Vad heter filmen? Vad heter serien?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
efter lite imdb sökning så:

http://www.imdb.com/title/tt0354899/
Forumsignatur:
vad heter filmen som gick typ för nåt år sen på bio den där som sägs vara based on a true story som handlar om andar typ där hon är i studenthemmet så ser man osynliga fötter ställer sig i sängen och pennorna ramlar och så när hon är ute så ser hon massa demoner i folks ansikten???
Fan kan inte säga mer för jag kommer inte ihåg men den kändes lite exorcisten typ.. undra om dom inte plockar henne och ska bedriva ut hennes demon också... tamejfan det kanske TOM var den där hon springer ut sen helt jävla besatt och kartar ut till ladan eller vad det nu var..
Aja någon som vet?
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!
SegiRoten P16

The Exorcism of Emily Rose.

Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
JA! TACK!
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!
yo. det är en film jag har varit sugen på och se. har inte sett den sedan jag var ett barn. kommer inte ihåg mer än att det någonstans är en skitt tff anka som flyger i en fotölj. alltså en anka med bara två ben som står som kalle anka eller hur man ska förklara. det är inte en tecknad film.
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
Howard the Duck?
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader
Hjälp mig nu! Vad heter filmen?
En kvinnlig journalist kommer tillbaka till norra usa, en ö. Pappan var alkis och mördad av mamman (hon lurade i honom massa sprit och sedan ramlade han ner i ett gruvhål när han skulle banka skiten ur henne) som suttit av tiden och jobbar som hembiträde till en rik gammal elak dam. Tanten dör i början av filmen och hon blir även anklagad på detta mordet.
Den unga journalisten kommer på att hon blivit utsatt för incest av pappan och det var motivet till mordet.
Lagom tjock kvinna som spelar mamman, rätt känd.

Jag har hjärnsläpp, hjälp!

Kolbász for you, the Hungarian crew
R8N

kan det vara kathy bates du menar?
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
- Carl Sagan -
junkgirl
Ja! Exakt. Trodde ingen själ skulle kunna efter de luddiga riktlinjerna "lagom tjock kvinna" :)
tackar!
letade lite bland filmerna hon varit med i men hittade inte rätt. vet vilken du menar dock. minns bara inte namnet.
For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.
- Carl Sagan -
Jo, jag kom fram till vad en hette tillslut, tack gud för IMDB.
Dolores Claiborne
Testar igen

Jag letar efter en rätt skum film om jag minns rätt. Den handlar om en snubbe som åker omkring i en röd kärra som frågar sin magiska biljardboll om olika saker, ni vet en sån där som svarar ja/nej/kanske osv.

Det är i princip allt jag kommer ihåg. Tror att den hette nåt med en väg, typ "highway 65" eller nåt liknande.
Aldrig mer....
Apjävel

Highway 61?

Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
Nope, inte den.
Aldrig mer....
va heter avsnittet då Maud Flanders blir skjuten?mail me
You have smoked yourself retarded!
apjävel

hrm, ingen aning, leta runt på imdb, kanske du hittar ,ta typ en film som är liknande och sen kommer du på "liknande filmer" så lär den la finnas där

Interstate 60 hette den.. Feeet som fan
Aldrig mer....

letar efter en film som gick på Canal+ för kanske 5-6år sen :D

Fattar inte riktigt handlingen men det var typ nåt fort, några snubbar som svälte där och så kom det nån snubbe dit som sa massa grejjer att han rymt från en kannibal men det visade sig att han e kanabalen när dom åker till grottan typ.. Rätt så blodig och grotesk, fanns nån indian med.. han dog :P

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Eldon

Har inte sett den själv, men är rätt övertygad om att det är Ravenous
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader
Ahh thats the one <3 tackar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hrm.. min tur :D

massa svaga minnen från filmen

utspelade sig lite överallt. i en arena typ i sltuet, typ sån där gladiator arena, med lejon o shit fsat de va helt tomt, dom sprang runt o korridorerna

i filmen så var de typ en kille som var fast i ett rum värsta hi-tek, sen han typ skärde av en bit av sin tumme elle nått ohc la den på sån där grej så man öppnar dörren med finger avtryck och rymde

ajja massa svaga minnen, ställ frågor om ni har kanske jag minns

vet inte varför men när jag tänker på de får jag han där svarta killen i huvudet, simon elle va han heter, som alltid färgar håret o sånt

kanske för att han är med.. och huvudrollen så har jag en vit kille i huvudet, typ.. svart hrå elle ngåot, inte säker dock

kanske ingen av dom är med

fuck va glad jag hade blitt om nån visste vad det är, såg den typ när jag var hur lite nsom helst.. kan ha varit en dröm.. vem vet
racapp

"vet inte varför men när jag tänker på de får jag han där svarta killen i huvudet, simon elle va han heter, som alltid färgar håret o sånt"

Dennis Rodman?

