I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Wrestling (spoilers: WWE, TNA)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-01-19 23:13
"
jag grät av sorg när edge tog titeln. jävla tönt. han kunde bara ta den EFTER att cena varit i chamber...helevetes fitta. töntedge. hoppas han bryter foten lr nåt. hade jag stått i publiken hade ja hoppat in o dragit honom i hans nyfönade hår, spottat på hans hora, slagit honom på käften, sen hämtat en slegdehammer o avslutat honom. tönt. han är inte championship material. ingen bryr sig om edge. han har bara heat pga han knullt sin bästa polares brud och varit otrogen mot sin egen. herregud. vince va håller du på med??? skärp dig vince, snälla. jag går över till tna helt annars. "

i say no more.

2006-01-20 14:31
sebghati: det är samma flair som är med på raw, och samma undertaker. båda är riktiga ja. graturlerar. vi har oxå band med hoahoa. vet inte i huvet vilka galor, men har nåt nånstans iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-20 22:06
seghati: eeh, folk åldras. jag kollar hellre på dom yngre nya brottarna. visst, flair är trevlig, och en legend. (faktiskt så har jag snackat med honom). men det är ändå dags att pass the torch.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-21 03:01
To Angle! The greatest wrestler ever!
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2006-01-21 13:27
Nu har jag vatt lite inaktiv här, men nu kör vi =)

Angående champions:

Kurt Angle: Man kan inte annat än att lyfta på hatten till Kurt Angle, han är verkligen en fantastiskt duktig brottare. Riktigt värdig champion. Tror det kan bli en riktigt bra grej att han gick över till SD också, behövdes.

Edge: Ja....Jävligt mycket bättre än att Flair blir champ iaf, så fruktansvärt slut han är. Blev lite imponerad dock när han tog ett suplex från stegen. Men självklart förde Edge matchen även om man inte så så mycket av "chops, back drop" som är det ENDA Flair verkar kunna nu längre. Det är dags att lägga sig på hyllan nu faktiskt. Edge är en duktig brottare, och en riktigt heel. Tycker det är ganska bra att ha honom som champ eftersom han ändå snart förlorar titeln igen.

Angående TNA Final Resolution: *SPOILER*

Jag är imponerad av TNA faktiskt, det är bra brottning som fan. Kul att se The Fallen Angel även om han blev lite påsatt i baken av den fula jävla Samoa Joe. Sting är tillbaka!!! Nu är det bara Goldberg som fattas!!! Christian gör sig bra som fan i TNA, passar honom. Jeff Jarrett och Monty Brown är lika tråkiga som vanligt, men dom fick ju stryk ändå så ;). Riktigt trist att Team 3D blev bestulna på titlarna dock :/.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2006-01-23 17:38
ojoj upp!

JÄVLA MARK HENRYJÄVEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2006-01-25 17:40
vad håller ni på med? har ni dött?

nytt SD och RAW att diskutera ju :P

2006-01-25 19:57
Möjliga vinnare för RR är: RVD, Lashley, HBK, sen vem mer får vi se på fre/lör..
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2006-01-25 20:57
Bara 25 stycken klara för rumblet ännu. tror ni dom lämnar dörrar öppna för lite överraskiningar? :)

2006-01-25 22:02
sound P16

Bara och bara, Wrestlemania är det största wrestlingeventet i historien så en titelmatch där är väl en ganska stor grej.

2006-01-26 02:03
Storylines aside, alla brottares dröm är att vara main event på Wrestlemania.

Wrestlemania är som sagt wrestlingens Superbowl, VM och OS

2006-01-26 12:39
Just nu tror jag det är 3-4 platser öppna för Royal Rumble...
Hoppas hoppas hoppas på:
1. Jericho!
2. Burchill. (Grym brottare, förstår inte varför han inte pushas)
3. Shane McMahon gör oväntat gästinhopp.

Men känner man WWE rätt blir det säkert Hearthrobs och Sheltons momma.
Everlast, will you?

2006-01-26 18:58
Glömde nämna Matt Hardy, men tvivlar på att WWE låter han vinna.

