fick mig dock att stänga av volymen på headsetet

Dieallot

2008-06-30 23:39
Det värsta är väl ändå folk som "sjunger" eller enbart gör skumma läten i micken, eller varför inte låta den ligga på något golv och skrapa ljudligt?
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-06-30 23:58
Det värsta är väl ändå folk som "sjunger" eller enbart gör skumma läten i micken, eller varför inte låta den ligga på något golv och skrapa ljudligt?

ja det är riktigt jävla illa

2008-07-01 01:03
Fett tråkigt att folk fuskar som fan bara de suger kuk.

2008-07-01 03:16
haha ja hela leaderborden är full med cheaters :P

rank 18-19 nu :P

Dieallot

2008-07-01 04:35
Trashtalk är ju kul ibland. Ibland hör man roliga disskutioner om allt mellan himmel och 360.
Till större del hör jag nästan aldrig vad folk har för sig i micen. Har aldrig mitt headset inkopplat, så ljudet från andra försvinner liksom i ljudet av airstrikes från min sida.

2008-07-01 04:45
CAMPER!

Dieallot

2008-07-01 17:20
CONNECTION PROBLEMS SUG MIG EA! :(

Dieallot

2008-07-01 19:06
Mina stats :o

Total Score 22824
Score per Minute 12.162
In-Game Rank Lieutenant Colonel
Kills 1174
Deaths 1132
Kill/Death Ratio 1.037
Dogtags Collected 88
Unique Dogtags Collected 80
Dogtag K/D Ratio 1.397
Team Score 782
Bonus Score 6352
Squad Score 953
Objective Score 3133
Teamkills 47
Attacks Ending in Win 17
Attacks Ending in Loss 53
Defends Ending in Win 48
Defends Ending in Loss 16
Time Played 1d, 1hr, 46min, 45sec
Favorite Weapon XM8 LMG
Favorite Kit Support
Favorite Vehicle M1A2 - USA Tank
Games Played 134
Wins 65
Losses 69
Win/Loss Ratio 0.942

Dieallot

2008-07-01 19:14
Nu kan du snart sluta gnälla peterpan ;)

Your feedback matters
7/1/2008
We are very aware of the different issues you have told us you find most important.

We are happy to see that so many of you are playing Battlefield: Bad Company and having so much fun. The level of community interest in this game and its features is really visible, also through the amount of feedback various members of the development team have been receiving through their Live accounts, Facebook, emails, phone calls, faxes (People still use those??) on our forums and all the other channels out there.

Our Bad Company developers have been working a lot in the last two years and, we have managed to produce a game that we are very proud of. Even with the game already in stores, we would like to let you know that we are reading and listening to all of your feedback.

Right now the team is working on creating the Conquest game mode for Battlefield: Bad Company together with the conversion of the maps to go with it. The Conquest Pack is currently going through testing and certification.

We are very aware of the different issues you have told us you find most important. Therefore as soon as we’re done with the above there are several other points of your feedback which we’ll continue to investigate, without currently being able to say with certainty whether or not we will be able to include them. These include, but are not limited to:

* Clan support/private rooms/team chat
* Auto balancing on servers
* Continued support against stats exploits
* VOIP issue on PS3 (working with Sony on this)
* Squads might be split up when joining a server as a squad. This is due to team balancing in the games that are being joined, and usually resolves itself in round 2.

/The Battlefield: Bad Company team

Dieallot

2008-07-01 19:21
najs att dom bryr sig iaf

2008-07-01 20:45
fan ja e så hooked på online spelandet nu de e galet haha drömmer fan om hur ja ska hitta bra sniper platser eller liknande haha.

