I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Wrestling (spoilers: WWE, TNA)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-01-02 18:32

Wrestling (spoilers: WWE, TNA)

Vår förra tråd blev ju lite full, så jag tänkte helt enkelt öppna en ny!

Jag tänkte berätta hur läget såg ut när tråden skapades så vi kan se hur mycket som förändras osv :)
Just nu står det till såhär på WWE:

RAW
WWE Champion - John Cena
Intercontinental Champion - Nature Boy Ric Flair
World TagTeam Champion - Kane&Big Show
Womens Champion - Trish Stratus

Rykten och nyheter:
RVD är på väg tillbaka, Lita brottas inte aktivt på raw längre, vilket som suger. Joey Styles är kommentator vilket som är bra.
Shelton Benjamin har fortfarande inte fått sin push.

SmackDown
World Heavy Weight Champion - Batista
United States Champion - Benoit/Booker slåss i Best of 7 Series
WWE TagTeam Champions - MNM
Cruiserweight Champion - Kid Kash(!)

Rykten och nyheter:
Mark Henry har gjort comeback, Batista är fortfarande tråkig, Eddie kanske ska föras in i Hall of Fame i år, Kennedy är skadad, Batista och Booker T också, dock inte lika seriöst. Sonny Siaki kanske ska börja på SD, vilket som är mer än välkommet! Boogeyman äter mask. Paul Burchill är lovande.

TNA
NWA World Heavy Weight Champion - Jeff Jarret (Surprise!)
X-Division Champion - Samoa Joe
NWA Tag Team Titles - AMW

Lite andra rykten som kanske slår in under denna tråds liv är:
X-Division TagTeam Championship, Sting ska komma, en Womens Title ska skapas :)

---

Låt oss återgå till våra diskussioner allt eftersom tiden går!
Och låt oss alla be om två nya starka Heel-champs snart.

Vi kan börja med lite frågor som:
Vem är redo att ta titeln efter Batista?
Nu när Eddie är borta finns nästan bara Randy och JBL som kandidater. Det krävs fler starka heels på SD.

Det lär självfallet bli HHH som tar det från Cena, så på Raw kan vi ju fokusera oss mer på de mindre bältena, och vem som tar bältet efter HHH..
Någon mer än jag som hoppas på RVD eller Shelton?

Me? What? naw, I'm the kid closing curtains
Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose
http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2006-01-02 19:38
CC är alldeles för bra som face på TNA alltså. Han har lyft showen en hel del.

Tror inte batista heller kommer torska den på ett tag, mest bara pga bristen av heels på SD. Tror inte Rey skulle passa som Heel. Han skulle vara lika poppis iallafall. Tror faktist de kommer göra Heidenreich till Heel igen snart, känns som dem håller på att spola LOD. Som sagt, har jag stora hopp på burchill, även om jag ogillar hans nya flip-finisher :)
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2006-01-02 23:11
har wwe slutat sändas på ztv eller kommer det tillbaka?
Save me Jebus!

2006-01-03 00:59
kid-ni: var månaders sedan det sändes. dock kan du se tna på eurosport. min farsa har börjat kolla haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-03 11:47
ojoj.. nice får ta å kolla upp eurosport då :)

men e det ingen som vet om det kommer tillbaka på ztv? :)
Save me Jebus!

2006-01-03 17:13
Jag hörde senast att det inte kommer komma tillbaka, danmark, norge och sverige tog gemensamt beslutet att börja visa det. Sen ville danmark och norge sluta, eftersom det inte gick lika bra som i sverige. Men då fick inte norden det lika billigt längre, eftersom två länder ville sluta visa det. Så det fick försvinna :)

Men här i sverige blev wrestlingen faktist populär :)
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2006-01-03 22:11
ja det blev den. känns rätt hopplöst, tv kommer nog inte försöka visa det igen. antagligen...känns iaf så. så fort det går bra så måste dom sluta visa det. sluta visa tv-shop istället. det är ändå bara jag som tittar... :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-04 01:41
Måste väl lägga ett inlägg nu då. Såg Kobashi - Joe för några dar sen. Jävlar säger jag bara! att jag inte kollat på den innan. Jävlar, jag har gillat Joe sedan första gången jag såg honom i ROH. Han är skön som fan. Nice med honom som X-champ. Lite kluven inför detta med Sting. Tycker dom skötte hans comeback väldigt dåligt. Hoppas han fortfarande kan leverera iaf. Christian - Jarrett fejden kan bli väldigt intressant tycker jag. hoppas den håller länge. gillar båda skarpt. jaja.