Kan det vara Double Team?
kollade runt lite

Goofs: Continuity: When Quinn places the skin from his thumb on the eraser while planning his escape, there is already blood on the eraser- probably from a previous take

förklarar att det är den jag letar efter

TACK serriöst TACK !
tjenare jag söker en film som handlar om
några grabbar som kör freerunning och gör inbrott . för att dom ska få tbx sin väns dotter eller nått sånt
ialf så det jag kommer ihåg är att den gick på tv för ett bra tag sen och i en av scenerna så är om i ett stort hus där det finns 2st dopperman hundar som jagar dom när dom när dom gör inbrottet ..
någon som vet vad filmen heter kan ni skriva ett GB inlägg skulle vara skit skysst har letat som en tok efter den filmen :)
tack på förhand...
Make Peace Not War

Letar efter en film så man ska väl skriva här.
filmen är antingen Italiensk, Spans eller Fransk... jag tror mest på Italiensk.
men den handlar iallafall om tre personer. två killar och en tjej som alla bli kära i varandra. ena killen är gay och blir kär i den andra killen som är kär i tjejen som är kär i gaykillen.
dom drar omkring i italien/Frankrike/Spanien i en cab och de e fint väder....
Jag har en känsla av att filmen kan vara från cirka -70 -80 nån gång.

Tacksam för svar!

Mälaren är, trots sin storlek, lätträknad.
racapp

Du tänker på den gamla klassikern "Demolition Man"
Simon är ju Wesley Snipes
Mälaren är, trots sin storlek, lätträknad.
Oxjarpe, nej de var double team!

TAck änd¨!
soker en film som handlar om en klass som aker pa klassresa,

de jag minns ar att de ar pa en kyrkagard och nagon pruttar,sedan nagot att de lagger saker i lararens choklad? nagon som vet,kan ha varit tdigt 90-tal

inte varldens batsa forklaring?

mvh/B

Rappare

2006-12-23 16:48
jag såg en film på tv för några år sedan. den handlar om jordens undergång och man får följa med en kille under hans sista timmar på jorden. i slutet träffar han en brud som har en man som han blir tillsammans med och de planerar att begå självmord. han har typ en kompis som är sexfixerad som tusan också :P
nån som vet vilken film det är?
Hm såg en film på tv förr, tv 1000/kanal+ eller något sånt, men iaf filmen handlade om en snubbe som var tillsammans med en kvinna som hade 2 döttrar som snubben slog, våldtog m.m sen kommer dom på de och han åker på feting spö av bekanta till döttrarna. Trots allt de där så bestämmer sig kvinnan att stanna kvar hos honom pga att hon älskar honom, tills de där såg jag till skulle gärna vilja se klart på filmen... Den utspelas i typ 1950~ talet kanske?

scrotum P16

Last Night

http://www.imdb.com/title/tt0156729/
Hmm, kom och tänka på en film jag såg på Canal+ för några år sen... hoppas någon kan hjälpa mig komma på titeln, för jag har för mig den var rätt bra och skulle vilja se den igen.
Kommer inte ihåg så mycket, men det handlar om en vanlig under-/medelklasskille som "ger sig ut i världen" och inleder ett förhållande med en annan man. Det går upp och ner med förhållandet hela tiden, men jag har för mig huvudrollskillen lyckas ta sig upp i societetskretsar.

Någon som känenr igen??
Rappare

2006-12-27 21:35
tack som tusan localloaf :)
Söker efter en "breakdance" film.

Massa folk som battlar mot varandra i dans/breakdance/streetdance. Kommer inte ihåg vad den heter eller nått vafan :S ..

Det är en helt vanlig spelfilm alltså ...

