Vad heter filmen? Vad heter serien?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Användaren är inte inloggad

2006-07-09 21:57
Söker en film som handlar om ett gäng vuxna män som tillsammans söker upp de vakter/ansvariga för ett barnhem där de blev sexuellt utnyttjade som barn. tippar på att den är 80 eller 90 tal. Minns egentligen ingenting av den förutom detta :/
Jag bara ljuger och ljuger!
Z P21

www.imdb.com

skulle tro att de e denna
precis
Användaren är inte inloggad

2006-07-11 08:00
Gött. får fixa den och se om den håller än.
Jag bara ljuger och ljuger!
Är det någons som minns en serie som gick på 1:an eller 2:an. Det handlade om någon blå pelikan, alltså en människa i en kostym. Det ända jag har i minnet är dess flashiga greenscreen sekvens som dom använde när pelikanen skulle flyga.

ok det hette tydligen pippi pelikan

vad heter det där gammla barnprogrammet som handlade om några små detektiver som skulle stoppa några hårdrockare med inlines som åkte runt o sprejade?
Lämne piga hemme!
fru-gunnarsson P0

Barnensdetektivbyrå tror jag det hette, men jag är ej säker
Vad heter Sienfeld-avsnittet och vilken säsong? Där Kramer får tag i en helt uppsättning kulisser och en soffa från en känd talkshow och börjar köra den i sin lägenhet.
I can kick you.
Higher than you can kick me.
Jag undrar vad filmen heter som man såg i början av 90-talet typ. Det handlar om en skock ungar som hittar ett piratskepp i nån grotta. De får dessutom fatt på nått missfoster som ÄLSKAR "babe-ruth-choklad".

Någon som kan hjälpa mig?
"I got a timemachine, use it to insult you mom and fuck with her childhood" -Edan

I was born as a beautiful man, but the uglyness is powerful, i do what i can! - Vinnie Paz
supar_nollie P21

The Goonies är vad du söker

http://www.imdb.com/title/tt0089218/
Såg en film för massor av år sen där en kvinna är nån slags hyresvärd i ett våningshus i usa. filmen börjar med att hon sitter vid en zink och hör hur nån maffiaboss klipper av fingrarna av nån stackare i källaren, ljudet hörs genom vattenledningarna. sen blir hon ihop med maffiakillens tjej och de tänker knycka hans pengar lr nått...nån som har ne aning om vad det är för film?
LOVE JONES

var kan man köpa den?
några tips?

måste bara ha den, såg den så länge sedan och är fortfarande "kär" i den...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

Llerpesi P1

filmen heter Bound

www.imdb.com
Obzervah P22

Låter som Wrong Turn ..
<3
En tecknad serie från 1990 talet någon gång. Handlade om två möss/råttor eller något liknande, en dum en smart typ. Varje avsnitt handlade om att den ena av dom hade en plan att ta över världen. Vilket i varje avsnitt även misslyckades! Någon som kommer ihåg vad den hette?

Sen funderar jag även ifall någon vet vart det går att få tag i Rockos modern life?
I can kick you.
Higher than you can kick me.
Ghetto rulle på tv igår runt 18-19 tiden??

va heter den??

här ska de förklaras serni.
de börjar som otecknat om en pojke som sen förvandlas till en katt (tror ja de e). han ska iaf rädda en tupp som galer så att solen går upp och denne tupp har blivit kidnappad av en uggla som heter onkel matis tror ja. sjukt skön film å ja har inte sett den sen ja va spoling. vore grymt om nån visste!
Twelve Tribes of Israel
ångest....www.whoa.nu
tut!
Han har varit hos tandläkaren eller nåt eller ätit nåt piller så han dregglar som fan och alla tror han är handikappad. Sen så är det nån som håller tal och avslutar med This is for a very special boy och menar killen som dregglar. Trodde först det var nån film med Ben Stiller men jag är osäker. Snälla hjälp mig ta reda på vilken film det här kommer ifrån. Kunde inte sova igår för jag låg och tänkte på det här :)
http://duckdown82.tumblr.com/
Söker Kinesisk film från tidig 90-tal möjligtvis 89

Jag ska försöka förklara så gott jag kan.