2006-01-04 11:50
Samoa Joe. jag hatar honom. han är så elak =) han är grym, men jag gillar inte honom. pga gimmick-skäl haha.

2006-01-04 13:51
jag vill se bobby lashley som ny champion på sd ;)

2006-01-04 17:14
Inte än, finns tyvärr en möjlighet att han vinner rumblen och sen bältet bara för wwe är så desperata i att göra en ny Brock. Men med lite erfarenhet på nacken kan Lashley bli en grym champ!

2006-01-04 17:33
men han har lika dålig balans som jag....o han är sååååå ful. men han är stor. va det nu ska vara bra för.

there is only one brock lesnar!

2006-01-04 18:00
Lite tankar från moi =).

WWE

Tror verkligen inte att Batista kommer förlora sin titel på ett riktigt bra tag, Cena förlorar sin innan. Ska bli intressant att se New Year's Revolution även om jag inte tror att någon i chambern kommer ta över titeln. Den enda jag kan se som värdig heel är fan Kane, vill verkligen inte se HHH som champion igen. Tycker att rostern känns tunn för tillfället både på RAW och på SD, som någon sa innan: Finns fan inga bra heels på SD. Jag menar JBL är värdelös, och Randy Orton nja....skulle väl vara han då. En Undertaker - Batista beef hade varit intressant.

Sen till Lashley, hoppas verkligen inte att han blir champion. Sån jävla tomte som ska över efter Brock, han är ju verkligen inte rolig att se på, och han har inte ens grymt publikstöd.

Sen måste de fan skrota Boogeyman så snart som möjligt. Han är den fjantigaste brottaren de "framställt" på jävligt länge. Fattig gimmick och bara helt *bläääääääää*.

WWE BEHÖVER GOLDBERG!!!
- Tänk själv, han gör comeback på SD som älskad heel och vinner mot Batista om World Heavyweight Championship, vilken beef! Tror ni inte att Goldberg hade höjt programmet så fruktansvärt mkt?

MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2006-01-04 18:01
ps. Om inte Chris Benoit blir US Champion vet jag inte vad jag gör... ds.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2006-01-04 19:16
elelr hur, och booker t's fru kan inte någon sänka henne totalt snart, börjar bli jävligt lack på henne haha

2006-01-04 20:22
Angående SmackDown och en eventuell ny champion.

Som många sagt dröjer det nog tyvärr ett bra tag innan Batista torskar titeln. Den enda kandidaten just nu är Randy och JBL. Och jag tror inte JBL får nån ny titleshot på ett tag.

BearC P18 Word angående Boogeyman!

Nån som hört att Dalip Singh blivit draftad till WWE?!
För er som inte känner igen namnet ber jag kolla filmen Longest Yard eller ta en snabbtitt här: http://www.imdb.com/name/nm1724637/bio
Everlast, will you?

2006-01-05 17:02
Upp!

2006-01-06 21:40
jag vill helst att rvd kommer tebax efter skadan nu och tar en titel. vilken som helst. utom womens då :P

rvd är ju hur bra som helst. låt honom köra promos där han får säga mer än "whoa dude". han är ju hardcore från ecw förfan, snubben är GRYM!

o så saknar jag paul heyman. han gör alltid bra grejer oavsett vad han gör =)

2006-01-06 21:53
Princess_S F21

RVD & Sabu vs. Saturn & Kronos (The Eliminators)

från ECW Crossing the line again 1997

DEN RVD vill jag ha tillbaka, fyfan asså =) Sån brottning!

Du som kan allt ;) Vad tycker du....Hade Goldberg kunnat höja SmackDown! genom att ge dom en riktigt poppis heel? =)

2006-01-06 23:12
ja jag tror faktiskt att goldberg skulle kunna lyfta wwe nu. om han kan bli sådär häftigt obesegrad som han en gång var =)

sen kan ju folk vara totalt ointresserade av goldberg i nuläget.

men det känns ändå som att smackdown har varit jävligt lågt skulle behöva ett rejält lyft nu. även om det blivit en aning bättre senaste tiden. dom behöver klättra några levels om man säger så.

visst, batista är en bra champ, men vi vet alla att samam snubbe kan inte hålla titeln förevigt. och han behöver ju en stark konkurrent. goldberg på smackdown. ja tack.

sen måste cena bli heel igen och börja med battlerhymes igen. han är tråkig nu. även om jag äger 2 stycken cena t-shirts haha =)

2006-01-07 02:45
imorron e de ju new years revolution, hur tror ni de kommer gå?
självklart klarar cena biffen som vanligt, e de bara jag som har börjat tröttna lite på honom nu ?