2006-01-26 21:21
Jericho in och vinner hade varit det största ögonblicket i wrestlinghistorien.

2006-01-26 23:21
Han kanske ska till TNA, han har sagt sig vara intresserad om han får samma hype som Sting.. Det vore gaaaaaaleet niiice.

2006-01-26 23:40
Det hade ju funkat det med.. :D

2006-01-27 00:33

2006-01-30 09:46
Royal Rumble!

Om gudarna är på gott humör kommer Paul Burchill in som joker i Rumble och vinner, efter att sist ha eliminerat Matt Hardy med en crossbody över repen á la Shane McMahon.
Därefter kommer Jericho instormandes under båda matcherna om de stora bältena och blir Undisputed Champion igen.

Men det kommer nog inte hända... Eller?
Everlast, will you?

2006-01-30 19:52
*Royal Rumble Spoiler*

Haha, är lite kluven efter detta års royal rumble. Blev besviken över överraskningsdeltagarna men att Mysterio vann kunde jag aldrig trott. Att Cena vann blev jag otoligt besviken på och att Undertaker kom ut efter att Angle vann vet jag inte vad jag ska tycka om. Vad händer med Mysterio om UT vill ha Angle? För jag tvivlar på att dom låter Rey vinna mot UT & Angle i en triple threat. UT som är undefeated på WM och allt. Hade vart kul om Mysterio hade gått efter Cena istället :D

2006-01-30 23:15
PPVn i sig var skitdålig. Cruiserweight-matchen var grym!

Rumblen var sådär. Har blandade känslor över Reys vinst dock. Skulle gärna se bältet på honom nån gång, men inte med hela Rumble till Mania köret. Men som vi insiders vet så finns det många frågetecken ;D

2006-01-30 23:28
Jag ger den en crossface av fem möjliga.
Katherine the Great died while attempting to have a horse lowered onto her for sex. I merely sprained my back.

2006-01-31 10:10
I det stora hela är jag väldigt nöjd med galan.

Cruiserweightmatchen var grym; Paul London gör en aldrig besviken. Helt ok med Gregory Helms som ny champion. 4.5/5.

JBL vs. Boogeyman var en grymt stor besvikelse. Man väntade sig lite wrestling men fick bara brawling, maskar och i det stora hela en match knappt värd att main-eventa Velocity. Den lilla gnutta respekt jag hade kvar för Boogeyman har nu försvunnit. 1/5.

Ashley vs. Mickie James (med Trish som special guest referee) var ungefär som väntat, inte underhållande. Trots att Trish är min älskling och vi någon vacker dag ska gifta oss så måste Victoria ta bältet snart för att hålla spänningen vid liv. Även Lita måste vara med och slåss om bältet, det är hon värd.

Rumblematchen!
Fantastiskt roligt att Rey-Rey fick vinna. Tårarna var nära när han satt ensam i ringen efter matchen och skrek: "Eddie! Eddie!" Var först bergsäker på att Triple H skulle ta det, med tanke på att han kom in först, eliminerade Kane och Big Show samtidigt, och var nära att bli utkastad så många gånger. Kul att Tatanka kom tillbaka. Synd att Lashley inte kom längre. 5/5.

Edge vs. John Cena. Trots att Cena är en bättre champion än Edge är det trist att han fick titeln igen så nära inpå. Matchen var väl sisådär, men Cenas intro... That was cool! 3.5/5.

Kurt Angle vs. Mark Henry. Världens starkaste man är ingen main-eventer i mina ögon. Man blir aldrig besviken på Angle, han höll i matchen och gav allt som vanligt. Henry var bara såsig och seg, men han ska ha respekt för att han tog Angles chair-shots så snyggt som han gjorde. Intressant match för framtiden. 4/5

Slutet på galan...
Gong-gongen ljöd i arenan och jag trodde jag hörde fel. Den hördes en gång till och jag fick känslan av euforisk extas, Taker var tillbaka!!! Blixtarna han smällde ut över Angle i ringen var galet snyggt gjort, och när han förde sina händer över magen och tecknade efter Angles bälte gick det kalla kårar i ryggen. Kan favoriten Taker ta bältet en sista gång? Vi får vänta och se...