2008-07-01 22:48
haha jävla snyggve :P

börjar gå bra nu, snittar ungefär 200 points per match

rank 20 snart 21

Dieallot

2008-07-02 21:31
hur fan backar man när man kör bil?
livet

2008-07-02 21:49
L2 på ps3. vet inte hur man gör på 360

2008-07-03 02:32
Vänstra bumpern på sexbox

Dieallot

2008-07-03 21:04
Är det bara jag som inte kommer ut online-spel idag (ps3)?
Kom in på en server innan men den laggade som fan så jag gick ur och det tog ett jävla tag att ens hitta den. Nu när jag trycker quickgame så står det något i stil med "Can not find games, please try again" så jag testar igen & igen & igen, utan framsteg. Vad är det här för jävla skit, någon mer som råkat ut för detta? Har även testat custom-game och det var där jag kom in på en men nu går det inte igen..
Buhu!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2008-07-03 23:48
Jag har problem med att ljudet hakar upp sig, och igår hängde sig spelet 3 gånger. Vet inte om det är problem med mitt ps3 eller BF:BC. Har dock aldrig haft problem med andra spel, Assassin's Creed har hängt sig någon gång eller så bara.

2008-07-04 01:04
peterpan P19

Har hänt mig med, fick nyligen (kan köra online igen,woho!) att det blev helt tyst, som när man får en bomb nära sig och allt blir tyst i några sekunder, detta var snarare några minuter och inte ens någon stor bomb nära mig. Sen har jag fått lite pansarvagnsljud som hakar upp sig.. Men dessa brukar släppa efter någon minut eller två.
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2008-07-04 08:48
Igår laggade det för första gången för mig sen jag spelade demot..... och det var ingen lite lagg, hela jävla gubben skuttade upp och ner som om han hade epilepsi, konstiga var att det såg inte ut att lagga för nån utav dom andra som spelade, dom hade inga problem att skjuta och träffa whatsoever, får hoppas att det funkar bättre idag.

sen suger jag verkligen på att flyga helikopter, slutar alltid med att jag på nått sätt tar suicid antagligen så åker jag in i en palm eller marken eller åker ut i det där röda avspärade bajset på kartan och sprängs, så att få vehikill achievementen verkar vara helt omöjligt för mig, har bara helikopter kvar att döda i

2008-07-04 14:53
Helikopter är skit roligt om man kör med en polare. Jag och min polare brukar köra helikopter, jävligt lätt att få höga poäng om man sitter i gun-position. Plus att man kan förstöra guldlådorna snabbt som fan. :)

Är det bara jag som får error idag på PSN? Har internet anslutning men jag kan inte logga in på PSN. Står bara att det har blivit ett fel och att jag har loggats ut. Skitsugen på att spela också. :(

2008-07-04 16:00
Längesen ett spel har gjort mig så jävla förbannad som det här spelet. När jag äntligen kan spela kommer jag in på en bra server, kör en bra runda.. ligga 1:a tills det börjar lagga helt otroligt mycket. Inte nog med det kommer det inte en jävla ******** 12 åring i mitt squad, som håller inne mic knappen så man får höra hans BF:BC ljud + nån jävla skit musik i bakgrunden. Inte nog med det tkade han mig med flit 3 gånger. Knivhögg mig i ryggen.

2008-07-04 16:49
peterpan P19

hahahah wow

2008-07-04 16:55
Fan vilka underbara dog tags jag tog nyss. Lyckades ta mig runt en fientlig snipergrupp på tre personer, de satt passande nog bara några meter ifrån varandra, sedan tog jag fram kniven och dödade dem en efter en. Äkta lycka.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-07-04 17:24
Härligt 5 achievements kvar på spelet nu, 2 campaign sen 3 online.
Fick oohrah achievementet sist jag spelade så var måttligt nöjd, nu fattas bara rank 25 + 10 000 kills vilket kommer ta några veckor

Dieallot

2008-07-04 19:44
Härligt 5 achievements kvar på spelet nu, 2 campaign sen 3 online.

Wtf? Jag tror jag typ har kring 14 kvar, har bara spelat 4 banor på singleplayer (4 banor på normal + 2 på hard) så där har jag ett par kvar, den där jävla "there's no I in squad" achievementen är fyfan omöjlig att få... jag satt som sniper bland en massa jävla buskar, många som spawnat på mig sen släpper nån jävla iq fiskmås en mortar på mig... wtf liksom. ska iallafall ha alla 1000 gamescore på bad company...