2006-01-07 05:24
Cena blir ju aldrig pinnad så. Oavsett vad som hänt, typ "wow" han reste sig upp efter femtioelva chair shots och gör en fu! 1 2 3.
word

2006-01-07 05:28
Batista suger i ringer. Ännu mer efter sin skada. Han är wrestlingens Jeet Kun Do. Dem moves han kan, kan han riktigt jäkla bra. Men tyvärr är det bara 4 moves. Plus, att killen har noll mic-skills.

Cena var duktig i ringen innan han fick wwes champ-injury contract och tvingades sakta ned sig i ringen. Han har bra mic-skills, men skulle kunna förbättras. Hur som helst är killen bättre än batista i in-ring, mics och gimmick.

Jag vill se RVD, Shelton, Angle(riktig push) få riktiga pushar nu.

SD är lite hopplöst nu, nästan alla från draften har slutat. Storbrist på heels så de drar in chokladmonstret. Det krävs verkligen bättre heels nu, enda som har en chans är randy, och det rivalryt lär ju få vänta lite, eftersom batrista ska titeln ett tag.

Annars tycker jag Birchill förtjänar en push.

Over and beer out!

2006-01-07 13:33
Princess_S F21

Håller med till 100%. Tror inte att det kan slå fel, tänk själv. Batista pinnar någon i ringen och helt plötsligt sätter Goldbergs musik igång och han kutar in och ger Batista ett spear (som bara han kan, fuck Edge). Sen tar han micken och säger att han är ute efter Batistas titel, taket blåses av arenan!

Och angående Cena...Du fick ju lite battlerhymes på senaste RAW hehe, sköna faktiskt när han snackade om Chris Masters hahaha.

sound P16

WWE kan du inte se om du inte laddar ner tyvärr :/ TNA kan du se på Eurosport, kan inte tiderna i huvudet, men även här måste du ladda ner PPV'erna.

Till det andra, det är wrestling, showbrottning, underhållning....visst är det uppgjort =).

Santi P19

Jaadu, jag tror också att Cena klarar det (ovanligt :S). Men har börjat tröttna rejält på honom och hans fansupport börjar avta, så han kan ju inte vara champ hur länge som helst. Tycker inte han är så kul att se i ringen. Jag känner att Kane borde kunna pinna honom nu när han kommer in sist med samtidigt känns det för uppenbart. Kane är dock en värdig heel. Den enda jag egentligen kan tänka mig är Shawn Michaels, eftersom det är beef mellan han och McMahon och att han kommer in först. Känns som dom kanske gör en megagrej av det och låter Shawn vinna....

Hwarang P19

Finns ju sämre än Batista i ringen, men håller med dig till viss del. Hoppas verkligen inte att Shelton får en push, han har verkligen noll personlighet....RVD däremot ska bli kul att få tillbaka efter skadan, och även Angle förtjänar en push. Så jävla rätt när han snackade om soldaterna hehe.

Lite allmänna frågor

Jag hade ett uppehåll där jag inte kollade på wrestling mellan typ Wrestlemania 21 och Taboo Tuesday 2005 så jag har lite frågor. Som jag hade uppskattat svar på:

1. Var fan blev Dan Puder av? Såg honom bara i Royal Rumblematchen där han blev förnedrad.

2. När kom Animal tillbaka och bildade om LOD med Heidenreich?

3. Var fan är Jindrak och Reigns som alltid hängde efter Angle?

4. Kommer Steve Austin tillbaka till ringen, eller skrev han bara kontrakt för att göra film?

TACKSAM FÖR SVAR

MVH Goldberg

2006-01-07 13:37

1. Puder ville bara ha uppmärksamheten och cashen, så han tog checken och drog mer eller mindre.

2. Animal kom väl i somras om jag inte minns helt fel. Mest som en promogrej till deras dvd

3. Released! Men vi saknar Haas och Hassan rätt så mycket mer..

4. Kanske nån enskild match nån gång, men karriären är över. Kolla Survivor Series 03. Det är f.ö. snack om att han och Hogan ska mötas på wrestlemania

2006-01-07 14:19
Hwarang P19

Tack så mycket!

Är Haas och Hassan också released då?