Galan: 4/5
Everlast, will you?

2006-01-31 17:24
Cruiserweightmatchen var grym. Man märker verkligen att WWE känner TNA flåsandes i nacken. Bästa matchen på galan.
4/5.

JBL vs. Boogeyman var en grymt stor besvikelse.
Trodde detta skulle bli Boogeymans första riktiga match, men icke. Han tog stryk bra faktist, förvånande bra. Men matchen var slut för fort och med one-move-down, vilket pump handle slam är alldeles för simpel för.
0,5/5

Ashley vs. Mickie James (med Trish som special guest referee)
Jag trodde denna match skulle bli riktigt bra. Mickie är duktig och Ashley lär sig. Trodde vi skulle få se en officiell början till Trish-Mickie beefen, eller en stor turn med Trish och Ashley som heels.. Men icke.. Ack så dåligt... Men dem har tuttar!
1/5.

Rumblematchen.
Sämsta rumblen matchen på länge, tom 05 var bättre. Knappt några sköna rörelser, iallafall inte i Rumble-kvalitét. Kan ha att göra med att jag såg RR-03, här om dagen, vilket som är den bästa Rumblen under 2000-talet. Men annars blev jag besviken och som sagt, gärna Rey som champ, men absolut inte RR-Wrestlemania vinnare. Hajar inte att dem inte har rumblen som main event längre, sygigt..
2/5.

Edge vs. John Cena. Riktigt dåligt, ännu ett bevis på att WWE-Champsens största uppdrag är att inte skada sig. Vilket som också bevisar varför Edge fick ta så stora risker i TLC-matchen.
1/5.

Kurt Angle vs. Mark Henry. Mark Henrys match mot Rey var grym. Men han imponerar inte mot Kurt. Allt var Kurt hela matchen... Som vanligt.. Jag älskar Kurt och han är den bästa champen jag kan tänka mig i WWE, men kasta in någon nyskapande brottare att möta..
1.5/5

Which brings me to...
Taker... "wee".. Prepare for cheesy doomsday-like comments and old men in tights... Han är så sjuukt enformig nu förtiden, och alla storylines han är med i blir bara fåniga och förlöjligar wrestlingen...
0,5/5

Galan får alltså 1.5 av mig i betyg. WWE måste skärpa sig. Drar snart på mig en Impact t-shirt och självmordsbombar Madison Square Garden...
Try get up from that old guy...

2006-02-01 07:50
r.. v.. d!
word

2006-02-01 13:40
Okej, inte sett RR förrän idag (skäms).

Cruiserweightmatchen var riktigt grym, bra brottning som fan. Paul London är otroligt underhållande, och Jamie Noble imponerade STORT på mig, den modifierade gutbustern han la på Funaki är inte att leka med :). Gregory Helms är en bra cruiserweight champ, tror det kommer funka. Slipper sopan Kid Kash också som jag aldrig gillat, inte heller på TNA. Även Nunzio imponerade tycker jag, mer cruiserweightbrottning på SD. 4/5

JBL vs. Boogeyman : Min spådom gick alltså i uppfyllelse, Boogeyman har hypats för att möta JBL på en PPV. Även om jag inte gillar Boogeyman så var jag jävligt nyfiken på att se honom i ringen på riktigt och brottas, men vilken besvikelse. Man hann inte ens få sig en uppfattning och om man ska vinna på ett move så behövs det fan mer än en sketen pumphandle slam. JBL gör en alltid besivken och precis som vanligt är hans matcher värdelösa. 0/5

Ashley vs. Mickie James : Tycker alltid att divamatcherna är tråkiga som fan, och detta var inget undantag. Ashley är för dålig, hon behöver mkt mer träning, hennes sparkar och slag är så lösa att det är löjligt. Tycker att hela Trish/Mickiegrejen är tråkig och blöööö. Tråkig match som fan. Och det behövs verkligen en ny women's champ, Trish har ju haft titeln i mer än ett år nu. 1/5