Någon som vet ?
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
Crue, är det Hustl & flow? IMDB

Är de någon som vet om det kommer någon ny säsong på 24?
Keller Crew
det är inte hustl and flow, det är nog vad hette den filmen, honey kanske eller vafan hette den, finns en break dance film med rätt så mågna kända i.. ajja hör av mig när jag kommer på namnet ;D

you got served ??

Jag är intresserad av en dansk porrklassiker, typ motsvarighet till Fäbojäntan skulle man kanske kunna säga. Kommer bara ihåg att jag hade en relle mé kass sync på ljud/bild i datorn o att det var en scen då de skulle lära män att jaga kvinnor oså var de på nån badplats mé små ombyteshytter o killarna skruvade bort handdukshängarna mellan kill/tjej o sen stoppa en av dom in picken i hålet o sen hahahah ja ni förstår uppföljningen. MÅSTE ha den där igen! =] Plz hjälp mig!
ok jag har letat väldigt länge nu efter denna filmen.
den har troja/gladiator stuk som gammla riddare å sånt.
de runda bordet e med också från riddarna runt de runda bordet.
aja tror dom är i rom eller nått men så måste en grupp på 5-6 pers rida ut å rädda nån för att få sina "fribrev"
iallfall ere nån fajt på en stor sjö av is lite senare med när dom blir jagade.
isen brister å massa hej dundra saker.
sen i slutet så rider alla utom "ledaren" av denna lilla gruppen iväg.
han står på nån kulle med sin häst å tittar ner på en stor grupp fiender.
sen när hans riddar kompisar ridit en bit rider dom tebax å hjälper han å massa skit å fienderna storma igenom dessa murarna då.
aja men har ni sätt denna filmen så fattarn i lite svårt å förklara :P
hej
ajusste i början rider dom för rädda en snubbe i en by som kommer bli attakerad.
så bestämmer han ledaren sig för ta med alla människorna istället för bara 1 å sånt skit å de blir lite liv å så.å sen jagas dom ju av dom som skulle komma för döda han dom räddar
hej
vad heter filmen som handlar om att en kille står i en telefonkiosk hela filmen och blir hotad via telefon av något psyko i en lägenhet i närheten?
MoDo - the Heart of hockey!
Ozzyåström

Phonebooth!

och så finns det en annan typ, fast en tjej inne exakt samma handling typ

Liberty stands still heter den(wesley snipes är med i den)
Samuraj-Sosar P21

Låter väl som King Arthur
Vad heter filmen?
Det är science-fiction skräck och utspelar sig på jorden. Alla hus och allt är typ raserade och folk kan inte gå ut för det är nå robotgrejer som dödar allt dom ser.
T.ex nån grej som åker under sanden och man ser bara en bula i sanden som rör sig och sedan kapar av människor på mitten.

Det som utmärker filmen och gör att ni kanske vet vad den heter är att en viss robot är förklädd till ett barn så att den ska kunna lura in sig hos människornas gömställen ock döda dom.
Och alla barnen ser likadana ut och bär nån liten nallebjörn.

Gick på typ tv4 för flera år sedan. är säkert från tidigt nittiotal eller så.

hjälp mig!

nån grej som åker under sanden och man ser bara en bula i sanden som rör sig och sedan kapar av människor på mitten

Hotet från underjorden?

och folk kan inte gå ut för det är nå robotgrejer som dödar allt dom ser.

iRobot?

men tror inte de e nån utav dom haha ajja ;D

vad heter denna "hotet från underjorden?" på gelska då?

och nej inte iRobot.. filmen är från 90-talet. det är sämre effekter och sånt.
engelska*

tremors

finns typ 4 utav dom den hegter tremors

filmen gjordes 1990 faktistk haha ;D
Hm såg en film på tv förr, tv 1000/kanal+ eller något sånt, men iaf filmen handlade om en snubbe som var tillsammans med en kvinna som hade 2 döttrar som snubben slog, våldtog m.m sen kommer dom på de och han åker på feting spö av bekanta till döttrarna. Trots allt de där så bestämmer sig kvinnan att stanna kvar hos honom pga att hon älskar honom, tills de där såg jag till skulle gärna vilja se klart på filmen... Den utspelas i typ 1950~ talet kanske?