2006-01-07 15:04
nooo e min fina tråd borta :/
http://www.sthlmmd.se

2006-01-07 16:02
BearC, yepp tyvärr :/ Men haas kanske ska komma tillbaka!

puszel, den var ful! Du langa fan en snygg headscissor på mig igår :D

2006-01-07 16:46
Fan jag saknar Hassan...

Men ännu mer RVD! När fan kommer han tillbaka? Jag orkar inte vänta längre!

Ang. New Years Revolution så vill mer än någonsin att HBK ska vinna. Det hade varit så fantastiskt.

2006-01-07 17:35
Var det inte carlito som gick loss på rvds knä när han redan var skadad lagom till one night stand? Det var ju ett tag sen..
word

2006-01-07 18:38
Hwarang P19

Får hoppas på att Haas kommer tillbaka då, han är cool =).

Ska bli skoj att se New Year's Revolution, även omjag tycker line-upen i chambern är lite tam...

2006-01-07 20:09
kollade på det under en lång tid, sen försvann showen från mitt liv, snyft
Knowledge, where the people at?
Liverpool FC---AIK

2006-01-07 21:12
WWE har två shower per vecka (Raw och SmackDown), och en PPV nån gång imånaden

TNA Impact går en gång i veckan, men de har lite extra sändningar och PPVs ibland :)

2006-01-07 21:26
sound P16

Hehehe aa Bra and panties gauntlet matchen vill man inte gärna missa ;).

Det är inte samma brottare i TNA som i WWE och jag är lite kluven vilket jag föredrar hehe. Eller ja...TNA är ju coolare brottning, mer akrobatik och mer farliga moves, men WWE är så jävla mkt mer klass hehe =). WWE är bäst, men TNA behövs som uppstickare...Känns väldigt mkt ECW över TNA. Särskilt efter Barbed Wire Massacre matchen på Turning Point, och Dudleys i tablematch =). Det har man ju saknat!

2006-01-08 13:26
sound P16

1. Skillnaden mellan SmackDown och RAW är att det är två olika "program" inom WWE. Varje program har sin General Manager, sina brottare, sina titlar och sina PPVs. Men sen ibland t.ex. på vissa PPVs så har man "cross brand matcher" där brottare från RAW och SD möts. Hoppas du förstår hur jag menar, blir lite klyddigt.

2. PPV = Pay per view, japp.

3. ECW står för Extreme Championship Wrestling som var en wrestlingorganisation som fanns på 90-talet vid sidan av de två stora (WWE och WCW). ECW karaktäriserades av brutala/extrema matcher, ofta blodiga osv, mycket tablematcher, alla matcher var hardcore om jag inte missminner mig. En del av de brottare som nu återfinns på WWE, har kommit från ECW (t.ex. Rob Van Dam, Chris Jericho). Om du vill veta mer om ECW rekommenderar jag dig att ladda ner/köpa DVDn "The rise and fall of ECW". Där får man en bra inblick....

4. Jag laddar ner RAW och SD varje vecka plus alla PPVs. TNA Impact laddar jag aldrig ner, dock tankade jag Turning Point (deras senaste PPV).

5. New Year's Revolution är en WWE RAW PPV. Den går idag (8/1), och borde väl gå att skaffa hem imorgon eller på tisdag.

Inga probs man, kul att svara ;)

2006-01-08 16:14
Under PPVs (Särskilt under de fyra stora, då både SD och RAW kör) bjuder brottarna på det lilla extra :)

SD och RAW är som två olika ligor. Tänk dig Primera Division och Premiere League, sen kan du se de stora PPVs som Champions League :)

2006-01-08 16:39
sound P16

Oj det var en knivig fråga hehe. Det ändras lite då och då faktiskt, just nu föredrar jag nog ingen speciell riktigt...

Jag tycker absolut att PPV'erna brukar vara mkt bättre. I veckoavsnitten byggs ju all hype upp, brottarna bråkar och förstör för varandra och sen på PPV'n så är det den slutgiltiga uppgörelsen liksom hehe...Brukar även vara roliga matchtyper på PPVerna (som Hell in a cell matchen på Armageddon t.ex.). Blev dock jävligt besviken på Armageddon...SmackDown håller in på heelsidan, så iofs gillar jag nog RAW bättre nu hehe.

Har du några favoritbrottare och så då? =)

2006-01-08 17:01
I'm a RAW-guy, särskilt nu när SD har torskat alla sina bra heels typ :)

2006-01-08 17:31
sound P16

Angående vilken av Raw och SmackDown du kommer gilla mest:
En del beror på vilken slags brottning du gillar. Gillar du mindre snubbar som flyger och håller på kanske SmackDown är alternativet (Rey-rey, Psichosis, Super Crazy).
Men om du gillar lite större grabbar, 100-kilos köttmurar som kan lyfta och kasta de flesta är nog Raw alternativet (Triple H, Kane, Masters). Klart att det finns alla sorters brottare på båda showerna, men jag är av uppfattningen att SmackDown har i överlag mindre grabbar än Raw.