Rumblematchen : Varför är det inte main event?! Jag älskar rumblematcherna och även om detta verkligen inte var en av de bästa så är det underhållande. Jag ville absolut ha Rey som vinnare men blev ändå förvånad när han vann. Överlag, halvdan rumblematch men få roliga moves och alldeles för många åkte ut på riktigt tråkiga sätt. Men just det......RVD! 3/5

Edge vs. John Cena : Personligen tyckte jag att det var ett sömnpiller, inte mkt bra eller vågad brottning alls. Kändes inte som en titelmatch. Man kan göra betydligt bättre och "farligare" matcher än såhär när man har Edge att tillgå. Lite trist också att Cena tog tillbaka bältet så omgående... 2/5

Kurt Angle vs. Mark Henry : Tycker att Mark Henry är så jävla värdelös, han är till och med sämre nu än under sin förra sejour i WWE/WWF. Även om Kurt Angle kanske är den bästa brottaren just nu så kan inte ens han bära en hel match mot en sopa som Henry. Hade titeln skiftat händer så vet jag inte vad jag hade gjort. TNA för hela slanten kanske... En sak imponerade med Henry förresten, de två slagen han tog med stolen. 1/5

Alltså ingen bra Rumble, men inte tråkig att ta sig igenom. Satt precis som förra året och hoppades på att GOLDBERG skulle komma in och vinna den, men tji fick jag :(. Varför förstår inte Vince att han är den bästa brottaren i världshistorien? (Bret Hart i all ära). Jag blir så lack...

2006-02-01 16:15
ehh asså e de nån skillnad mellan Raw och SMAckdown har aldrig fatta det....RR var inte så bra men skönt rey vann Rumblematchen
I'm Rich Bitch

2006-02-01 16:49
Awder_R P0

Skillnaden mellan SmackDown och RAW är att det är två olika "program" inom WWE. Varje program har sin General Manager, sina brottare, sina titlar och sina PPVs. Men sen ibland t.ex. på vissa PPVs så har man "cross brand matcher" där brottare från RAW och SD möts. Hoppas du förstår hur jag menar, blir lite klyddigt.

2006-02-01 17:31
Awder_R P0 Se RAW som Premiere League och Smackdown som Primera Division.

Sen kan du se PPVsen som Champions Leauge! :)

2006-02-01 17:49
ok tack
I'm Rich Bitch

2006-02-01 18:29
TNA TNA TNA

Fan va nice, två hela timmar med storylines som inte är Glamour-kvalitét, AJ Styles skicklighet, Austin Aries spins, Chris Sabins intro, Christians charisma, Fallen Angels kreativitet, Jackie Gaydas tuttar, Gail Kims hurricaramas, Jeff Hardys stil, Rhynos Powermoves, Primetimes balans, Roderick Strongs backbreakers, Ron Killings moves, Sabus galenheter, Samoa Joes brutalitet, Sonjay Dutts highflying, Stings presence och Dudley Death Drop!

2006-02-01 18:45
Hwarang P19

Varför lämnade Sting TNA så snabbt?:(

2006-02-01 23:47
Det är bara en storyline ;D

2006-02-01 23:48
Lovar du?

2006-02-01 23:49
Aaa^ Jag lovar, det är samma med Raven nu på TNA
Poet

2006-02-04 11:49
om nu ray har vunnit royal rumble... så har han en titelmatch garanterat på wrestlemania... eller hur? hur kommer det sig då att de har en turnering om vem som ska gå mot mästaren på raw... å dessutom har ray o orton en match om vem som ska få titelmatchen på wrestlemania på no way out... är han eller är han inte garanterad???
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2006-02-04 12:01
Apeman

När man vinner Royal Rumble vinner man ett slags "fripass" till main Eventet på Mania. Nu har rey valt att sätta detta "fripasset" på spel mot Randy Orton. Och om Rey förlorar kommer han inte att få en titelmatch på Mania.

Anledningen att dom har en turnering på Raw är för att det finns två Main Events på Mania, ett för Raw och ett för smackdown. Och eftersom Rey har valt att stanna på Smackdown så har Raw en turnering.