Den här filmen visades på Filmnet ( kommer ni ihåg den kanalen, tror att Canal+ köpte upp den eller nåt) 1991.
Den handlade om 6 personer
3 var tjejer och 2 killar.

Den första kvinnan var korthårig och hennes pappa en blodtörstig general och hon medlem i motståndsrörelsen i hemlighet. Filmen börjar med att hennes pappa intar en fastighet med militärmakt och störtar den dåvarande generalen (eller vad han nu var) som huserade där.

Den andra tjejen hjälpte hennes pappa som ägde teatern (hennes pappa slog henne sjukt mycket) och vid ett tillfälle när den manliga stjärnan bestämmer sig för att ge sig av istället för att bli nån galen generals hoe tar hon hans plats i hemlighet i en all male.

Den tredje tösen var en musiker som spelade vid olika tillfällen hos personer med militärmakt. Hennes största dröm var att hitta en ask med en massa glittrande smycken (hon hittar en också men är så fruktansvärt klantig att hon slarvar bort den hela tiden)

Den ena killen var lite av en nörd och hade glasögon, vid ett tillfälle i filmen räddar han den andra killen som i hemlighet är med i modståndsrörelsen genom att ta en kula som inte var ämnad för honom.

Tack vare många omständigheter och ett stundande krig hamnar de alla tillsammans.

Det här var en av mina favoritfilmer som liten. Jag var väl 6-7 och  spelade över brorsans back-up porr för att jag var tvungen att ha den.
Fanns många scener som var otroligt vackra och musiken kommer jag ihåg än idag. Bland annat en låt som spelades när det började snöa i en scen som jag har nynnat på i 15 år. 
Mycket utspelar sig på teatern  exempelvis en av de coolaste fightscenerna jag nånsin sett. Filmen har grymt roliga scener som man inte kan sluta garva åt.

Har googlat och sökt på imdb men det är sjukt svårt när jag varken vet titeln eller något namn överhuvudtaget.
Slowmo, show me what you got mayn !!!

Tack på förhand
"Maybe we're gonna be naked..maybe we're gonna be naked in coats??"
kom igen, jag har typ berättat hela filmen!!!!

:(
"Maybe we're gonna be naked..maybe we're gonna be naked in coats??"
Prån P21

jag är helt med på noterna, men kommer inte på vilken film det är, förutom att det antagligen INTE är änglahund..

jag har för mig att Jerry Williams sjunger några låtar.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
vad heter Seinfeld avsnittet där alla åker tunnelbana (inte tillsammans) under hela avsnittet? kommer inte ihåg så mkt bara att typ George träffar nån kvinna och Elaine är skitirriterad över att hon aldrig kommer fram.. hjääälp

ingen behöver svara på seinfeldavsnittet.. jag hittade!

Vad heter den filmen som handlar om latino(gäng) i fängelse elle nåt liknande... kom ut typ 1996 elle nåt sånt... ska tydluigen vara rätt känd fast ja kommer inte på vad den heter, hjälp?
Fransk film sökes

Letar efter en fransk film som handlar om en kille och en tjej som när de är små börjar en utmaningslek. De utmanar varandra med saker och när man klarat utmaningen har de en färgad plåtburk som de ger till den av dem som utmaningen ligger på så att säga.
när de blir äldre så glider de ifrån varandra men utmanar ändå varann ibland, men nu är det sjukare saker som tex handlar om sex, eller att döda en person. De har partners och så, men ingen vet om deras hemliga lilla tävling.

Filmiskt är den väldigt färgstark och vacker.
Har tyvärr ingen aning om titel eller skådespelare.
Fried little fishies
Söker namnet på en film som gick på SVT kanske ett halvår sedan. Var en fransk film (tror jag) svartvit (tror jag). Handlade om ett gäng franska fångar under första världskriget (tror jag) i Tyskland (tror jag). Till slut lyckades två fly och fick bo hos en kvinna med ett barn. Mycket prat sådär, de gjorde en teateruppsättning för fångvaktarna bla. a. och försökte gräva en tunnel,
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

Jag söker en amerikansk film där en lösensumma skall utlämnas och jag tror att huvudrolls-polisen (kanske inte är polis och jag tror han är svart men inte säker) får åka runt en massa svängar så att han inte skall gå att spåra.