Förresten är det SmackDown! som går hem i min stuga. ;D
Everlast, will you?

2006-01-08 17:56
Jag gillar egentligen SmackDown mest, men som Hwarang säger, inga bra heels ju! Så det är RAW för tillfället! =)

Hwarang P19

Är Juvi kickad? :S

2006-01-08 18:54
sound P16

Heel = Bad guy

;)

Det är ganska mkt gott och ont i WWE hehe, det kommer du märka ;).

2006-01-08 20:14
SD har cruiserweight division, så många små med high flying som grej hänger där. Kid Kash, Paul London och Rey är väl praktexemlpen. SuperCrazy och Psi är får inte så mycket matcher/Frihet som dem borde.
Tyvärr så har SD ett väldigt dåligt Roster just nu. Om man tar bort cruiserweight-divisionen, som f.ö. får väldligt lite air time, så är de enda brottarna de har Randy, Matt Hardy och Benoit.

Men Lashley, Burchill och Kennedy kanske kan rädda sd.

RAW är mera huvudshowen. Med galet duktiga brottare, tex. Angle, Michaels, HHH, Shelton Benjamin, RVD.
Samt andra brottare som tex. Edge, Kane, Masters och Carlito
Flair är ju alltid klassiskt också.

+Kvinnodivisionen är nice. Victoria, Lita osv

2006-01-08 20:40
Sant, SmackDown har sett bättre dagar. De enda de är ledande i för närvarande är egentligen tag-teams som t.ex. MNM, Regal/Burchill, Mexicools och LOD.
Raw har ju förstås Big Show/Kane att skryta med, galet dominant team. Men räknar man bort Heartthrobs så har de andra upplösts; Cade/Murdoch, La resistance, Superheroes... Raw´s roster är mer spännande, SmackDown´s har stannat upp i utvecklingen, heelsen saknas som många poängterat.

Mr. Kennedy, bli snart bättre!
Everlast, will you?
DJ

2006-01-08 21:09
SD har ju ägt hela hösten.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2006-01-09 13:05
upp! =)

2006-01-09 19:14
SPOILER NEW YEARS REVOLUTION LÄS INTE OM NI INTE HAR SETT!!!!!!!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! trodde faktiskt inte han skulle klara det efter att cena kickade ur efter den första spearen men det gjorde han!!!!!!! JAAAAAAAA!!!!!!!!

2006-01-09 23:03
NYYYYYYYYYYYY CHAAAAAAAAAAAAAAAMP!

2006-01-10 10:08
Ska verkligen bli intressant och se hur han klarar av detta. om han nu får hålla den ett tag dvs...

2006-01-10 13:32
jag ska bara se wwe´s ppv´s i fortsättningen, o sen kolla på tna i första hand. deras produkt är i överlag bättre, wwe känns mer mainstream och impact känns lite underground på något vis. men oftast är kvaliteten på matcherna mkt högre i tna än i wwe.
det jobbiga är bara att nu gillar man massa wwebrottare o vill se hur det går för dom... o att det inte finns nån riktig tjejdivision i tna. har typ sett en enda tjejmatch där. kommer väl mer snart kanske.
men jag jobbar på helgerna när man vanligen ser sin kära wrestling. o pojkvännen jobbar alla dagar utom helgerna. så altl blir fucked up. ska man hinna se all wrestling plus nån bra film då o då...fan alltså. måste hitta ett nytt jobb NU. mitt wrestlingintresse får ju lida pga mitt arbete. såhär kan et inte fortsätta......

2006-01-10 15:18
Princess_S F21

Prova sök jobb på www.obsessedwithwrestling.com

De söker ibland efter kolumnister och dylikt. Har du tur kanske du kan ordna så du får jobba hemifrån, och då kan du dessutom jobba med det du gillar och ständigt hålla dig uppdaterad.

(Har ingen aning om hur man går tillväga, men det är värt ett försök. ;D)
Everlast, will you?

2006-01-10 16:00
staxxxi: tack för tipset. men folk skriver säkert gratis för dom =) jag gick visserligen media, men jag hade rätt kassa betyg =)
ska ändå kolla lite där hehe.