2006-02-04 12:18
Enligt WWE så vart det iaf två ME förra året. Alltså både John Cena vs. Jbl och Batista vs. HHH. Men menar du att bara Batista vs. HHH var ME då för att den matchen var sist?

2006-02-04 14:02
Alltså dem har flera main events på Mania. Förra året hade de 4. Men dem har bara ett Final Main Event, och det är Vinnaren Av Rumblen vs. Valfri World Champion.

2006-02-04 14:05
Hmm, vilka var dom fyra menar du? om man kollar upp Wrestlemania XXI på wwe.com står det under fliken Main Events bara två matcher och det var titelmatcherna.

2006-02-04 17:42
HBK vs. Angle och Randy vs. Taker också, fast tror itne det finns några riktiga linjer för vad som är main och inte. Men på biljetterna till WMXXI stod det alla fyra^ Fanns screenshot på det på pwtorrents.coms forum förut

2006-02-04 20:21
tror inte undertaker tar titeln på nwo, däremot tror jag orton vinner över rey så det blir orton vs. angle på wm.
frågan är bara vem undertaker ska få spöa på wm.
hbk vs. vince mcmahon på wm skulle ju inte kännas inte helt otippat heller.
varför fick heidenreich kicken?

2006-02-04 20:45
sex, Taker lär möta Henry eller möjligtvis JBL..

Heidenreich slutade, pallade inte med det

2006-02-04 21:46
Wrestlemania verkar lovande och jag ser fram emot det mycket.

Jag hoppas att undertaker tar titeln från kurt angle med sin tombestone piledriver!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111
KOOORV!

2006-02-04 22:17
hwarang
ja, jag har också funderat på undertaker vs. mark henry eftersom henry kommer stå utan beef med nån på wm om angle behåller titeln efter nwo.
men å andra sidan är det 2 månader kvar, batista kanske hinner återhämta sig!
undertaker vs. jbl skulle va lite tråkigt ifall jbl ska förlora hela tiden om dom ska fortsätta med undertakers segersvit på wm. men vem vet, det kanske är slut med det!?!
Poet

2006-02-05 14:28
det ryktas nu att ME är angle vs orton... så då loosar alltså rey på no way out... och det suger riktigt mkt... orton är den sugigaste av de sugigaste... han är så sjukt tråkig... det hade varit så fett om rey hade vunnit titeln... för då hade de haft en hevyweight champion som är crusierweight...
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2006-02-05 19:00
sex

Ifall någon mot förmodan lyckas bryta Takers streak på WM så tror jag iaf inte det blir JBL.
Ber till gud att Taker och Rey-Rey får main-eventa, vilket galet WM det skulle bli!
Everlast, will you?

2006-02-05 21:59
Orton har faktiskt inget att göra i ME på WM. Halva hans repertoar består av restholds. Utanför ME stör han mig inte men är man i ME på WM ska man fan kunna hålla ett jämnt tempo som man klarar av utan att sätta någon i en chocke i 20 minuter av matchen.

2006-02-06 13:55
såg rumblen igår. min pojkvän ba " om du fick välja nån superstar som skulel göra comeback ikväll vem skulel du välja?" jag svarade bret hart rl goldberg. han sa att han ville ha tebax Tatanka.

30 sekunder senare spelas Tatankas musik o vi blir helt chockade, min pojkvän LOVADE att han inte visste det innan, det va helt sjukt hahaha

sämsta på showen: att mark henry ens var med på cardet. jag är coolare, snyggare, o säkert mer skillad i ringen än Meatball XXXXL.

2006-02-06 14:36
Princess_S F21

Jag håller med om att Svullo de luxe inte har nåt att göra i ett mainevent på en så pass stor gala som Rumble. Men du måste medge att han tog Angles chairshots grymt bra! =)
Everlast, will you?

2006-02-06 14:54
äsch. vem som helst kan bli slagen av e stol. det svåra är väl att slå utan att däcka personen i fråga :P

plus att filen hoppade så man missade grejer, typ när tatanka åkte ut, när vissa andra saker hände o så.