Han hamnar på en tunnelbane vagn och skjuter sönder rutan och kastar ut paketet till någon som står där och väntar.

Vad heter filmen?

Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
GrönaJätten 

vet vilken du tänekr på tro jag, typ sen han möter vid en swimmingpool eller något, och hans son var kidnapped
(dock har måÅNGA lösensumma-filmer samma stil typ)

RANSOM ? kanske?

http://www.imdb.com/title/tt0117438/

Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
Vad är de för film som är lik Chucky fast det är en docktjej i typ lila klänning?

Shu!

undrar vad avsnittet i Seinfeld heter som handlar om att George gör totala motsatsen av vad han egentligen skulle göra och allting går bra till skillnad mot vad det brukar göra

Vet inte, denna frågan kanske passar in här då!

Vad heter låten i Pulp Fiction som spelas när Vincent och Mia kommer hem från sin utekväll? Vincent går på toa ch Mia sätter på en låt och sjunger med.. Namn och artist tack?
CAMPIONI!
Rizmo

Urge Overkill - Girl, You'll Be A Woman Soon
"Sure, Kill Bill's a violent movie. But it's a Tarantino movie. You don't go to see Metallica and ask the fuckers to turn the music down." - Quentin Tarantino
Asså jag hittar inte south park avsnittet med wow vilket var det?
Grönajätten :
Tror det är Along came a spider med Morgan Freeman
"Do nothing which is of no use."
LordErnst P20

S10E08
Aldrig mer....
vad heter nick cave låten i the proposition?
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Jag letar efter en rätt skum film om jag minns rätt. Den handlar om en snubbe som åker omkring i en röd kärra som frågar sin magiska biljardboll om olika saker, ni vet en sån där som svarar ja/nej/kanske osv.

Det är i princip allt jag kommer ihåg. Tror att den hette nåt med en väg, typ "highway 65" eller nåt liknande.
Aldrig mer....
Jochman P24

ja änglahund e fin, oxå väldigt längesen. den vill ja med ha tag på. men den andra ja prata om, kommer du på de så får du mer än GÄRNA PMa mig! hade blivit så glad! ^^
Twelve Tribes of Israel
Jag söker en fransk film som väl är ett par år gammal. Den handlar om en tjej som är sjukligt förälskad i en man hon inte känner egentligen. Men hon bygger upp en psykos kring det hela och inbillar sig till sist att dom är tillsammans. Minns spec en scen från slutet av filmen, när hon legat inne på ett hem aslänge. När hon blir utskriven därifrån för att hon anses som frisk igen får man se en städare gå in i hennes rum, flytta en hylla, och upptäcka att hon klistrat fast alla sina piller på väggen så att de blivit som en mosaikbild av något kul.

Grymt om någon vet vilken film det är, hade varit kul att se den igen.
xavante

kan garantera att jag sett den, men minns inte titeln :|
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
HenryHustler

Dolly Dearest?

IMDB
Discshop
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader
racapp, säg till om du kommer ihåg den
Jag söker en film, det är typ massa ungdomar som är på ett stort skepp och dom ska väl lära sig segla o så, så är dom utep å karibean och seglar, tror dom ska åka till något berg för att gå upp till toppen, det är nånting där uppe iaf. Sen så är det en av killarna som är skit kaxig, men senare visar det sig att han inte kan läsa o skriva typ så alla hjälper honom o så!

Nån som vet? :) Det är en amerikansk film tror jag, dom snackar engelska iaf:P
Forumsignatur:
bluesky: jag tror du menar "White Squall"

http://www.imdb.com/title/tt0118158/

väldigt svårt att avgöra, kommer typ inte ihåg nån scen alls, men jag ska kolla upp den :) tack så mycket!
Forumsignatur:
Jag var och såg Borat filmen igår och som vanligt visade de diverse reklam och reklam för kommande filmer innan.

Jag fastnade verkligen för en av filmerna (trailern), problemet är att jag nu inte minns vad den heter. Den handlade om en kille som heter Stephane som har väldigt svårt att skilja på dröm och verklighet. Han flyttar och grannflickan heter Stephanie, de blir ett par (uppfattade jag det som). Regissören var (enligt min mamma) samma som hade regisserat The eternal sunshine of the spotless mind.

Så, någon som minns titeln?
vegan power